Hyundai’nin tasarım konusunda evrim geçirdiği aşikar bir
olay. Koreli üretici tasarım anlamında kazandığı bu hız ile teknoloji anlamında
Elantra’da kullanıcıları doyum noktasına ulaştırmak istiyor. Elantra Tune
donanımında yer verdiği Navigasyon sistemiyle ve multimedya özellikleriyle hem
yolunuzdan şaşmamanızı hem de bu yolu eğlenceli bir şekilde kat etmenizi
sağlıyor.
Tasarım
Daha önce test konuğumuz olan Elantra’nın tasarımını
hatırlatmak gerekirse; geriye doğru
uzanan farları keskin ve yine araç
boyunca uzanan çizgiler markanın akıcı tasarımını ön plana çıkarıyor. Aynı
zamanda bu detaylar otomobilin dinamik karakterini de vurguluyor. Yandan
bakıldığında ise eğimli tavan yapısı yine markanın akıcı tasarımını ve sportif
yönünü vurguluyor. Arka bölüme geldiğimizde ise bu tasarım ile üst segmentteki
rakiplerine atıfta bulunuyor. 4530 mm uzunluğa sahip Elantra, VW Jetta’dan 11.4
cm, Renault Fluence’den ise 9 cm daha kısa bir otomobil. Aracın 485 litrelik
bagaj hacmi rakipleri ile benzer seviyede.
İç mekan
Elantra iç mekanda açık renk döşemler ile ferah bir kabin
ortamı sunuyor. Kullanılan malzeme sert ancak kaliteli. Orta konsolda
alıştığımız müzik sisteminin yerini Tune donanım seviyesinde sunulan dokunmatik
ekranlı Navigasyon sistemi almış. Elantra ile sorunsuz şekilde birebir eşlenen
bu sistem uzun yolculuklarınızda size mükemmel bir rehber olacak. Sunduğu
navigasyon sistemiyle kaybolmak neredeyse imkansız olacak. Ayrıca sesli
bilgilendirme sistemi sayesinde sürücünün gözünü yoldan ayırmadan yolunu
bulmasını sağlıyor. Bu ekranın özellikleri saymakla bitmiyor. Aracınızı geri
vites konumuna aldığınızda ekran geri görüş kamerası olarak görev değiştiriyor.
Ekranda yer alan yön çizgileri sayesinde park etmek sorun olmaktan çıksada,
ailedeki otomobillerden i30 gibi bu sistemi şık bir şekilde marka logosunun
arkasına saklayabilselerdi kameranın kirlendiğinde kötü bir geri görüş
sağlaması engellenmiş olurdu. Vites kutusunun hemen altında USB ve iPod
bağlantısı mevcut. Bu bağlantılar Navigasyon sistemiyle birebir eşleştirilmiş.
Bunun yanı sıra Mini SD kart yardımıyla sistemde müzik dinlenebiliyor. Tüm bu
işlemleri yaparken sıkıntı yaşatmayan sistem araç yürür haldeyken DVD sistemini
aktif tutmuyor. Bu detay sürücü için iyi ve güvenli ancak uzun yol yaparken
sıkılmak istemeyen kullanıcılar için kötü bir haber!
Motor
Test aracımıza 1.6 D-CVVT benzinli bir ünite can veriyor. Bu
ünite 6.300 d/d’de 97 PS güç 4850 d/d’de ise 158 Nm tork değeri sunuyor. Alt
devirleri pek fazla sevmeyen bu ünite 2.500 d/d bandından sonra canlanırken,
0-100 Km/s hızlanmasını 11.6 saniyede tamamlıyor ve maksimum 195 Km/s’lik bir
hız değerine sahip. 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen bu ünite fabrika
verilerine göre 7.0 litrelik karma tüketim değerine sahip. Benzinli ünitelerden
yakıt tüketimi konusunda korkulur ancak Elantra bilinen tüm olumsuz algıları
testimiz boyunca elde ettiğimiz 6.4 litrelik yakıt tüketimiyle kırmayı başardı.
Konfor ve Yol Tutuşu
Hyundai Elantra’da serte dönük bir süspansiyona yer
verilmiş. Konfor anlamında bu durum sıkıntılı olsa da rahatsız edici durumda
değil. Açık renkte koltuklar konfor anlamında da içerideki misafirlerine
optimum düzeyde hizmet ediyor. Ancak yol sesi konusunda Hyundai biraz daha
çalışmalı. Özellikle kış lastiğiyle birlikte Elantra, kabine bir parça ses
alıyor. 3000 d/d bandından sonra motor sesi de normal olarak kabin içine
yansıyor. Konfor anlamında avantaj olmayan sert süspansiyon yol tutuş konusunda
Elantra’ya çok iyi bir performans sağlıyor. Standart olarak da sunulan ESP
güvenlik anlamında en büyük yardımcılarınızdan.
Güvenlik
Yeni Elantra henüz EuroNcap çarpışma testine girmedi.
Elantra’da sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarıyla beraber ESP sistemi
standart olarak sunuluyor.
Yorum-Alper GÜLER
Hyundai tasarım anlamında yaptığı yenilikle alkışı hak
ediyor. Belki de markanın en yakışıklı modellerinden olan Elantra, navigasyon
özelliğiyle tasarımının yanında teknolojik detaylarıyla da otomobil severleri
etkilemek istiyor. Bu sistemin otomobile başarılı bir şekilde entegre
edildiğini belirtmek isterim. Göz aşinalığı olanlar belki ilk etapta bu detayı
yadırgayabilir ama onlarda benim gibi kısa sürede alışacaklardır. Multimedya
özellikleriyle uzun yolculuklarda ya da sıkıcı trafikte size optimum eğlence
ortamı sunmayı hedefliyor. Şehirler arası yolculuğumuzda Navigasyon özelliğini kullanarak
yol aldık. Bu konuda gerek 3 boyutlu görseller ile gerekse sesli uyarılar ile
yol tarifi konusunda beğenimizi kazandı. Ancak bir detay var ki atlamamanız
gereken bir nokta, sistem eğer kısa yolları kullanarak seyahat yapma
ayarlarındaysa sizi insanların çok az olduğu belki de bildiğiniz ana yolların
aksine farklı rotalardan götürebiliyor. Rotanızı belirlemeden önce ayarlar
bölümünden bunu değiştirmeniz gerekiyor.
“Piyasaya çıktığı anda keşke dizel seçeneği olsaydı”
gerçekten bu araç dizel seçeneğiyle piyasaya çıksaydı yok satabilirdi. Benzinli
ünitesiyle de ekonomik olmayı beceren araç dizel algısını yenebilir mi bu
tartışılır. İkinci bir dezavantaj ise Elantra’nın fiyatı oluyor. 43.390 TL’lik
başlangıç fiyatının yanı sıra navigasyon için vereceğiniz 6.000 TL’ye yakın
fiyat ve yer almayan hız sabitleyicisi belkide bu aracın en büyük eksikleri.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | Gamma 1.6 D-CVVT | |
Motor Hacmi: | 1591 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 132 ps 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 158 Nm 4850 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,6 s | |
Maksimum Hız: | 195 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Soğutmalı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,4 lt | |
Şehir Dışı: | 5,6 lt | |
Karma: | 7,0 lt | |
Test: | 6,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 162 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4530 mm | |
Genişlik: | 1775 mm | |
Yükseklik: | 1445 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2700 mm | |
Bagaj Hacmi: | 485 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1338 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder