Citroen, yeni C4 Picasso’yu İzmir Çeşme’de gerçekleştirdiği
bir lansman ile basına tanıttı. İşte o lansmandan satır başları… YAZI: ALPER
GÜLER
Yeni Citroën C4
Picasso ile otomobil teknolojisinde alışılan güvenlik, konfor, sürüş keyfi gibi
kavramlara akıllı yazılım sistemleri ile evde ya da ofis ortamındaki kullanım
alışkanlıklarını araç içine ekleyerek size tam donanımlı bir ürün sunuyor. Bu
doğrultuda, teknolojinin otomobil içerisindeki kullanımını yeniden
şekillendiren Citroen C4 Picasso; PSA gurubu içerisinde EMP 2 platformunu
kullanan ilk model olma özelliğini de taşıyor. Yeni platform daha hafif gövdesi
ve alçaltılmış yapısı sayesinde rekor seviyede düşük karbondioksit salımı ve
yakıt tüketim değerlerine sahip. Tüm özellikleriyle satışına başlanan Citroen
C4 Picasso 68.800 TL'den başlayan bir fiyat etiketi taşıyor.
Alışılmamış tasarım
Yeni Citroen C4 Picasso rakiplerinden özellikle tasarımıyla
ayrılıyor. Bunun sebebi şimdiye dek üretime geçen modeller arasında konseptine
en yakın duran model olması. Ön yüzde yer alan Led gündüz farlar otomobili
oldukça dinamik kılmış. Led gündüz farların alışılmışın dışında bir yere
konumlandırılmasıyla da otomobile farklılık katmış. Ön tampon boyunca uzanan
Citroen logosu markanın güçlü kimliğini nitelemiş. Sis farları da bu ön
tasarıma uyumlu bir görünüm sunuyor. Alçaltılmış motor bloğu ve taban platformu
tek hacim otomobillere görülmeyen dinamik bir duruşun oluşmasını sağlıyor. Bu
dinamik tarzını sıra dışı stille birleştiren C4 Picasso, krom çıta detayları
ile elegant tavrını ön kısımda hissettiriyor. Ön bölümde en dikkat çeken ise
tavana kadar uzana ön cam oluyor. Bu tasarımı ailenin diğer üyelerinden de hatırlamak
mümkün. C4 Picasso bu özelliği ile görüş alanınızın geniş olacağı ve ferah bir
iç kabinin size eşlik edeceğinin haberlerini veriyor. Yan bölümde bombeli
tasarım çizgileri hâkim. Bombeli hatlarda bu bölümü son derece sade kılmış.
Alaşımlı jantlar aracın sportif karakterini nitelerken katlanabilir ve üzerinde
sinyal lambalarını bulunduran yan aynalar bu bölüme farklı bir hava katmış.
Otomobilin şıklık teması yan bölümde kullanılan nikelaj detaylar ile
belirtilmiş. Ayrıca bu detaya "C" harfini andırarak marka kimliğini
yansıtmış. Arka bölüme geldiğimizde yan ve aşağı kadar uzatılmış bagaj kapağı
dikkat çekiyor. Bagajın aşağı kadar uzanması ağır yüklerinizi bagaja koyarken
kolaylık sağlarken geniş yükleme alanı sayesinde hiçbir bagajınız dışarıda kalmıyor.
Tasarım anlamında Grand Picasso'yu kardeşinden ayırmak kolay değil. Ön
tasarımları benzer olan modeller ancak arka stop gruplarıyla ayrılabiliyor. C4
Picasso'da bütün stop grubu Grand Picasso'da iki bölmeli olarak tasarlanmış.
Yeni Citroën C4 Picasso; PSA gurubu içerisinde EMP 2
platformunu kullanan ilk model olma özelliğini taşıyor. Yeni platform 140 kg
daha hafif olması sayesinde, rekor
seviyede düşük karbondioksit salımı ve en az yakıt tüketimi değerlerine sahip
olabilmekte. C4 Picasso, kompakt boyutlarına rağmen geniş iç hacmi ile
segmentinde referans model olma özelliğine devam ediyor. Loft dairelerden esinlenerek hazırlanmış
kabininde konfor için yaratılmış teknolojik yenilikler C4 Picasso'nun bir diğer
farklılıklarını oluşturuyor.
Citroen C4 Picasso sizi son derece teknolojik bir iç mekân
ile karşılıyor. Bunu içeride sunulan 12" ve 7" ekranlardan anlamak
mümkün. Ön konsolun yukarısına konumlandırılmış 12" büyüklüğündeki HD
Panoramik ekrandan hız ve devir göstergelerinin kontrolü sağlanabiliyor. Bu
bölümden yol bilgisayarı konusunda da destek alabiliyorsunuz. Dilediğinizde
direksiyon üzerindeki bir kumanda ile medya, navigasyon veya diğer özellikleri
içeren bir ekrana dönüşebiliyor. Ya da tüm sevdiğiniz resimlerin yer aldığı bir
fotoğraf albümüne... Eğer bu ekranın temalarından sıkılırsanız 3 farklı
seçenekten biri ile burayı renklendirebilirsiniz. Bu alanın hemen altında ise
7" lik dokunmatik ekran yer alıyor. Farklı temalar seçildiğinde 7''
dokunmatik kumanda ekranı da yeni temaya uygun formata geçmiş oluyor. Tüm araç
fonksiyonlarının kontrol edilebildiği dokunmatik ekran sayesinde iç mekânda
düğme kargaşasından uzak sade bir anlayış benimseniyor. Bu ekran; klima kumandasından
navigasyona, sürüş yardım asistanlarının seçiminden telefona kadar birçok
özelliği barındırıyor. Juke Box isimli müziği depolayabilen bir dâhili hafızayı
da içeren sistem 8 GB'lık kapasitesi ile müziğinizi yükleme olanağı sağlıyor.
Tabletler kadar fonksiyonel olan bu dokunmatik kumanda ekranı seçtiğiniz
müziğin kapak resimlerini görebilme, yüklenen resimleri slide show
yapabilme, hesap makinesi ve takvim
özelliklerini de içerisinde barındırıyor.
7 inçlik dokunmatik ekran ve kişiselleştirilebilir 12 inçlik HD
panoramik gösterge ekranı otomobil alışkanlıklarına yeni bir boyut
getiriyor. Çoklu girişe imkân verilen
sistem, vites kolunun ön bölümüne yer alan saklama alanının içerisinde iki adet
usb girişi, 1 Aux girişi ile 12 voltluk şarj prizi ve otomobillerde rastlanması
zor olan 220 V priz özelliklerini de barındırıyor. Küçük eşya gözü konusunda
Citroen bu alanla sınırlı kalmayıp size torpidoda, ön iki koltuk arasında, kapı
kenarlarında ve arka yolcuların ayakları altında yerler sunmuş. Ön iki koltuk
arasındaki bölme soğutma özelliği sayesinde özellikle yazın uzun yolculuklarda
soğuk içecek ihtiyacınızı karşılıyor. Önde ve arada sunulan alan yeterli
seviyede. C4 Picasso geniş iç hacmin yanı sıra bagaj da sunduğu 537 litre alan
ile göz dolduruyor. Orta koltukların hareket etmesi özelliğiyle de bu alanı
dilediğinizde 630 litreye kadar çıkarabiliyorsunuz. Grand C4 Picasso ise akıcı
tasarım ile iç mekânın genişliği arasındaki dengeyi ön plana çıkarıyor. Aracın,
segmenti için çığır açan nitelikteki oranları, modüler EMP2 platformu sayesinde
gerçekleşiyor. Bir önceki jenerasyon Grand C4 Picasso ile aynı uzunluğa ( 4,59
metre) sahip olmasına rağmen, 2,84 metrelik dingil mesafesi bu sınıfta sunulan
en yüksek değer olarak yer alıyor. 5 kişilik kullanımda elde edilen 645
litrelik daha geniş bagaj (öncü modelden 69 litre fazla) ve tasarımcılar için
daha stil sahibi bir özgürlük alanı sunuyor.
Grand C4 Picasso hareket edebilen 3. Sıra koltuk ile yolcu
kapasitesini yediye çıkarıyor. Aracın 2. ve 3. sırasındaki yolcular ferah geniş
yapısı sayesinde maksimum oturma alanına sahip oluyorlar.Segmentinde en rahat
3. Sırayı sunan otomobil unvanını alan Grand C4 Picasso bunu 5 koltuklu
versiyonuna göre 55mm daha uzun olan dingil mesafesi ve arka kapı açılma
oranları ile sağlıyor.
İddialı ekonomi
Citroen C4 Picasso; yeni şasi sayesinde bir önceki nesline
göre 140 kg daha hafifletilmiş durumda. Ön plana çıkan aerodinamik tasarımı ve
105g/km CO2 emisyonu ile de segmentinde rakiplerinden ayrışıyor. Yeni C4
Citroen Picasso; segmentinin en düşük
CO2 ve yakıt tüketim değerlerini, aerodinamik yapısındaki iyileştirme, motor ve
platform bölümlerindeki hafifleme sayesinde elde ediliyor. 140 kg hafifleyen
ağırlığı ile Yeni Citroen C4 Picasso bir önceki nesline göre ortalamada 100
km'de 1 litre daha az yakıt tüketim değerine sahip. Ağırlığın azaltılmasını
sağlayan etkenler ise Alüminyum veya yüksek dirençli çelik kullanılan
parçalardan ve farklı alaşımlardan oluşan yeni EMP2 şasi platformu oluyor.
ETG6 ile gelen performans
Aracın kalbinde tek motor seçeneği olarak sunulan 1.6 litre
115 HP e-HDi motora yer verilmiş. Bu motor 6 ileri ETG6 şanzıman ile kombine
edilmiş. Sürücüler ETG6 sayesinde ihtiyaçlarına ve sürüş ortamına göre
istedikleri an manuel seçenekten otomatik moda geçebiliyor. Bu yeni şanzıman
daha kolay kalkış sağlamak ve sürüş performansını arttırmak için motor gücünü
etkin bir şekilde ayarlayan optimize yapıya sahip. Vites değişimi hızını da
sürücünün hareketine göre daha doğru ayarlayarak daha üstün performans ve
konfor sağlıyor. Mükemmelleştirilen vites kolları verimliliği daha da
artırıyor.
Peki ya sürüş nasıl?
Lansman sırasında C4 Picasso ve Grand Picasso'yu kullana
fırsatı yakaladık. C4 Picasso tasarım anlamında ona bakan herkesi kendine
hayran bırakıyor. Ön bölümde kullanılan Led farlar yeri ve tasarımı gereği
ilgili bakışları daha da arttırıyor. Büyük yan camlar ve tavana kadar uzanan ön
cam geniş iç mekânın haberlerini veriyor bana. İçeriye geçiyorum ve teknoloji
ile süslenmiş bir kabin bana merhaba diyor. İlk etapta göze çarpan ve sürekli
eleştiri alan nokta direksiyon oluyor. Boyut olarak kaba olan bu direksiyon
üzerinden otomobilin birçok özelliğini kontrol etmeniz mümkün kılınmış, ancak
alışkanlık gerektiriyor. Ön konsolun üst kısmında kullanılan 12"
büyüklüğünde yüksek çözünürlüklü ekran oldukça kullanışlı. Otomobilin birçok
özelliğini buradan kontrol edebiliyorsunuz. Geri park kamerası özelliğine sahip
de olan bu ekran "Visio 360" özelliği ile de otomobilin dört bir tarafına
yerleştirilmiş kameralarla çevre kontrolü yapmanızı sağlıyor. Direksiyon
üzerinden de kontrol edilebilen bu ekran belki direksiyon arkasına
konumlandırılsaydı sürücünün bu bölümle iletişime geçmesi için gözünü uzun
süreli yoldan ayırmasına ihtiyaç kalmazdı. Hemen altında yer alan 7" ekran
tablet özelliğine sahip. Dokunmatik olan bu ekrandan, klima, multimedya ve
navigasyon özellikleri takip edilebiliyor. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi
bir sıkıntı yer almıyor. Direksiyon ve koltuk ayarları bu konudaki en büyük
yardımcınız. Arka koltuklar öne ve arkaya doğru kaydırılabiliyor bu sayede
dilerseniz arka bagaj alanını genişletip büyük eşyalarınıza yer açabilirsiniz;
dilerseniz de koltukları arka konuma itip burada oturan bireylere geniş bir
arka koltuk deneyimi yaşatabilirsiniz. Grand Picasso'da ise durum daha farklı.
7 kişilik oturma düzenine sahip olduğunuz Grand Picasso arka iki koltuğu bagaj
tabanının altına konumlandırmış. Kolayca kurulabilen bu iki koltuğa orta
koltukları öne alarak ulaşabiliyorsunuz. Ancak diğer MPV modellerde olduğu gibi
bu iki koltukta da sınırlı alan sunulmuş. C4 Picasso'da 1.6 litre e-HDi motora
yer verilmiş. 115 hp gücündeki bu motor ETG6 adında bir şanzıman ile kombine
edilmiş. Bu şanzıman eski MCP şanzımanın geliştirilmiş versiyonu olarak
nitelendiriliyor. Hala tek kavrama ve
otomatikleştirilmiş özellikli bu şanzıman eski versiyona göre daha hızlı. Bunu
manuel ve otomatik konumda çok net bir şekilde hissediyorsunuz. Direksiyon
arkasına konumlandırılan bir kol ile kontrol edilen bu şanzımanı dilerseniz
direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile de kontrol edebiliyorsunuz. Ayrıca
direksiyon arkasındaki vites kolunu manuel konumuna getirdiğinizde otomobil üst
devirlerde daha fazla kalarak size daha dinamik sürüşler yaptırabiliyor. C4
Picasso'da orta yumuşaklıkta bir süspansiyon sistemine yer verilmiş. Bu sayede
model özellikle kombine virajlarda bir parça karoser salınımı yapıyor. Orta
sertlikteki arka süspansiyonlar kasislerde fazla sesli çalışırken modüler olan
arka koltuklar bozuk zeminlerde ses yapabiliyor. Yalıtım konusunda model sadece
motor sesini kabin içine yansıtırken yol ve rüzgâr sesini optimum düzeyde
engelliyor. Otomatik park asistanı ise yeni C4 Picasso'da farklılık yaratan
diğer özelliklerden. Park asistanı sizi sağa, sola ve diklemesine park
ettirmesinin yanı sıra park ettiğiniz yerden de çıkarabiliyor. Kullanımı
oldukça kolay olan bu sistem orta konsoldaki 7" ekrandan aktif ediliyor.
Sistem park etmeniz gereken yönü sinyal kolu ile seçmenizi istiyor. Akabinde 20
Km/s hıza kadar arama yapan sistem yeterli alanı bulunca vitesi "R"
konumuna takmanız için size emir veriyor. Bundan sonra gaz ve fren kontrolü
dışında tüm işlemleri otomobil kendi yapıyor. Park yerinden çıkarma işlemi de
aynı şekilde işliyor. Size sadece aynaları kontrol etmek ve bu konforun keyfini
çıkarmak kalıyor. Fiyat konusunda ise C4 Picasso 68 Bin TL'den satışa sunulmuş.
En üst donanımı tercih ederseniz 73 Bin TL'yi biraz geçen fiyatı ödemeniz
gerekecek. Model sunduğu konfor, ekonomi ve donanımlar ile avantajlı bir fiyat
etiketine sahip. Bu sayede tercih listesinde üst sıralarda yer alacağını
düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder