Chevrolet Aveo, Fiat Linea ve Hyundai Accent Blue gibi
rakiplerinin bulunduğu bu segmentte en geniş bagaj hacmi ve uzun dingil
mesafesi gibi özellikleriyle ön plana çıkan Peugeot 301 Access, Active ve
Allure olmak üzere 3 farklı donanımla satılıyor. Tüm donanımlarında ESP’yi
standart olarak sunuluyor. İddialı 301 bu haftaki test köşemizin konuğu oluyor.
Tasarım
Peugeot 301’de “Dışı Güçlü İçi Cömert” sloganıyla tasarım
anlamında kaslı bir yapıyı otomobil severlere sunuyor. 508’e benzer tasarımıyla
dikkat çeken model geniş bir ağzı andıran ön ızgara tasarımı ve kaput üzerinde
yer alan kabartılı yapı, otomobili heybetli kılmış. 4.44 metrelik uzunluğundaki
Peugeot 301, rakipleri Hyundai Accent Blue’dan 7 cm daha uzun ancak Fiat
Linea’ya bu konuda yenik düşüyor. Peugeot uzunluk disiplininde bazı
rakiplerinin gerisinde kalsa da aks mesafesi konusunda rakibi Accent Blue’yu 8
cm ile, Fiat Linea’yı ise 4,7 cm ile geride bırakıyor. Bu değerler ile Peugeot
301 gerçekten de beklenilen ferahlıkta bir yaşam alanı sunuyor.
İç Mekan
Peugeot 301’in içerisine geçtiğimizde geniş dingil
mesafesinin vermiş olduğu ferah bir kokpit bizleri karşılıyor. Deri direksiyon
simidi, piyano siyahı detaylar ve krom kaplamalar içerinin şıklık çıtasını
yükseltiyor. Hacim anlamında özellikle arkadaki misafirlerine 121 mm’lik diz
mesafesiyle geniş bir alan sunuyor. Ergonomi anlamında sıkıntısı yer almayan
aracın eksik noktalarından bir tanesi ise vites kutusunun önündeki küçük eşya
gözü. Burada yer alan eşya gözü yetersiz kalıyor. İçerideki önemli bir diğer
eksik ise direksiyon ayarının yetersizliği oluyor. İdeal sürüş pozisyonunuzu
ayarlarken yeterli olmayan yükseklik ayarı ve hiç olmayan derinlik ayarı bu
konuda size yardımcı olamıyor! Bagaj konusunda ise 506 litreyle iddialı bir
konumda bulunuyor.
Motor
Peugeot 301 ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı
motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Test konuğumuz ise 1.6 litre HDi motora
sahip. Bu ünite 3500 d/d’da 92 hp güç ve
1750 d/d 230 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ile 301, 0-100 Km/s
hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s’lik bir hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 4.3 litre. Biz
testimiz sırasında 5 litrelik bir değer elde ettik.
Konfor ve Yol Tutuşu
Peugeot 301’de orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış.
Bu sayede 301 bozuk yollarda bile size sarsıntısız bir sürüş sunuyor. Dinamik
sürüşlerde gövdenin fazla yatması tedirginlik yaratırken ESP sistemi bu
tedirginliği gerektiği anda devreye girerek önlüyor.
Euroncap Testi
Peugeot 301’in henüz EuroNcap testi bulunmuyor.
Yorum-Alper GÜLER
Peugeot 301’in tasarımında kullanılan çizgiler bu aracı
gerçekten güçlü gösteriyor. Dış tasarım dili iyi olsa da esas etkileyici
detaylar içeride. Arka bölümde yer alan yolculara 121 mm’lik diz mesafesiyle
geniş bir alan sunuyor. Bunlara ek olarak 506 litrelik bagaj hacmiyle de
özellikle uzun yolculuklarda hiçbir bagajınızın dışarıda kalmayacağının
garantisini veriyor. İç mekanda benim takıldığım tek konuysa cam açma kapama
düğmelerinin vites topuzunun hemen önünde konumlanmasıydı. Kapı kollarında
görmeye alışık olduğumuz bu düğmelerin burada toplanmış olması ve içeride
kullanılan sert plastikler iç mekanın ucuzluk hissini ön plana çıkarıyor. 1.6
litrelik ünite yeteri kadar ekonomi ve performans sağlayarak Peugeot 301’i
satış rakamlarının üstlerde olmasına imkan verecek.
Teknik Özellikler
Motor:1.6 HDi
Motor:1.6 HDi
Motor Hacmi:1560 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:92 Hp 3500d/d
Maksimum Tork: 230 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,2 s
Maksimum Hız:180 km/s
Frenler
Ön:Hava Soğutmalı Disk
Arka:Kampana
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:4,9 lt
Şehir Dışı:3,9 lt
Karma:4,3 lt
Test:5 lt
CO2 Emisyonu112gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4442 mm
Genişlik:1785 mm (Aynalar Kapalı)
Yükseklik:1466 mm
Dingil Mesafesi:2652 mm
Bagaj Hacmi:506 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
Boş Ağırlık:1090 kg
Lastik Boyutu:205/55 R 16 (Kış Lastiği)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder