Geçtiğimiz yıl Eylül ayında tanıtılan model, 3 Serisi’nin
izlerini taşıyor. Zaten 3 Serisi’nin coupe ve cabrio versiyonlarının yerine
üretilen 4 Serisi çekici tasarım, akıllı bağlantı çözümleri, daha uzun ve daha
alçak yapı otomobilin öne çıkan özellikleri arasında. Cabrio olarak da satın
alınabilen BMW 4 Serisi; Sport Line, Modern Line ve Luxury Line donanım
seçeneklerine sahip.
BMW 420d Luxury Line
Tasarım
BMW 3 Serisi’nden ilham alınarak üretilen model şık
tasarımıyla dikkat çekiyor. Keskin hatlar onu son derece sportif kılıyor.
BMW’nin efsane detaylarından çift parçalı ızgara ve LED farlar ön yüzde yerini
almış. Özellikle LED farların gece sürüşlerinde fazlasıyla kışkırtıcı olduğu
aşikar. Geniş bir ağzı andıran tamponun alt kısmı ve dikey konumlandırılmış
havalandırma kanalları sportifliği destekleyen diğer detaylardan. Yan bölümde
balık solungacından esinlenmiş hava yarıkları ve aracın boyunca uzanan keskin
hatlar göze çarpıyor. Çok kollu jant grubu sportiflikten çok, otomobile şıklık
katıyor. Arka bölüme geldiğimizde ise klasik BMW çizgileri görüyoruz. Ancak
tampondaki keskin hatlar, arka siyah renkteki difüzör ve krom egzoz borusu
otomobilin sportif karakterinin bu bölüme de yansımasını sağlamış. BMW 4
Serisi, 4638 mm uzunluğa, 1825 mm genişliğe, 1377 mm yüksekliğe ve 2810 mm aks
mesafesine sahip. Bu değerler ile 3 Serisi’nden 26 mm daha uzun, 43 mm daha
geniş, 16 mm daha alçak ve 50 mm daha geniş aks mesafesine sahip.
BMW 420d Luxury Line
İç Mekan
Model BMW klasiğini
bozmayan bir iç mekana sahip. 3 kollu direksiyon ve birçok detay diğer BMW
modellerini hatırlatıyor. Luxury donanım ile gelen ahşap görselli detaylar şık
görünüyor ancak bu tarz kaplamanın artık demode olduğu bir gerçek. Ancak
içeriyi daha sportif bir havaya büründürmek istiyorsanız M Sport paketi tam da
size göre. Vites önünde, kolçakta ve kapı iç ceplerinde yeterince eşya gözü
mevcut. Orta konsolda yer alan müzik ve klima sistemi kullanım açısında oldukça
kolay ve iki sistemin de performansı başarılı. Müzik sistemi orta konsoldaki
bir joystik yardımı ile kontrol edilebiliyor. Gelişmiş iDrive sistemi sayesinde
joystik üzerindeki alan dokunmatik özelliği kazanabiliyor. Bu donanım test
aracımızda yoktu ancak ekstra satın alabiliyorsunuz. 2+2 oturma düzeni sunan
BMW 420d hacim konusunda ise başarılı. Coupe otomobillerde arkadaki diz
mesafesi dar beklenirken model burada tatminkar sayılabilecek bir alan sunuyor.
Bagaj alanı olarak ise 445 litrelik bir hacmi arka bölümde sizlere sunmuş.
BMW 420d Luxury Line
Motor
420d versiyonu test
konuğumuz olan model 2.0 litre dizel üniteye sahip. 4000 d/d’de 184 Hp güç ve
1750 ila 2750 devir bantları aralığında 380 Nm tork üreten bu ünite 420d’ye 7.3
saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve 232 Km/s maksimum hız değeri sağlıyor. Fabrika
verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.6 litre olarak belirlenmiş. BMW
ailesinden tanıdık olan bu motor 380 Nm tork ile sürücüyü alt devirlerde
üzmüyor. Tüm BMW 4 Serisi Coupe modellerine standart olarak sunulan Sürüş
Deneyimi Kontrolü düğmesi aracın karakterini değiştirebiliyor. Sürücü sürüş karakterine göre “Eco Pro”,
“Comfort”, “Sport”, “Sport+” modlarından birini tercih edebiliyor. Tüm modları
diğer BMW modellerinden hatırlamak mümkün. Aracı “Eco Pro” moduna aldığınızda
50 ila 160 Km/s hız aralığında ayağınızı gazdan çektiğiniz anda motorun gücünü
aktarma organlarından ayıran bir sistem devreye giriyor. Böylece model yelken
etkisi dediğimiz bir modda süzülmeye başlıyor. Bu sayede yakıt ekonomisi konusunda
başarılı değerlere ulaşabiliyorsunuz.
Üst devirlerde ise benzinli modeli kadar etkili olmayan araç ile sakin
kullanımlarda 7.2 litrelik değer elde ettik. Performanslı kullanımlardaki
tüketim değeri ise 9.3 litre olarak kayıtlara geçti.
BMW 420d Luxury Line
Konfor & Yol Tutuş
Modelde sert
süspansiyon bulunuyor. Sert yapısıyla birçok irili ufaklı çukuru
hissediyorsunuz. Konfor anlamında eksi görünen bu durum özellikle virajlarda
elinizi güçlendirince bunu tamamen unutuyorsunuz. Hisli direksiyon, alçak yapı
ve arkadan itişli olmanın da verdiği avantaj ile model virajın her noktasında
size avantaj sağlıyor. Model motor, yol ve rüzgar sesini de başarılı bir
şekilde yalıtarak kabin içine almıyor. Yan destekli koltuklar ise sizi başarılı
bir şekilde kavrayarak rahat bir yolculuk yapmanızı sağlıyor. Modelin
sınırlarını zorladığında ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Direksiyon
kontralarıyla toparlanabilen bu durum kayma şiddetlenirse ESP’nin devreye
girmesiyle engelleniyor. Tabiî ki boş alanlarda ESP engeliyle karşılaşmadan
eğlenmek isterseniz ESP düğmesine birkaç saniye basılı tutmanız yeterli.
BMW 420d Luxury Line Yorum - Alper GÜLER
BMW’nin sportif
tasarımlarına hepimiz aşinayız. 3 Serisi’nden ilham alınarak karşımıza çıkan
model tasarım anlamında fazlasıyla etkileyici. Modeli Luxury line donanımıyla
satın alırsanız şık bir otomobile sahip oluyorsunuz. Benim gibi genç bireyler
bu otomobili kesinlikle M Sport paket olarak satın alacaktır. İçeriye
geçtiğimizde BMW modellerinden adeta ezberlediğimiz bir iç mekan bizleri
karşılıyor. Bu durum modeli sıradanlaştırıyor. 1 Serisi de alsanız 4 Serisi de
alsanız iç mekanın benzer olması kabullenilebilir bir durum değil! Ancak ekstra
para ödeyerek aldığınız M paket ile otomobilin içerisini azda olsa farklı
kılabiliyorsunuz. Bunun bedeli ise 7 bin Euro! Ağırlık yüzde 50-50 oranda
dağıtılmış ve daha alçak bir yapıda konumlandırılmış. Bu sayede model özellikle
daha dengeli. 2.0 litre dizel ünite 184 Hp ile doyurucu performans sağlıyor.
Daha çok alt devirlerde gücünü hissettiren ünite üst devirlerde “nerde o
benzinli ünite” dedirtiyor. Sürüş modları ise ekonomi ve performans arasında
size istediğiniz sürüş karakterini yaşatmayı başarıyor. Eco Pro modda ki gazdan
ayağınızı çektiğinizdeki süzülme olayı biraz tuhaf gelebilir ancak maksimum
ekonomi yapmanızı sağlıyor. BMW boş alanlarda eğlenmeniz için size ESP’yi
tamamen kapatma opsiyonu da sunmuş. Bu sayede arkadan itişin keyfini sonuna
kadar çıkarabiliyorsunuz. Sağladığı tüm bu detaylar ile sizi cezbeden 420d fiyatı
can sıkabilir. Ancak buna değer!
BMW 420d Luxury Line Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 | |
Motor Hacmi: | 1995 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 184 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 380 Nm 1750-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,3 s | |
Maksimum Hız: | 232 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,4 lt | |
Şehir Dışı: | 4,1 lt | |
Karma: | 4,6 lt | |
Test: | 6.4 lt | |
CO2 Emisyonu | 121 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4638 mm | |
Genişlik: | 1825 mm | |
Yükseklik: | 1377 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2810 mm | |
Bagaj Hacmi: | 445 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 57 lt | |
Boş Ağırlık: | 1540 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder