Skoda, VW kanatları altına girdikten sonra adeta yeniden
doğdu. Superb’de bu yeniden doğuştan etkilenen modeller arasında. İlk defa 1934
yılında üretilen model alt yapıdaki değişimlerle D segmentinin en iddialı
modelleri arasında yerini aldı. 2008 yılında üçüncü jenerasyonuyla yoluna devam
ederken tekrar yenilenerek müşterilere sunuldu. Active, Ambition ve Elegance
olmak üzere üç farklı donanım seçeneği ile satışa sunulan model istenirse 4x4
olarak da satın alınabiliniyor.
Skoda Superb 1.6 TDI Elegance Tasarım
Kuşkusuz model
yenilenme operasyonuyla daha çekici bir yapıya kavuştu. Önceki nesildeki
dikdörtgene benzer far yapısı sabit kaldı. Ancak farların kenarları solungaç
şeklinde gündüz LED farlarıyla desteklendi. Kaput üzerinde yer alan logo
markanın yeni amblemi ile değiştirilerek ızgaradan ayrı tutulmuş. Bu bölümü şık
göstermek içinse ızgara krom detaylarla desteklenmiş. Kaput üzerindeki keskin
hatlar önceki nesilden yadigar kalırken benzer hatlara yan bölümde de rastlamak
mümkün. 17 inç büyüklüğündeki çok kollu jantlar şık bir algı oluştururken bu
jantı beğenmezseniz model size yedi adet daha farklı seçenek sunuyor. Tavan
çizgisi arkaya doğru paralel olarak uzatılmış. Geniş camlarla birleşen bu
ayrıntı iç mekandaki atmosfer ve baş mesafesi konusunda olumlu haberler
veriyor. Arka bölümde stop grubunda tasarım anlamında değişimler göze çarpıyor.
Önceki nesilde yer alan bagaj kapağının üzerindeki çizgi kaldırılmış ve aşağıda
olan plakalık bu bölgeye taşınmış. LED destekli stop grup ise burada göze
çarpan diğer değişiklikler arasında. Modelin boyutlarına baktığımızda Skoda
Superb, 4833 mm uzunluğa, 1817 mm genişliğe, 1462 mm yüksekliğe ve 2761 mm aks
mesafesine sahip. B ölçüler ile en dişli rakibi Volkwagen Passat’dan 64 mm daha
uzun 3 mm daha dar, 10 mm daha alçak ve 51 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
Skoda Superb 1.6 TDI Elegance İç Mekan
Model içeride çift
renkli ön konsola yer vermiş. Açık renkli konsol detayları, kapı içleri ve
koltuklar ferah bir kokpit konusunda modeli desteklemiş. Dört kollu direksiyon
krom detaylarla şık kılınmış. Gösterge paneli ise Skoda modellerinden tanıdık.
Orta konsoldaki dokunmatik ekranlı müzik sistemini Volkswagen modellerinden
hatırlıyoruz. Sistemin ses performansı başarılı. İstenildiğinde bu ekrandan
otomobiliniz hakkında birçok bilgiyi alabiliyorsunuz. Müzik sisteminin altında
klima kumandaları yer alıyor. Sistemin kullanılması basit ve performansı da
başarılı. Eşya gözü konusunda model vites önünde, koltuk arasında ve kapı
kenarlarında yeteri kadar alan sunmuş. İdeal sürüş pozisyonuna erişimde
sıkıntısız. Otomatik ayarlanan koltuklar ile bu işlevi kolayca yerine
getirebiliyorsunuz. Ayrıca hafızalı koltuk sayesinde kendinize özgün oturma
pozisyonunuzu kaydedip ileride bir tuş yardımı ile aynı pozisyona rahat bir
şekilde erişebiliyorsunuz. Vites kolunun kenarlarında fonksiyonel tuşlara yer
verilmiş. Bunlar ESP, lastik hava basınç kontrol, start stop, park yardım ve
otomatik park sistemi tuşu olarak sıralanmış. Önde ve arkada sunulan alan
başarılı. Hatta arkada sunulan diz mesafesinin etkileyici olduğunu
belirtmeliyiz. Model 603 litre bagaj hacmi ile dikkat çekiyor. Bu değer ile
rakibi Volkswagen Passat ile aynı hacmi sunuyor.
Skoda Superb 1.6 TDI Elegance Motor
Skoda Superb’de
Volkswagen modellerinden hatırladığımız 1.6 litre dizel üniteye yer verilmiş. 7
ileri DSG şanzıman ile desteklenen Skoda Superb, 4400 d/d’de 105 Bg, 1500 ila
2500 d/d’de arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. 1519 Kg ağırlığındaki model
12.3 saniyede 0-100 Km/s hızlanmasını tamamlarken maksimum 193 Km/s hız
değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 4.7
litre olarak belirlenmiş. 1.6 litre dizel motor alt devirlerde ki güç
beklentilerinize olumlu cevaplar veriyor. Ancak beklenti yüksek olmamalı.
Önceki nesle göre 0.2 sn gelişen 0-100 Km/s hızlanma değerinin yanı sıra yakıt
tüketim değerinde de 0.3 litre gelişme kaydedilmiş. Ekonomi konusundaki
başarısını motor sakin kullanımlarda elde ettiğimiz 5.5 litre ile bize
gösterdi. Performanslı kullanımlarda ise 7.2 litrelik değerler elde ettik.
Modelde yer alan süspansiyonlar konfor konusunda en büyük
destekçiniz. Ayrıca yan destekli ve orta sertlikteki koltuklar konfor konusunda
başarılı. Model rüzgar ve yol sesini kabin içine yansıtmazken, sadece üst
devirlerde kabin biraz motor sesi alıyor. Arka koltukta oturan yolcular
ısıtmalı koltuklardan yararlanıp, B sütununa yerleştirilmiş olan havalandırma
kanalları yardımıyla sıkıntısız yolculuklar yapabiliyorlar. Konfor odaklı
süspansiyonlar virajlarda kendini ele veriyor. Limitleri zorlanan model önden
kaymalar yaşatırken ESP sistemi bu konuda en büyük yardımcınız.
Skoda Superb 1.6 TDI Elegance Güvenlik
Skoda Superb, 2009
yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Skoda Superb 1.6 TDI Elegance Yorum - Alper Güler
Skoda, Volkswagen alt yapısına geçtikten sonra başarılı
işler çıkarmaya başladı. Konfor odaklı ve geniş iç hacme önem veren bireylerin
tercih ettiği D segmentinde Superb modeli ile varlık gösteren marka yeni yüzü
ile ufakta olsa değişimler yaşamış. Yeni tasarım ile otomobilin daha dinamik
göründüğü kesin. LED gündüz farlarıyla özellikle ön bölümde oldukça kışkırtıcı.
İçerideki değişimler direksiyon üzerindeki marka logosu ile sınırlı kalmış. Ön
koltuklarda yetersiz olan yan destek problemi ortadan kaldırılmış. İç hacim
konusunda ise modele şapka çıkarıyoruz. Ek olarak arka koltukta sunduğu baş
mesafesi konusunda rakibi Latitude’dan açık ara daha başarılı. Aynı başarı
bagaj hacmi konusunda da kendisini gösterilmiş. 1.6 litrelik dizel ünite size
yetiyor. Makul bir güç ve başarılı ekonomiyi bir arada sunuyor. Konforlu yapı
virajlarda dezavantaj olabiliyor. Sonuç olarak bu spor bir otomobil değil. ESP
desteği ile bu konuda başarılı not alıyor. Gelelim işin duygusal kısmına… 90
Bin TL’yi geçen fiyat etiketi ile model bir tek Renault Latitude’dan pahalı.
Ancak konfor ve hacim konuları sizin için önemliyse Skoda Superb tam size göre.
Skoda Superb 1.6 TDI Elegance Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 Bg 4400 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 Nm 1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,3 s | |
Maksimum Hız: | 192 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,6 lt | |
Şehir Dışı: | 4,2 lt | |
Karma: | 4,7 lt | |
Test: | 5,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 122gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4833 mm | |
Genişlik: | 1817 mm | |
Yükseklik: | 11462 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2761 mm | |
Bagaj Hacmi: | 603 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1541 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder