İlk kez 2 yıl önce otomobil severler ile buluşan Volvo V40,
markanın lokomotif modelleri arasında. C segmentinin iddialı premium modelleri
ile mücadele eden modeli T3, T4 ve D2 olarak adlandırılan motor seçenekleriyle
satın alabiliyorsunuz. Geçtiğimiz yıl manuel şanzımanlı versiyonuyla test
ettiğimiz araç şimdi ise Türkiye’de olmazsa olmazlar arasına giren otomatik
şanzıman seçeneği ile test konuğumuz oluyor.
Volvo V40 D2 Otomatik Tasarım
Bu sınıfın modelleri
özellikle tasarımlarıyla ön plana çıkıyor. Daha çok sportif çizgilerin hâkim
olduğu bu segment de Volvo’da başarılı bir tasarıma imza atmış. Ön bölümde
tampon altındaki LED farlar dikkat çekiyor. Xenon farlar ile birleşen bu yapı
otomobile teknolojik bir hava katmış. Volvo klasiği marka amblemi ön ızgarada
uzarken, kenarlarda kullanılan krom çıtalar şıklığın simgesi. Kaput üzerinde ve
tamponda yer alan keskin hatlar da dinamizmi yansıtan öğeler olmuş. Yan bölümde
arkaya doğru uzanan omuz çizgisi camları daraltmış. Otomobile sportif bir hava
katan bu detay iç mekânın ferahlığı konusunda akıllarda soru işareti bırakıyor.
Arka bölüme geldiğimizde ise “L” şeklinde stop grupları dikkat çekiyor. Akıcı
tasarımı desteklemesi için stop grupları arkaya doğru çıkıntı şeklinde
uzatılmış. Bagaj kapağı üzerine uzanmayan stop grubu bagajın yükleme alanını
daraltmış. Cam üstü spoyler ve gövdeden farklı difüzör otomobilin sportif
detayları arasında yer alıyor. Volvo V40, boyut olarak 369 mm uzunluğa, 1802 mm
genişliğe, 1445 mm yüksekliğe ve 2647 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile
V40 rakibi Mercedes-Benz A serisinden 77mm daha uzun, 22 mm daha geniş, 12 mm
daha yüksek ve 52 mm daha kısa aks mesafesine sahip.
Kalite algısı iç
mekânın her noktasında kendini hissettiriyor. Deri ve yumuşak malzemeler bu
konuda haklı olduğumuzu kanıtlıyor. Direksiyon ve hava kanallarında kullanılan
alüminyum detaylar şıklığın simgesi olarak değerlendirilebilir. Orta konsolda
ve kapı kenarlarında sunulan eşya gözleri tatminkâr. Müzik sisteminin arkasında
da eşya gözüne yer verilmiş ancak burası kullanım açısından başarısız. Açık
renkli döşemeler iç mekânı ferah kılmış. Arka bölümde yükselen omuz çizgisi ve
daralan arka camlar klostrofobik bir ortam oluşturmuyor. Bunu cam tavanın
sağladığı ferahlıkla gideriyor. Önde baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntı
yaşanmıyor. Arka bölümde ise baş mesafesi az. Orta konsoldaki müzik sistemi
tuşları biraz karmaşık gelebilir. Özelikle yuvarlak olan tuşlara birden fazla
görev yüklenmesi karmaşanın baş sebebi. Sistemle biraz vakit geçirdiğinizde ise
gayet kolay bir şekilde kontrolünü sağlayabiliyorsunuz. Model 335 litrelik bir
bagaj hacmi sunmuş. Bu değer ile Ford Focus HB’i geride bırakırken, Volkswagen
Golf’e geçiliyor.
Volvo V40 D2 Otomatik Motor
Modelde markanın D2
diye adlandırdığı 1.6 litrelik dizel motor sunuluyor. Güncel Ford Focus
modelinden de hatırladığımız bu motor 3600 d/d’de 115 Hp güç, 1750 ila 2500 d/d
arasında ise 270 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri Powershift şanzıman ile
kombine edilen bu motor 0-100 Km/s hızlanmasını 12.1 saniyede tamamlarken
maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim
değeri ise 4 litre olarak belirlenmiş. Yüksek torkun avantajıyla alt devirlerde
de canlı kalmayı başaran model yüksek devirlerde ise sınırlarının olduğunu size
hissettiriyor. Volvo V40 sürüş olarak da 3 farklı seçeneği size sunuyor. Bu
modlar Elegance, ECO ve Performance olarak değişiyor. Ancak bu modlar sadece
gösterge panelinin temasını değiştirmeye yarıyor. Sürüş hissini değiştirmeyen
bu seçenekler sadece sizi seçilen modun özelliğine göre kullanmanız için
yönlendiriyor. Testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6 litrelik yakı tüketimi
değeri elde ederken performanslı kullanımlarda bu rakam 8 litre seviyelerine
kadar çıkabiliyor.
Volvo V40 D2 Otomatik Konfor & Yol Tutuş
Sert süspansiyonlara
sahip olan V40 konfor konusunda sizi üzebilir. Ancak performanslı kullanımlarda
bu süspansiyon sisteminin artılarını görüyorsunuz. Viraj sınırları zorlanan
V40, ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor.
ESP sayesinde dengede kalan model temiz bir çizgi ile viraja girdiğinde
ESP’ye ihtiyaç duymuyor. Volvo V40, motor ve yol sesini optimum düzeyde
engelleyerek beğenimizi kazanırken süspansiyonların fazla sesli çalışmasıyla
biraz can sıkabiliyor.
Volvo V40 D2 Otomatik Güvenlik
Güvenlik denildiğinde ilk akla gelen firma Volvo’nun yeni
kompakt hatchback modeli V40, 1,6 litrelik dizel baz versiyonu ile girdiği Euro
Ncap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Önden çarpışma testinde V40’ın
kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma
sağlandı. Volvo benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma
pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde V40 maksimum
puanları aldı. Mankenlerin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. En zor
puan alınan tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenleri mükemmel koruyan
V40, maksimum puanlarla testten ayrıldı. Volvo V40, arkadan çarpışmalarda
etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Volvo V40 D2 Otomatik Yorum - Alper GÜLER
Tasarım konusunda model kuşkusuz başarılı. Her çizgi ve
detayında dinamizm ruhunu bulmak mümkün. İçerisi kalite anlamında başarılı. Ancak
orta konsol artık eskimeye yüz tutmuş. Rakibi birçok model dokunmatik
ekranlarla bu soruna çözüm ararken premium diye adlandırılan bu aracın hala bu
konsolu kullanması şaşırtıcı. Diğer bir eksi ise arka süspansiyonların fazla
sesli çalışması. Yalıtım konusunda diğer tüm başlıklarda başarılı olan modelin
arka süspansiyonlarından değim yerindeyse “kopacakmış” gibi seslerin gelmesi
endişe verici. Gelelim otomatik şanzımana. 6 kademeli otomatik şanzıman çift
kavrama olmasına rağmen vites değişimlerinde yavaş kalabiliyor. Sarsıntısız
geçişleri artı olsa da bu iki işlemi de daha başarılı şekilde yapan şanzımanlar
mevcut. Yakıt tüketimi konusunda da modelin başarılı olduğunu belirtmeliyim.
Çok dikkatli kullanımlarda fabrika verilerine fazlasıyla yakın olmak mümkün.
Modelin bir dezavantajı ise 95 Bin TL seviyesini geçkin fiyatı oluyor. Çok
pahalı olarak eleştirilen bazı rakipleri bile üst donanım olmasına rağmen Volvo
V40’dan daha ucuza satın alınabilirken modelin işinin çok zor olduğunu
söylemeliyim.
Volvo V40 D2 Otomatik Teknik Özellik
Motor: | 1.6 D2 | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 Bg 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,1 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,4 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4 lt | |
Test: | 6 lt | |
CO2 Emisyonu | 102 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4369 mm | |
Genişlik: | 1802 mm | |
Yükseklik: | 1445 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2647 mm | |
Bagaj Hacmi: | 335 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 52 lt | |
Boş Ağırlık: | 1526 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder