Uzun yıllar 3, 5 ve 7 serisi ile mücadele veren BMW,
şimdilerde 4 serisi ve yeni çıkardığı 2 serisi ile otomobil severlerin başını
döndürmeye devam ediyor. 2 serisi olarak gelen bu model 1 serisinin sedan
versiyonu olarak göze çarpıyor. 6 çeşit donanım paketine sahip olan modelin
Türkiye’ye özel donanımının da olduğunun belirtmemiz gerekiyor. Model sadece 2
litre dizel motor seçeneği ile satın alınabiliyor. Test konuğumuz da BMW
modellerinden çok iyi hatırladığımız 2.0 litre 184 Bg gücündeki ünite ile
geliyor. M Sport donanımlı olan BMW 220D göründüğü kadar başarılı mı?
BMW 220 D M Sport Tasarım
Bir BMW klasiği Angel farlar yine aynı klasik böbrek
ızgaralarının yanında konumlandırılmış. Far grubunun 4 serisi ile benzer
olduğunun da altını çizelim. M Sport donanım ile gelen tampon tasarımı
kışkırtıcı. Daha büyük hava kanallarına sahip bu tampon kıvrımlarıyla da
otomobile dinamizm katmış. yan bölümde 18 inç alaşımlı jantlar göze çarpıyor.
BMW Line’ları ve donanım paketlerine göre farklı jant seçenekleri de mevcut.
Yan bölümde yine önden arkaya doğru uzanan keskin bir hat göze çarpıyor. Tavan
çizgisi ise modelin Coupe karakterini desteklemek için arka bölüme doğru
alçalarak ilerliyor. Arka bölümde de ailesinden daha farklı stop grubu göze
çarpıyor. M Sport paket kapsamında gövdeden farklı difizör ve krom egzoz sahibi
olunabiliyor. Buradaki difizörün M Sport paket olmasına rağmen sade kalması can
sıkabilir. Model, 4432 mm uzunluğa, 1774 mm genişliğe, 1418 mm yüksekliğe ve
2690 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model 1 serisinden 108 mm daha
uzun, 9 mm daha geniş, 3 mm daha alçak ve aynı uzunlukta aks mesafesine sahip.
BMW 220 D M Sport İç Mekan
Kokpit konusunda model farklılık taşımıyor. 1 serisinden
hatırladığımız görsel yeni bir otomobil için oldukça demode. Model bir tek M
Sport olduğundan dolayı sportif direksiyonuyla dikkat çekiyor. İç mekanın
malzeme kalitesi ise BMW standartlarında. Yine M Sport paket kapsamında
Alkantara döşemeler ve koltuklar ön plana çıkıyor. Ayrıca mavi dikişli
koltuklar son derece şık bir görünüm sağlamış. Kapı kollarında ve ön yolcu
önündeki krom görselli kaplamalar farklı renklerde değiştirilebiliyor. Konsolun
ortasında alışıldık bir tasarım hakim. Eskimeye yüz tutan bu tasarım
işlevsellik konusunda başarılı. Kapı kenarlarında ve vites bölümünde küçük eşya
gözleri tatminkar. Arka bölüm alçalan tavan nedeniyle ilk etapta baş mesafesi
korkusu yaşatabilir. Fakat arkada oturan insanların baş mesafesi tavan
bölümünde yapılan içe doğru bombe ile iyileştirilmiş. Diz mesafesi konusunda da
modelde sıkıntı yaşanmıyor. Modeldeki bagaj hacmi ise 390 litre olarak
belirlenmiş. Bu alan 1 sersindeki bagaj hacminden 30 litre fazla.
BMW 220 D M Sport Motor
BMW 220D’de markanın başarılı işler çıkarmış dizel motoru
olan 2.0 litrelik ünite bulunuyor. 4000 d/d’de 184 Bg güç ve 1750 ila 2750
devir bandında ise 380 Nm tork değeri sağlayan motor 230 Km/s maksimum hıza ve
7.1 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma
tüketim değeri ise 4.2 litre olarak belirlenmiş. 380 Nm tork değerine sahip bu
motor alt devirlerde size maksimum destek sağlıyor. Üst devirlerde de başarılı
olan model az da olsa dizel olduğunu hissettiriyor. Model ile sakin kullanımlarda
5,4 litrelik tüketimler elde etmek mümkün. Performanslı kullanımlarda 7,8
litrelik değerler elde ettik. BMW modellerinden alıştığımız sürüş modları BMW
220D’de de yer alıyor. Sport Plus ve Eco Pro modları arasında değişen bu sistem
vites kolunun hemen yanından kontrol edilebiliyor. Eco Pro modunda ekonomi
odaklı olan model Sport Plus modunda performansını zirveye taşıyor.
BMW 220 D M Sport Konfor & Yol Tutuş
Model yol tutuş anlamında takdiri hak ediyor. Çift kademeli
ESP ile sınırlı kayma imkanı sunan BMW 220D’nin istendiğinde ESp sistemi
tümüyle kapatılabiliyor. Servotronic direksiyon sayesinde direksiyonun sertliği
hıza göre otomatik olarak değişiyor. Bu
doğrultuda park yeri ararken veya park ederken manevralar kolaylaşıyor. Uzun
far fonksiyonu ve adaptif farlar ise dış konfor donanımı arasında. İçeride ise
yan destekli koltuklar oldukça başarılı. Virajlarda sizi koltukta tutmak için
elinden geleni yapıyor. Yol sesi almayan mode;l rüzgar sesini yüksek hızlarda
bir parça kabin içine yansıtıyor.
BMW 220 D M Sport Yorum - Alper GÜLER
Sportiflik duygusunu sürücüye yansıtan markalar vardır ya
işte bunlardan birisi de hiç kuşkusuz ki BMW. Aslında BMW 220 Coupe 1968’deki
bir efsanenin tozlarından doğmuş. BMW 2002… 2 serisinin standartlarını
belirleyen bu model zamanın efsane araçları arasındaydı. Günümüzün 2 serisi ise
tasarım anlamında başarılı. Tasarımda eleştiri kaynağı olan detay ise arka
difizör. M Sport paket olmasına rağmen bu difizör otomobile yakışmamış. Diğer
eleştiri konusu ise iç mekan. Bu bölüm işlevsellik açısından başarılı olabilir
ama hangi seriyi satın alırsanız alın aynı görsele sahip iç mekan kabul
edilebilir değil. Sürüş dinamikleri açısından model harikalar yaratıyor. Yüksek
torkun vermiş olduğu avantaj ile güç alt devirlerden itibaren sizinle. Tabiî ki
sürüş modlarının size katkısı da oldukça fazla. Eco Pro modu ise ekonomi
konusunda sizi destekliyor. Bu seçenekte gaz tepkileriniz yumuşarken klima performansı
konusunda düşüşler yaşanıyor. Ek olarak sürüş esnasında gazdan ayağınızı
çektiğinizde vites sistemi gücü kesip aracın süzülmesini sağlıyor. Başka
modellerden yelken modu diye hatırladığımız bu özellik yakıt ekonomisi
sağlıyor. Çift kademeli ESP, tuşuna bir kez basıldığında size sınırlı kaymalar
yaşatabiliyor. Eğer tuşa birkaç saniye daha fazla basılı tutarsanız otomobilin
kontrolünün tamamının elinizde olduğu DSC off modu devreye gidiyor. Tüm
sistemler devredeyken model size ray üstünde gidiyor hissi veriyor. 8 ileri
otomatik şanzıman ise geçişleriyle göz dolduruyor. Vites kolu üzerinden de
kontrol edilebilen şanzıman direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da
değiştirilebiliyor. Son olarak gelelim aracın fiyatına. Model 158 Bin TL
seviyesini geçen fiyat etiketine sahip. 67 Bin TL daha ucuza BMW 1 serisi ya da
6 Bin TL fark ile 3 serisi dizel alınabilirken bu 220D’nin konumlanması bir
hayli düşündürücü.
BMW 220 D M Sport Teknik Özellik
Motor: | 2.0 | |
Motor Hacmi: | 1995 | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 184 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 380 Nm 1750-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,1 s | |
Maksimum Hız: | 230 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,9 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4,2 lt | |
Test: | 5,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 111 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4432 mm | |
Genişlik: | 1774 mm | |
Yükseklik: | 1418 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2690 mm | |
Bagaj Hacmi: | 390 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 52 lt | |
Boş Ağırlık: | 1465 kg |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder