Volvo, premium crossover diye adlandırdığı V40 Cross
Country’yi tanıttı. Premium C segmentine V40 modeliyle yeni bir soluk getiren
Volvo, bu araçtan ilham alarak hafif arazi şartlarına uygun Cross Country’yi
geliştirdi. YAZI:ALPER GÜLER
Ulaşılan 5247 adetlik satışla 2012 yılını şirket tarihinin
rekoruyla kapatan Volvo Car Türkiye, merakla beklenen yeni Volvo V40’ın da
Türkiye’ye gelmesiyle hedeflerini bir kez daha büyüttü. Bir önceki yıla göre
yüzde 6,7’lik artışa denk gelen 5600 adetlik bir satış öngörüsüyle 2013
startını alan Volvo; yeni Volvo V40, V40 R-Design ve V40 Cross Country ile
birlikte Premium C segmentinde 1200 adetlik bir satış hedefliyor. Lüks kompakt
sınıf modeller arasında yüzde 8’lik bir pazar payı anlamına gelen bu satış
öngörüsü içinde Volvo V40 Cross Country’nin satışlarının ise 500 adede
ulaşacağı düşünülüyor.
Şık Tasarım Arazide
Volvo markasını arazide XC modelleriyle sıkça hatırlarız.
Marka bu imajına şıklık temasını eklemek için Cross Country’yi yarattı. Peki ya
XC ile Cross Country arasındaki fark nedir? XC hem gövde tasarımı hemde oturma
pozisyonu olarak tam anlamıyla SUV özellikleri sergilerken, Cross Country daha
çok dinamik wagon ve hatchback modellerinin her yol koşulunda kullanılabilen
çarpıcı versiyonunu hatırlatıyor. Aracın ön bölümünde koyu farklı renkli
tampon, bal peteği ızgara ve dik konumlandırılmış gündüz farları dikkat
çekiyor. Yan bölüme geldiğimizde ise kapı altındaki balık yüzgeci şeklinde
çıkıntılar göze çarpıyor. Arka bölümde ise entegre koruma kaplamasıyla birlikte
kontrast renkli arka tampon ve difizör üzerindeki “Cross Country” yazısı dikkat
çeken detaylar arasında.
Otomobilin içerisine geçildiğinde ferah bir ortam sizleri
karşılıyor. Bu ortamın oluşmasında cam tavan ve açık renkli döşemelerin etkisi
büyük. Malzeme kalitesi ve işçilik anlamında model başarılı. Konsol tasarımında
ailedeki otomobillere benzer bir yapı bizleri karşılıyor. Önde ve arkada yer
alan misafirlere sunulan alan yeterli seviyede. İç mekanda 40/60 oranında
bölünmüş arka koltuklar kolayca yatırılabiliyor. Böylelikle size geniş bir
yükleme alanı rahatça sunulabiliyor. Otomobile ayrıca bagaj bölümünde çok yönlü
bir ‘ek' taban uygulanabiliyor. Ön yolcu koltuğu öne katlanarak daha da fazla
alan oluşturulabiliyor. İki kalıcı çengele ek olarak, ek taban da çantalar için
entegre çengeller içeriyor. Üst ve alt bagaj tabanları arasında gizli bir eşya
alanı var.
V40 Cross Country kendinizi özel hissetmeniz konusunda size
yardımcı olmaya devam ediyor. İç aydınlatma ‘tiyatro aydınlatması' hissi
verecek şekilde tasarlandı. Stratejik alanları aydınlatmak için LED ışıklar
kullanılıyor. Sürücü iç sıcaklığa uyum sağlayan kırmızıdan maviye bir aydınlatmayı
ya da diğer yedi renk ayarından birini seçebiliyor. Ön ve arka okuma
ışıklarının aydınlatma düzeyi de ayarlanabiliyor.
Üç Farklı Motor
Volvo, V40 Cross Country’de iki benzinli ve bir dizel olmak
üzere üç motor seçeneği sunuyor. T5 AWD, 2,0 litrelik motor hacmi ile 213 HP ve
300 Nm torka sahip. 100 km/s'ye hızlanması sadece 7,2 saniye süren otomobilin
yakıt tüketimi ise 8,1 lt/100 km.
V40 Cross Country ürün gamında 1,6 litre GTDi benzinli motor
da mevcut. T4 adı verilen 180 HP'lik bu motor, 240 Nm tork üretiyor ve turbo
basıncının geçici olarak yükseltilmesiyle 30 Nm ekstra torkla 270 Nm'ye
ulaşabiliyor. Yakıt tüketimi 6,1 lt/100 km ve bu da 143 g/km karbondioksit
atığına karşılık geliyor.
V40 Cross Country'nin D2 versiyonu, sınıf lideri 99 g/km CO2
atığı ile sadece 3,8 lt/100 km yakıt tüketimine sahip. 1.6 lt'lik dizel motor
115 HP güce ve 285 Nm torka sahip (turbo basıncının anlık olarak
yükseltilmesiyle elde edilen 15 Nm dâhil). D2 motor, altı ileri manuel düz
şanzıman ve bütün modeller gibi start/stop fonksiyonu ile sunuluyor.
Konfor Ön Planda
V40 Cross Country’yi birçok farklı zeminde kullanma fırsatı
bulduk. Asfalt kullanımlarda standart V40’dan yüksek yapısıyla ön plana çıkan
model, sürüş anlamında farklılıkları mevcut. Normal V40’dan alt yapı anlamında
değişimi bulunmayan Cross Country, özellikle asfalt zeminli virajlarda yüksek
yapısı sebebiyle daha çok gövde salınımı gerçekleştiriyor. Ancak bu korkulacak
boyutta değil. Hafif arazide ise bu özelliğinin avantajını kullanarak
performanslı sürüşler gerçekleştirmenizi sağlıyor. Cross Country sürüş
konusunda size 3 farklı seçenek sunmuş. Bunlar Elegance, ECO ve Performance
olarak sıralanıyor. Elegance ve ECO kullanımlarında size maksimum seviyede
ekonomi yaptıran araç, Performance modunda ise tüm gücünü kullanımınıza
sunuyor. Bunun yanı sıra orta konsolda yer alan “My Car” butonuna basarak
aracınızla ilgili detaylı ayarlar yapabilir ve sürüş istatistikleri hakkında
bilgi alabilirsiniz. Aracın güvenlik donanımlarına baktığımızda en dikkat
çekici özellik ise şerit koruma yardımcısı oluyor. Bu sistem dikkat dağılması
sonucu şeridinizde kayma yaşarsanız öncelikle gösterge panelinden sizi uyarıyor
eğer müdahale etmezseniz direksiyonu titretiyor ve hala müdahale etmezseniz
sizin yerinize direksiyona müdahale ediyor. Ancak sistem bunu 2 kez yapıyor. Bu
olay devam ederse devreden çıkıp mola vermeniz konusunda ana göstergeden
sürücüyü uyarıyor.
Volvo, V40 Cross Country ile şıklık ve konforu araziye
taşımayı başarmış. Standart V40 ile Premium C segmentini kızıştıran marka
Crossover segmentinde de aynı etkiyi göstermek istiyor. Gerek tasarım
anlamında, gerek teknoloji ve konfor anlamında bunu yapabilmesi içten bile
değil. City Safe, çift bölmeli klima ve kolçak gibi donanımların standart
olarak sunulması alıcıyı cezp ediyor. Ancak Fiyat disiplinine baktığımızda
rakipleri en üst donanım ve dört çeker sistemini 80.000 TL seviyesine kadar
sunarken, V40 Cross Country’nin bu özellikleri 114.790 TL başlangıç fiyatından
sunması biraz düşündürücü!
muhteşem!
YanıtlaSil