Özellikle Avrupa’da kalabalık ailelerin ilgi gösterdiği MPV
sınıfı her geçen gün büyüyor. İlk kez Renault Scenic ile doğan kompakt MPV
segmenti bugün pek çok markadan çok sayıda seçeneği barındırıyor. Peugeot’nun
ilk kez 2009 yılında tanıttığı 5008 modeli bu segmentte mücadele veriyor.
Geçtiğimiz aylarda yenilenen yüzüyle Türkiye’de satılan araç bugünkü test
konuğumuz.
Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Tasarım
Aracın makyajı
özellikle ön bölümde yoğunlaşmış. Eski büyük farlar yerine markanın son
jenerasyon modellerinde de kullanılan daha ince far grubu tercih edilmiş.
Radyatör ızgarası da yeni Peugeot modellerinden transfer edilmiş. Bu bölümün en
üstünde ince bir kromaj içinde marka ismi yer alıyor. Arka ve yan bölümde
belirgin bir değişim yok. Sadece makyajla birlikte krom kaplı tavan rayları
eklenmiş. Peugeot 5008; 4529 mm uzunluğa, 1837 mm genişliğe, 1639 mm yüksekliğe
sahip. Bu ölçüler ile 7 kişilik rakibi Citroen C4 Grand Picasso’dan kısa ama
geniş bir araç.
Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 İç Mekan
Makyajla birlikte
kokpite açılıp kapanabilen büyük bir ekran konumlandırılmış. Bu ekrandan aracın
sürüş bilgilerinin yanı sıra navigasyon sisteminin de verilerini görmek mümkün.
Navigasyon sistemi demişken; böyle bir araçta bu sistemin faydalarından
fazlasıyla yararlanabiliyorsunuz. Ancak sistemin keşke kullanımı biraz daha
kolay olsaydı. Orta konsolda müzik sistemi yenilenirken bu sistemin üst kışında
açık bir göz yaratılmış. Gösterge tablosunda bir değişim yok. İç mekan kalitesi
genel anlamda başarılı. Segment rakipleriyle kolaylıkla bol ölçüşebilecek
düzeyde. 5008, 7 kişilik bir araç. İstenildiğinde bagaj zemininden 2 adet
koltuk çıkarılabiliyor. Bu koltuklar kapalıyken bagaj hacmi 823 litre Koltuklar
açıldığında ise ancak 2 küçük sırt çantası için yeterli alan kalıyor. Test
aracımız opsiyonel olarak satılan video paketine sahipti. Bu paket ile ön
koltukların kafalıklarında ekran sunuluyor. Bu ekran özel bir deri kılıfla
kapatılabildiğinden güvenlik açısından da risk minimuma indirilmiş.
Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Motor
Peugeot 5008’de
markanın pek çok modelinde kullanılan değişken geometrili turboya sahip son
nesil 1.6 litre dizel motoru görev yapıyordu. Bu motor 3600 d/d’de 115 hp güç,
1750 d/d’de ise 270 Nm tork üretiyor. Araçtaki en büyük yenilikse ETG6 ismi
verilen yeni nesil otomatikleştirilmiş şanzıman. Alt devirlerde canlı olan
motor ilk hızlanmalarda şanzımanın da etkisi ile biraz nazlanıyor. Ancak yüksek
hızlara çıkma konusunda bir sorun yaşanmıyor. Fabrika verilerine göre aracın
0-100 km/s hızlanması 13.3 saniye. Tek kavramalı ETG6 şanzıman eski Auto6R’a
göre çok farklı değil. Yine vites geçişlerinde hissedilir bir kasılma
yaşanıyor. Araç ekonomik bir karaktere sahip. Sakin uzun yol kullanımımızda 5.5
litre ortalama yakalayabildik. Performanslı kullanımlardaysa tüketim ortalaması
7 dolaylarına yükseliyor.
Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Konfor & Yol Tutuş
Peugeot 5008’in ön
süspansiyonu Mc Pherson tipinde. Arka bölümdeyse burulma kirişli standart bir
süspansiyon kullanılmış. Sistemin sertliği aracın yüksekliği düşünüldüğünde iyi
ayarlanmış. Gereksiz salınımlara izin vermezken konfor anlamında da başarılı.
Ancak kısa darbeleri sönümlerken sistem biraz sesli çalışıyor. Sınırları
bilindiğinde 5008 iyi bir yol tutuşa sahip. Ancak çok zorlandığında belirgin
bir önden kayma yaşanıyor. ESP sistemi bu tip olumsuzlukları başlamadan
önlüyor.
Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Güvenlik
2009 yılında EuroNcap
çarpışma testine katılan Peugeot 5008 en yüksek puan olan 5 yıldızla ayrıldı.
Makyajlı 5008’in ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Peugeot 5008 1.6 e-HDi Allure ETG6 Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 e-Hdi | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 Bg 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 13,3 s | |
Maksimum Hız: | 183 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,9 lt | |
Şehir Dışı: | 4,5 lt | |
Karma: | 4,7 lt | |
Test: | 5,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 123 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4529 mm | |
Genişlik: | 1837 mm | |
Yükseklik: | 1639 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2727 mm | |
Bagaj Hacmi: | 823 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1520 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder