Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design

Şirin yapısıyla görenleri kendine hayran bırakan Beetle, 1938 yılında yollara çıkmıştı. 20 milyonu aşan bir satış rakamı yakalayan modeli daha ateşli bir versiyonla satın almak isteyenlere marka 1.4 TSI 160 Hp gücünde bir seçenek sunuyor. Bu ünite sevimli miniği ne kadar ateşli yapacak gelin hep birlikte inceleyelim.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design  Tasarım
 Üçüncü nesli ile yollarda olan Beetle, gönüllerde taht kurmasını tasarımına borçlu. Selefindeki yuvarlak far gurubu korunarak LED gündüz farlarıyla süslenmiş. Markanın güçlü kimliği ise motor kapağının hemen ön bölümüne konumlandırılan logo ile belirtilmiş. İlk nesilde yer alan Amerikan tamponlar ise günümüzün modern yapısına kavuşmuş. Yan bölümde 5 kollu jant grubu otomobilin sporcu kimliğini ön plana çıkarmış. Kapı altlarında sunulan alüminyum çıtalar otomobile şık bir görüntü kazandırmış. Model bu detaylar ile 105 PS’lik modelden ayrıştırılamıyor. Ancak arka bölümde yer alan kanat farkı ortaya koyuyor. Boyutlarına baktığımızda Beetle; 4278 mm uzunluğa, 1808 mm genişliğe ve 1486 mm yüksekliğe sahip.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design  İç Mekan
 Model içeride renkli bir kişiliğe sahip olduğunu her detayı ile hissettiriyor. Bunu dış rengi ile kaplı ön konsol ile anlıyorsunuz. Konsol renginizi beğenmezseniz marka size farklı seçenek sunuyor. İç mekan geçmişi de size hatırlatıyor. Bunu anımsatan en büyük detay ise ince direksiyon simidi olmuş. Sporcu kimliği direksiyonun altı düzleştirilerek sağlanmış. Gösterge paneli günümüz tasarımına ayak uydurmuş. Ön gösterge tablolarına ek olarak orta konsolun üst bölümüne konumlandırılmış yağ, turbo basıncı ve kronometre göstergeleri, içerinin sportiflik hissini güçlendiriyor. Orta konsolda dokunmatik özellikli bir ekrana yer verilmiş. Buradan müzik sistemi kontrol edilebiliyor. Ancak bu kadar modern bir sistemin hala USB desteği vermemesi şaşırtıcı! Ön bölümde çift gözlü torpido kutusu, orta konsol ve kapı kenarlarında irili ufaklı gözlere yer verilmiş. Volkswagen Beetle özellikle öndeki misafirlerine yeterli hacim sunarken, arka bölümdeki misafirlerine ise tek kapı otomobillerin o klasik sınırlı hacmini sağlayabiliyor. Otomobilde yer alan cam tavan otomobilin içerisine ferah bir hava katıyor.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design  Motor
 Modelde onu ateşli bir miniğe çeviren 1.4 litre TSI motora yer verilmiş. Küçük hacimli bu motor turbo desteği ile bu sevimli miniği bir canavara çevirerek 5800 d/d’de 160 PS güç üretmesini sağlamış. 1500 ila 4500 d/d bandında ise 240 Nm tork sağlayan TSI ünite 1373 Kg ağırlığındaki Beetle’a 8.3 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma performansı sağlarken 207 Km/s’lik maksimum hız elde edilmiş. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.2 litre olarak açıklanıyor. Turbo destekli ünite alt devirlerde canlı kalmayı başarıyor. DSG şanzımanın sarsıntısız ve hızlı geçişleri başarılı. Sakin kullanımlarda 7 litre değer yakalarken performanslı kullanımlarda 10.4 litrelik değerler elde ettik.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design  Konfor & Yol Tutuş
 Model sert süspansiyonlar üzerine inşa edilmiş. Konforu törpüleyen bu ayrıntı yol tutuşuna önemli katkı sağlamış. Geniş tabanlı lastiklerle de yol tutuşu üst seviyelere çıkarılmış. Beetle fazla zorlandığından önden kayma yaşatıyor. ESP sistemi bunu optimum düzeyde engelliyor ve sistemin kayma anındaki müdahaleleri zor hissediliyor. Model sadece üst devirlerde motor sesi alıyor.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design  Güvenlik

 Beetle, 2011 yılında katıldığı çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı. Çarpışmada kabini sağlam kalan Beetle sürücünün göğüs baldır ve sağ kaval kemiği dışında her uzvuna maksimum koruma sağlarken, yolcuya ise sağ kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesi haricindeki her noktaya maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı maksimum performans ile çarpışma testlerinde başarılı olan Beetle 5 yıldızın sahibi oldu.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design Yorum - Alper GÜLER

Modelin en büyük silahı bence tasarımı. Bu şirinliğe çok az kişinin hayır diyeceği aşikar. Model efsanevi eski versiyonuna göre önemli değişim geçirmiş. Bunlardan en büyüğü arkada olan motorun güncel otomobillerdeki gibi ön bölüme konumlandırılması. Bu miniği önemli kılan diğer bir ayrıntı ise 1.4 litrelik TSI ünite. 160 Bg güç Beetle’a başarılı bir performans sunuyor. Ancak bu durumun tasarımda kullanılan farklı detaylar ile dışarı yansıtılmasını beklerdim. Yani modeli 105 PS güç ile alsanız tek göreceğiniz farklılık arka kanat! 1.4 TSI’ da sadece standart olan bu ayrıntıyı 1.2 TSI’da satın aldığınızda arada hiçbir fark kalmıyor. Performans konusunda başarılı olan modelin bir diğer eksiği ise hissiz kalan direksiyonu. Üst limitlerde özellikle viraj içinde direksiyon hissizleşebiliyor. Ek olarak ESP’nin de konforlu dokunuşları da otomobilin sporcu ruhunu törpülüyor. He rşey güzel ancak bu sevimli otomobil hiç de lakabı gibi MİNİK bir fiyat etiketine sahip değil. Bir de bu etikete Euro kurundan eklenen metalik boya ve açılır tavan farkı göz korkutuyor. 101 Bin TL’ye yakın fiyat etiketiyle dudak uçuklatan bu otomobil için söylenecek tek söz “Çok şirin ama çok pahalı”












Volkswagen Beetle 1.4 TSI 160 PS Design  Teknik Özellik


Motor:1.4 TSI 
Motor Hacmi:1390 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:160 Bg 5800 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 1500-4500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,3 s
 Maksimum Hız:207 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,7 lt
 Şehir Dışı:5,3 lt
 Karma:6,2 lt
 Test:7 lt
 CO2 Emisyonu143 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4278 mm
 Genişlik:1808 mm
 Yükseklik:11486 mm
 Bagaj Hacmi:310 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Boş Ağırlık:1373 kg
 Lastik Boyutu:235/45R-18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder