Geçtiğimiz aylarda yapılan lansman ile makyajlı yüzüyle
merhaba diyen Peugeot 508, 2010 yılında 407 ve 607 modellerinin yerini alarak
markanın D segmentindeki tek temsilcisi olmuştu. Sınıfında Mondeo, Latitude,
Passat ve Superb gibi güçlü rakipleri bulunan 508 makyajla birlikte
güncelliğini korudu. Peki; Peugeot 508 rakiplerinden farklı olarak ne sunuyor?
Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Allure Tasarım
Tüm markalarda olduğu gibi 508’de makyajla birlikte daha
dinamik bir yapıya kavuştu. Ön bölümdeki en belirgin fark ise ızgara grubu
oluyor. Daha keskin hatlarla tasarlanan ızgara üzerine marka logosunun da
entegre edilmiş olması farklılık olarak göze çarpıyor. Tamponun alt kısmı ise
siyah plastik detay olarak boydan boya uzatılmış. LED gündüz farlarının sis farlarının
üzerine konumlandırılması buranın bütünlüğünü bozmazken, yeni LED farlarının da
otomobilin teknolojilik yönünü vurgulamış. Yan bölümde önden arkaya doğru
uzanan keskin hatlar selefiyle benzerlik gösteriyor. Marka 16 inç olarak üç, 17
inç olarak dört, 18 inç olarak üç ve 19 inç olarak ise tek seçenek jantları
kullanımınıza sunmuş. Arka bölümde değişim olarak ise stop grupları göze
çarpıyor. Aslan pençelerini andıran stoplar selefinden farklı olarak LED
teknoloji ile desteklenmiş. Difizör kısmında da değişimler yapılarak iki yana
uzatılmış. Peugeot 508; 4830 mm uzunluğa, 1828 mm genişliğe 1456 mm yüksekliğe
ve 2817 mm aks mesafesine sahip. Böylece, yeni Peugeot 508’in uzunluğu ön
dingil çıkıntısı üzerinde 16 mm ve arka dingil çıkıntısı üzerinde 22 mm olmak
üzere toplam 38 mm arttırıldı.
Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Allure İç Mekan
Selefiyle birebir benzer bir iç mekanla misafirlerini
karşılayan Peugeot 508’in farklılıkları detaylara gizlenmiş. İlk olarak orta
konsoldaki ekran artık dokunmatik olarak satın alınabiliyor. Bu ekranın Access
versiyonundan itibaren standart olması dikkat çekiyor. Bu sistem sayesinde
navigasyon, klima ve radyo buradan kontrol edilebiliyor. Sistemin menü geçiş
hızlarında bir parça yavaş kaldığını da belirtmek gerek. Bir başka değişim
olarak vitesin hemen arkasındaki bölüme kapaklı bir cep yerleştirilmiş. Güzel
bir detay ancak bu bölgeye bozuk paralarınızdan başka bir şey sığmıyor.
Kolçakta da bir başka alan sunulmuş ancak buranın da sınırlı alan sunduğunun
altını çizelim. Malzeme kalitesi ve işçilikten ödün vermeyen Peugeot 508
selefindeki gibi Head-Up display ve benzer gösterge panelini bu modelde de
sunmuş. Head-Up display sayesinde modelin hız göstergesini gözlerinizi yoldan
ayırmadan takip edebiliyorsunuz. Bu bölümün kontrast ve yükseklik ayarını da
park freninin hemen altındaki çekmeceden yapabiliyorsunuz. Deri koltuklar
kalite çizgisini arttırıyor ancak uzun süreli seyahatlerde terletebiliyor.
Ayrıca koltukların ısıtmalı olduğunun da altını çizelim. Önde ve arkada sunulan
alan yeterli. Arkadaki oturan yolcuların baş mesafesi konusunda sıkıntı
yaşamamaları için tavanın baş bölümüne denk gelen kısmı oyuk şekilde
tasarlanmış. Küçük ama can alıcı bir detay. Model bagaj alanı olarak ise 473
litre bir alan sunmuş. Bu değerler ile Peugeot 508 rakiplerinin gerisinde
kalıyor.
Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Allure Motor
Peugeot 508, üç dizel bir de benzinli motor olmak üzere 4
seçenekle çıkıyor. Test konuğumuz olan model ise selefinden çok iyi tanıdığımız
1.6 litre e-HDI motora sahip. Start&Stop desteği olan bu ünite 3600 d/d’de
115 bg güç, 1750 d/d’de ise 270 Nm tork değeri sağlıyor. Auto6R yerine markanın
yeni şanzımanı olan ETG6’ya yer veren Peugeot, 508’in 0-100 Km/s hızlanmasını
11.9 saniye olarak ölçerken maksimum 197 Km/s hız değerine sahip olduğunu
belirtmiş. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.6 litre olarak
belirlenmiş. Testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6 litre, performanslı
kullanımlarda ise 7.2 litrelik tüketim değerleri elde ettik.
Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Allure Konfor & Yol Tutuş
Yumuşak süspansiyonlarla asfaltta konforlu bir şekilde
ilerleyen Peugeot 508 sessiz iç mekanıyla dikkat çekiyor. Deri koltuklar konfor
çıtasını arttırırken ekstra baldır desteğine ihtiyaç duyan ön yolcu ve sürücüye
ayarlanabilir koltuklarla destek olmuş. 120 Km/s hıza kadar rüzgar, motor ve
yol sesi almayan 508 sadece vites geçişlerinde şanzımanın karakterinden
kaynaklanan yığılmalar konusunda sıkıntı yaşatıyor. Virajlarda sınırlıları
aşılmadıkça sorun yok. Ancak model fazla zorlandığında önden kaymalar
yaşatabiliyor. ESP sistemi bu konudaki en büyük yardımcınız.
Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Allure Güvenlik
Peugeot’nun yeni amiral gemisi 508, EuroNcap çarpışma
testinden 5 yıldız alarak kendini kanıtladı. Önden çarpışma testinde Peugeot
508’in kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi
korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki
mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Peugeot aynı
başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan 508’un
sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde
ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Peugeot 508 koltukları,
arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.
Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Allure Teknik Özellik
Motor: | 1.6 e-HDI | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 Bg 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,9 s | |
Maksimum Hız: | 197 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 3,7 lt | |
Şehir Dışı: | 4 lt | |
Karma: | 4,6 lt | |
Test: | 6 lt | |
CO2 Emisyonu | 104 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4830 mm | |
Genişlik: | 1828 mm | |
Yükseklik: | 1456 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2817 mm | |
Bagaj Hacmi: | 473 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 72 lt | |
Boş Ağırlık: | 1410 kg |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder