Geçtiğimiz yıllarda dört kapılı versiyonu ile uzun dönem
test konuğumuz olan Kia Cee’d ile 10 Bin km’nin üzerinde başarılı bir test
geçirmiştik. Model tasarımıyla rakiplerine göre fazlasıyla iddialı. Markanın
daha sportif bir tasarım arayan kişilere sunduğu model ise Pro Cee’d oluyor.
Tasarımının yanında ekonomide isteyenlere test aracımızda olduğu gibi dizel
seçeneği de sunuyor.
Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Tasarım
Model standart
versiyonundan ilk bakışta uzun ve tek kapılı yapısıyla ayrılıyor. Ancak
detaylara inerseniz aracın tasarımsal anlamda ki farklılıklarını
görebilirsiniz. Bunlardan ilki ızgara grubu. Dört kapılı modeldeki geniş ızgara
daraltılarak sunulmuş. Ayrıca ızgara ile farlar arasında da nikelaj ayrıntılar
bulunuyor. Tampon bölümündeki hatlar keskinleştirilmiş ve sis farları yatay bir
konumda tamponun alt tarafına yerleştirilmiş. Yan bölümde 17 inç alaşımlı
jantlar göze çarpıyor. Sportif bir hava katan bu detay önden arkaya doğru
uzanan keskin hatlarla birleşerek otomobile dinamizm ruhu katmış. Arkaya doğru
yükselen omuz çizgisi arkadaki misafirlere klostrofobik bir ortam sunacağını
düşündürtse de açılır cam tavan bunu yok ediyor. Arka bölümde model yana doğru
uzatılmış far gurubu, cam üstü spoyler ve büyük krom egzoz ile standart
versiyonundan ayırt ediliyor. Ek olarak tampon üzerindeki siyah detaylar ve
diğer aydınlatma gruplarıyla da dört kapılı versiyonundan daha farklı. Pro
Cee’d ’in tasarımına baktığımızda model; 4310 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe,
1430 mm yüksekliğe ve 2650 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model dört
kapılı versiyonundan sadece 40 mm daha alçak yapısıyla öne çıkıyor.
Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium İç Mekan
Modelin iç mekanı
dört kapılı versiyonuyla aynı görsele sahip. Burada Pro Cee’d ‘i farklı kılan
tek detay ise dokunmatik ekranlı radyo sistemi. Buranın dokunmatik olma
özelliği otomobile artı katıyor ancak ekranın boyutunun küçük olması kullanımı
zorlaştırıyor. Buranın hemen altında klima kumandaları bulunuyor. Sistemin
çalışma performansı başarılı. Eşya gözü konusunda da model sıkıntısız.
Direksiyon üzerindeki kontrol kumandaları ergonomik. Koltuklar yan destekler
konusunda özellikle virajlar da sizi koltukta tutmak için elinden geleni
yapıyor. Model önde ve arkada sınıf ortalamalarında bir alan sunuyor. Cam tavan
ise ferah bir kabin oluşturmuş. Bagaj hacmi olarak ise model 4 kapılı
versiyonundan hiçbir şey kaybetmeden 380 litrelik alanı kullanımınıza sunmuş.
Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Motor
Modelde 1.6 litre
dizel üniteye yer verilmiş. Bu motor 4000 d/d’de 128 Bg güç, 1900 ila 2750
devir bandı aralığında 260 Nm tork sağlıyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s
hızlanmasını 11.7 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip.
Fabrika tüketim verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.5 litre. Bu ünite 6
ileri klasik otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Şanzıman otomobilin
performansını önemli ölçüde törpülüyor. Vites üzerinden ve kulakçıklardan da
değiştirilebilen şanzıman, geçişler konusunda da çok hızlı değil. Testimiz
boyunca model ile sakin kullanımlarda 7.6, performanslı kullanımlarda da 9.2
litrelik tüketim ortalaması elde ettik.
Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta
sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerle bu kombinasyon
konfor konusunda başarılı değil. Ancak daha kalın yanaklı lastiklerle sorun bir
nebzede olsa hafifletilebilir. 3 farklı direksiyon modu sportif veya şehir içi
sürüşlerde size fazlasıyla yardımcı oluyor. Tabiî ki sportif olan bu model size
virajlarda göründüğü kadar destek olamıyor. Zorlandığında önden kayan model
hissiz direksiyonuyla da virajlara temkinli girmeniz konusunda sizi uyarıyor.
Model yalıtım konusunda çok üst hızlarda rüzgâr ve motor sesini iç mekâna
yansıtıyor. Test aracımızda bulunan kış lastiklerinden dolayı da fazlasıyla yol
ve lastik sesini iç mekâna yansıttığını söyleyebiliriz. Ancak yaz lastiği ile
bu sorunun ortadan kalkacağı bir gerçek.
Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Güvenlik
Cee’d 4 kapılı
karoseriyle 2012 yılında katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı
başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün göğüs kafesi, yolcunun sol kaval
kemiği ve göğüs bölgesi dışında her uzva tam koruma sağlamıştır. yandan araçla
çarpmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlarken sabit bariyer çarpmalarında ise
göğüs bölgesine zayıf, bel bölgesine ise sınırda koruma sağlanmıştır. Arkadan
çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile çarpışma testlerinden
5 yıldız almayı başardı
Yorum - Alper GÜLER
Tasarım konusunda tüm marka ve modeller birbirileriyle
yarışıyor. Kimi firmalar radikal kararlar alıp tasarım konusunda Kia Cee’d deki
gibi başarılı oluyor, kimileri ise standartlardan vazgeçmiyor. Cee’d bu alanda
gerçekten başarılı. Modeli dört kapılı versiyonuyla da alsanız, son derece
sportif bir yapı ile karşılaşıyorsunuz. İçeriye geçtiğinizde ise spor bir
otomobil olduğu için standart versiyondan farklı bir iç mekân bekliyorsunuz.
Ancak içeride son derece sade ve standart versiyonuyla neredeyse birebir benzer
iç mekânla karşı karşıya kalıyorsunuz. Tek fark müzik sisteminin dokunmatik
olması fakat ekranın küçük olması bu özelliği geride bırakıyor. Ayrıca bu ekran
geri park kamerası görevi de görüyor. Model sadece 1.6 litre dizel motor
seçeneği ile geliyor. Test aracımızdaki gibi otomatik şanzımanla kombine
edilmiş ünite güç anlamında kâğıt üzerindeki verilerden daha güçsüz gibi
görünüyor. Bunun en büyük sebebi ise klasik otomatik şanzıman. Bunun yerine
yeni nesil bir şanzıman geliştirilirse modelin daha başarılı olacağı bir gerçek.
Ayrıca tüketim değerleri de bir dizelden beklenenin çok üzerinde. Bunu da
tetikleyen yine klasik otomatik şanzıman oluyor. Gelelim fiyat konusuna… Model
81 Bin TL’yi biraz geçkin fiyat etiketine sahip. Otomatik ve üst donanım
takıntınız yoksa başlangıç donanımlı ve manuel vitesli versiyonunu daha ucuza
almak mümkün.
Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Teknik Özellik
Motor: | 1.6 CRDI VGT | |
Motor Hacmi: | 1582 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 128 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 Nm 1900-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,7 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,2 lt | |
Şehir Dışı: | 4,5 lt | |
Karma: | 5,5 lt | |
Test: | 7,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 145 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4310 mm | |
Genişlik: | 1780 mm | |
Yükseklik: | 1430 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2650 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1310 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder