Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport

Uzun süre 1.3 litre dizel motor seçeneği ile satılan Opel Astra ailesi özellikle performans açısından bir çok kullanıcıyı mutlu edemiyordu. Buna karşın başarılı satış rakamları yakalayan model 1.6 litrelik dizel motor eksiğini sonunda doldurdu. Daha önce Opel Zafira modelinde denediğimiz 136 Hp güce sahip olan bu ünite bakalım Opel Astra’nın station wagon versiyonu Sport Tourer’da ekonomi ve performansı bir arada sunabiliyor mu?

Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Tasarım
Astra’daki makyaj selefine göre farklı tasarım farlar ve geniş ağız ile dikkat çekiyor. Ön ızgara tamamıyla, alt ızgara ise çerçevesinde yer alan krom detaylar ile şık kılınmış. Modelde genel olarak oval hatlar kullanılmış. Bu durum Opel Astra’ya akıcı ve sade bir tasarım katmış. Yan bölümde de oval hatlar etkisini sürdürürken, alaşımlı jantlar otomobilin sportif yönüne atıfta bulunuyor. Test aracımızdaki jant tasarımını beğenmezseniz marka size beş adet daha seçenek sunuyor. Tavan çizgisi arkaya doğru alçalırken omuz çizgisi de bu bölüme doğru yükseliş göstermiş. Arka bölümde yanlara doğru uzatılmış stoplar göze çarpıyor. Bagaj kapağında parçalı bir şekilde ayrılan bu yapı yükleme alanını genişletmiş. Ayrıca yükleme çizgisinin de aşağıda konumlandırılması bagaja eşya konulmasını kolaylaştırmış. 4698 mm uzunluğa sahip olan Astra Sport Tourer, 1814 mm genişliğe ve 1535 mm yüksekliğe sahip. Aracın aks mesafesi ise 2685 mm olarak belirlenmiş. Bu değerler ile rakibi Megane ST’den 131 mm daha uzun, 10 mm daha geniş, 28 mm daha yüksek. Diğer bir rakibi olan Leon ST’den ise 163 mm daha uzun, 2 mm daha dar, 81 mm daha yüksek ve 49 mm daha uzun aks mesafesine sahip.

Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport İç Mekan
 Aşina olduğumuz bir kokpit bizleri karşılıyor. Kullanılan malzemeler kalite algısını yüksek tutmuş. Göstergeler okunaklı ve ortadaki ekrandan otomobilin yakıt tüketimi ve benzeri birçok konuda bilgi alınabiliyor. Orta konsolda yer alan müzik sisteminin tuşları ciddi bir karışıklık yaratıyor. Alışkanlık kazansanız da burada takılabiliyorsunuz. Sistemin direksiyon üzerinden de kumanda edilebilmesi, otomobile ergonomi anlamında artı kazandırmış. Hemen altında yer alan klima kumandalarının kullanımı kolay. Sistemin performansı ise başarılı. Vites önünde sınırlı bir küçük eşya gözü kullanılsa da el freni kolu yerine bir tuşa çevrilmesi vites arkasında fazlasıyla geniş eşya gözlerinin yer almasını sağlamış. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli seviyede. Arkaya doğru alçalan tavan yapısı baş mesafesi konusunda arka koltuktaki bireylere sıkıntı yaşatabilir. Ayrıca arka bölüme doğru omuz çizgisinin yükselmesi doğrultusunda daralan arka camlar iç mekanı klostrofobik bir yapıya büründürüyor. Modelin bagaj alanı ise tavana kadar kullanıldığında 500 litreye ulaşıyor. Bu değer ile birçok rakibinin gerisinde.

Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Motor
 Opel’in yeni motoru tümüyle alüminyumdan imal edilmiş. Euro 6 emisyon standartlarına göre üretilen bu motorda NOx Teknolojisi (LNT) kullanılarak Nitrojen Oksit (NOx) salınımı azaltılmış. Yeni geliştirilen bu sistem özel yapısı sayesinde bakım gerektirmiyor veya fazladan bir sıvı tankı ihtiyacı bulunmuyor. 110 ve 136 olmak üzere iki seçeneği olan motor test aracımızda 3500 ila 4000 devir bandı arasında 136 Bg güç ve 2000 d/d’de 320 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 3.9 litre olarak belirlenmiş. Oldukça sessiz çalışan bu ünite yüksek tork doğrultusunda alt devirlerde kullanıcının yüzünü güldürüyor. Model ile test boyunca sakin kullanımlarda 5.8 performanslı kullanımlarda 7 litrelik yakıt ortalaması elde ettik.

Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Konfor & Yol Tutuş
 Opel Astra Sport Tourer’da orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Darbe emiş performansı başarılı olan bu sistemin konfor konusunda katkısı başarılı. İrili ufaklı bir çok çukuru absorbe eden bu yapı viraj performansı konusunda elinizi güçlendiriyor. Hatchback modelden iyi yol tuttuğunu bildiğimiz Astra, station wagon modeliyle de bu geleneği bozmuyor. Çok zorlandığında arka kısımda hafif bir kayma hissedilse de ESP sistemi tehlike büyümeden devreye giriyor. İç mekanda motor sesi duymak zor. Ayrıca rüzgar ve lastik sesi konusunda da yalıtım başarılı.

Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Güvenlik

 Model 2009 yılında girdiği testlerden 5 yıldız almayı başardı. Ancak modelin yeni zamanlı çarpışma testi bulunmuyor.











Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Teknik Özellik


Motor:1.6 CDTi 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:136 Bg 3500-4000 d/d 
Maksimum Tork: 320 Nm 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,3 s
 Maksimum Hız:200 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,6 lt
 Şehir Dışı:3,6 lt
 Karma:3,9 lt
 Test:5,8 lt
 CO2 Emisyonu104gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4698 mm
 Genişlik:1814 mm
 Yükseklik:1535 mm
 Dingil Mesafesi:2685 mm
 Bagaj Hacmi:500 lt
 Boş Ağırlık:1428 kg
 Lastik Boyutu:215/50 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder