Güney Koreli üretici büyük gelişimiyle göz dolduruyor. Büyük
gelişim diyoruz çünkü Hyundai gerek tasarımlarıyla, gerekse teknolojileriyle
segmentinde taşları yerinden oynatacak gibi görünüyor.
Tasarım
i30 tasarım anlamında “yakışıklı otomobil” ibaresini belki
de birebir karşılıyor. Krom detaylar, far grubu, LED gündüz farları bu ibareyi
niteleyen detaylar arasında. Sis farlarının kenarlarına konumlandırılmış LED
gündüz farları otomobili agresif bakışlara kavuştururken, dalga desenli far
grubu ise i30’un kendine özel olduğunu hissettirir nitelikte. Yan bölümde
şişkin çamurluklar dikkat çekerken, burada yer alan keskin hatlar otomobilin dinamik
ruhunu yansıtır nitelikte. Arka bölüme geldiğimizde ise 5 kapılı versiyonuna
göre daha sade bir tasarımla karşılaşıyoruz. Arka sis farları tamponun
yanlarına konumlandırılırken, geri park kamerası plaka aydınlatmalarının hemen
yanına entegre edilmiş. 5 kapılı kardeşinde bu detay logonun altına gizlenerek
özellikle yağmurlu havalarda kirlenmesi önlenirken, CW versiyonunda bu detaya
yer verilmemiş. i30’ın boyutlarına baktığımızda ise 4485 mm uzunluk ve 1780 mm
genişlik değeriyle rakipleri Focus SW ve Renault Megane Sport Tourer’a yenik
düşerken, 1500 mm yüksekliğiyle sadece Focus SW’yi geride bırakıyor. Hyundai
i30 bagaj hacmi konusunda 528 litreyle rakiplerini geride bırakıyor.
İç Mekân
i30’un içine geçtiğimizde ise deri ve yumuşak malzemelerden
kombine edilen son derece şık bir ortam bizleri karşılıyor. Bu şıklık kapı
kenarlarına da yansımış. 4 kollu
direksiyon sistemi ve üzerinde yer alan fonksiyon tuşları alışık olduğumuz
detaylarken, bu tuşlara ek olarak direksiyon hassasiyet ayarı dikkat çekiyor. Bu
özellik sayesinde “Comfort” modda özellikle dar sokaklarda ki manevralar da
daha az yorulurken, “Sport” modda daha sert ve hassas bir direksiyona erişmiş
oluyorsunuz. Ön konsolun orta bölümünde Hyundai modellerinde alışık olduğumuz
bir görselde ses sistemi yer alıyor. Bu sistem USB ve Bluetooth üzerinden müzik
çalma özelliğini destekliyor. Aracımızda anahtarsız giriş sistemi yer alırken,
Elit donanımı tercih ettiğinizde otomatik park frenine de sahip oluyorsunuz.
Eşya gözü isteğinize i30 göz doldurur nitelikte cevap veriyor. Gerek orta
konsolda gerek kapı kenarlarında birçok eşya gözü mevcut. Önde ve arkada yer
alan misafirlere sunulan hacim ideal seviyedeyken, sadece bir kısmı açılabilen
panaromik cam tavan sayesinde misafirlerine aydınlık ve ferah bir iç mekânda
sunmayı başarıyor.
Motor
Test aracımızda 1,6 litre dizel bir ünite bulunuyor. 4000
d/d’da 128 bg güç üretebilen bu ünite, 1900 ila 2750 d/d’de 260 Nm torka sahip.
Bu ünite ile i30, 0-100 Km/s hızlanmasını 11,7 saniyede tamamlarken, maksimum
190 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Bu güç değerleri 1365 kg ağırlığındaki i30
CW’ye yeterli performans sağlıyor. 6 ileri otomatik şanzıman sarsıntısız
geçişleriyle göz doldururken ekonomi yapma konusunda da size yardımcı oluyor.
Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 5,5 litreyken biz testimiz
süresince 6,4 litrelik bir değer elde ettik.
Konfor ve Yol Tutuşu
Test aracımızda orta sertlikte bir süspansiyona yer
verilmiş. Bu sistem asfalt üzerinden gelen her türlü darbeyi rahat bir şekilde
emebiliyor ve bu sayede konfor konusunda kabin misafirlerine istenileni
veriyor. SW tarzı araçlarda viraj dinamiği aranmaz ancak aracın bu konudaki
yeterli başarısını göz ardı etmemek lazım. Süspansiyon sistemi fazla gövde
salınımı ve önden kaymalara sebep olsa da hisli direksiyon ve standart sunulan
ESP sistemi bu eksikleri unutturuyor.
Güvenlik
İlk nesil i30 ise bu teste ikinci girişinde 5 yıldız almaya
başarmıştı. Yeni nesil i30 ise 2012 yılı içerisinde girdiği testten 5 yıldız
almayı başardı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan İ30 sürücüye göğüs ve
kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlarken yolcuya ise göğüs kısmı
haricinde maksimum koruma sağlamıştır. Yanda araç çarpmalarında göğüs kafesi
haricinde tüm uzuvlara maksimum koruma sağlayan Hyundai i30, sabit bariyer
çarpmalarda ise bel ve göğüs bölgesi dışındaki uzuvlara maksimum koruma
sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı maksimum koruma
ile EuroNcap’den 5 yıldızı almaya hak kazandı. i30 CW’nin ayrı bir katılımı
bulunmuyor.
Yorum-Alper GÜLER
Hyundai’nin kendini geliştirme konusundaki başarıları gözden
kaçırılmayacak kadar aşikâr. Bunu i30 ile rahat bir şekilde görebiliyoruz. SW
modellerin yakışıklısı diye adlandırabileceğimiz i30 CW iç mekânda da aynı
şıklığı bizlere sunuyor. Deri koltuklar, ön konsol ve kapı kenarlarında
kullanılan malzemeler bunun en büyük destekçisi oluyor. Multimedya sistem
olarak alışmış olduğumuz USB ve AUX bağlantısını sunması çok güzel ancak bu
sistemin görsel anlamda günümüze uyun göstermesi şart. Yakıt tüketimi konusunda
5,5 litreli fabrika ortalamalarını yakalamak çok kolay değil. Bunun en büyük
sebebi ise otomatik şanzıman. Elit donanımda gelen otomatik park freni güvenlik
açısından kuşkulu yaklaşmama sebep olsa da, sistemin sadece kapılar kapalı ve
emniyet kemerleri bağlı olduğunda kendini bırakması; bunların dışında
kesinlikle el ile müdahale etmeden bırakmama özelliği tüm kuşkuları kafamdan
silmeme yardımcı oldu.
Teknik Özellikler
Motor:1.6 CRDi
Motor Hacmi:1582 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:128 bg 4000 d/d
Maksimum Tork: 260 Nm 1900-2750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,7 s
Maksimum Hız:190 km/s
Frenler Ön:Disk Arka:Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:7,2 lt
Şehir Dışı:4,5 lt
Karma:5,5 lt
Test:6,4 lt
CO2 Emisyonu119gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4485 mm
Genişlik:1780 mm
Yükseklik:1500 mm
Dingil Mesafesi:kendi sitesinde yok ama yan kaynaklar 2700 mm diye belirtiyor
Bagaj Hacmi:528 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:53 lt
Boş Ağırlık:1385 kg
Lastik Boyutu:205 55R 16
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder