Toyota kompakt sınıftaki başarısını sürdürebilmek için
Auris’i yenileyerek piyasaya sunmuştu. Tasarım anlamında baştan aşağıya
yenilenen model şimdi ise geniş ailelerin peşinde. Daha çok Avrupa ülkelerinde
ilgi gören Station Wagon karoseri, Auris Touring Sport olarak satılıyor. 1.4
litre dizel manuel ve 1.6 benzinli otomatik gibi seçenekleri bulunan model
beklentileri karşılayabilecek mi?
Toyota Auris Touring Sport 1.6 OTM Premium Tasarım
Model son haliyle
dinamik bir yapıya bürünmüş. Krom detaylarla şık kılınmış tasarım, agresif
bakışlara sahip. Far grubunun üzerinde konumlandırılmış olan LED gündüz farları
agresif bakışları nitelemiş. Otomobil dinamizmini keskin hatlarına borçlu. Bu
doğrultuda selefinden daha fazla keskin çizgilere sahip olduğunu görüyoruz.
Arka bölümde ise HB versiyonu ile benzer bir tasarım göze çarpıyor. Tek
farklılık ise plakanın marka ambleminin hemen altında yer alması. HB
karoserdeki gibi piyano siyahı renginde bir difüzör tamponun altında
konumlandırılmış. Köşelerde kullanılan krom detaylar bu bölüme hoş bir hava
katmış. Toyota Auris Touring Sport; 4560 mm uzunluğa, 1760 mm genişliğe, 1475
mm yüksekliğe ve 2600 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model Seat Leon
ST’den 25 mm daha uzun, 56 mm daha dar, 21 mm yüksek ve 36 mm daha kısa aks
mesafesine sahip.
Toyota Auris Touring Sport 1.6 OTM Premium İç Mekan
İçeriye geçtiğimizde
kaliteli bir iç mekan bizleri karşılıyor. Model hacim anlamında da yeterli alan
sunuyor. Cam tavan sayesinde de kabin ferah tutulmuş. Göstergeler okunaklı ve
tam orta konsolda otomobilinizin birçok verisine ulaşabileceğiniz bir ekran
konumlandırılmış. Direksiyon üzerindeki kumandalar otomobilin bir çok özelliğini
kontrol etme imkanı sağlıyor. Orta konsoldaki müzik sistemini ailedeki GT86
modelinden hatırlıyoruz. Dokunmatik özellikli bu ekran geri park kamerası
olarak da hizmet verebiliyor. Bu bölümün hemen altında yer alan klima
kumandaları da oldukça pratik. Sistemin performansı da başarılı. Ancak genel
anlamda iç mekan modern görünmüyor. Orta konsoldaki, kapı kenarlarındaki
alanlar eşya gözü konusunda doyurucu. Vites önünde ise kısıtlı bir alana yer
verilmiş. Anahtarsız çalıştırma ve giriş sisteminin olması modele erişimi ve
kullanım açısında artı katmış. Geniş iç hacmin yanı sıra model bagaj bölümünde
de 530 litrelik bir alan sunuyor. Bu değer ile rakibi Renault Megane ST’yi
geride bırakırken Leon SY’ye yenik düşüyor.
Toyota Auris Touring Sport 1.6 OTM Premium Motor
Otomatik şanzıman ile
sunulan 1.6 litrelik benzinli ünite, 6400 d/d’de 132 bg güç, 4400 d/d’de ise
160 Nm tork değeri üretiyor. Turbo desteksiz ünite 11.2 saniyede 0-100 Km/s
hızlanmasını tamamlarken 190 Km/s maksimum hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre karma tüketim değeri ise 6 litre olarak belirlenmiş. Düşük tork
nedeniyle alt devirlerde keyif vermeyen bu ünite sizi üst devirlere itiyor.
1320 Kg ağırlığındaki model, performanslı kullanımlarda da yüksek tüketimiyle
de keyif kaçırıyor. Model ile test
boyunca sakin kullanımlarda 8.5 litrelik değerler elde ederken performanslı
kullanımlarda iki haneli sayılara eriştik.
Toyota Auris Touring Sport 1.6 OTM Premium Konfor & Yol
Tutuş
Orta sertlikteki
süspansiyonlar konfor konusunda memnun ediyor. Virajlarda da avantaj olan bu
durum daha hisli bir direksiyon ile modelin avantajını arttırabilirdi.
Otomobili karakterine göre kullanırsanız virajlarda sorun yaşamıyorsunuz. Viraj
limitleri zorlanan model ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Ancak baz
donanımdan itibaren standart sunulan ESP, tehlike büyümeden müdahale ediyor.
Ses yalıtımı konusunda model yol ve rüzgar sesini başarılı bir şekilde
engelliyor. Sadece üst devirlerde motor sesi kabin içine yansıyor.
Toyota Auris Touring Sport 1.6 OTM Premium Güvenlik
Çarpışma sırasında
kabini sağlam kalan Auris sürücüye sağ ayak kaval kemiği ve göğüs kafesi
dışında maksimum koruma sağlarken, yolcuya ise sağ ayak kaval kemiği dışında
maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç ile çarpmalarda maksimum koruma
sağlayan Auris, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi haricindeki tüm
uzuvlara maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine
sağladığı maksimum performans ile Auris EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız
almayı başardı.
Toyota Auris Touring Sport 1.6 OTM Premium Yorum - Alper GÜLER
Station Wagon diye adlandırdığımız bu karoserin Türkiye
pazarında tutulmadığı aşikar. Geniş aileler bu otomobil yerine MPV ve benzeri
karoserlere yöneliyor. Toyota Auris Touring Sport bu dezavantajla daha ilk
baştan maça yenik başlıyor. Dizel otomatik kombinasyonunu sunmaması ve
rakiplerinin daha avantajlı fiyat sunması onun diğer handikapları. Modelin
satış fiyatı 76 Bin TL seviyesini biraz geçiyor. En dişli rakibi Focus SW 1.6
litre benzinli otomatik seçeneğini 10 Bin TL daha ucuza satın alabiliyorsunuz. Ayrıca
modelde sunulmayan dizel otomatik seçeneği 2 bin TL fazla fark ile Renault
Megane Sport Tourer’da mevcut. Şu an henüz satışta olmayan Leon ST’nin de 72
Bin TL seviyesinde olacağı gelen duyumlar arasındayken test ettiğimiz modelin
satış rakamlarının parlak olmayacağını düşünüyorum.
Toyota Auris Touring Sport 1.6 OTM Premium Teknik Özellik
Motor: | 1.6 DOHC Dual VVT-i | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 132 Bg 6400 d/d | |
Maksimum Tork: | 160 Nm 4400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,2 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,7 lt | |
Şehir Dışı: | 5,1 lt | |
Karma: | 6 lt | |
Test: | 8,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 139gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4560 mm | |
Genişlik: | 1760 mm | |
Yükseklik: | 1475 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2600 mm | |
Bagaj Hacmi: | 530 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1320 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder