Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Hyundai Elantra Navigasyon 1.6 D-CVVT TUNE Test ve Yorum

Hyundai’nin tasarım konusunda evrim geçirdiği aşikar bir olay. Koreli üretici tasarım anlamında kazandığı bu hız ile teknoloji anlamında Elantra’da kullanıcıları doyum noktasına ulaştırmak istiyor. Elantra Tune donanımında yer verdiği Navigasyon sistemiyle ve multimedya özellikleriyle hem yolunuzdan şaşmamanızı hem de bu yolu eğlenceli bir şekilde kat etmenizi sağlıyor.

Tasarım

Daha önce test konuğumuz olan Elantra’nın tasarımını hatırlatmak gerekirse;  geriye doğru uzanan farları  keskin ve yine araç boyunca uzanan çizgiler markanın akıcı tasarımını ön plana çıkarıyor. Aynı zamanda bu detaylar otomobilin dinamik karakterini de vurguluyor. Yandan bakıldığında ise eğimli tavan yapısı yine markanın akıcı tasarımını ve sportif yönünü vurguluyor. Arka bölüme geldiğimizde ise bu tasarım ile üst segmentteki rakiplerine atıfta bulunuyor. 4530 mm uzunluğa sahip Elantra, VW Jetta’dan 11.4 cm, Renault Fluence’den ise 9 cm daha kısa bir otomobil. Aracın 485 litrelik bagaj hacmi rakipleri ile benzer seviyede. 

İç mekan

Elantra iç mekanda açık renk döşemler ile ferah bir kabin ortamı sunuyor. Kullanılan malzeme sert ancak kaliteli. Orta konsolda alıştığımız müzik sisteminin yerini Tune donanım seviyesinde sunulan dokunmatik ekranlı Navigasyon sistemi almış. Elantra ile sorunsuz şekilde birebir eşlenen bu sistem uzun yolculuklarınızda size mükemmel bir rehber olacak. Sunduğu navigasyon sistemiyle kaybolmak neredeyse imkansız olacak. Ayrıca sesli bilgilendirme sistemi sayesinde sürücünün gözünü yoldan ayırmadan yolunu bulmasını sağlıyor. Bu ekranın özellikleri saymakla bitmiyor. Aracınızı geri vites konumuna aldığınızda ekran geri görüş kamerası olarak görev değiştiriyor. Ekranda yer alan yön çizgileri sayesinde park etmek sorun olmaktan çıksada, ailedeki otomobillerden i30 gibi bu sistemi şık bir şekilde marka logosunun arkasına saklayabilselerdi kameranın kirlendiğinde kötü bir geri görüş sağlaması engellenmiş olurdu. Vites kutusunun hemen altında USB ve iPod bağlantısı mevcut. Bu bağlantılar Navigasyon sistemiyle birebir eşleştirilmiş. Bunun yanı sıra Mini SD kart yardımıyla sistemde müzik dinlenebiliyor. Tüm bu işlemleri yaparken sıkıntı yaşatmayan sistem araç yürür haldeyken DVD sistemini aktif tutmuyor. Bu detay sürücü için iyi ve güvenli ancak uzun yol yaparken sıkılmak istemeyen kullanıcılar için kötü bir haber! 

Motor

Test aracımıza 1.6 D-CVVT benzinli bir ünite can veriyor. Bu ünite 6.300 d/d’de 97 PS güç 4850 d/d’de ise 158 Nm tork değeri sunuyor. Alt devirleri pek fazla sevmeyen bu ünite 2.500 d/d bandından sonra canlanırken, 0-100 Km/s hızlanmasını 11.6 saniyede tamamlıyor ve maksimum 195 Km/s’lik bir hız değerine sahip. 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen bu ünite fabrika verilerine göre 7.0 litrelik karma tüketim değerine sahip. Benzinli ünitelerden yakıt tüketimi konusunda korkulur ancak Elantra bilinen tüm olumsuz algıları testimiz boyunca elde ettiğimiz 6.4 litrelik yakıt tüketimiyle kırmayı başardı. 

Konfor ve Yol Tutuşu

Hyundai Elantra’da serte dönük bir süspansiyona yer verilmiş. Konfor anlamında bu durum sıkıntılı olsa da rahatsız edici durumda değil. Açık renkte koltuklar konfor anlamında da içerideki misafirlerine optimum düzeyde hizmet ediyor. Ancak yol sesi konusunda Hyundai biraz daha çalışmalı. Özellikle kış lastiğiyle birlikte Elantra, kabine bir parça ses alıyor. 3000 d/d bandından sonra motor sesi de normal olarak kabin içine yansıyor. Konfor anlamında avantaj olmayan sert süspansiyon yol tutuş konusunda Elantra’ya çok iyi bir performans sağlıyor. Standart olarak da sunulan ESP güvenlik anlamında en büyük yardımcılarınızdan. 

Güvenlik

Yeni Elantra henüz EuroNcap çarpışma testine girmedi. Elantra’da sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarıyla beraber ESP sistemi standart olarak sunuluyor.

Yorum-Alper GÜLER

Hyundai tasarım anlamında yaptığı yenilikle alkışı hak ediyor. Belki de markanın en yakışıklı modellerinden olan Elantra, navigasyon özelliğiyle tasarımının yanında teknolojik detaylarıyla da otomobil severleri etkilemek istiyor. Bu sistemin otomobile başarılı bir şekilde entegre edildiğini belirtmek isterim. Göz aşinalığı olanlar belki ilk etapta bu detayı yadırgayabilir ama onlarda benim gibi kısa sürede alışacaklardır. Multimedya özellikleriyle uzun yolculuklarda ya da sıkıcı trafikte size optimum eğlence ortamı sunmayı hedefliyor. Şehirler arası yolculuğumuzda Navigasyon özelliğini kullanarak yol aldık. Bu konuda gerek 3 boyutlu görseller ile gerekse sesli uyarılar ile yol tarifi konusunda beğenimizi kazandı. Ancak bir detay var ki atlamamanız gereken bir nokta, sistem eğer kısa yolları kullanarak seyahat yapma ayarlarındaysa sizi insanların çok az olduğu belki de bildiğiniz ana yolların aksine farklı rotalardan götürebiliyor. Rotanızı belirlemeden önce ayarlar bölümünden bunu değiştirmeniz gerekiyor.

“Piyasaya çıktığı anda keşke dizel seçeneği olsaydı” gerçekten bu araç dizel seçeneğiyle piyasaya çıksaydı yok satabilirdi. Benzinli ünitesiyle de ekonomik olmayı beceren araç dizel algısını yenebilir mi bu tartışılır. İkinci bir dezavantaj ise Elantra’nın fiyatı oluyor. 43.390 TL’lik başlangıç fiyatının yanı sıra navigasyon için vereceğiniz 6.000 TL’ye yakın fiyat ve yer almayan hız sabitleyicisi belkide bu aracın en büyük eksikleri.


Teknik Özellikler
Motor:Gamma 1.6 D-CVVT 
Motor Hacmi:1591 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:132 ps 6300 d/d 
Maksimum Tork: 158 Nm 4850 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,6 s
 Maksimum Hız:195 km/s
   
Frenler  
 Ön:Soğutmalı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,4 lt
 Şehir Dışı:5,6 lt
 Karma:7,0 lt
 Test:6,4 lt
 CO2 Emisyonu162 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4530 mm
 Genişlik:1775 mm
 Yükseklik:1445 mm
 Dingil Mesafesi:2700 mm
 Bagaj Hacmi:485 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1338 kg
 Lastik Boyutu:205/55 R16

































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder