Elektrikli otomobiller gelecek için şimdiden fazlasıyla bizi
bilgilendiriyor. Yüksek sesli ve çevreye bol miktar CO2 salan modeller yerini
sıfır emisyon ile dolaşan bu araçlara bırakacak. Bu satırı okuyanlar uzun bir
süre bu durum hayal diye bakabilir. Çok da haksız değiller; ama pil
teknolojilerinin gelişimi ile bu hayal olmaktan öteye geçecek. Mitsubishi
i-Miev ise elektrikli araçlardan sadece birisi. Şirin yapısı ile dikkat çeken
model, 100 Km mesafede sadece 3.6 liralık elektrik tüketiyor.
Mitsubishi i-Miev Tasarım
Elektrikli
otomobiller sürekli geleceği aktaracak şekilde tasarlanıyor. Mitsubishi
i-Miev’de bu temayı hissettirecek bir tasarım ile karşımıza çıkıyor. A sütununa
doğru uzanan farlar otomobile şirin bakışlar kazandırmış. Çoğunlukla kullanılan
yuvarlak hatlar rüzgar sürtünme kat sayısını azaltarak otomobilin ekonomik bir
şekilde ilerlemesini sağlıyor. 15 inç ölçüsündeki jantlar egzotik bir tasarıma
sahip. Standart olan bu jantların dışında başka bir seçeneğiniz de yok. Modeli
test aracımız gibi kırmızı beyaz renk kombinasyonuyla satın alabiliyorsunuz. Ek
olarak 5 farklı renk seçeneği de kullanıcılara sunulmuş. A sütunu ile ön kapı
arasındaki kelebek cam sağa ve sola dönüşlerde kör nokta problemini ortadan
kaldırıyor. Ek olarak geniş camlar içeride ferah alan sağlıyor. Arka bölüme
geldiğimizde çamurluk üzerinde yakıt deposunu andıran bir kapak göze çarpıyor.
Bu kapaktan otomobilin her iki tarafında da bulunması ilk etapta şaşırtıcı
olabilir. Sürüş yönüne doğru sol tarafta kalan kapaktan hızlı şarj olan model,
sağ taraftan ise otomobilin standart priz ile şarj olmasını sağlıyor. Dikey
şeklinde C sütununa konumlandırılan stoplar şeffaf bir yapıya sahip. Mitsubishi
i-Miev, 3475 mm uzunluğa, 1475 mm genişliğe, 1610 mm yüksekliğe ve 2550 mm aks
mesafesine sahip.
Mitsubishi i-Miev İç Mekan
İç mekan çok sade ve
bolca sert malzeme ile kaplanmış. Deri direksiyon ve vites topuzu ile kalite
algısı yükseltilmeye çalışılan bu bölüm sert malzemelerin gölgesinde kalmış.
Siyah ve kül rengi ile kombine edilmiş ön konsol ile iç mekan farklı kılınmaya
çalışılmış. 3 ekrandan oluşmuş gösterge panelinde sol tarafta pil durumunuz,
ortada vites konumunuz ve sağ tarafta da kalan menziliniz hakkında bilgiler yer
alıyor. Ön konsolun orta bölümünde müzik sistemi bulunuyor. Müzik sistemi
derken gömülü sistemler aklına gelmesin. Araçta çok yıllar öncesinde kullanılan
demonte edilebilir bir sistem bulunuyor. Eşya gözü konusunda müzik sistemi
altında ve kapı kenarlarında bölümler sunulmuş ancak bunlar sınırlı. Müzik
sisteminin altında da klima kumandaları dikey bir şekilde konumlandırılmış.
Kumandaların büyük olması kullanımı kolaylaştırmış. Önde ve arkada oturan
misafirler baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamazken arka bölüm diz mesafesi
konusunda sıkıntılı. Modeli standart priz ile şarj etmek isterseniz
direksiyonun altındaki tuşu çekerek bu bölümü açabilirsiniz. Ancak hızlı şarj
kullanacaksanız koltuğun kenarındaki tuşu kullanmanız gerekecek. Aracın kaput
bölümünü açmak isterseniz ön yolcu koltuğunun kapı menteşesi hizasındaki tuş
ile bu işlemi gerçekleştirebiliyorsunuz. Modelde 50-50 katlanabilen koltuklar
sayesinde bagaj hacmi 1050 litreye kadar çıkarken, aracın 4 kişilik oturuş
pozisyonunda sunduğu bagaj alanı ise 256 litre.
Mitsubishi i-Miev Motor
Modelde son derece
sessiz elektrikli bir motor bulunuyor. 49 Kw gücünde olan bu motor şanzıman
oranı olmamasından dolayı 196 Nm tork değerini her an sizin kullanımınıza
sunuyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 15.9 saniyede tamamlarken
maksimum 130 Km/s hız değerine sahip. Lityum-iyon pil 330 volt gerilime ve 16
kWh pil enerjisine sahip. 88 hücreli bu pil tam dolu şarj ile fabrika
verilerine göre 160 Km menzil sunuyor. Bu değer sürüş karakterinize, hava
sıcaklığına ve şarj edilen akım değerine göre değişim gösteriyor. Biz testimiz
sırasında bu değeri 150 Km seviyesine taşıdık. Model fren gücü geri kazanım
sistemiyle de avantaj sağlıyor. Bu sistem sayesinde gazdan ayağınızı
çektiğinizde hızınıza göre enerji geri kazanım sistemi devreye giriyor ve akü
şarj oluyor. Bunun dışında frene bastığınızda da bu enerji pilinize geri
kazandırılıyor. Şanzımanın kademeleri yok ancak sürüş modları mevcut. D,B ve C
diye sıralanan bu modlardan D şehir içi kullanımlarda standart fren geri
dönüşümlü gücü size sunarken, B pozisyonunda ise yokuş aşağı durumlarda
maksimum seviyede fren geri dönüşümü sağlıyor. C konumunda ise şehirlerarası
yollarda daha konforlu sürüşler yapılabiliyor.
Mitsubishi i-Miev Konfor & Yol Tutuş
Model önde MacPherson
kule ve sarmal yay, arkada ise bağlı süspansiyonların en gelişmiş örneklerinden
birisi olan üçlü Dion sistemine yer verilmiş. Sert karakterli bu süspansiyonlar
15 inç büyüklüğündeki lastiklerle şehir içinde konforlu bir sürüş ne yazık ki
sunamıyor. Yol ve rüzgar sesini içeriye alan model sert koltuklarıyla da konfor
konusunda yüz güldürmüyor. Sert koltuklar uzun yolculuklarda yorulmayı
geciktirse de yan desteklerinin olmayışıyla da moral bozuyor.
Mitsubishi i-Miev Güvenlik
Mitsubishi i-Miev
katıldığı çarpışma testlerinden 4 yıldız ile ayrıldı. Çarpışam esnasında kabini
sağlam kalan model sürücünün göğüs kafesi baldırları ve ayaklarına sınırlı
koruma sağlarken, yolcunun ise göğüs kafesine yeterli baldırlarına ise sınırlı
koruma sağladı. Yandan araç çarpmalarında göğüs kafesine yeterli koruma
sağlayan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesine kötü bir koruma
sağlamış. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine maksimum koruma sağlayan model
çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrıldı.
Mitsubishi i-Miev Yorum - Alper GÜLER
Elektrikli otomobilleri artık sıklıkla trafikte görüyoruz.
Aklımızdaki menzil sıkıntısını yenemesek de özellikle şehir içerisinde bu
otomobiller oldukça pratik oluyor. Mitsubishi i-Miev’de ufak boyutlarıyla
pratikliğini, tasarımıyla da sevimliliğini öne sürüyor. Boyut konusunda o kadar
avantajlı ki bir çok otomobilin girmediği yere itina ile giriyor. Sis
farlarının altında gündüz aydınlatmaları mevcut. Xenon farlar ise otomobile
farklı bir hava katmış ancak opsiyonel olarak sunuluyor. Modelin kırmızı ve beyaz
kombinasyonlu dış rengi oldukça başarılı. Bu seçenek ile Türkiye’de ki
kullanıcılara direk hitap ettiğini düşünüyorum. İç mekana geçtiğimizde ise
teknoloji konusunda zayıf olan bir iç mekan sizleri karşılıyor. Teyp ise
nostaljik! Evet sistemin çalışma performansı başarılı ama “Bu devirde kafalı
teyp mi kaldı?” dedirtiyor insana. Gösterge paneli oldukça sade ve okunaklı.
Eşya gözü konusunda da vites önünde hiçbir alan yer almazken teyp altında ufak
bir alan sunulmuş. Modelin direksiyonuna geçtiğinizde marşa basıyorsunuz. Ancak
ses yok! Gaz pedalına basarak yavaşça ilerliyorsunuz. Kapalı otoparktaysanız
sadece elektrikli motorun ilginç seslerini duyabilirsiniz. Otomatik şanzıman
olarak ise D,B ve C konumları sunulmuş. B konumunda model özellikle yokuş aşağı
inişlerde maksimum fren geri dönüşümünü sağlayarak pilinizi doldurmanızı
sağlıyor. Bunu ortadaki gösterge tablosundan takip ediyorsunuz. Gaza
basmadığınız anda ibre Charge ile Eco modu arasında kalıyor. İlerlemeye
başladığınızda bu ibre Eco ile Power bölgeleri arasında gaz tepkinize göre yön
değiştiriyor. Maksimum menzil sağlamanız için yeşille belirtilmiş Eco alanında
otomobiliniz kullanmanız gerekiyor. Sürüş esnasında öndeki araç ile mesafenizi
ayarlarsanız neredeyse hiç fren yapmadan enerji geri kazanın sistemiyle hem pil
şarj edebilir hem de otomobilinizi durdurabilirsiniz. İlk etapta bu biraz zor
olsa da kullanmaya alıştığınızda sorun ortadan kalkıyor. Gelelim fiyata… Model
35 Bin Euro’luk satış fiyatına sahip. aracın pahalı olma sebeplerinden biri pili
satın alıyor olmanız. Bu pil 100 Bin km dayanır mı soruları akıllara gelebilir
ancak test aracımızın 20 Bin km’yi devirdiğini belirtmeliyiz. Test boyunca 150
Km menzil seviyesine ulaştığımızı da düşünürsek pilin sağlamlığı konusunda
sıkıntı görünmüyor. Pil değişimi gerektiğinde ise marka sizden 12 Bin Euro
talep ediyor. Kısacası fikir çok iyi ama maliyetler bu kadar olmamalı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder