Küçük sedan segmenti git gide kızışıyor. Peugeot 301’in
ardından Citroen’de bu sınıfa C-Elysee modeliyle katılıyor. Bu otomobiller
kullanışlılığı ve ekonomik yönüyle ön plana çıkıyor. Bakalım Citroen C-Elysee;
Fiat Linea, Hyundai Accent Blue gibi rakiplerinin arasından sıyrılabilecek mi?
Citroen C-Elysee segmentindeki yeni modeller gibi şık
tasarımı ve güçlü yapısıyla dikkat çekiyor. Ön
bölümde günümüzde neredeyse
fenomen haline gelmiş büyük marka logosuyla dikkat çeken C-Elysee, kaput
üzerinde ve önden arka stoplara kadar uzana keskin hatlarıyla da dinamik
yapısını vurguluyor. Arka bölüme geldiğimizde ise C-Elysee şıklık temasını
marka logosu ve stop gruplarıyla devam ettiriyor.
İç Mekân
İçeriye geçtiğimizde bolca sert malzemenin yer aldığı bir iç
mekân bizleri karşılıyor. Gümüş detaylarıyla dikkat çeken konsol göze hoş gelse
de bu detaya ulaşmanız için en üst donanımı tercih etmeniz gerekecek. Sürüş
pozisyonuna erişimde koltuk ve direksiyon ayarı yetersiz kalıyor. Ayrıca
direksiyonun neden bu kadar büyük olduğuna anlam vermek güç. Aynı çatı altında
faaliyet yürüttüğü kardeşi 301 gibi C-Elysee’de özellikle vites önünde ufak
eşyalarınız için yetersiz bir alan sunmuş. Bu eksikliği ise kapı kenarlarında
sunduğu büyük cepler ile kapatmak istemiş. Önde ve arkadaki misafirlerine
sunduğu alan ile göz dolduran model, bazı D segmenti otomobillerden bile daha
fazla olan 506 litrelik bagaj hacmiyle de dikkat çekiyor.
Motor
Citroen C-Elysee’in kalbinde 1,6 litre HDi motor bulunuyor.
Bu ünite 4000 d/d’da 92 Hp güç ve 1750 d/d arasında 230 Nm tork değeri
üretiyor. Beş ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite araca 11,2
saniyelik bir 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 180 Km/s’lik bir hız
değeri kazandırmış. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 4,9
litre. Bu değerler ile kâğıt üzerinde sunduğu başarılı performansı sürüşte de
sunan model testimiz sırasında 5,8 litrelik tüketti.
Konfor ve Yol Tutuşu
Citroen C-Elysee’de konfor odaklı süspansiyon kullanılmış.
Bu sayede araç size yoldaki birçok çukuru hissettirmiyor. Ses yalıtımı
konusunda bolca yol sesi alan C-Elysee’in motor sesi ise üst devirlerde kabin
içine yansıyor. Konfor odaklı süspansiyonlar aracın viraj dinamiğini etkiliyor.
Fazla karoser salınımı sizi bu araç ile aksiyona girmemeniz konusunda uyarıyor.
Ancak limitlerini zorlar ve bolca önden kaymalarla karşılaşırsanız korkmayın,
ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden geleni yapıyor.
Yorum-Alper GÜLER
Tasarım anlamında küçük sedan sınıfının en yakışıklı
modellerinden olan C-Elysee agresif bakışları ve keskin çizgileriyle dikkat
çekiyor Ancak bu şıklığın en üst versiyon donanımından da geldiğini unutmamak
gerek. Lafı uzatmadan iç mekâna geçiyorum. Yine üst donanımın getirdiği şık bir
iç mekân beni karşılıyor. Metal görselli detaylar ve altı düz direksiyon göz
alıcı tasarımı destekliyor. Sürücü koltuğuna oturuyorum, ancak sürüş
pozisyonuna erişimim uzun sürüyor. Segment kardeşi 301’deki gibi cam açma kapama
düğmeleri vitesin hemen önüne konumlandırılmış. Ancak bu durum “Birkaç metre
kablo ile bu tuşlar neden kapı kenarlarına konumlandırılmıyor?” sorusunu aklıma
getiriyor. İçeride ve özellikle arka koltuklarda sunulan alan göz doldurur
nitelikte. 506 litrelik bagajıyla uzun yolculuklarda tüm eşyalarınıza yer var.
Aracın dinamiklerini görmek için viraj performansını gözlemliyorum ancak burada
da fazla karoser salınımı üst limitlere fazla çıkılmamasının sinyallerini
veriyor. Ancak tüm bunlara rağmen C-Elysee sunduğu ferah yaşam alanı, ekonomik
motoru ve bunları ulaşılabilir fiyatlara sunması bu araca başarılı satış
rakamları getirecek gibi görünüyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 HDi | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 75 Hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 230 bg 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,2 s | |
Maksimum Hız: | 180 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,9 lt | |
Şehir Dışı: | 3,9 lt | |
Karma: | 4,3 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 112gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4427 mm | |
Genişlik: | 1748 mm | |
Yükseklik: | 1466 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2652 mm | |
Bagaj Hacmi: | 506 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1090 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder