Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Hyundai i30 CW 1,6 CRDi Otm Test ve Yorum


Güney Koreli üretici büyük gelişimiyle göz dolduruyor. Büyük gelişim diyoruz çünkü Hyundai gerek tasarımlarıyla, gerekse teknolojileriyle segmentinde taşları yerinden oynatacak gibi görünüyor.

Tasarım


i30 tasarım anlamında “yakışıklı otomobil” ibaresini belki de birebir karşılıyor. Krom detaylar, far grubu, LED gündüz farları bu ibareyi niteleyen detaylar arasında. Sis farlarının kenarlarına konumlandırılmış LED gündüz farları otomobili agresif bakışlara kavuştururken, dalga desenli far grubu ise i30’un kendine özel olduğunu hissettirir nitelikte. Yan bölümde şişkin çamurluklar dikkat çekerken, burada yer alan keskin hatlar otomobilin dinamik ruhunu yansıtır nitelikte. Arka bölüme geldiğimizde ise 5 kapılı versiyonuna göre daha sade bir tasarımla karşılaşıyoruz. Arka sis farları tamponun yanlarına konumlandırılırken, geri park kamerası plaka aydınlatmalarının hemen yanına entegre edilmiş. 5 kapılı kardeşinde bu detay logonun altına gizlenerek özellikle yağmurlu havalarda kirlenmesi önlenirken, CW versiyonunda bu detaya yer verilmemiş. i30’ın boyutlarına baktığımızda ise 4485 mm uzunluk ve 1780 mm genişlik değeriyle rakipleri Focus SW ve Renault Megane Sport Tourer’a yenik düşerken, 1500 mm yüksekliğiyle sadece Focus SW’yi geride bırakıyor. Hyundai i30 bagaj hacmi konusunda 528 litreyle rakiplerini geride bırakıyor.

İç Mekân


i30’un içine geçtiğimizde ise deri ve yumuşak malzemelerden kombine edilen son derece şık bir ortam bizleri karşılıyor. Bu şıklık kapı kenarlarına da yansımış.  4 kollu direksiyon sistemi ve üzerinde yer alan fonksiyon tuşları alışık olduğumuz detaylarken, bu tuşlara ek olarak direksiyon hassasiyet ayarı dikkat çekiyor. Bu özellik sayesinde “Comfort” modda özellikle dar sokaklarda ki manevralar da daha az yorulurken, “Sport” modda daha sert ve hassas bir direksiyona erişmiş oluyorsunuz. Ön konsolun orta bölümünde Hyundai modellerinde alışık olduğumuz bir görselde ses sistemi yer alıyor. Bu sistem USB ve Bluetooth üzerinden müzik çalma özelliğini destekliyor. Aracımızda anahtarsız giriş sistemi yer alırken, Elit donanımı tercih ettiğinizde otomatik park frenine de sahip oluyorsunuz. Eşya gözü isteğinize i30 göz doldurur nitelikte cevap veriyor. Gerek orta konsolda gerek kapı kenarlarında birçok eşya gözü mevcut. Önde ve arkada yer alan misafirlere sunulan hacim ideal seviyedeyken, sadece bir kısmı açılabilen panaromik cam tavan sayesinde misafirlerine aydınlık ve ferah bir iç mekânda sunmayı başarıyor.

Motor

Test aracımızda 1,6 litre dizel bir ünite bulunuyor. 4000 d/d’da 128 bg güç üretebilen bu ünite, 1900 ila 2750 d/d’de 260 Nm torka sahip. Bu ünite ile i30, 0-100 Km/s hızlanmasını 11,7 saniyede tamamlarken, maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Bu güç değerleri 1365 kg ağırlığındaki i30 CW’ye yeterli performans sağlıyor. 6 ileri otomatik şanzıman sarsıntısız geçişleriyle göz doldururken ekonomi yapma konusunda da size yardımcı oluyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 5,5 litreyken biz testimiz süresince 6,4 litrelik bir değer elde ettik.
Konfor ve Yol Tutuşu
Test aracımızda orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sistem asfalt üzerinden gelen her türlü darbeyi rahat bir şekilde emebiliyor ve bu sayede konfor konusunda kabin misafirlerine istenileni veriyor. SW tarzı araçlarda viraj dinamiği aranmaz ancak aracın bu konudaki yeterli başarısını göz ardı etmemek lazım. Süspansiyon sistemi fazla gövde salınımı ve önden kaymalara sebep olsa da hisli direksiyon ve standart sunulan ESP sistemi bu eksikleri unutturuyor.

Güvenlik

İlk nesil i30 ise bu teste ikinci girişinde 5 yıldız almaya başarmıştı. Yeni nesil i30 ise 2012 yılı içerisinde girdiği testten 5 yıldız almayı başardı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan İ30 sürücüye göğüs ve kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlarken yolcuya ise göğüs kısmı haricinde maksimum koruma sağlamıştır. Yanda araç çarpmalarında göğüs kafesi haricinde tüm uzuvlara maksimum koruma sağlayan Hyundai i30, sabit bariyer çarpmalarda ise bel ve göğüs bölgesi dışındaki uzuvlara maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı maksimum koruma ile EuroNcap’den 5 yıldızı almaya hak kazandı. i30 CW’nin ayrı bir katılımı bulunmuyor.

Yorum-Alper GÜLER

Hyundai’nin kendini geliştirme konusundaki başarıları gözden kaçırılmayacak kadar aşikâr. Bunu i30 ile rahat bir şekilde görebiliyoruz. SW modellerin yakışıklısı diye adlandırabileceğimiz i30 CW iç mekânda da aynı şıklığı bizlere sunuyor. Deri koltuklar, ön konsol ve kapı kenarlarında kullanılan malzemeler bunun en büyük destekçisi oluyor. Multimedya sistem olarak alışmış olduğumuz USB ve AUX bağlantısını sunması çok güzel ancak bu sistemin görsel anlamda günümüze uyun göstermesi şart. Yakıt tüketimi konusunda 5,5 litreli fabrika ortalamalarını yakalamak çok kolay değil. Bunun en büyük sebebi ise otomatik şanzıman. Elit donanımda gelen otomatik park freni güvenlik açısından kuşkulu yaklaşmama sebep olsa da, sistemin sadece kapılar kapalı ve emniyet kemerleri bağlı olduğunda kendini bırakması; bunların dışında kesinlikle el ile müdahale etmeden bırakmama özelliği tüm kuşkuları kafamdan silmeme yardımcı oldu.

Teknik Özellikler

Motor:1.6 CRDi 
Motor Hacmi:1582 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:128 bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 260 Nm 1900-2750 d/d

Performans   

0-100 km/s Hızlanma11,7 s 
Maksimum Hız:190 km/s   
Frenler   Ön:Disk Arka:Disk   
Yakıt Türü Dizel

Yakıt Tüketimi   

Şehir İçi:7,2 lt 
Şehir Dışı:4,5 lt 
Karma:5,5 lt 
Test:6,4 lt 
CO2 Emisyonu119gr/km

Boyutlar   

Uzunluk:4485 mm 
Genişlik:1780 mm 
Yükseklik:1500 mm 
Dingil Mesafesi:kendi sitesinde yok ama yan kaynaklar 2700 mm diye belirtiyor 
Bagaj Hacmi:528 lt 
Yakıt Depo Kapasitesi:53 lt 
Boş Ağırlık:1385 kg 
Lastik Boyutu:205 55R 16



































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder