Fransız üretici 301’i satacağı pazarların iklim ve yol şartlarına uyum sağlayabilecek şekilde geliştirmiş. Yani 301, Güney’in kavurucu sıcağında veya Doğu’nun dondurucu soğuğunda rahatlıkla iş görecek, bozuk yollarda bile sıkıntısız ilerleyebilecek bir otomobil olarak hazırlanmış. Tasarımda geniş ağız ve kabartılı kaput otomobilin güçlü yapısını ön plana çıkarmış. Yan bölümde keskin hatlar ve jant grubu onu sportif kılmasının yanı sıra yüksek yapısıyla da bozuk zeminlerde avantaj sağlıyor. Boyut disiplinine baktığımızda Peugeot 301 4442 mm uzunluğa, 1785 mm genişliğe, 1466 mm yüksekliğe ve 2652 mm aks mesafesine sahip. Peugeot uzunluk disiplininde bazı rakiplerinin gerisinde kalsa da aks mesafesi konusunda rakibi Accent Blue’yu 8 cm ile Fiat Linea’yı ise 4,7 cm ile geride bırakıyor. Bu değerler ile Peugeot 301 gerçekten de beklenilen ferahlıkta bir yaşam alanı sunuyor.
Peugeot 301’in iç mekânında ilk göze çarpan eksiklik vites önünde konumlandırılan cam açma kapama düğmeleri oluyor. Bu kumandalar uzun kullanımlardan sonra alışkanlık yapsa da eller bazı durumlarda yine kapı kollarına gidebiliyor. Küçük eşya gözü konusunda özellikle kapı kenarlarında bolca alan sunulurken orta konsol bu disiplinde yetersiz kalabiliyor. Önde ve arkada oturan kişilere yeterli hacim sunan Peugeot 301 arkadaki yolculara sunduğu 121 mm’lik diz mesafesiyle göz dolduruyor.
Odak noktası ekonomi
Uzun dönem test aracımızda 1.6 litre dizel motora yer verilmiş. Bu motor 3500 d/d’de 92 hp güç ve 1750 d/d 230 Nm tork değeri sağlıyor. 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş ünite size en ekonomik sürüşü yaptırmak için elinden geleni yapıyor. Bu ikili 301’e 11.2 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 180 Km/s’lik bir son hıza sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 4.3 litre olarak belirtilmiş. Ben uzun dönem testimiz süresince şehir içerisinde 5.5 şehir dışında ise 4.5 litrelik ortalamaları yakaladım. Çok sakin kullanımlarda fabrika verilerine daha yakın değerler elde etmek mümkün.
Konfor ön; yol tutuş arka planda
Peugeot 301’de orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede 301 özellikle bozuk zeminlerde konforlu sürüşler sağlıyor. Kabin içi ses konusunda yol ve rüzgâr sesi alan 301 yüksek devirlerde de motor sesini kabin içine yansıtıyor. Yol tutuşu konusunda ise konfor odaklı süspansiyonlar aracı bu disiplinde geri planda bırakıyor. Hızlı girilen virajlarda fazla karoser salınımı tedirginlik yaratsa da ESP sistemi anında devreye giriyor.
3030 Km nasıl geçti?
Uzun dönem test konuğumuzla Akdeniz, Ege ve Karadeniz gibi birçok rotada test yapma şansı bulduk. Fransız üretici, Peugeot 301’i güneyin kavurucu sıcağına dayanacak prensipte ürettiği için bu seferki rotamızı Akdeniz ve Güney Doğu Anadolu bölgesine çevirdik. 3030 Km’lik rota boyunca Adana, Gaziantep, Urfa, Adıyaman ve Kahramanmaraş gibi şehirleri sorunsuz bir şekilde geçtik. Geçtiğimiz illerde sıcaklık ortalaması 40 derecenin üzerindeydi ancak Peugeot 301’in kliması uzun süreli çalışma saatlerine rağmen sorunsuz bir şekilde görevini yerine getirdi. Orta yumuşak süspansiyon ve yüksek yapısı ile 301’i bozuk zeminli Nemrut yolunda avantajlı kıldı. Peki, Peugeot 301 satın alınır mı? Bence, geniş iç hacim, düşük yakıt tüketimi ve ulaşılabilir fiyatlı bir B sedan almak isteyenler için çok uygun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder