İlk nesliyle başarılı satış rakamları yakalayan Nissan
Qashqai, yeni görünümü ile Şubat ayında bizlere merhaba demişti. Daha olgun ve
çekici bir tasarıma sahip model, Renault ortaklığında yeni nesil turbo benzinli
ve dizel motor seçeneklerini de beraberinde getirdi. 4 farklı donanım seçeneği
ile satın alınabilen araç, 1.2 litrelik turbo benzinli motoruyla test
konuğumuz.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Tasarım
Model yeni
tasarımıyla selefinden tamamen ayrılıyor. Özellikle bumerang şeklinde LED’lerle
kombine edilmiş far grubu beklide otomobilin en kışkırtıcı noktası. Selefine
göre uzatılmış ön ızgara ‘U’ şeklindeki krom bir ayrıntıyla süslenmiş. Çift
parçalı kullanılan ızgaranın alt kısmı da tamamen yeniden tasarlanmış. Tampon
altlarında ve çamurluk kenarlarında kullanılan, gövdeden farklı detaylar ise
otomobilin arazi karakterini vurgulamış. Selefindeki iç bükey ve dış bükey
tasarım çizgileriyle kombine edilen ön motor kapağının yerini ön ızgarada ‘U’
şeklindeki ayrıntıyla birleşen keskin hatlı bir yapı almış. Yan bölümde
selefine göre daha oval tasarım hatları kullanılmış. Akıcı bir tasarım dili
sağlayan bu detay son derece başarılı. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi arkada
oturan yolculara güven algısı yaşatırken daralan camlardan dolayı arka bölümde
klostrofobik bir hava mı var sorularını akla getiriyor. Model arka bölümde de
köklü değişime girmiş. İlk olarak stoplar selefine göre daha çok uzatılmış.
Bagaj yükleme çizgisi daha aşağıya taşınmış. Ön tamponda yer alan gövdeden
farklı eklentiye arka tamponda da rastlamak mümkün. Yeni Qashqai, selefine göre
20 mm daha geniş, 47 mm daha uzun ancak 15 mm daha alçak.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop İç Mekan
İçeride, kalite
algısı tamamen yükseltilmiş yeni tasarım diline sahip bir iç mekân göze
çarpıyor. Orta konsola ve direksiyon tasarımına bakarak değişim rüzgârlarını
görmek mümkün. 3 kollu deri direksiyon krom detaylarla zenginleştirilmiş.
Direksiyon üzerindeki kumandalar ile ergonomi anlamında başarılı işler
çıkarılmış. Orta konsoldaki piyano siyahı ise modeli kaliteli göstermiş. Ancak
dokununca parmak izinizin kalması iyi bir deneyim değil. Test aracımızdaki
müzik sistemi oldukça pratik. Ses kalitesi konusunda başarılı olan sistemi
beğenmezseniz ekstra ücret ödeyerek 5 inçlik bir ekran satın alabiliyorsunuz.
Kullanılan yumuşak malzemeler ile iç mekân kalite algısı arttırılmış. Ayrıca
kapı içlerinde ve vites kenarlarında kullanılan ambiyans aydınlatmaları da
oldukça şık ayrıntılar olmuş. Gösterge paneli de yenilik rüzgârlarından
nasibini almış. Selefinde siyah beyaz olan gösterge panelinin ortasındaki ekran
yeni nesilde renkli olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca bu ekranın efektleri de
selefine göre daha başarılı. Eşya gözü
konusunda kapı iç cepleri ve vites arkası yeterli olurken; vitesin önündeki
alan sınırlı kalmış. Model önde ve arkada yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor.
Arka bölüme doğru daralan camlar klostrofobik bir iç mekân yaratır mı sorusu da
cam tavan sayesinde çözülmüş. Ama aracı standart tavanlı satın alırsanız durum
sıkıntı yaşatabilir. Modeldeki bagaj hacmi ise selefine göre 20 litre
artırılarak 430 litreye çıkarılmış.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Motor
Modelde Renault’dan
alınan 1.2 litre turbo benzinli motor bulunuyor. Bu motor 4500 d/d’de 115 Ps
güç, 2000 d/d’de 190 Nm tork değeri sağlıyor. Turbo desteği ile alt devirlerde
de canlı olduğunu hissettiren motor, 0-100 Km/s hızlanmasını 10.9 saniyede
tamamlarken maksimum 185 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma
tüketim değeri ise 5.6 litre olarak belirlenmiş. 6 ileri manuel şanzıman ile
sunulan bu motor performans konusunda hacminden daha büyük işler çıkarıyor.
Sakin kullanımlarda da ekonomik olmayı başarıyor. Sakin kullanımlarda 6.5
litre, performanslı kullanımlarda da 12.4 litrelik değer elde ettik.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Konfor & Yol
Tutuş
Modelde yumuşak
karakterli süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem size son derece konforlu bir
sürüş sağlıyor. Hafif arazide de başarılı işler çıkaran bu süspansiyonlar yol
tutuşu bir parça törpülemiş. Ancak Qashqa hisli direksiyonu ile bu açığı
kapatmış. Sınırları zorlanan model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. Ancak
ESP sistemi anında devreye girerek tehlike büyümeden sizi rayınıza sokuyor.
Yalıtım konusunda model selefine göre gelişim göstermiş. Yol, rüzgâr ve motor
sesi hiçbir şekilde kabin içine yansımıyor. Modelin arazi açılarında da
değişimler geçekleşmiş. Yaklaşma açısı 18 dereceye çıkarılırken, uzaklaşma
açısı 25 dereceye gerilemiş.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Güvenlik
Selefiyle Euroncap
çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrılan model yeni görünümüyle de geleneği
bozmayarak tam puan almayı başardı.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Yorum - Alper Güler
Nissan Qashqai selefi ile başarılı satış rakamlarına imza
atmıştı. Özellikle 1.5 litrelik dizel motor bunu sağlayan en önemli etmen.
Model yeni neslinde ise tasarımını tamamen yenileyerek elini daha da
kuvvetlendirdi. İçeride ise dışarıdaki gibi köklü bir değişim gerçekleşmiş. İç
mekân daha elit bir yapıya kavuşmuş. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda da
sıkıntı yer almıyor. Sürüş pozisyonuna erişimde koltuk ve direksiyon ayarları
en büyük yardımcınız. Koltukların yüksekte konumlandırılması da hafif arazide
görüş açısı konusunda avantaj sağlıyor. Gösterge paneli selefine göre
fazlasıyla teknolojik olmuş. Direksiyon üzerindeki kumandalardan bu bölümü kontrol
edebiliyorsunuz. Modeldeki en dikkat çekici durum ise test aracımızın sahip
olduğu 1.2 litrelik ünite. Bu motor gerçekten Atom Karınca benzetmesini hak
ediyor. Alt devirlerde de canlı olan motor başarılı bir performans sunuyor. 6
ileri manuel şanzımanla da başarılı bir birliktelik sunan modelin tüketim
değeri ise dizel ünitelerle boy ölçüşüyor. 6.5 litrelik sakin kullanım değerini
uzun yolda ve daha dikkatli kullanımlarda fabrika verisine yaklaştırmanız
mümkün. Ancak klasik turbo motorlu ünitelerde olduğu gibi performanslı
kullanırsanız 2 haneli rakamları yakalamanız içten bile değil. Konforlu
süspansiyonlar viraj performansı konusunda modeli törpülemiş. Test aracımızın
fiyatı ise 74 Bin TL seviyesini biraz geçiyor. Rakiplerinde turbo benzinli ve düşük
hacimli motor seçeneği çok kısıtlı. En dişli rakibi olan Volkswagen Tiguan ise
benzer donanımlı satın alındığında Qashqai’den daha pahalı. Bir diğer artı ise
modeli dilerseniz 1.6 litre dizel otomatik kombinasyon ile satın alabiliyor
olmanız. Tüm bu avantajlar ile Qashqai selefinin başarısını katlayarak yoluna
devam edecektir. Bunu satış rakamlarına bakarak da çok rahat söylemek mümkün.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna Start-stop Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.2 DIG-T | |
Motor Hacmi: | 1197 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 Bg 4500 d/d | |
Maksimum Tork: | 190 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
Maksimum Hız: | 185 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,9 lt | |
Şehir Dışı: | 4,9 lt | |
Karma: | 5,6 lt | |
Test: | 6,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 129 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4377 mm | |
Genişlik: | 1806 mm | |
Yükseklik: | 1590 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2646 mm | |
Bagaj Hacmi: | 430 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1318 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/65 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder