Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium

Geçtiğimiz yıllarda dört kapılı versiyonu ile uzun dönem test konuğumuz olan Kia Cee’d ile 10 Bin km’nin üzerinde başarılı bir test geçirmiştik. Model tasarımıyla rakiplerine göre fazlasıyla iddialı. Markanın daha sportif bir tasarım arayan kişilere sunduğu model ise Pro Cee’d oluyor. Tasarımının yanında ekonomide isteyenlere test aracımızda olduğu gibi dizel seçeneği de sunuyor.

Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Tasarım

 Model standart versiyonundan ilk bakışta uzun ve tek kapılı yapısıyla ayrılıyor. Ancak detaylara inerseniz aracın tasarımsal anlamda ki farklılıklarını görebilirsiniz. Bunlardan ilki ızgara grubu. Dört kapılı modeldeki geniş ızgara daraltılarak sunulmuş. Ayrıca ızgara ile farlar arasında da nikelaj ayrıntılar bulunuyor. Tampon bölümündeki hatlar keskinleştirilmiş ve sis farları yatay bir konumda tamponun alt tarafına yerleştirilmiş. Yan bölümde 17 inç alaşımlı jantlar göze çarpıyor. Sportif bir hava katan bu detay önden arkaya doğru uzanan keskin hatlarla birleşerek otomobile dinamizm ruhu katmış. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi arkadaki misafirlere klostrofobik bir ortam sunacağını düşündürtse de açılır cam tavan bunu yok ediyor. Arka bölümde model yana doğru uzatılmış far gurubu, cam üstü spoyler ve büyük krom egzoz ile standart versiyonundan ayırt ediliyor. Ek olarak tampon üzerindeki siyah detaylar ve diğer aydınlatma gruplarıyla da dört kapılı versiyonundan daha farklı. Pro Cee’d ’in tasarımına baktığımızda model; 4310 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe, 1430 mm yüksekliğe ve 2650 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model dört kapılı versiyonundan sadece 40 mm daha alçak yapısıyla öne çıkıyor.

Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium İç Mekan

 Modelin iç mekanı dört kapılı versiyonuyla aynı görsele sahip. Burada Pro Cee’d ‘i farklı kılan tek detay ise dokunmatik ekranlı radyo sistemi. Buranın dokunmatik olma özelliği otomobile artı katıyor ancak ekranın boyutunun küçük olması kullanımı zorlaştırıyor. Buranın hemen altında klima kumandaları bulunuyor. Sistemin çalışma performansı başarılı. Eşya gözü konusunda da model sıkıntısız. Direksiyon üzerindeki kontrol kumandaları ergonomik. Koltuklar yan destekler konusunda özellikle virajlar da sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor. Model önde ve arkada sınıf ortalamalarında bir alan sunuyor. Cam tavan ise ferah bir kabin oluşturmuş. Bagaj hacmi olarak ise model 4 kapılı versiyonundan hiçbir şey kaybetmeden 380 litrelik alanı kullanımınıza sunmuş.

Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Motor

 Modelde 1.6 litre dizel üniteye yer verilmiş. Bu motor 4000 d/d’de 128 Bg güç, 1900 ila 2750 devir bandı aralığında 260 Nm tork sağlıyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11.7 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika tüketim verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.5 litre. Bu ünite 6 ileri klasik otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Şanzıman otomobilin performansını önemli ölçüde törpülüyor. Vites üzerinden ve kulakçıklardan da değiştirilebilen şanzıman, geçişler konusunda da çok hızlı değil. Testimiz boyunca model ile sakin kullanımlarda 7.6, performanslı kullanımlarda da 9.2 litrelik tüketim ortalaması elde ettik.

Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Konfor & Yol Tutuş

 Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerle bu kombinasyon konfor konusunda başarılı değil. Ancak daha kalın yanaklı lastiklerle sorun bir nebzede olsa hafifletilebilir. 3 farklı direksiyon modu sportif veya şehir içi sürüşlerde size fazlasıyla yardımcı oluyor. Tabiî ki sportif olan bu model size virajlarda göründüğü kadar destek olamıyor. Zorlandığında önden kayan model hissiz direksiyonuyla da virajlara temkinli girmeniz konusunda sizi uyarıyor. Model yalıtım konusunda çok üst hızlarda rüzgâr ve motor sesini iç mekâna yansıtıyor. Test aracımızda bulunan kış lastiklerinden dolayı da fazlasıyla yol ve lastik sesini iç mekâna yansıttığını söyleyebiliriz. Ancak yaz lastiği ile bu sorunun ortadan kalkacağı bir gerçek.

Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Güvenlik


 Cee’d 4 kapılı karoseriyle 2012 yılında katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün göğüs kafesi, yolcunun sol kaval kemiği ve göğüs bölgesi dışında her uzva tam koruma sağlamıştır. yandan araçla çarpmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlarken sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesine zayıf, bel bölgesine ise sınırda koruma sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı

Yorum - Alper GÜLER
Tasarım konusunda tüm marka ve modeller birbirileriyle yarışıyor. Kimi firmalar radikal kararlar alıp tasarım konusunda Kia Cee’d deki gibi başarılı oluyor, kimileri ise standartlardan vazgeçmiyor. Cee’d bu alanda gerçekten başarılı. Modeli dört kapılı versiyonuyla da alsanız, son derece sportif bir yapı ile karşılaşıyorsunuz. İçeriye geçtiğinizde ise spor bir otomobil olduğu için standart versiyondan farklı bir iç mekân bekliyorsunuz. Ancak içeride son derece sade ve standart versiyonuyla neredeyse birebir benzer iç mekânla karşı karşıya kalıyorsunuz. Tek fark müzik sisteminin dokunmatik olması fakat ekranın küçük olması bu özelliği geride bırakıyor. Ayrıca bu ekran geri park kamerası görevi de görüyor. Model sadece 1.6 litre dizel motor seçeneği ile geliyor. Test aracımızdaki gibi otomatik şanzımanla kombine edilmiş ünite güç anlamında kâğıt üzerindeki verilerden daha güçsüz gibi görünüyor. Bunun en büyük sebebi ise klasik otomatik şanzıman. Bunun yerine yeni nesil bir şanzıman geliştirilirse modelin daha başarılı olacağı bir gerçek. Ayrıca tüketim değerleri de bir dizelden beklenenin çok üzerinde. Bunu da tetikleyen yine klasik otomatik şanzıman oluyor. Gelelim fiyat konusuna… Model 81 Bin TL’yi biraz geçkin fiyat etiketine sahip. Otomatik ve üst donanım takıntınız yoksa başlangıç donanımlı ve manuel vitesli versiyonunu daha ucuza almak mümkün.













Kia Pro Cee’d 1.6 CRDI Otm Premium Teknik Özellik


Motor:1.6 CRDI VGT 
Motor Hacmi:1582 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:128 Bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 320 Nm 1900-2750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,7 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,2 lt
 Şehir Dışı:4,5 lt
 Karma:5,5 lt
 Test:7,6 lt
 CO2 Emisyonu145 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4310 mm
 Genişlik:1780 mm
 Yükseklik:1430 mm
 Dingil Mesafesi:2650 mm
 Bagaj Hacmi:380 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:53 lt
 Boş Ağırlık:1310 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R 17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder