İlk kez 2012 Cenevre Otomobil Fuarı’nda otomobil severler
ile buluşan model, 2014 yılının Nisan ayı ile satışa sunulmuştu. Standart
Amarok’dan farklı tasarımıyla dikkat çeken Canyon özel aksesuar seçenekleriyle
de göz dolduruyor. Aileden hatırladığımız 2.0 litre BiTDI motor ile satışa
sunulan model 95 Bin TL’yi geçkin fiyat etiketine sahip.
Volkswagen Amarok Canyon Tasarım
Modeldeki farklılıklar detaylara gizlenmiş. İlk olarak
modelle özdeşleşmiş turuncu renk aracı farklı kılıyor. Oluklu splitter ile ön
tampon daha da sportifleştirilmiş. Far grubu standart kalırken şişkin
çamurluklar her zamanki gibi tasarımı güçlü kılmış. Yan bölümde 17 inç Roca
Jantlar modelin özgünleşmesini sağlıyor. Ayrıca kapı altlarındaki siyah şerit
ve “Canyon” yazısı özgün yapıyı kuvvetlendiriyor. Modelde standart versiyona
göre basamaklar dikkat çekiyor. Bunların siyah olması ve arka kasa barlarıyla
renk konusunda uygunluk göstermesi iyi bir detay olmuş. Arka bölümde ise
karartılmış stoplar farklılık olarak göze çarpıyor. 5254 mm uzunluğa, 1834 mm
yüksekliğe, 1954 mm genişliğe sahip olan Amarok Canyon, 3095 mm gibi uzun bir
aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Canyon rakibi Isuzu D-Max’den 41 mm daha
kısa, 144 mm daha yüksek, 179 mm daha geniş ve aynı aks mesafesine sahip.
İç mekandaki
farklılıklar da ayrıntılara gizlenmiş. İlk bakışta standart versiyona birebir
benzeyen iç mekan havalandırma kanallarının yanlarındaki otomobilin dış rengi ile
aynı olan çıtalar sayesinde ayrılıyor. Ek olarak koltuk, vites ve direksiyonda
kullanılan deri detaylarda dikiş ipi renkleri de aynı mantığa göre tasarlanmış.
Çift renk koltuk döşemeler ise içeriye hoş bir hava katmış. Direksiyon
üzerindeki kumandalar otomobilin ergonomik yönünü arttırmasının yanı sıra
konsol üstünde, vites önünde, arkasında ve kapı iç ceplerindeki geniş alanlar
ile eşya gözü bakımından modeli üstün kılıyor. Orta konsoldaki müzik sisteminde
de değişimler göze çarpıyor. Standart versiyonda ki müzik sisteminin yerine
daha toplu bir yapı kullanılmış. Hemen altında yer alan klima kumandalarını ise
Volkswagen modellerinden hatırlıyoruz. Müzik sistemi üzerinde konumlandırılmış
araç görselli bir buton göze çarpıyor. Bu tuşun özelliği ise gece arka kasadan
bir şey almak istediğinizde size aydınlatma işlevi sağlıyor. Isıtma özellikli
koltukların işlevi ise vites yanındaki tuşlara konumlandırılmış. Ayrıca burada
Off-Road ABS ve çekiş kontrolünü kapatabileceğiniz tuşlar da mevcut. İçeride
sunulan alan aracın boyutları doğrultusunda oldukça geniş. Ne baş ne de diz
mesafesi konusunda önde ve arkada sorun yer almıyor.
Volkswagen Amarok Canyon Motor
Modelde aileden
hatırladığımız 2.0 litre BiTDI motor yer alıyor. 4000 d/d’de 180 Ps, 1750
d/d’de ise 420 Nm tork değeri sağlayan ünite, 8 ileri şanzımanla satın
alınabiliyor. 8 ileri otomatik şanzıman Audi A6 ve A8 modelinden alınmış. DSG
olmayan şanzımanın üreticisi ZF firması. Alt devirlerde de üst devirlerde de
güç sıkıntısı yaşatmayan motor 8.2 litrelik karma tüketim değerine sahip. Biz
testimiz sırasında sakin kullanımlarda 10.2 litrelik gibi değerleri
yakalayabildik. Ancak arazi kullanımına geldiğinizde ve performans
istediğinizde 13.2 litre gibi değerler görmeniz mümkün.
Volkswagen Amarok Canyon Konfor & Yol Tutuş
Önde şok emicili
bağımsız süspansiyon arkada ise yaprak yay süspansiyon sistemine sahip Amarok
Canyon yapısı ve yumuşak karakterli süspansiyonları sayesinde konforlu bir
yolculuk vaat ediyor. Arazi koşullarında yararını fazlasıyla gördüğümüz bu
durum sadece ön iki koltuktaki misafirler için avantaj sayılıyor. Arka
koltuktaki misafirler uzun yolculuklarda arka vibrasyondan fazlasıyla
etkilenerek erken yorulabilir. Rüzgar sesi almayan Amarok Canyon, üst
devirlerde motor ve asfalt sesi alıyor. Deri koltuklar kaliteli ancak uzun
yolculuklarda terleme yapabiliyor. Yumuşak süspansiyon ve yüksek yapı modelin
viraj performansını törpülüyor. Ancak böyle bir aracı otomobil gibi kullanmamak
gerekiyor.
Volkswagen Amarok Canyon Güvenlik
Amarok 2010 yılında
katıldığı EuroNcap çarpışma testlerinden 4 yıldız aldı. Test sırasında kabini
sağlam kalan Amarok, sürücünün sağ ayak ve göğüs kafesinin dışında her uzvuna
maksimum koruma sağlamıştır. Yolcuya ise göğüs kafesi dışında maksimum koruma
sağlamıştır. Yandan çarpmalarda maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer
çarpışmalarda ise misafirlerine göğüs kafeslerinin dışında her uzvuna maksimum
koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise sınırlı seviyede koruma sağlayarak
4 yıldızın sahibi olmuştur.
Volkswagen Amarok Canyon Yorum - Alper GÜLER
Amerikan Pickup algısının Türkiye’ye yansıtan modellerden
olan Volkswagen Amarok, Canyon modeliyle daha da sıra dışı bir görünümü
sunuyor. Dış tasarımda yapılan değişimler ile farklılıklar ortaya konulmuş
ancak bunu görebilmeniz için fazla detaycı olmanız gerek. İç mekanda da
dışarısı gibi farklılıklar detaylara gizlenmiş. Modelde en dikkat çekici
ayrıntı ise 8 ileri otomatik şanzıman oluyor. DSG olmaması dayanıklılığı
konusunda şüphe bırakmıyor. Vites geçişleri ve verdiği hissiyat başarılı.
Model, sürekli 4 çeker sistemiyle size geliyor. Devre dışı bırakılmayan sistem
kullanım karakterinize ve zemine göre değişim göstererek size stabil bir sürüş
sağlıyor. Modelin arazi karakterinden bahsedersek; 28 derece yaklaşma, 17.6
derece uzaklaşma ve 23 derecelik rampa açısına sahip olan Amarok, 45 derecelik
yokuşları rahat bir şekilde aşabiliyor. Yan geçişlerde de 49.7 derecelik açı
değeri ile göz dolduruyor. Modelde Off-Road ABS sistemi de bulunuyor. Bu sistem
özellikle yokuş inişlerinde her lastiğe farklı frenaj uygulayarak güvenli bir
iniş sağlıyor. En kritik olan soru ise bu araca sahip olmanın fiyatı. Model
Canyon versiyonu ile 103 Bin TL’yi biraz geçiyor. Bu rakam dudak
uçuklatabiliyor. Bunun yerine 81 Bin TL seviyesini geçkin başlangıç donanımıyla
alınabilen Amarok’a 1896 TL değerindeki mekanik diferansiyel kilidini takarak
daha uygun fiyata arazinin tadını çıkarabilirsiniz. İlla otomatik olsun
derseniz dediğim kombinasyonu yine daha uygun fiyata satın alabiliyorsunuz!
Standart modeli de 8 ileri otomatik şanzıman ile satın almak varken sadece
görsel pakete para vermek mantıklı gelmiyor.
Volkswagen Amarok Canyon Teknik Özellik
Motor: | 2.0 BiTDI | |
Motor Hacmi: | 1968 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 180 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 420 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
Maksimum Hız: | 179 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 10,1 lt | |
Şehir Dışı: | 7,2 lt | |
Karma: | 8,2 lt | |
Test: | 10,2 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 5254 mm | |
Genişlik: | 1944 mm | |
Yükseklik: | 1834 mm | |
Dingil Mesafesi: | 3095 mm | |
Taşıma Kapasitesi: | 920 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 80 lt | |
Boş Ağırlık: | 2128 kg | |
Lastik Boyutu: | 245/65 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder