Hafif ticaretin belki de en dişli oyuncularından olan Ford
Connect sağlam yapısı, geniş servis ağı ve güçlü motorlarıyla ön plana çıkıyor.
Çeşitli makyaj operasyonuyla güncel kalmayı başaran model 2013 yılı içerisinde
tamamen yenilenen yapısıyla karşımızda olacak. Bu yeni modelden önce marka
Connect’in belki de en yakışıklı hali olan Blackline versiyonuyla karşımıza
çıkarıyor.
Tasarım
Ford Connect isminin sonundaki Blackline uzantısıyla siyah
detaylarının çok olacağının sinyallerini veriyor. İlk etapta piyano siyahı
ızgara ve içi karartılmış far grubu dikkat çekiyor. Yan ayna kapaklarında,
tavan raylarında ve çamurluk kemerlerinde yer alan siyah detaylar bu tasarımı
ön plana çıkartırken, “Blackline” logolarıyla bu olgu nitelendirilmeye devam
edilmiş. Yan bölüme geldiğimizde ise su dalgası şeklinde ki keskin hatlar
dinamizm ruhu sergilerken, Blackline tasarımına özel siyah detaylara burada da
rastlamak mümkün. Arka bölümdeyse standart Connect tasarımı hakim kılınmış.
Ancak yine bu tasarıma özel siyah detaylar burada da bu yapının rüzgârlarını
estirmeye devam etmiş.
İç mekân
İç mekâna geldiğimizde ise yine ailedeki önceki nesil binek
versiyonları andıran bir kokpit bizleri karşılıyor. Özellikle direksiyon
sistemi 2. nesil Focus’un direksiyonuyla aynı. Gösterge paneli ve vites yapısı
ise Fiesta’nın bir önceki versiyonunun makyajlı kasasındaki gösterge paneliyle
benzerlik gösteriyor. Malzeme kalitesine baktığımızda rakiplerinde daha yumuşak
malzemelerden oluşturulmuş ön konsol kullanılırken, Transit Connect Blackline’da
ise sert malzemelere yer verilmiş. Direksiyon üzerindeki dikişli deri kaplama
iç mekâna şıklık katmış. Dışarıda kullanılan ve belki de trafikte en çok dikkat
çeken ticari olma özelliğini niteleyen turuncu renk koltuklar ve direksiyon
üzerindeki dikişlere de kullanılmış. İçerideki tüm misafirlere hacim anlamında
yeterli alan sunulmuş. Sürücü koltuğunda ideal sürüş pozisyonuna erişimde
herhangi bir sıkıntı yer almıyor, ancak koltuğun baldır desteğinin yetersiz
olması özellikle uzun yolculuklarda sürücüyü fazlaca yorabiliyor. Sürücü ve
yolcunun baş üstünde kitap ve benzeri eşyaları konumlandırabileceğiniz birçok
yer bulunuyor. Ayrıca orta konsolda ve kapı kenarlarında birçok irili ufaklı
gözlere de rastlamak mümkün.
Performans
Transit Connect Blackline 1.8 litre dizel üniteden güç
alıyor. Bu ünite 4000 d/d’da 90 bg güç üretirken 1700 d/d’da 220 Nm tork değeri
üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 15.2 saniyede tamamlarken
maksimum 156 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama
yakıt tüketimi ise 6.4 litre olarak belirlenmiş. Kâğıt üzerinde bu rakamlar
Transit Connect Blackline’ı performanslı gösteriyor. Alt devirlerde tork değeri
sayesinde canlı kalmayı başaran motor üst devirlerde ise pek keyif vermiyor.
Testimiz sırasında şehir içerisinde yakıt tüketimini 7.9 litre olarak elde
ederken, otoban sürüşlerinde bu değer 7.6 litreye düştü.
Konfor ve Yol Tutuşu
Transit Connect Blackline’da sert süspansiyonlara yer
verilmiş. Bu doğrultuda irili ufaklı tüm çukurları hissetmeniz mümkün. 1.8
litrelik ünite kabin içerisine fazla ses veriyor. Virajda ilk kayma önden
gelirken ESP sistemi bu durumu sorunsuz bir şekilde engelliyor.
Yorum- Alper GÜLER
Ticaretin gerek yapısı gerek performansıyla belki de en
dişli modeli olarak nitelendirdiğim Ford Connect, Blackline versiyonuyla daha
şık bir tasarıma sahip olmuş. Aracın dört bölümünde yer alan siyah detaylar bu
versiyonu ön plana çıkarmakta üstün. İç mekânda ailedeki üyelere benzerliğiyle
dikkat çekiyor. Uzun yolda kullanma fırsatı bulduğum Transit Connect Blackline
yükleme kapasitesi ve performans anlamında sizi yarı yolda bırakmıyor. 1.8
litrelik ünite alt devirlerde hisli olsa da 110 bg’lik versiyonunun
performansını aratmıyor değil. ESP sistemiyle özellikle virajlarda güvenli
sürüş sağlarken, bu sistem dilediğinde tamamen kapatılabiliyor. Yokuş kalkış
desteğiyse sürücüye sağlanan bir başka avantaj arasında. Düşük başlangıç
fiyatıyla rakipleri arasında avantajlı olan model yeni nesliyle birlikte gerek
konfor anlamında gerekse yakıt ekonomisi anlamında yeniden öne çıkan modeller
arasında olacaktır.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | Duratorq 1.8 TDCi | |
Motor Hacmi: | 1753 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 90 Ps 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 220 Nm 1700 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 15,2 s | |
Maksimum Hız: | 156 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | 278x24 mm Hava Soğutmalı Disk | |
Arka: | 278x11 mm disk (Standart ABS) | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,2 lt | |
Şehir Dışı: | 5,3lt | |
Karma: | 6,0 lt | |
Test: | 7,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 159 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4324 mm | |
Genişlik: | 1795 mm (Aynalar hariç) | |
Yükseklik: | 1837 mm (Yüksüz) | |
Dingil Mesafesi: | 2665 mm | |
Bagaj Hacmi: | 1,4 m3/Koltuklar katlanınca 2,6 m3 | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1508 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/65 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder