İstanbul Autoshow 2012’de tanıtıldıktan sonra özellikle
tasarımıyla segmentinin iddialı modelleri arasına giren Skoda Rapid, Volkswagen
gurubundan aldığı DSG şanzıman ile rakiplerine bir çalım daha atmak istiyor.
Peki; bunu ne kadar başarmış?
Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Tasarım
Model başarılı bir
tasarıma sahip. Seat Toledo ile de tasarım anlamında benzerlikleri bulunan
Rapid, keskin hatlara sahip. Ön ızgaranın dışındaki krom detay bu bölüme şıklık
katmış. Farlarla neredeyse aynı boyuta sahip olan sisler ise burada bir
bütünlük oluşturmuş. Yan bölümde keskin hatların hakimiyetini çamurluklarda ve
önden arkaya doğru uzanan bir hat şeklinde görmek mümkün. 5 kollu jantlar
sporcu ruhun göstergesi. Çamurluk üstü sinyaller hoş bir detay ancak eskimeye
yüz tutmuş. Ferah bir iç hacim için tavan çizgisi paralel tutulmuş. Arka bölüm
Octavia ile büyük benzerlik taşıyor. Bunu destekleyen en büyük detay ise arka
cam ile birlikte açılan bagaj kapağı. Bu özellik sayesinde bavullarınızı rahat
bir şekilde otomobilinize yükleyebiliyorsunuz. Stoplar bagaj kapağı üzerine
uzatılmamış. Bu durum yükleme yapmak zorlaşmış olabilir düşüncesini akla
getiriyor. Ancak yanlara doğru uzatılmış bu yapı size engel değil. Skoda Rapid,
4483 mm uzunluğa 1706 mm genişliğe, 1461 mm yüksekliğe ve 2602 mm aks
mesafesine sahip. Rakibi Peugeot 301 ile kıyasladığımızda Rapid daha uzun ancak
daha dar, daha alçak ve daha kısa aks mesafesine sahip.
Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance İç Mekan
İçeride çift renkli
ön konsol göze çarpıyor. Bu kombinasyon içeriye farklı bir hava katmış. Açık
renkli malzemeler ve geniş camlar size ferah bir kokpit sunuyor. Üç kollu
direksiyon sportif duruyor ve krom detaylarla şık kılınmış. Bolca sert malzeme
kullanılmış. Fakat verdiği his çok da kötü değil. Küçük eşyalarınız için Skoda
Rapid vites önünde, arkasında ve kapı iç ceplerinde yeteri kadar alan sunuyor.
Bunlar yetmezse kolçak içinde de bir alan sunulmuş. Burada bir noktanın altını
çizmekte yarar var. Vitesin hemen arkasındaki küçük eşya gözü kullanım
ergonomisi anlamında başarısız. El freni inik konumdayken oradan bir şeyler
almak epeyce zor. Volkswagen modellerinden hatırladığımız müzik sistemi
performansı iyi. Hemen altında yer alan tek bölmeli klima da erişim ve
performans anlamında başarılı. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Fakat segmentinde daha başarılı rakipleri
mevcut. Bu kadar geniş ve ferah kabine bir de 530 litre bagaj hacmi ekleyen
Rapid, koltuklar yatırıldığında bu alanı 1470 litreye kadar taşıyabiliyor.
Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Motor
Modelde Volkswagen
grubundan da iyi hatırladığımız 1.6 litre TDI motora yer verilmiş. Bu motor
artık yine Volkswagen grubunun DSG şanzımanı ile satın alınabiliyor. 4200
d/d’de 90 PS güç ve 1500 ila 2500 devir bandı aralığında 230 Nm tork değeri
sağlıyor. DSG ile kombine edilen bu ünite modele 12.2 saniyelik 0-100 Km/s
hızlanma ve maksimum 184 Km/s hız değeri sağlıyor. fabrika verilerine göre
karma tüketim değeri ise 4.5 litre. 90 PS bu ünite modele tatminkar bir performans
sunuyor. DSG ise vites geçişleriyle kusursuz. Ekonomi konusunda da başarılı
olan bu model ile sakin kullanımlarda 5.8 litre seviyesi rahat bir şekilde
yakalanıyor. Performanslı kullanımlarda ise bu değer 8.7 litre olarak
kaydedildi.
Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Konfor & Yol Tutuş
Skoda, Rapid’de orta
sertlikte süspansiyonlara yer vermiş. Bu özellik Rapid’in yol tutuşuna katkı
sağlarken konfor özelliğini biraz olsun törpülemiş. Yüksek hızlarda yol ve
motor sesi alan kabin sakin sürüşlerde yalıtım konusunda başarılı. Kombine ve
keskin virajlarda sert süspansiyonun avantajını kullanan Rapid, rakiplerine
göre daha az gövde salınımı yaparak başarılı bir grafik çiziyor. Ancak
limitlerini çok zorlarsanız bolca önden kayma yaşayabilirsiniz. ESP sistemi bu
kaymalar esnasında sizi güvende tutmayı başarıyor. Ancak rakipleri ESP
sistemini her donanımda standart olarak sunarken Skoda Rapid Ambition
donanımdan itibaren ESP’yi standart olarak sunuyor.
Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Güvenlik
Çarpışma esnasında
kabini sağlam kalan model sürücüye sağ kaval kemiği haricinde maksimum koruma
sağlarken, yolcununsa tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç
çarpmalarında da tüm uzuvlara mükemmel koruma sağlayan Rapid, aynı başarıyı
sabit bariyer çarpmalarında gösterememiştir. Arkadan çarpmalarda ise boyun
bölgesine sağlamış olduğu maksimum koruma ile EuroNcap’den 5 yıldız almayı
başarmıştır.
Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Yorum - Alper GÜLER
B sedan diye tabir ettiğimiz modellerde rekabet sürekli
artıyor. Bunun en büyük sebebi bu otomobillerin sunduğu avantajlar ve Türk
tüketicisinin bitmek bilmeyen talebi. Skoda Rapid’de sunduğu avantajlar ile bu
kulvarda ilk basamağa oynuyor. Özelikle arka cam ile açılan bagaj ve sunduğu
hacim ile göz dolduruyor. Son zamanlarda özellikle trafiğin çekilmez hal aldığı
büyük metropollerde otomatik şanzımanlı araç ihtiyacı giderek arttı. Model bu
eksikliğini gidermek için Volkswagen modellerinden hatırladığımız DSG şanzımanı
da müşterilere sundu. Başarılı vites geçişleri ve bazı kullanıcılara yarattığı
sıkıntıları ile bildiğimiz bu şanzıman Rapid’de iyi iş çıkarıyor. Modelin dizel
otomatik kombinasyonunu sunması onu rakipler arasında öne çıkarsa da 65 Bin TL
seviyesini geçen fiyat etiketi ise onun satışlarını baltalamaya devam edecek.
Skoda Rapid 1.6 TDI DSG Elegance Teknik Özellik
Motor: | 1.6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 90 Bg 4200 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 Nm 1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,2 s | |
Maksimum Hız: | 184 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,9 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 118 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4483 mm | |
Genişlik: | 1706 mm | |
Yükseklik: | 1431 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2602 mm | |
Bagaj Hacmi: | 530 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1285 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/45 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder