Zengin donanımlarıyla küçük sınıfta öne çıkan Hyundai i20, B
sınıfına farklılık getirmek için “GO” versiyonunu piyasaya sürdü. Daha çok
görsellikle şehirde farklı olmak isteyenlerin tercih listesinde yer alabilecek
olan model eski olan 4 ileri otomatik şanzıman ve 1.4 litrelik benzinli motoru
ile test konuğumuz oluyor.
Hyundai i20 1.4 OTM Go! Tasarım
Son nesli ile
tasarım anlamında başarılı adımlar atan model “Go” versiyonunda daha çok farklı
olmayı hedeflemiş. Bu farkındalığı oluşturmak için yan aynaların dış
kapaklarını siyah olarak sunuyor. Gövde rengi dış kapı kolları da “Sense”
donanımında olduğu gibi standart olarak geliyor. En büyük farklılık ise 15 inç
büyüklüğündeki karartılmış jantlar oluyor. Bu sayede modelin sportif bir havaya
büründüğünü söylemek mümkün. Arka bölümde ise jantlardakine benzer karartılmış
stoplar göze çarpıyor. Bu detaylar sayesinde bu minik şehirde farklılık
oluşturmaya çalışıyor. 3995 mm uzunluğa sahip olan i20, Opel Corsa’dan 4 mm ve
VW Polo’dan ise 25 mm daha uzun. Renault Clio’dan ise 68 mm kısa. 295 litrelik
bagaj hacmi de segmentine göre başarılı.
Hyundai i20 1.4 OTM Go! İç Mekan
Model içeride
standart modellerle benzer bir iç mekan sunuyor. Tek farklılık olarak orta
konsoldaki dokunmatik ekran... Bu ekran navigasyon ve benzeri özelliklere
sahip. Hız anlamında başarılı olan sistem, dokunmatik hassasiyeti konusunda iyi
değil. İçeride yol bilgisayarı konsolun en üst kısmında ve derine
yerleştirilmiş. Bu ekranın kontrol kumandası yeri itibari ile kullanışsız. Ses
sisteminin sol üst köşesine konumlandırılan kumanda makyajla çoktan direksiyon
kumandaları arasında yerini almalıydı. Direksiyonun üzerinde görev yapan
kumanda elemanlarının kullanımı ise gayet kolay. Gösterge panelinin
okunabilirliği çok iyi. Model kapı içlerinde ve vites önünde sunduğu alanlar
ile eşya gözü konusunda cömert olduğunu gösteriyor. Ön bölümde sunulan baş ve
diz mesafesi yeterli ancak arkada 3 kişi yan yana omuz mesafesi konusunda
sıkıntı yaşayabilirler.
Hyundai i20 1.4 OTM Go! Motor
Aracımızda 1.4 litre
benzinli üniteye yer verilmiş. Bu motor 5.500 d/d’de 100 Hp, 2200 d/d’de 140 Nm
tork değeri sağlıyor. 4 ileri ve eski olan otomatik şanzıman ile i20 0-100 Km/s
hızlanmasını 12.9 saniyede tamamlarken maksimum 170 Km/s hız değerine sahip.
Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6 litre olarak belirlenmiş.
Alt devirleri sevmeyen bu motor şehir içi kullanımlarda stabil bir performans
ve sürüş sunuyor. Eski otomatik şanzıman ise otomobilin performansını
törpüleyen bir başka detay. Model ile sakin kullanımlarda 7.5 litre,
performanslı kullanımlar da 9 litrelik değer elde ettik.
Hyundai i20 1.4 OTM Go! Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta
sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Kalın yanaklı lastikler ile konforlu
sayılacak bir sürüş size sunuluyor. Yüksek hızlarda yol, rüzgar ve motor sesi
alan i20 içeride sunduğu orta yumuşaklıktaki koltuklar ile keyifli yolculuklar
vaat ediyor. Araçta sunulmayan ESP, hissiz direksiyonla birlikte virajlara daha
temkinli girmenizi tetikliyor.
Hyundai i20 1.4 OTM Go Yorum - Alper GÜLER
Küçük sınıfta tarz bence en son aranacak şey. Bu sınıfı
genelde park problemi olan ve şehir içerisinde pratik sürüşler yapmak isteyen
bireyler tercih ediyor. Tasarım alarak sunulan detaylar güzel ancak yeterli
değil. Tüm bunlar ve içeride sunulan dokunmatik ekran sahibi olacağıma ESP’nin
standart olduğu bir aracı hiç düşünmeden tercih ederdim. Ayrıca yakıt tüketimi
konusunda da 1.4 litrelik motor çok sakin kullanırsanız ekonomik olabiliyor. Bu
tüketim verilerinde şanzımanın eski olmasının rolü büyük. Kaldı ki otomatik
şart değil ise rakiplerinde tasarım anlamında farklılık oluşturabileceğiniz ve
turbo destekli motora sahip seçenekler mevcut. Otomatik şanzıman satın
aldığınızda ise rakipleri daha ileri bir teknoloji sunduğu için i20’den biraz
pahalı oluyor. Ancak onlarında standart sunduğu donanımlar, yol tutuşu ve
kişiselleştirilebilen seçeneklerinin olduğunu unutmamak gerekir.
Hyundai i20 1.4 OTM Go! Teknik Özellik
Motor: | 1.4 Gamma Mpi | |
Motor Hacmi: | 1396 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 100 Bg 5500 d/d | |
Maksimum Tork: | 137.3 Nm 4200 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,9 s | |
Maksimum Hız: | 170 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,1 lt | |
Şehir Dışı: | 4,8 lt | |
Karma: | 6 lt | |
Test: | 7,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 140 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3995 mm | |
Genişlik: | 1710 mm | |
Yükseklik: | 1490 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2525 mm | |
Bagaj Hacmi: | 295 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1131 kg | |
Lastik Boyutu: | 185/60 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder