MPV sınıfı özellikle geniş aileler için önemli bir seçenek.
Bu modellerden bazıları 5 ve 7 kişilik olmak üzere 2 seçeneğe sahip. Toyota’nın
da bu segmentteki başarılı ismi olan Verso ülkemizde yakıt giderleri sebebiyle
hak ettiği yerde değildi. Türkiye’deki vergi ve yakıt kriterleri tüm otomobil
şirketleri gibi Toyota’yı da hummalı bir çalışma içerisine soktu. Uzunca süre
BMW markası ile istişarede bulunan Toyota, bu marka ile yaptığı ortak motor
geliştirme anlaşması ile Türkiye’de 1.6 litre dizel motoruna kavuştu. 2014
yılının başından itibaren ilk olarak Verso modelinde konumlandırılan bu motor
yakıt tüketim değerleri konusunda göz dolduruyor. Peki ya performansı?
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Tasarım
Model tasarım
anlamında ailedeki kardeşlerine benzer bir tasarıma sahip. Bunu, geriye doğru
çekilmiş ve inceltilmiş far gurubu ile çok rahat bir şekilde görüyoruz. Çift
parçalı üst ızgara krom detaylarla zenginleştirilirken orta kısımda büyük marka
logosunu barındırıyor. Krom çıtalar farlar ile birleşerek bütünlük sağlamış.
Xenon farlar tasarım anlamında otomobile çok şey katıyor ancak bu özelliğe en
üst donanımda sahip olabiliyorsunuz. Led gündüz aydınlatmalarının ise farlar
üzerinde yer aldığını görmek mümkün. Ağırlıklı olarak yuvarlak hatların
kullanıldığı modelde akıcı bir tasarım hakim. Karartılmış çok kollu 17 inç jant
grubu sportif görünüyor. Bu modeli beğenmezseniz 6 farklı daha jant seçeneği
beğeninize sunulmuş. Yan bölüm tasarım anlamında sade. Arkaya doğru paralel
uzanan tavan çizgisi baş mesafesi konusunda olumlu bilgiler veriyor. Cam tavan
ise otomobilin içindeki ferah havadan bizleri haberdar ediyor. Arka bölümde
şeffaf stoplar göze çarpıyor. Farklı bir ayrıntı ancak standart stoplar
kullanılsaydı bu bölümü daha şık olacaktı. 4460 mm uzunluğa sahip olan model,
1790 mm genişliğe ve 1620 mm yüksekliğe sahip. Modelin aks mesafesi ise 2780
mm.
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi İç Mekan
Kalite algısı
konusunda model başarılı. Otomobilin içerisinde de işçilik konusunda bir
sıkıntı yer almıyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar ergonomi anlamında modeli
başarılı kılıyor. Ancak Toyota modellerinde yer alan hız sabitleyici kolun
yerine direksiyon üzerinden kontrol edilebilen tuşlar burada daha verimli
olabilirdi. Ortaya konumlandırılmış gösterge paneli sürücü ve yolcunun görüş
açısını genişletmiş. Gösterge panellerinin en sağındaki ekran ise tasarım ve
işlev açısından demode kalmış. Çift kapaklı torpido gözü kullanışlı. Kapı iç
ceplerinin de eşya koymak konusunda katkısı büyük. Vites önünde herhangi bir
alan yer almazken orta konsoldaki bardaklıklar ve sürücü bölümüne yakın olarak
tasarlanan küçük bir alan ise kullanışsız. Ön konsolda yer alan dokunmatik
özellikli ekran işlev konusunda başarılı. Bu bölüm vites R konumundayken geri
park kamerası olarak da kullanılıyor. Yol bilgisayarı, anlık yakıt tüketimi ve
tüm seyahatlerde yapmış olduğunuz tüketim değerlerini de bu ekrandan görmek
mümkün. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi sorunsuz. 2. Sıra
koltukların öne ve arkaya oynaması büyük avantaj. 5 ve 7 kişilik olarak satılan
Verso test köşemize 7 kişilik versiyonuyla dahil oldu. Arka 2 koltuğa geçmek
için 2. Sıra koltukların omuz üzerindeki bir tuş ile ileri almanız yeterli.
Ancak burada oturacak bireyler kısa mesafeli yolculuklar yapabilir. Modelde 5
kişilik oturma düzeninde 484 litrelik bagaj hacmi sunulurken, 7 kişilik oturma
düzeninde bu hacim 155 litre olarak belirlenmiş.
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Motor
Modelde yer alan
ünite BMW ve Toyota’nın ortak geliştirdiği bir motor. Bu ünite 4000 d/d’de 112
Hp güç ve 1750 d/d’de 270 Nm tork değeri sağlıyor. 1.5 Tonu geçen ağırlığa
sahip Verso, 0-100 Km/s hızlanmasını 12.7 saniyede tamamlarken maksimum 180
Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4,5
litre olarak belirlenmiş. Model ile sakin kullanımlarda 6 litre performanslı
kullanımlarda 7.5 litrelik tüketim
değerleri elde ettik.
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Konfor & Yol Tutuş
Modelde yumuşak
süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem şehir içindeki birçok çukurun
farbelerini absorbe ediyor. Rüzgar ve yol sesi almayan kabin, motor sesi
yalıtımı konusunda da başarılı. Koltuk ısıtma opsiyonu konfor konusunda artı
bir özellik. Ancak bu tuşlara erişmenin zor olduğunu söylemeliyiz. Yumuşak
süspansiyonlar yol tutuş konusunda size yardımcı olamıyor. Yüksek yapısından
dolayı gövde salınımı da fazla olan model virajlarda limiti zorlandığında ilk
olarak önden kayıyor. ESP sistemi bu konudaki en büyük yardımcınız.
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Güvenlik
Toyota Verso, Euro
NCAP testinden beş yıldız elde ederek güvenli bir otomobil olduğunu kanıtladı.
Önden çarpışmada yolcu kabini stabil kalmayı başardı. Mankenlerin ayak ve uyluk
kemikleri iyi korundu. Araç en fazla puanı yandan çarpışma testinden aldı. Daha
şiddetli yan direk çarpışma testinde ise yolcuların göğüs kafesi yeterince
korundu. Arkadan çarpışma testinde kamçı etkisine karşı koruma iyi düzeyde
oldu. Araç önden ve yandan çarpışmalarda çocuk mankenleri yeterince
koruyabildi. Çocuk koltuğunu bağlamadan önce yolcu hava yastıklarının devre
dışı bırakılmasını anlatan uyarı yazılarının anlaşılabilirliği Verso’ya puan
kazandırdı. Verso yaya korumadan iyi puanlar aldı. Tampon yolcu bacaklarının
korunmasında maksimum puanı aldı. Kaput çocuk veya yetişkinlerinin çarpması
durumunda iyi korumayı sağlıyor. ESP, Emniyet kemeri uyarı sistemi standart.
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Yorum - Alper GÜLER
Verso, Toyota’nın diğer otomobilleri gibi yeni tasarım
çizgileri ile ortaya çıkarıldı. Bu sayede dinamikleşen model seleflerine göre
daha etkileyici oldu. Aslında modelin dikkat çekici detayları bununla sınırlı
değil. Artık Toyota Verso, BMW ile ortak geliştirilmiş 1.6 litrelik dizel
versiyon ile satın alınabiliniyor. 1.6 litrelik benzinli ünite güç konusunda
doyurucu olmasına rağmen Türkiye’de ki yakıt fiyatları sebebiyle hak ettiği
yerde değildi. Ek olarak Türkiye’de dizel ünite olmazsa olmazlar arasına
girince marka kapsamlı bir Ar-Ge çalışmasına gitti. Aslında mevcutta dizel
ünite bulunuyordu. Fakat 2.0 litre hacminde olan bu motorda Türkiye’de vergi
engeline takılıyordu. Bu detaylar doğrultusunda BMW ile ortak şekilde
geliştirilen motor deyim yerindeyse ilaç gibi gelmiş. 112 Hp güce sahip olan ünite
270 Nm tork değeri ile alt devirlerde de kullanıcının yüzünü güldürüyor. 6
ileri manuel şanzıman, oranları konusunda başarılı. Otoban hızlarında da devrin
2000 d/d seviyesinde olması yakıt ekonomisi konusunda da en büyük yardımcınız.
İç mekan kalite ve işçilik konusunda başarılı. Ortaya konumlandırılmış
göstergeler sürücü ve yolcunun görüş açısını önemli ölçüde arttırılmış. Ancak
gösterge panellerinin tasarımının değişme zamanı gelmiş. İç mekanda Toyota
Touch 2 isimli dokunmatik ekran bulunuyor. Ekran kullanışlılık anlamında
başarılı fakat sistemsel olarak donmalar göze çarpıyor. Hatta bazı noktalarda
sistemin düzelmesi için restart etmek gerekiyor. Büyük sorun olmayan bu detay
ufak bir güncelleme ile çözülebilir. Otomatik vites arayanlara marka sadece 1.8
litre benzinli ünitesiyle cevap verebiliyor. Test aracımızın satış fiyatı ise
95 Bin TL seviyesini biraz geçiyor. Bu fiyattan daha ucuza dizel otomatik
rakipleri varken Verso’nun işinin zor olduğunu söylemeliyim.
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Teknik Özellik
Motor: | 1.6 D-4D | |
Motor Hacmi: | 1590 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 112 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,7 s | |
Maksimum Hız: | 180 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,5 lt | |
Şehir Dışı: | 3,9 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
Test: | 6 lt | |
CO2 Emisyonu | 119gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4460 mm | |
Genişlik: | 1790 mm | |
Yükseklik: | 1620 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2780 mm | |
Bagaj Hacmi: | 484 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1590 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder