Haberler

13 Haziran 2013 Perşembe

2013 Dacia Lodgy Lansman ve Yorumları


Dacia markası Logan, Sandero ve Duster modellerinin ardından, Lodgy ile MPV segmentinden pay almayı hedefliyor. 5 kişilik ve 7 kişilik versiyonlarıyla satışa sunulacak olan model, 2617 dm3 ile sınıfının en iyi bagaj hacmi olma özelliğiyle dikkat çekiyor. Dacia Lodgy kısa bir süre önce hizmete giren dünyanın ilk sıfır karbon ve sıfır atıklı otomobil fabrikası olan Fas’taki Tanger tesislerinde üretiliyor. Lodgy, 1 Nisan 2013 tarihinden itibaren 36.990 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. YAZI: ALPER GÜLER

Lodgy gerek tasarımı, gerekse güçlü performansıyla markanın kuvvetli yönlerini ön plana çıkarmayı hedefliyor. 4.50 metre uzunluğa 1.75 metre genişliğe sahip olan Lodgy, kompakt MPV özelliklerini B segmenti MPV’si fiyatına sunuyor. Lodgy’e dışarıdan baktığımızda, geniş far grubunu ve geniş ızgara tasarımıyla dikkat çekiyor. Kaput üzerindeki keskin hatlar dışında otomobilin genelinde yuvarlak hatlar mevcut. Önden arkaya doğru paralel bir şekilde uzanan tavan yapısı içerideki ferah kabinin habercisi oluyor. Arka bölüme geldiğimizde ise otomobil markalarının bazılarında görmeye yavaş yavaş alıştığımız büyük marka logosuna Lodgy’de de rastlıyoruz. İki yana dikey konumlandırılmış stop grubu arka bölüme farklı hava katarken, bagaj kapağının açma kapama tuşunun kaportaya konumlandırılması bu bölümde ucuzluk rüzgârları estirmiş.

Kalite Çıtası Yükseliyor


İç mekâna geçtiğimizde ise kalite çıtası yükselmiş bir tasarım bizleri karşılıyor. Gerek gösterge panelinde gerekse orta konsolda yer alan krom detaylar şık bir görünüm sunarken, modern ekipmanlar ile otomobilin teknolojik yapısı vurgulanmak istenmiş. Ancak sunulan bu detaylar sert malzemelerin varlığını geri planda bırakamamış. Gerek ön konsol, gerekse kapı iç panellerinde sıkça sert detaylara rastlamak mümkün. Sürüş pozisyonuna erişimde koltuk ayarları ve direksiyon ayarları yetersiz kalıyor. 144 mm diz ve 866 mm baş mesafeleriyle kâğıt üzerinde iddialı olan model, kullanımımız sırasında da bizleri memnun etti. Otomobilin içerisinde irili ufaklı eşyalarınız için toplam yaklaşık 30 litreye varan gözler mevcut. 7 kişilik versiyonda arka bagaj bölümünde iki koltuk daha bulunuyor. MPV modellerinde bu iki koltuk genel olarak bagaj tabanında gizlenmiş olarak sunuluyor. Ancak Dacia Lodgy de bu iki koltuk katlandığında dahi bagaj bölümünde yer kaplıyor. Eğer 827 litrelik bir alan elde etmek istiyorsanız bu iki koltuğu sökmeniz gerekiyor. Ancak bu durumun ne kadar kullanışlı olduğu tartışılır. Tüm koltuklar açıkken 207 litrelik bagaj sahip olan Lodgy, tüm koltuklar yatırıldığında ise 2,617 litrelik çarpıcı bir yükleme alanı sunuyor. 

Yeni Ekipmanlar Gelmiş


MEDIA NAV multimedya sistemi; Dacia, Sandero’dan sonra Lodgy ile de multimedya sistemi sunuyor.  Ön panele entegre edilmiş olan MEDIA NAV sisteminde bir yedi inçlik (18 cm) dokunmatik ekran bulunuyor. Basit ve kolay kullanımlı olan bu sistemde bir radyo, Bluetooth eller serbest bağlantısı, audio akışı, ön tarafa takılı priz ve USB bağlantısı ile navigasyon yer alıyor.
Arka park sensörleri, Lodgy’de, MPV kullanımına kusursuz bir şekilde adapte edilen arka park sensörleri bulunuyor. Arka tamponda yer alan sensörler, sürücüye kendi araçları ile başka herhangi bir engel arasındaki mesafeyi sesli olarak bildiriyor. Bu işlev, geri vitese takıldığında devreye giriyor. 

Tek Motor

Dacia Lodgy’de sadece 1,5 litre 90 bg gücünde motor seçeneği bulunuyor. Bu motor 200 Nm tork değerine sahip. Bu motor özellikle alt devirlerde yüksek tork gücüyle iyi tepkiler verirken 4,2 litrelik ortalama yakıt tüketimiyle de kullanıcıların yüzünü güldürüyor.

Lodgy farklı hava koşullarında test edilmiş. Toplamda 1.9 milyon km’yi bulan bu testler sorunsuz olarak tamamlanmış.

Lodgy’de Bosch 8,1 ABS + elektronik fren gücü dağıtımı ve acil fren yardımı bulunuyor. Frenleme performansı, çapları 259 mm’den 280 mm’ye çıkarılan daha büyük havalandırmalı ön diskler sayesinde daha da artırılmış. Son olarak ABS ve ESP tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor. Konu pasif güvenlik olunca Lodgy’de sürücü ve ön yolcu hava yastıkları standart olarak sunuluyor. Lodgy’de ilk kez ikinci sıra koltuğunda üç noktalı Isofix bağlantısı kullanılıyor. 

Peki ya Sürüş?

Gerek tasarım gerekse kalite konusunda önemli gelişimler gösteren marka, sürüş konusunda hayal kırıklığı yaşatabilir. Direksiyona geçtiğinizde uygun sürüş pozisyonu için uzun süre ayar denemek zorunda kalabiliyorsunuz. MPV segmenti otomobillerinden dinamizm beklemek yersiz olur ancak rakipleri bu konuda başarılı bir performans çizerken, Lodgy fazla karoser salınımı ve hissiz direksiyonuyla performanslı sürüşler yapmanızı engelliyor. Özellikle virajlarda çokça önden kayan Lodgy, standart olarak sunulan ESP ile sizi güvende tutmayı başarıyor. 1.5 litrelik dizel ünite size rafine bir sürüş sağlıyor. 200 Nm tork değeriyle alt devirlerde hisli olan bu motor hem ekonomi hemde performansı aynı anda size sunabiliyor. Motor sesi yalıtımı konusunda beğenimizi kazanan Lodgy, aynı başarıyı yol sesi için gösteremiyor.  Lodgy’i 5 ve 7 kişilik olarak satın alabiliyorsunuz. 7 kişilik versiyonda bagaj kısmında iki adet daha koltuğa sahip oluyorsunuz. Günümüzde satışa sunulan 7 kişilik MPV’lerde arka iki koltuk bagaj tavanına gömülerek bagaj hacmi konusunda size yardımcı olurken, aynı şeyi Lodgy size sunamıyor. Şayet 5 kişilik oturma düzeninde iyi bir bagaj istiyorsanız arka iki koltuğu söküp eve veya garajınıza koymanız gerekecek! Ancak tüm bunlara rağmen geniş iç hacmi, ekonomikliği ve teknolojiyi rakiplerinin altında fiyata sunan markanın başarılı satış rakamları yakalaması içten bile değil.






























































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder