Türkiye’de en çok satılan sınıf C, en çok satılan karoser
tipiyse ‘Sedan’. Opel’in bu sınıf için ürettiği Astra bugüne kadar çetin bir
mücadele içinde 1.3 litrelik dizel motoruyla varlık göstermeye çalışıyordu. Ama
artık karşımızda merakla beklenen 1.6 litrelik dizel motor var. Üstelik bu kez
popüler ‘Sedan’ karoserin kalbinde…
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo Tasarım
Astra J olarak anılan güncel model ilk kez 2009 yılında
yollara çıkmıştı ve çekici bir tasarıma sahipti. Testini gerçekleştirdiğimiz
sedan karoserse 2012’de gama eklenmişti. Bunun yanında otomobilde ufak bir
makyaj da gerçekleştirilmişti. Astra’daki makyaj ön bölümde farklı tasarım
farlar ve geniş ağız ile fark ediliyor. Ön ızgara tamamıyla, alt ızgara ise
çerçevesinde yer alan krom detaylar ile şık kılınmış. Modelde genel olarak oval
hatlar kullanılmış. Ama sportiflik de terk edilmemiş. Yan bölümde de oval hatlar etkisini
sürdürürken, alaşımlı jantlar otomobilin sportif yönüne atıfta bulunuyor. Cosmo
donanımlı Opel Astra Sedan modelleri standart 17 inçlik alaşım jantlarla
satılıyor. İsteğe bağlı olarak 18 inçlik alaşım jantlar tercih
edilebiliyor.Tavan çizgisi arkaya doğru alçalırken omuz çizgisi de bu bölüme
doğru yükseliş göstermiş. Arka bölümde yanlara doğru uzatılmış stoplar göze
çarpıyor. Bagaj kapağının nerdeyse dik bir açıyla tampona kadar uzanması
bagajın yüklenmesini kolaylaştırıyor. Opel Astra Sedan, 4658 mm uzunluğa, 1814
mm genişliğe ve 1501 mm yüksekliğe sahip. Aks aralığı ise 2685 mm. Bu ölçüler
ile Astra Sedan en büyük rakibi Renault Fluence’den büyük bir otomobil.
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo İç Mekan
Opel’in son 5 yılına hakim kullanıcılar, Astra Sedan’ın
içinde de farklı bir atmosfer bulmayacaklar. Kullanılan malzemelerin kalitesi
iyi. Ancak kokpitte aşağılara doğru indikçe malzemelerin sertleştiğini
söylemeliyiz. Orta konsolda yer alan müzik sistemi kalabalık duruyor.
Kesinlikle alışkanlık gerektiriyor. Alışınca da kullanışlı olduğunu
görüyorsunuz. Sistemin direksiyon üzerinden de kumanda edilebilmesi, otomobile
ergonomi anlamında artı kazandırmış. Hemen altında yer alan klima
kumandalarının kullanımı kolay. Sistemin performansı ise başarılı. Vites önünde
sınırlı bir küçük eşya gözü kullanılsa da el freni kolu yerine bir tuşa
çevrilmesi vites arkasında fazlasıyla geniş eşya gözlerinin yer almasını
sağlamış. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli seviyede. Tavanın arkaya
doğru inen kavisli yapısı arkada oturanlara bir miktar klostrofobik bir ortam
yaratmış. Astra Sedan 420 litrelik hacme
sahip. Bu hacim rakibi Renault Fluence’in 530 litresi karşısında ufak kalıyor.
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo Motor
Motor geliştirme konusunda birkaç yıldır çaba sarf eden
Opel’in dizel cephesindeki en önemli ürünü hiç kuşkusuz 1.6 litrelik ünite.
Tamamen alüminyumdan imal edilen motor Euro6 standartlarını da bugünden
yakalıyor. Motorun en büyük özelliği ekstra bir katkı gerektirmeden Nitrojen
Oksit salınımını azaltması. Bu motor 3500 devirde 136hp güç, 2000 devirde ise
320 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde çok az bir cansızlık yaşansa da
2000’devirden itibaren yaşanan güç patlaması etkileyici. Astra Sedan, 136hp’lik
motoruyla fabrika verilerine göre 0’dan 100km/s hıza 10.1 saniyede ulaşıyor.
Sessiz çalışan motor karma kullanımda fabrika verilerine göre 3.9 litre tüketim
ortalamasına sahip. Ama biz testimiz boyunca 5.8 litrenin altına indiremedik.
Performanslı kullandığımızdaysa tüketimin 7 litreye yaklaştığını gözledik.
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo Konfor & Yol Tutuş
Opel Astra Sedan’da orta sertlikte bir süspansiyon
kullanılmış. Klasik Opel karakterine sahip süspansiyonun sunduğu konfor ve
sertlik çok iyi ayarlanmış. Çok kısa ve sert darbeler dışında darbe emiş
başarılı. Bu süspansiyon yol tutuşun iyi olmasını garanti ediyor. Direksiyonun
geri bildirim düzeyi iyi… Araç virajlarda stabil bir görüntü çiziyor. Eğer
sürücü viraj çıkışında erken tam gaz verir ise önden kayma yaşanabiliyor. Bu
tip sürücü hataları içinse tüm versiyonlarda ESP sunuluyor. İstenildiğinde ESP
çekiş kontrol butonuna uzun süreli basılarak kapatılabiliyor. Diz mesafesinin
genişliği ile de göz dolduruyor.
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo Güvenlik
Model 2009 yılında girdiği testlerden 5 yıldız almayı
başardı. Ancak modelin yeni zamanlı çarpışma testi bulunmuyor.
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo Teknik Özellik
Motor: | 1.6 CDTi | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 136 HP 3500 - 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,1 s | |
Maksimum Hız: | 205 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,6 lt | |
Karma: | 3,9 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 104gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4658 mm | |
Genişlik: | 1814 mm | |
Yükseklik: | 1501 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2685 mm | |
Bagaj Hacmi: | 420 / 1010 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 56 lt | |
Boş Ağırlık: | 1428 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/50 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder