Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Volvo V40 D2 Otomatik

İlk kez 2 yıl önce otomobil severler ile buluşan Volvo V40, markanın lokomotif modelleri arasında. C segmentinin iddialı premium modelleri ile mücadele eden modeli T3, T4 ve D2 olarak adlandırılan motor seçenekleriyle satın alabiliyorsunuz. Geçtiğimiz yıl manuel şanzımanlı versiyonuyla test ettiğimiz araç şimdi ise Türkiye’de olmazsa olmazlar arasına giren otomatik şanzıman seçeneği ile test konuğumuz oluyor.

Volvo V40 D2 Otomatik Tasarım
 Bu sınıfın modelleri özellikle tasarımlarıyla ön plana çıkıyor. Daha çok sportif çizgilerin hâkim olduğu bu segment de Volvo’da başarılı bir tasarıma imza atmış. Ön bölümde tampon altındaki LED farlar dikkat çekiyor. Xenon farlar ile birleşen bu yapı otomobile teknolojik bir hava katmış. Volvo klasiği marka amblemi ön ızgarada uzarken, kenarlarda kullanılan krom çıtalar şıklığın simgesi. Kaput üzerinde ve tamponda yer alan keskin hatlar da dinamizmi yansıtan öğeler olmuş. Yan bölümde arkaya doğru uzanan omuz çizgisi camları daraltmış. Otomobile sportif bir hava katan bu detay iç mekânın ferahlığı konusunda akıllarda soru işareti bırakıyor. Arka bölüme geldiğimizde ise “L” şeklinde stop grupları dikkat çekiyor. Akıcı tasarımı desteklemesi için stop grupları arkaya doğru çıkıntı şeklinde uzatılmış. Bagaj kapağı üzerine uzanmayan stop grubu bagajın yükleme alanını daraltmış. Cam üstü spoyler ve gövdeden farklı difüzör otomobilin sportif detayları arasında yer alıyor. Volvo V40, boyut olarak 369 mm uzunluğa, 1802 mm genişliğe, 1445 mm yüksekliğe ve 2647 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile V40 rakibi Mercedes-Benz A serisinden 77mm daha uzun, 22 mm daha geniş, 12 mm daha yüksek ve 52 mm daha kısa aks mesafesine sahip.

Volvo V40 D2 Otomatik İç Mekan
 Kalite algısı iç mekânın her noktasında kendini hissettiriyor. Deri ve yumuşak malzemeler bu konuda haklı olduğumuzu kanıtlıyor. Direksiyon ve hava kanallarında kullanılan alüminyum detaylar şıklığın simgesi olarak değerlendirilebilir. Orta konsolda ve kapı kenarlarında sunulan eşya gözleri tatminkâr. Müzik sisteminin arkasında da eşya gözüne yer verilmiş ancak burası kullanım açısından başarısız. Açık renkli döşemeler iç mekânı ferah kılmış. Arka bölümde yükselen omuz çizgisi ve daralan arka camlar klostrofobik bir ortam oluşturmuyor. Bunu cam tavanın sağladığı ferahlıkla gideriyor. Önde baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşanmıyor. Arka bölümde ise baş mesafesi az. Orta konsoldaki müzik sistemi tuşları biraz karmaşık gelebilir. Özelikle yuvarlak olan tuşlara birden fazla görev yüklenmesi karmaşanın baş sebebi. Sistemle biraz vakit geçirdiğinizde ise gayet kolay bir şekilde kontrolünü sağlayabiliyorsunuz. Model 335 litrelik bir bagaj hacmi sunmuş. Bu değer ile Ford Focus HB’i geride bırakırken, Volkswagen Golf’e geçiliyor.

Volvo V40 D2 Otomatik Motor
 Modelde markanın D2 diye adlandırdığı 1.6 litrelik dizel motor sunuluyor. Güncel Ford Focus modelinden de hatırladığımız bu motor 3600 d/d’de 115 Hp güç, 1750 ila 2500 d/d arasında ise 270 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri Powershift şanzıman ile kombine edilen bu motor 0-100 Km/s hızlanmasını 12.1 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4 litre olarak belirlenmiş. Yüksek torkun avantajıyla alt devirlerde de canlı kalmayı başaran model yüksek devirlerde ise sınırlarının olduğunu size hissettiriyor. Volvo V40 sürüş olarak da 3 farklı seçeneği size sunuyor. Bu modlar Elegance, ECO ve Performance olarak değişiyor. Ancak bu modlar sadece gösterge panelinin temasını değiştirmeye yarıyor. Sürüş hissini değiştirmeyen bu seçenekler sadece sizi seçilen modun özelliğine göre kullanmanız için yönlendiriyor. Testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6 litrelik yakı tüketimi değeri elde ederken performanslı kullanımlarda bu rakam 8 litre seviyelerine kadar çıkabiliyor.

Volvo V40 D2 Otomatik Konfor & Yol Tutuş
 Sert süspansiyonlara sahip olan V40 konfor konusunda sizi üzebilir. Ancak performanslı kullanımlarda bu süspansiyon sisteminin artılarını görüyorsunuz. Viraj sınırları zorlanan V40, ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor.  ESP sayesinde dengede kalan model temiz bir çizgi ile viraja girdiğinde ESP’ye ihtiyaç duymuyor. Volvo V40, motor ve yol sesini optimum düzeyde engelleyerek beğenimizi kazanırken süspansiyonların fazla sesli çalışmasıyla biraz can sıkabiliyor.

Volvo V40 D2 Otomatik Güvenlik

Güvenlik denildiğinde ilk akla gelen firma Volvo’nun yeni kompakt hatchback modeli V40, 1,6 litrelik dizel baz versiyonu ile girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Önden çarpışma testinde V40’ın kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Volvo benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde V40 maksimum puanları aldı. Mankenlerin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. En zor puan alınan tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenleri mükemmel koruyan V40, maksimum puanlarla testten ayrıldı. Volvo V40, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

Volvo V40 D2 Otomatik Yorum - Alper GÜLER
Tasarım konusunda model kuşkusuz başarılı. Her çizgi ve detayında dinamizm ruhunu bulmak mümkün. İçerisi kalite anlamında başarılı. Ancak orta konsol artık eskimeye yüz tutmuş. Rakibi birçok model dokunmatik ekranlarla bu soruna çözüm ararken premium diye adlandırılan bu aracın hala bu konsolu kullanması şaşırtıcı. Diğer bir eksi ise arka süspansiyonların fazla sesli çalışması. Yalıtım konusunda diğer tüm başlıklarda başarılı olan modelin arka süspansiyonlarından değim yerindeyse “kopacakmış” gibi seslerin gelmesi endişe verici. Gelelim otomatik şanzımana. 6 kademeli otomatik şanzıman çift kavrama olmasına rağmen vites değişimlerinde yavaş kalabiliyor. Sarsıntısız geçişleri artı olsa da bu iki işlemi de daha başarılı şekilde yapan şanzımanlar mevcut. Yakıt tüketimi konusunda da modelin başarılı olduğunu belirtmeliyim. Çok dikkatli kullanımlarda fabrika verilerine fazlasıyla yakın olmak mümkün. Modelin bir dezavantajı ise 95 Bin TL seviyesini geçkin fiyatı oluyor. Çok pahalı olarak eleştirilen bazı rakipleri bile üst donanım olmasına rağmen Volvo V40’dan daha ucuza satın alınabilirken modelin işinin çok zor olduğunu söylemeliyim.












Volvo V40 D2 Otomatik Teknik Özellik


Motor:1.6 D2 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 Bg 3600 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,1 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,4 lt
 Şehir Dışı:3,8 lt
 Karma:4 lt
 Test:6 lt
 CO2 Emisyonu102 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4369 mm
 Genişlik:1802 mm
 Yükseklik:1445 mm
 Dingil Mesafesi:2647 mm
 Bagaj Hacmi:335 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:52 lt
 Boş Ağırlık:1526 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R 17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder