Nissan Juke modeli ile bir anda fenomen olan B-SUV segmenti,
Fransız temsilci Renault’un Captur modeli ile giderek kızışmıştı. İlgi duyulan
bu segment, diğer bir Fransız olan Peugeot’un da iştahını kabartarak 2008’i
tasarlamasını sağladı. Markanın PF1 platformu üzerinde yükselen bu model satış
rakamlarıyla tasarımı kadar etkileyici olmadı. 3 farklı donanım seçeneği
bulunan model arazi karakterini ortaya daha iyi koyabilmek için 3008 modelinden
de hatırladığımız Grip Control sistemiyle de satın alınabiliyor. Bakalım bu
sistemin etkisi ile 2008 başarılı olabilecek mi?
Peugeot 2008 1.6 HDi Grip Control Allure Tasarım
Model rakiplerine
nazaran daha mütevazı tasarıma sahip. Çok dikkatli bakmadan bile 208 modelinin
daha uzun ve daha yüksek versiyonu olarak da nitelendirebiliriz. Ön bölümde
çift parçalı ızgara kullanılmış. Üst ızgara krom ayrıntılarla süslenerek
sunulmuş. Alt bölümde ise sis farları kenarlarında ve tampon altındaki ayrıca
bölümünde de krom detaylara yer verilmiş. İnce ve geriye uzatılmış farlar
otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Kaput üzerindeki keskin hatlarda bu
bakışları desteklemiş. Şişkin çamurluklar ve gövdeden farklı yan kapı alt
çıtaları otomobilin arazi karakterine atıfta bulundurmuş. Tavan rayları da
otomobilin güçlü görünmesine katkı sağlamış. Tavanda dikkat çeken bir başka
ayrıntı ise arkaya doğru uzanan bu bölümün arka yolcu kapılarından itibaren ufak
bir kot farkıyla geriye devam etmesi oluyor. Bu sayede arka koltuklarda seyahat
eden yolculara iyi bir baş mesafesi sunulabiliyor. Otomobilin boyutlarına
baktığımızda ise rakibi Renault Captur’den 37 mm daha uzun, 39 mm daha dar, 10
mm daha alçak ve 69 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.
Peugeot 2008 1.6 HDi Grip Control Allure İç Mekan
Kokpitin 208’den
esinlendiği aşikar. Bu benzerliği gösterge ve direksiyon destekliyor. Malzeme
kalitesi konusunda model başarılı. Orta konsolda 7 inç ekran oldukça
kullanışlı. Yol bilgisayarı ve otomobille ilgili birçok özelliğe bu ekrandan
ulaşmanız mümkün. Peugeot 2008’de sunulan bir başka özellik ise otomobilin
kendi kendini park etmesi ve park yerinden otomatik çıkarabilmesi. Bu sisteme
de orta konsoldaki dokunmatik ekrandan ulaşabiliyorsunuz. Bu sistem ise ne yazık ki başlangıç
donanımından itibaren standart sunulmuyor. Ekranın hemen altında klima sistemi
sunulmuş. Piyano siyahı detayla şık görünen bu sistemin çalışma performansı ise
başarılı. Kapı iç cepleri ve vites önünde sunulan alanlar küçük eşya gözü
beklentinizi karşılıyor. Model rakibi Captur’e göre daha alçak tavana sahip
olsa da tavanda arka bölüme doğru yapılan pot sayesinde içerideki misafirlere
başarılı bir baş mesafesi sunuyor. 2008, diz mesafesi konusunda da oldukça
başarılı. Tavanda dikkat çeken bir başka ayrıntı ise ambiyans ışıkları. Önden arkaya doğru uzanan çizgi
şeklindeki bu aydınlatma basit ama şık görünüyor. Yine ek olarak bu ayrıntıyı
en üst donanımda alabiliyorsunuz. 350 litrelik bagaj hacmi, rakiplerinin
gerisinde ancak tatminkar.
Peugeot 2008 1.6 HDi Grip Control Allure Motor
PSA grubunun
başarısını ispatlamış 1.6 litre dizel motoru 2008’de motor seçeneği olarak
sunuluyor. 4000 d/d’de 92 Bg güç ve 1750 d/d’de
ise 230 Nm tork değeri üreten bu ünite 6 ileri otomatik şanzımanla
kombine edilmiş. 0-100 Km/s hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlarken maksimum 181
Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 4 litre
olarak belirlenmiş. Torkun avantajını iyi kullanan model alt devirlerde
sürücüyü üzmüyor. Üst devirlerde ise dizel olduğunu hatırlatan bu ünite ile sakin
kullanımlarda 6.2, performanslı kullanımlarda ise 8,4 litrelik değer elde
ettik.
Peugeot 2008 1.6 HDi Grip Control Allure Konfor & Yol
Tutuş
Önde McPherson,
arkada ise şekil değiştiren travers süspansiyon sistemi yumuşak karakterli bir
yapıya sahip. Özellikle hafif arazi sürüşlerinde model konfor konusunda
beğenimizi kazandı. Rüzgar ve yol sesini içeriye yansıtmayan model sadece üst
devirlerde kabine motor sesi alıyor. Yumuşak karakterli süspansiyonlar modelin
viraj performansını can alıcı şekilde etkilemiyor. Virajlarda da iyi iş çıkaran
model sınırları zorlandığında ise ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. ESP
sistemi ise bu durumlardaki en büyük yardımcınız. Modelin hafif arazi karakteri
konusunda elini güçlü kılan bir başka detay ise Grip Control sistemine sahip
olması. Bu sistem 5 farklı sürüş modunu size sunuyor. Normal mod asfalt kullanımlarda aktif olarak
kullanılırken, kar modu karlı ve kaygan zeminlerde elinizi kuvvetlendiriyor.
Çamur modu balçık ve benzeri yüzeylerde maksimum dengeli sürüş sağlarken, kum
modu gevşek zeminlerde faydalı olmaya çalışıyor.
Peugeot 2008 1.6 HDi Grip Control Allure Güvenlik
Çarpışmalarda kabini
sağlam kalan Peugeot 2008 sürücünün iki kaval kemiği ve göğüs kafesi dışındaki
tüm uzuvlarına tam koruma sağlarken yolcunun sadece göğüs kafesi dışındaki tüm
uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. Çarpışmalarda kabini sağlam kalan Peugeot
2008 sürücünün iki kaval kemiği ve göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlarına tam
koruma sağlarken yolcunun sadece göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlarına tam
koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm
uzuvlara tam koruma sağlayan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs
kafesine sınırlı koruma sağlayabilmiş. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine
sağladığı sınırlı korumayla birlikte Peugeot 2008 Euroncap’den 5 yıldız almayı
başardı.
Peugeot 2008 1.6 HDi Grip Control Allure Yorum - Alper GÜLER
Modelin sade ve oturaklı yapısı rakipleri karşısında elini
güçsüzleştiriyor. Özellikle Türkiye standartlarında tasarım fazlasıyla öne
çıkarken 2008 oldukça sade kalıyor. Ancak modele bu açıdan bakarak başarısız
demek yersiz olur. Öncelikle modelin diğer rakiplerinden daha konforlu olduğu
bir gerçek. Onlara göre ise hafif arazi kabiliyeti daha çok dışa yansıyor.
Arazi demişken model çekiş sistemi Grip Control sayesinde birçok zeminde
başarılı tutunma karakteriyle dikkat çekiyor. Şartlar çok kötüye gitmedikçe bu
sistem ile başarılı bir şekilde arazide ilerleyebilirsiniz. Aracın güç aktarma
sistemi onu arazide başarılı yapıyor fakat özellikle yaklaşma açısının alçak
olması ön tamponun bir çok noktada sürtmesine sebep oluyor. Dizel ünite güç
konusunda alt devirlerde de üst devirlerde de sizi üzmüyor. 6 kademeli şanzıman
ile ekonomik sürüşlerde yapmak mümkün. Gelelim satın almaya. Model 70 Bin TL’yi
biraz geçen bir etiket fiyatına sahip. Çok az bir fark ile rakipleri daha ucuza
satın alınabiliyor. Tasarıma çok düşkün değil ve tatminkar bir model
arıyorsanız Peugeot 2008 iyi bir tercih olabilir. Ancak arazide korkusuzca
dolaşmalıyım, malzeme kalitesi önemli değil derseniz daha ucuza modeller
mevcut.
Peugeot 2008 1.6 HDi Grip Control Allure Teknik Özellik
Motor: | 1.6 e-HDI | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 92 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 230 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,5 s | |
Maksimum Hız: | 181 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,7 lt | |
Şehir Dışı: | 3,6 lt | |
Karma: | 4,0 lt | |
Test: | 6,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 103 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4159 mm | |
Genişlik: | 1829 mm | |
Yükseklik: | 1556 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2537 mm | |
Bagaj Hacmi: | 350 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1160 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/50 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder