Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance

İstanbul Autoshow 2012’de tanıtıldıktan sonra özellikle tasarımıyla segmentinin iddialı modelleri arasına giren Skoda Rapid, Volkswagen gurubundan aldığı DSG şanzıman ile rakiplerine bir çalım daha atmak istiyor. Peki; bunu ne kadar başarmış?

Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Tasarım
 Model başarılı bir tasarıma sahip. Seat Toledo ile de tasarım anlamında benzerlikleri bulunan Rapid, keskin hatlara sahip. Ön ızgaranın dışındaki krom detay bu bölüme şıklık katmış. Farlarla neredeyse aynı boyuta sahip olan sisler ise burada bir bütünlük oluşturmuş. Yan bölümde keskin hatların hakimiyetini çamurluklarda ve önden arkaya doğru uzanan bir hat şeklinde görmek mümkün. 5 kollu jantlar sporcu ruhun göstergesi. Çamurluk üstü sinyaller hoş bir detay ancak eskimeye yüz tutmuş. Ferah bir iç hacim için tavan çizgisi paralel tutulmuş. Arka bölüm Octavia ile büyük benzerlik taşıyor. Bunu destekleyen en büyük detay ise arka cam ile birlikte açılan bagaj kapağı. Bu özellik sayesinde bavullarınızı rahat bir şekilde otomobilinize yükleyebiliyorsunuz. Stoplar bagaj kapağı üzerine uzatılmamış. Bu durum yükleme yapmak zorlaşmış olabilir düşüncesini akla getiriyor. Ancak yanlara doğru uzatılmış bu yapı size engel değil. Skoda Rapid, 4483 mm uzunluğa 1706 mm genişliğe, 1461 mm yüksekliğe ve 2602 mm aks mesafesine sahip. Rakibi Peugeot 301 ile kıyasladığımızda Rapid daha uzun ancak daha dar, daha alçak ve daha kısa aks mesafesine sahip.

Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance İç Mekan
 İçeride çift renkli ön konsol göze çarpıyor. Bu kombinasyon içeriye farklı bir hava katmış. Açık renkli malzemeler ve geniş camlar size ferah bir kokpit sunuyor. Üç kollu direksiyon sportif duruyor ve krom detaylarla şık kılınmış. Bolca sert malzeme kullanılmış. Fakat verdiği his çok da kötü değil. Küçük eşyalarınız için Skoda Rapid vites önünde, arkasında ve kapı iç ceplerinde yeteri kadar alan sunuyor. Bunlar yetmezse kolçak içinde de bir alan sunulmuş. Burada bir noktanın altını çizmekte yarar var. Vitesin hemen arkasındaki küçük eşya gözü kullanım ergonomisi anlamında başarısız. El freni inik konumdayken oradan bir şeyler almak epeyce zor. Volkswagen modellerinden hatırladığımız müzik sistemi performansı iyi. Hemen altında yer alan tek bölmeli klima da erişim ve performans anlamında başarılı. Önde ve arkada sunulan alan yeterli.  Fakat segmentinde daha başarılı rakipleri mevcut. Bu kadar geniş ve ferah kabine bir de 530 litre bagaj hacmi ekleyen Rapid, koltuklar yatırıldığında bu alanı 1470 litreye kadar taşıyabiliyor.

Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Motor
 Modelde Volkswagen grubundan da iyi hatırladığımız 1.6 litre TDI motora yer verilmiş. Bu motor artık yine Volkswagen grubunun DSG şanzımanı ile satın alınabiliyor. 4200 d/d’de 90 PS güç ve 1500 ila 2500 devir bandı aralığında 230 Nm tork değeri sağlıyor. DSG ile kombine edilen bu ünite modele 12.2 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve maksimum 184 Km/s hız değeri sağlıyor. fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.5 litre. 90 PS bu ünite modele tatminkar bir performans sunuyor. DSG ise vites geçişleriyle kusursuz. Ekonomi konusunda da başarılı olan bu model ile sakin kullanımlarda 5.8 litre seviyesi rahat bir şekilde yakalanıyor. Performanslı kullanımlarda ise bu değer 8.7 litre olarak kaydedildi.

Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Konfor & Yol Tutuş
 Skoda, Rapid’de orta sertlikte süspansiyonlara yer vermiş. Bu özellik Rapid’in yol tutuşuna katkı sağlarken konfor özelliğini biraz olsun törpülemiş. Yüksek hızlarda yol ve motor sesi alan kabin sakin sürüşlerde yalıtım konusunda başarılı. Kombine ve keskin virajlarda sert süspansiyonun avantajını kullanan Rapid, rakiplerine göre daha az gövde salınımı yaparak başarılı bir grafik çiziyor. Ancak limitlerini çok zorlarsanız bolca önden kayma yaşayabilirsiniz. ESP sistemi bu kaymalar esnasında sizi güvende tutmayı başarıyor. Ancak rakipleri ESP sistemini her donanımda standart olarak sunarken Skoda Rapid Ambition donanımdan itibaren ESP’yi standart olarak sunuyor.
Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Güvenlik

 Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücüye sağ kaval kemiği haricinde maksimum koruma sağlarken, yolcununsa tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında da tüm uzuvlara mükemmel koruma sağlayan Rapid, aynı başarıyı sabit bariyer çarpmalarında gösterememiştir. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağlamış olduğu maksimum koruma ile EuroNcap’den 5 yıldız almayı başarmıştır.

Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Yorum - Alper GÜLER

B sedan diye tabir ettiğimiz modellerde rekabet sürekli artıyor. Bunun en büyük sebebi bu otomobillerin sunduğu avantajlar ve Türk tüketicisinin bitmek bilmeyen talebi. Skoda Rapid’de sunduğu avantajlar ile bu kulvarda ilk basamağa oynuyor. Özelikle arka cam ile açılan bagaj ve sunduğu hacim ile göz dolduruyor. Son zamanlarda özellikle trafiğin çekilmez hal aldığı büyük metropollerde otomatik şanzımanlı araç ihtiyacı giderek arttı. Model bu eksikliğini gidermek için Volkswagen modellerinden hatırladığımız DSG şanzımanı da müşterilere sundu. Başarılı vites geçişleri ve bazı kullanıcılara yarattığı sıkıntıları ile bildiğimiz bu şanzıman Rapid’de iyi iş çıkarıyor. Modelin dizel otomatik kombinasyonunu sunması onu rakipler arasında öne çıkarsa da 65 Bin TL seviyesini geçen fiyat etiketi ise onun satışlarını baltalamaya devam edecek.












Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Teknik Özellik


Motor:1.6 TDI
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:90 Bg 4200 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1500-2500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma12,2 s
Maksimum Hız:184 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,6 lt
Şehir Dışı:3,9 lt
Karma:4,5 lt
Test:5,8 lt
CO2 Emisyonu118 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4483 mm
Genişlik:1706 mm
Yükseklik:1431 mm
Dingil Mesafesi:2602 mm
Bagaj Hacmi:530 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
Boş Ağırlık:1285 kg
Lastik Boyutu:215/45 R 16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder