Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop

İlk nesliyle başarılı satış rakamları yakalayan Nissan Qashqai, yeni görünümü ile Şubat ayında bizlere merhaba demişti. Daha olgun ve çekici bir tasarıma sahip model, Renault ortaklığında yeni nesil turbo benzinli ve dizel motor seçeneklerini de beraberinde getirdi. 4 farklı donanım seçeneği ile satın alınabilen araç, 1.2 litrelik turbo benzinli motoruyla test konuğumuz.

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Tasarım
 Model yeni tasarımıyla selefinden tamamen ayrılıyor. Özellikle bumerang şeklinde LED’lerle kombine edilmiş far grubu beklide otomobilin en kışkırtıcı noktası. Selefine göre uzatılmış ön ızgara ‘U’ şeklindeki krom bir ayrıntıyla süslenmiş. Çift parçalı kullanılan ızgaranın alt kısmı da tamamen yeniden tasarlanmış. Tampon altlarında ve çamurluk kenarlarında kullanılan, gövdeden farklı detaylar ise otomobilin arazi karakterini vurgulamış. Selefindeki iç bükey ve dış bükey tasarım çizgileriyle kombine edilen ön motor kapağının yerini ön ızgarada ‘U’ şeklindeki ayrıntıyla birleşen keskin hatlı bir yapı almış. Yan bölümde selefine göre daha oval tasarım hatları kullanılmış. Akıcı bir tasarım dili sağlayan bu detay son derece başarılı. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi arkada oturan yolculara güven algısı yaşatırken daralan camlardan dolayı arka bölümde klostrofobik bir hava mı var sorularını akla getiriyor. Model arka bölümde de köklü değişime girmiş. İlk olarak stoplar selefine göre daha çok uzatılmış. Bagaj yükleme çizgisi daha aşağıya taşınmış. Ön tamponda yer alan gövdeden farklı eklentiye arka tamponda da rastlamak mümkün. Yeni Qashqai, selefine göre 20 mm daha geniş, 47 mm daha uzun ancak 15 mm daha alçak.


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop İç Mekan
 İçeride, kalite algısı tamamen yükseltilmiş yeni tasarım diline sahip bir iç mekân göze çarpıyor. Orta konsola ve direksiyon tasarımına bakarak değişim rüzgârlarını görmek mümkün. 3 kollu deri direksiyon krom detaylarla zenginleştirilmiş. Direksiyon üzerindeki kumandalar ile ergonomi anlamında başarılı işler çıkarılmış. Orta konsoldaki piyano siyahı ise modeli kaliteli göstermiş. Ancak dokununca parmak izinizin kalması iyi bir deneyim değil. Test aracımızdaki müzik sistemi oldukça pratik. Ses kalitesi konusunda başarılı olan sistemi beğenmezseniz ekstra ücret ödeyerek 5 inçlik bir ekran satın alabiliyorsunuz. Kullanılan yumuşak malzemeler ile iç mekân kalite algısı arttırılmış. Ayrıca kapı içlerinde ve vites kenarlarında kullanılan ambiyans aydınlatmaları da oldukça şık ayrıntılar olmuş. Gösterge paneli de yenilik rüzgârlarından nasibini almış. Selefinde siyah beyaz olan gösterge panelinin ortasındaki ekran yeni nesilde renkli olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca bu ekranın efektleri de selefine göre daha başarılı.  Eşya gözü konusunda kapı iç cepleri ve vites arkası yeterli olurken; vitesin önündeki alan sınırlı kalmış. Model önde ve arkada yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor. Arka bölüme doğru daralan camlar klostrofobik bir iç mekân yaratır mı sorusu da cam tavan sayesinde çözülmüş. Ama aracı standart tavanlı satın alırsanız durum sıkıntı yaşatabilir. Modeldeki bagaj hacmi ise selefine göre 20 litre artırılarak 430 litreye çıkarılmış.

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Motor
 Modelde Renault’dan alınan 1.2 litre turbo benzinli motor bulunuyor. Bu motor 4500 d/d’de 115 Ps güç, 2000 d/d’de 190 Nm tork değeri sağlıyor. Turbo desteği ile alt devirlerde de canlı olduğunu hissettiren motor, 0-100 Km/s hızlanmasını 10.9 saniyede tamamlarken maksimum 185 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.6 litre olarak belirlenmiş. 6 ileri manuel şanzıman ile sunulan bu motor performans konusunda hacminden daha büyük işler çıkarıyor. Sakin kullanımlarda da ekonomik olmayı başarıyor. Sakin kullanımlarda 6.5 litre, performanslı kullanımlarda da 12.4 litrelik değer elde ettik.

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Konfor & Yol Tutuş
 Modelde yumuşak karakterli süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem size son derece konforlu bir sürüş sağlıyor. Hafif arazide de başarılı işler çıkaran bu süspansiyonlar yol tutuşu bir parça törpülemiş. Ancak Qashqa hisli direksiyonu ile bu açığı kapatmış. Sınırları zorlanan model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. Ancak ESP sistemi anında devreye girerek tehlike büyümeden sizi rayınıza sokuyor. Yalıtım konusunda model selefine göre gelişim göstermiş. Yol, rüzgâr ve motor sesi hiçbir şekilde kabin içine yansımıyor. Modelin arazi açılarında da değişimler geçekleşmiş. Yaklaşma açısı 18 dereceye çıkarılırken, uzaklaşma açısı 25 dereceye gerilemiş.

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Güvenlik

 Selefiyle Euroncap çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrılan model yeni görünümüyle de geleneği bozmayarak tam puan almayı başardı.

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Yorum - Alper Güler

Nissan Qashqai selefi ile başarılı satış rakamlarına imza atmıştı. Özellikle 1.5 litrelik dizel motor bunu sağlayan en önemli etmen. Model yeni neslinde ise tasarımını tamamen yenileyerek elini daha da kuvvetlendirdi. İçeride ise dışarıdaki gibi köklü bir değişim gerçekleşmiş. İç mekân daha elit bir yapıya kavuşmuş. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda da sıkıntı yer almıyor. Sürüş pozisyonuna erişimde koltuk ve direksiyon ayarları en büyük yardımcınız. Koltukların yüksekte konumlandırılması da hafif arazide görüş açısı konusunda avantaj sağlıyor. Gösterge paneli selefine göre fazlasıyla teknolojik olmuş. Direksiyon üzerindeki kumandalardan bu bölümü kontrol edebiliyorsunuz. Modeldeki en dikkat çekici durum ise test aracımızın sahip olduğu 1.2 litrelik ünite. Bu motor gerçekten Atom Karınca benzetmesini hak ediyor. Alt devirlerde de canlı olan motor başarılı bir performans sunuyor. 6 ileri manuel şanzımanla da başarılı bir birliktelik sunan modelin tüketim değeri ise dizel ünitelerle boy ölçüşüyor. 6.5 litrelik sakin kullanım değerini uzun yolda ve daha dikkatli kullanımlarda fabrika verisine yaklaştırmanız mümkün. Ancak klasik turbo motorlu ünitelerde olduğu gibi performanslı kullanırsanız 2 haneli rakamları yakalamanız içten bile değil. Konforlu süspansiyonlar viraj performansı konusunda modeli törpülemiş. Test aracımızın fiyatı ise 74 Bin TL seviyesini biraz geçiyor. Rakiplerinde turbo benzinli ve düşük hacimli motor seçeneği çok kısıtlı. En dişli rakibi olan Volkswagen Tiguan ise benzer donanımlı satın alındığında Qashqai’den daha pahalı. Bir diğer artı ise modeli dilerseniz 1.6 litre dizel otomatik kombinasyon ile satın alabiliyor olmanız. Tüm bu avantajlar ile Qashqai selefinin başarısını katlayarak yoluna devam edecektir. Bunu satış rakamlarına bakarak da çok rahat söylemek mümkün.












Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Teknik Özellik


Teknik Özellikler
Motor:1.2 DIG-T 
Motor Hacmi:1197 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 Bg 4500 d/d 
Maksimum Tork: 190 Nm 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,9 s
 Maksimum Hız:185 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,9 lt
 Şehir Dışı:4,9 lt
 Karma:5,6 lt
 Test:6,5 lt
 CO2 Emisyonu129 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4377 mm
 Genişlik:1806 mm
 Yükseklik:1590 mm
 Dingil Mesafesi:2646 mm
 Bagaj Hacmi:430 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Boş Ağırlık:1318 kg
 Lastik Boyutu:215/65 R 16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder