Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6

Özellikle Avrupa’da kalabalık ailelerin ilgi gösterdiği MPV sınıfı her geçen gün büyüyor. İlk kez Renault Scenic ile doğan kompakt MPV segmenti bugün pek çok markadan çok sayıda seçeneği barındırıyor. Peugeot’nun ilk kez 2009 yılında tanıttığı 5008 modeli bu segmentte mücadele veriyor. Geçtiğimiz aylarda yenilenen yüzüyle Türkiye’de satılan araç bugünkü test konuğumuz.

Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Tasarım
 Aracın makyajı özellikle ön bölümde yoğunlaşmış. Eski büyük farlar yerine markanın son jenerasyon modellerinde de kullanılan daha ince far grubu tercih edilmiş. Radyatör ızgarası da yeni Peugeot modellerinden transfer edilmiş. Bu bölümün en üstünde ince bir kromaj içinde marka ismi yer alıyor. Arka ve yan bölümde belirgin bir değişim yok. Sadece makyajla birlikte krom kaplı tavan rayları eklenmiş. Peugeot 5008; 4529 mm uzunluğa, 1837 mm genişliğe, 1639 mm yüksekliğe sahip. Bu ölçüler ile 7 kişilik rakibi Citroen C4 Grand Picasso’dan kısa ama geniş bir araç.

Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 İç Mekan
 Makyajla birlikte kokpite açılıp kapanabilen büyük bir ekran konumlandırılmış. Bu ekrandan aracın sürüş bilgilerinin yanı sıra navigasyon sisteminin de verilerini görmek mümkün. Navigasyon sistemi demişken; böyle bir araçta bu sistemin faydalarından fazlasıyla yararlanabiliyorsunuz. Ancak sistemin keşke kullanımı biraz daha kolay olsaydı. Orta konsolda müzik sistemi yenilenirken bu sistemin üst kışında açık bir göz yaratılmış. Gösterge tablosunda bir değişim yok. İç mekan kalitesi genel anlamda başarılı. Segment rakipleriyle kolaylıkla bol ölçüşebilecek düzeyde. 5008, 7 kişilik bir araç. İstenildiğinde bagaj zemininden 2 adet koltuk çıkarılabiliyor. Bu koltuklar kapalıyken bagaj hacmi 823 litre Koltuklar açıldığında ise ancak 2 küçük sırt çantası için yeterli alan kalıyor. Test aracımız opsiyonel olarak satılan video paketine sahipti. Bu paket ile ön koltukların kafalıklarında ekran sunuluyor. Bu ekran özel bir deri kılıfla kapatılabildiğinden güvenlik açısından da risk minimuma indirilmiş.

Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Motor
 Peugeot 5008’de markanın pek çok modelinde kullanılan değişken geometrili turboya sahip son nesil 1.6 litre dizel motoru görev yapıyordu. Bu motor 3600 d/d’de 115 hp güç, 1750 d/d’de ise 270 Nm tork üretiyor. Araçtaki en büyük yenilikse ETG6 ismi verilen yeni nesil otomatikleştirilmiş şanzıman. Alt devirlerde canlı olan motor ilk hızlanmalarda şanzımanın da etkisi ile biraz nazlanıyor. Ancak yüksek hızlara çıkma konusunda bir sorun yaşanmıyor. Fabrika verilerine göre aracın 0-100 km/s hızlanması 13.3 saniye. Tek kavramalı ETG6 şanzıman eski Auto6R’a göre çok farklı değil. Yine vites geçişlerinde hissedilir bir kasılma yaşanıyor. Araç ekonomik bir karaktere sahip. Sakin uzun yol kullanımımızda 5.5 litre ortalama yakalayabildik. Performanslı kullanımlardaysa tüketim ortalaması 7 dolaylarına yükseliyor.

Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Konfor & Yol Tutuş
 Peugeot 5008’in ön süspansiyonu Mc Pherson tipinde. Arka bölümdeyse burulma kirişli standart bir süspansiyon kullanılmış. Sistemin sertliği aracın yüksekliği düşünüldüğünde iyi ayarlanmış. Gereksiz salınımlara izin vermezken konfor anlamında da başarılı. Ancak kısa darbeleri sönümlerken sistem biraz sesli çalışıyor. Sınırları bilindiğinde 5008 iyi bir yol tutuşa sahip. Ancak çok zorlandığında belirgin bir önden kayma yaşanıyor. ESP sistemi bu tip olumsuzlukları başlamadan önlüyor.

Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Güvenlik

 2009 yılında EuroNcap çarpışma testine katılan Peugeot 5008 en yüksek puan olan 5 yıldızla ayrıldı. Makyajlı 5008’in ayrı bir katılımı bulunmuyor.












Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Teknik Özellik


Teknik Özellikler
Motor:1.6 e-Hdi 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 Bg 3600 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma13,3 s
 Maksimum Hız:183 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,9 lt
 Şehir Dışı:4,5 lt
 Karma:4,7 lt
 Test:5,5 lt
 CO2 Emisyonu123 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4529 mm
 Genişlik:1837 mm
 Yükseklik:1639 mm
 Dingil Mesafesi:2727 mm
 Bagaj Hacmi:823 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1520 kg
 Lastik Boyutu:215/55 R 16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder