Şirin yapısıyla görenleri kendine hayran bırakan Beetle,
1938 yılında yollara çıkmıştı. 20 milyonu aşan bir satış rakamı yakalayan
modeli daha ateşli bir versiyonla satın almak isteyenlere marka 1.4 TSI 160 Hp
gücünde bir seçenek sunuyor. Bu ünite sevimli miniği ne kadar ateşli yapacak
gelin hep birlikte inceleyelim.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design Tasarım
Üçüncü nesli ile
yollarda olan Beetle, gönüllerde taht kurmasını tasarımına borçlu. Selefindeki
yuvarlak far gurubu korunarak LED gündüz farlarıyla süslenmiş. Markanın güçlü
kimliği ise motor kapağının hemen ön bölümüne konumlandırılan logo ile
belirtilmiş. İlk nesilde yer alan Amerikan tamponlar ise günümüzün modern
yapısına kavuşmuş. Yan bölümde 5 kollu jant grubu otomobilin sporcu kimliğini
ön plana çıkarmış. Kapı altlarında sunulan alüminyum çıtalar otomobile şık bir
görüntü kazandırmış. Model bu detaylar ile 105 PS’lik modelden
ayrıştırılamıyor. Ancak arka bölümde yer alan kanat farkı ortaya koyuyor.
Boyutlarına baktığımızda Beetle; 4278 mm uzunluğa, 1808 mm genişliğe ve 1486 mm
yüksekliğe sahip.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design İç Mekan
Model içeride renkli
bir kişiliğe sahip olduğunu her detayı ile hissettiriyor. Bunu dış rengi ile
kaplı ön konsol ile anlıyorsunuz. Konsol renginizi beğenmezseniz marka size
farklı seçenek sunuyor. İç mekan geçmişi de size hatırlatıyor. Bunu anımsatan
en büyük detay ise ince direksiyon simidi olmuş. Sporcu kimliği direksiyonun
altı düzleştirilerek sağlanmış. Gösterge paneli günümüz tasarımına ayak
uydurmuş. Ön gösterge tablolarına ek olarak orta konsolun üst bölümüne
konumlandırılmış yağ, turbo basıncı ve kronometre göstergeleri, içerinin
sportiflik hissini güçlendiriyor. Orta konsolda dokunmatik özellikli bir ekrana
yer verilmiş. Buradan müzik sistemi kontrol edilebiliyor. Ancak bu kadar modern
bir sistemin hala USB desteği vermemesi şaşırtıcı! Ön bölümde çift gözlü
torpido kutusu, orta konsol ve kapı kenarlarında irili ufaklı gözlere yer
verilmiş. Volkswagen Beetle özellikle öndeki misafirlerine yeterli hacim
sunarken, arka bölümdeki misafirlerine ise tek kapı otomobillerin o klasik
sınırlı hacmini sağlayabiliyor. Otomobilde yer alan cam tavan otomobilin
içerisine ferah bir hava katıyor.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design Motor
Modelde onu ateşli
bir miniğe çeviren 1.4 litre TSI motora yer verilmiş. Küçük hacimli bu motor
turbo desteği ile bu sevimli miniği bir canavara çevirerek 5800 d/d’de 160 PS
güç üretmesini sağlamış. 1500 ila 4500 d/d bandında ise 240 Nm tork sağlayan
TSI ünite 1373 Kg ağırlığındaki Beetle’a 8.3 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma
performansı sağlarken 207 Km/s’lik maksimum hız elde edilmiş. Fabrika
verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.2 litre olarak açıklanıyor. Turbo
destekli ünite alt devirlerde canlı kalmayı başarıyor. DSG şanzımanın
sarsıntısız ve hızlı geçişleri başarılı. Sakin kullanımlarda 7 litre değer
yakalarken performanslı kullanımlarda 10.4 litrelik değerler elde ettik.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design Konfor & Yol Tutuş
Model sert
süspansiyonlar üzerine inşa edilmiş. Konforu törpüleyen bu ayrıntı yol tutuşuna
önemli katkı sağlamış. Geniş tabanlı lastiklerle de yol tutuşu üst seviyelere
çıkarılmış. Beetle fazla zorlandığından önden kayma yaşatıyor. ESP sistemi bunu
optimum düzeyde engelliyor ve sistemin kayma anındaki müdahaleleri zor
hissediliyor. Model sadece üst devirlerde motor sesi alıyor.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design Güvenlik
Beetle, 2011 yılında
katıldığı çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı. Çarpışmada kabini sağlam
kalan Beetle sürücünün göğüs baldır ve sağ kaval kemiği dışında her uzvuna
maksimum koruma sağlarken, yolcuya ise sağ kaval kemiği dışında maksimum koruma
sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlarken,
sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesi haricindeki her noktaya maksimum
koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı maksimum
performans ile çarpışma testlerinde başarılı olan Beetle 5 yıldızın sahibi
oldu.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design Yorum - Alper GÜLER
Modelin en büyük silahı bence tasarımı. Bu şirinliğe çok az
kişinin hayır diyeceği aşikar. Model efsanevi eski versiyonuna göre önemli
değişim geçirmiş. Bunlardan en büyüğü arkada olan motorun güncel
otomobillerdeki gibi ön bölüme konumlandırılması. Bu miniği önemli kılan diğer
bir ayrıntı ise 1.4 litrelik TSI ünite. 160 Bg güç Beetle’a başarılı bir
performans sunuyor. Ancak bu durumun tasarımda kullanılan farklı detaylar ile
dışarı yansıtılmasını beklerdim. Yani modeli 105 PS güç ile alsanız tek
göreceğiniz farklılık arka kanat! 1.4 TSI’ da sadece standart olan bu ayrıntıyı
1.2 TSI’da satın aldığınızda arada hiçbir fark kalmıyor. Performans konusunda
başarılı olan modelin bir diğer eksiği ise hissiz kalan direksiyonu. Üst
limitlerde özellikle viraj içinde direksiyon hissizleşebiliyor. Ek olarak
ESP’nin de konforlu dokunuşları da otomobilin sporcu ruhunu törpülüyor. He rşey
güzel ancak bu sevimli otomobil hiç de lakabı gibi MİNİK bir fiyat etiketine
sahip değil. Bir de bu etikete Euro kurundan eklenen metalik boya ve açılır
tavan farkı göz korkutuyor. 101 Bin TL’ye yakın fiyat etiketiyle dudak
uçuklatan bu otomobil için söylenecek tek söz “Çok şirin ama çok pahalı”
Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design Teknik Özellik
Motor: | 1.4 TSI | |
Motor Hacmi: | 1390 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 160 Bg 5800 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1500-4500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,3 s | |
Maksimum Hız: | 207 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,7 lt | |
Şehir Dışı: | 5,3 lt | |
Karma: | 6,2 lt | |
Test: | 7 lt | |
CO2 Emisyonu | 143 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4278 mm | |
Genişlik: | 1808 mm | |
Yükseklik: | 11486 mm | |
Bagaj Hacmi: | 310 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1373 kg | |
Lastik Boyutu: | 235/45R-18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder