Uzun süre 1.3 litre dizel motor seçeneği ile satılan Opel
Astra ailesi özellikle performans açısından bir çok kullanıcıyı mutlu edemiyordu.
Buna karşın başarılı satış rakamları yakalayan model 1.6 litrelik dizel motor
eksiğini sonunda doldurdu. Daha önce Opel Zafira modelinde denediğimiz 136 Hp
güce sahip olan bu ünite bakalım Opel Astra’nın station wagon versiyonu Sport
Tourer’da ekonomi ve performansı bir arada sunabiliyor mu?
Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Tasarım
Astra’daki makyaj selefine göre farklı tasarım farlar ve
geniş ağız ile dikkat çekiyor. Ön ızgara tamamıyla, alt ızgara ise çerçevesinde
yer alan krom detaylar ile şık kılınmış. Modelde genel olarak oval hatlar
kullanılmış. Bu durum Opel Astra’ya akıcı ve sade bir tasarım katmış. Yan
bölümde de oval hatlar etkisini sürdürürken, alaşımlı jantlar otomobilin
sportif yönüne atıfta bulunuyor. Test aracımızdaki jant tasarımını
beğenmezseniz marka size beş adet daha seçenek sunuyor. Tavan çizgisi arkaya
doğru alçalırken omuz çizgisi de bu bölüme doğru yükseliş göstermiş. Arka
bölümde yanlara doğru uzatılmış stoplar göze çarpıyor. Bagaj kapağında parçalı
bir şekilde ayrılan bu yapı yükleme alanını genişletmiş. Ayrıca yükleme
çizgisinin de aşağıda konumlandırılması bagaja eşya konulmasını kolaylaştırmış.
4698 mm uzunluğa sahip olan Astra Sport Tourer, 1814 mm genişliğe ve 1535 mm
yüksekliğe sahip. Aracın aks mesafesi ise 2685 mm olarak belirlenmiş. Bu
değerler ile rakibi Megane ST’den 131 mm daha uzun, 10 mm daha geniş, 28 mm
daha yüksek. Diğer bir rakibi olan Leon ST’den ise 163 mm daha uzun, 2 mm daha
dar, 81 mm daha yüksek ve 49 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport İç Mekan
Aşina olduğumuz bir
kokpit bizleri karşılıyor. Kullanılan malzemeler kalite algısını yüksek tutmuş.
Göstergeler okunaklı ve ortadaki ekrandan otomobilin yakıt tüketimi ve benzeri
birçok konuda bilgi alınabiliyor. Orta konsolda yer alan müzik sisteminin
tuşları ciddi bir karışıklık yaratıyor. Alışkanlık kazansanız da burada
takılabiliyorsunuz. Sistemin direksiyon üzerinden de kumanda edilebilmesi,
otomobile ergonomi anlamında artı kazandırmış. Hemen altında yer alan klima
kumandalarının kullanımı kolay. Sistemin performansı ise başarılı. Vites önünde
sınırlı bir küçük eşya gözü kullanılsa da el freni kolu yerine bir tuşa
çevrilmesi vites arkasında fazlasıyla geniş eşya gözlerinin yer almasını
sağlamış. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli seviyede. Arkaya doğru
alçalan tavan yapısı baş mesafesi konusunda arka koltuktaki bireylere sıkıntı
yaşatabilir. Ayrıca arka bölüme doğru omuz çizgisinin yükselmesi doğrultusunda
daralan arka camlar iç mekanı klostrofobik bir yapıya büründürüyor. Modelin
bagaj alanı ise tavana kadar kullanıldığında 500 litreye ulaşıyor. Bu değer ile
birçok rakibinin gerisinde.
Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Motor
Opel’in yeni motoru
tümüyle alüminyumdan imal edilmiş. Euro 6 emisyon standartlarına göre üretilen
bu motorda NOx Teknolojisi (LNT) kullanılarak Nitrojen Oksit (NOx) salınımı
azaltılmış. Yeni geliştirilen bu sistem özel yapısı sayesinde bakım
gerektirmiyor veya fazladan bir sıvı tankı ihtiyacı bulunmuyor. 110 ve 136
olmak üzere iki seçeneği olan motor test aracımızda 3500 ila 4000 devir bandı
arasında 136 Bg güç ve 2000 d/d’de 320 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ile
0-100 Km/s hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 3.9 litre olarak
belirlenmiş. Oldukça sessiz çalışan bu ünite yüksek tork doğrultusunda alt
devirlerde kullanıcının yüzünü güldürüyor. Model ile test boyunca sakin
kullanımlarda 5.8 performanslı kullanımlarda 7 litrelik yakıt ortalaması elde
ettik.
Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Konfor & Yol
Tutuş
Opel Astra Sport
Tourer’da orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Darbe emiş performansı
başarılı olan bu sistemin konfor konusunda katkısı başarılı. İrili ufaklı bir
çok çukuru absorbe eden bu yapı viraj performansı konusunda elinizi
güçlendiriyor. Hatchback modelden iyi yol tuttuğunu bildiğimiz Astra, station
wagon modeliyle de bu geleneği bozmuyor. Çok zorlandığında arka kısımda hafif
bir kayma hissedilse de ESP sistemi tehlike büyümeden devreye giriyor. İç
mekanda motor sesi duymak zor. Ayrıca rüzgar ve lastik sesi konusunda da
yalıtım başarılı.
Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Güvenlik
Model 2009 yılında
girdiği testlerden 5 yıldız almayı başardı. Ancak modelin yeni zamanlı çarpışma
testi bulunmuyor.
Opel Astra 1.6 CDTI Sport Tourer Sport Teknik Özellik
Motor: | 1.6 CDTi | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 136 Bg 3500-4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,3 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,6 lt | |
Karma: | 3,9 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 104gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4698 mm | |
Genişlik: | 1814 mm | |
Yükseklik: | 1535 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2685 mm | |
Bagaj Hacmi: | 500 lt | |
Boş Ağırlık: | 1428 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/50 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder