Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Volkswagen Amarok Canyon

İlk kez 2012 Cenevre Otomobil Fuarı’nda otomobil severler ile buluşan model, 2014 yılının Nisan ayı ile satışa sunulmuştu. Standart Amarok’dan farklı tasarımıyla dikkat çeken Canyon özel aksesuar seçenekleriyle de göz dolduruyor. Aileden hatırladığımız 2.0 litre BiTDI motor ile satışa sunulan model 95 Bin TL’yi geçkin fiyat etiketine sahip.

Volkswagen Amarok Canyon Tasarım
Modeldeki farklılıklar detaylara gizlenmiş. İlk olarak modelle özdeşleşmiş turuncu renk aracı farklı kılıyor. Oluklu splitter ile ön tampon daha da sportifleştirilmiş. Far grubu standart kalırken şişkin çamurluklar her zamanki gibi tasarımı güçlü kılmış. Yan bölümde 17 inç Roca Jantlar modelin özgünleşmesini sağlıyor. Ayrıca kapı altlarındaki siyah şerit ve “Canyon” yazısı özgün yapıyı kuvvetlendiriyor. Modelde standart versiyona göre basamaklar dikkat çekiyor. Bunların siyah olması ve arka kasa barlarıyla renk konusunda uygunluk göstermesi iyi bir detay olmuş. Arka bölümde ise karartılmış stoplar farklılık olarak göze çarpıyor. 5254 mm uzunluğa, 1834 mm yüksekliğe, 1954 mm genişliğe sahip olan Amarok Canyon, 3095 mm gibi uzun bir aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Canyon rakibi Isuzu D-Max’den 41 mm daha kısa, 144 mm daha yüksek, 179 mm daha geniş ve aynı aks mesafesine sahip.

Volkswagen Amarok Canyon İç Mekan
İç mekandaki farklılıklar da ayrıntılara gizlenmiş. İlk bakışta standart versiyona birebir benzeyen iç mekan havalandırma kanallarının yanlarındaki otomobilin dış rengi ile aynı olan çıtalar sayesinde ayrılıyor. Ek olarak koltuk, vites ve direksiyonda kullanılan deri detaylarda dikiş ipi renkleri de aynı mantığa göre tasarlanmış. Çift renk koltuk döşemeler ise içeriye hoş bir hava katmış. Direksiyon üzerindeki kumandalar otomobilin ergonomik yönünü arttırmasının yanı sıra konsol üstünde, vites önünde, arkasında ve kapı iç ceplerindeki geniş alanlar ile eşya gözü bakımından modeli üstün kılıyor. Orta konsoldaki müzik sisteminde de değişimler göze çarpıyor. Standart versiyonda ki müzik sisteminin yerine daha toplu bir yapı kullanılmış. Hemen altında yer alan klima kumandalarını ise Volkswagen modellerinden hatırlıyoruz. Müzik sistemi üzerinde konumlandırılmış araç görselli bir buton göze çarpıyor. Bu tuşun özelliği ise gece arka kasadan bir şey almak istediğinizde size aydınlatma işlevi sağlıyor. Isıtma özellikli koltukların işlevi ise vites yanındaki tuşlara konumlandırılmış. Ayrıca burada Off-Road ABS ve çekiş kontrolünü kapatabileceğiniz tuşlar da mevcut. İçeride sunulan alan aracın boyutları doğrultusunda oldukça geniş. Ne baş ne de diz mesafesi konusunda önde ve arkada sorun yer almıyor.

Volkswagen Amarok Canyon Motor
Modelde aileden hatırladığımız 2.0 litre BiTDI motor yer alıyor. 4000 d/d’de 180 Ps, 1750 d/d’de ise 420 Nm tork değeri sağlayan ünite, 8 ileri şanzımanla satın alınabiliyor. 8 ileri otomatik şanzıman Audi A6 ve A8 modelinden alınmış. DSG olmayan şanzımanın üreticisi ZF firması. Alt devirlerde de üst devirlerde de güç sıkıntısı yaşatmayan motor 8.2 litrelik karma tüketim değerine sahip. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 10.2 litrelik gibi değerleri yakalayabildik. Ancak arazi kullanımına geldiğinizde ve performans istediğinizde 13.2 litre gibi değerler görmeniz mümkün.


Volkswagen Amarok Canyon Konfor & Yol Tutuş
Önde şok emicili bağımsız süspansiyon arkada ise yaprak yay süspansiyon sistemine sahip Amarok Canyon yapısı ve yumuşak karakterli süspansiyonları sayesinde konforlu bir yolculuk vaat ediyor. Arazi koşullarında yararını fazlasıyla gördüğümüz bu durum sadece ön iki koltuktaki misafirler için avantaj sayılıyor. Arka koltuktaki misafirler uzun yolculuklarda arka vibrasyondan fazlasıyla etkilenerek erken yorulabilir. Rüzgar sesi almayan Amarok Canyon, üst devirlerde motor ve asfalt sesi alıyor. Deri koltuklar kaliteli ancak uzun yolculuklarda terleme yapabiliyor. Yumuşak süspansiyon ve yüksek yapı modelin viraj performansını törpülüyor. Ancak böyle bir aracı otomobil gibi kullanmamak gerekiyor.

Volkswagen Amarok Canyon Güvenlik

Amarok 2010 yılında katıldığı EuroNcap çarpışma testlerinden 4 yıldız aldı. Test sırasında kabini sağlam kalan Amarok, sürücünün sağ ayak ve göğüs kafesinin dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamıştır. Yolcuya ise göğüs kafesi dışında maksimum koruma sağlamıştır. Yandan çarpmalarda maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer çarpışmalarda ise misafirlerine göğüs kafeslerinin dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise sınırlı seviyede koruma sağlayarak 4 yıldızın sahibi olmuştur.

Volkswagen Amarok Canyon Yorum - Alper GÜLER
Amerikan Pickup algısının Türkiye’ye yansıtan modellerden olan Volkswagen Amarok, Canyon modeliyle daha da sıra dışı bir görünümü sunuyor. Dış tasarımda yapılan değişimler ile farklılıklar ortaya konulmuş ancak bunu görebilmeniz için fazla detaycı olmanız gerek. İç mekanda da dışarısı gibi farklılıklar detaylara gizlenmiş. Modelde en dikkat çekici ayrıntı ise 8 ileri otomatik şanzıman oluyor. DSG olmaması dayanıklılığı konusunda şüphe bırakmıyor. Vites geçişleri ve verdiği hissiyat başarılı. Model, sürekli 4 çeker sistemiyle size geliyor. Devre dışı bırakılmayan sistem kullanım karakterinize ve zemine göre değişim göstererek size stabil bir sürüş sağlıyor. Modelin arazi karakterinden bahsedersek; 28 derece yaklaşma, 17.6 derece uzaklaşma ve 23 derecelik rampa açısına sahip olan Amarok, 45 derecelik yokuşları rahat bir şekilde aşabiliyor. Yan geçişlerde de 49.7 derecelik açı değeri ile göz dolduruyor. Modelde Off-Road ABS sistemi de bulunuyor. Bu sistem özellikle yokuş inişlerinde her lastiğe farklı frenaj uygulayarak güvenli bir iniş sağlıyor. En kritik olan soru ise bu araca sahip olmanın fiyatı. Model Canyon versiyonu ile 103 Bin TL’yi biraz geçiyor. Bu rakam dudak uçuklatabiliyor. Bunun yerine 81 Bin TL seviyesini geçkin başlangıç donanımıyla alınabilen Amarok’a 1896 TL değerindeki mekanik diferansiyel kilidini takarak daha uygun fiyata arazinin tadını çıkarabilirsiniz. İlla otomatik olsun derseniz dediğim kombinasyonu yine daha uygun fiyata satın alabiliyorsunuz! Standart modeli de 8 ileri otomatik şanzıman ile satın almak varken sadece görsel pakete para vermek mantıklı gelmiyor.















Volkswagen Amarok Canyon Teknik Özellik


Motor:2.0 BiTDI 
Motor Hacmi:1968 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:180 Bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 420 Nm 1750 d/d 
Performans  
 Maksimum Hız:179 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:10,1 lt
 Şehir Dışı:7,2 lt
 Karma:8,2 lt
 Test:10,2 lt
Boyutlar  
 Uzunluk:5254 mm
 Genişlik:1944 mm
 Yükseklik:1834 mm
 Dingil Mesafesi:3095 mm
 Taşıma Kapasitesi:920 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:80 lt
 Boş Ağırlık:2128 kg
 Lastik Boyutu:245/65 R 17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder