Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda 1.2 Milyar TL yatırımla
üretilen yeni i10 Avrupa’ya sadece Türkiye’den ihraç ediliyor. Eylül ayından
beri satışta olan model, 2014 yılında 1211 adetlik satış rakamını yakalayarak
segmentindeki rakiplerini açık ara geride bıraktı. 2 farklı donanım seçeneği ve
3 farklı motor ve şanzıman kombinasyonuyla satışta olan model, artan yakıt
fiyatlarına dur diyebilmek için i10 LPG’liyi satışa sundu. Fabrika çıkışı LPG’li
olan model pahalı akaryakıt fiyatlarına maruz kalan tüketicileri ne kadar
memnun edebilecek?
Hyundai i10 LPG Style Tasarım
Tasarım anlamında
şirin denebilecek olan model geriye çekilmiş farları ve çift parçalı
ızgarasıyla dikkat çekiyor. Kaput üzerindeki keskin hatla birleşen far grubu,
otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Yan bölümde; cam bitim hizasında ve
çamurluk kenarlarında da keskin hatlara rastlamak mümkün. Kapıların alt
kısmında kullanılan yüzgeç şeklindeki, gövde renginden farklı detay hoş bir
görüntü katmış. Arka bölümde de değişimler göze çarpıyor. Önceki versiyondaki
dik konumlandırılan stoplar burada yatay olarak tasarlanmış. Arka bagaj camı C
sütununa yerleştirilen siyah detaylar ile bölümün bütünlüğünü sağlamış. LPG’li
olan aracımızda gözler depo dolum noktasını arıyor. Ancak yeri konusunda
yanılgılara düşebilirsiniz. Hyundai mühendisleri LPG dolum girişini benzin depo
ağzı ile aynı yere konumlandırmış. Bu sayede gizli kalan bu detay oldukça şık
olmuş. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Hyundai i10; 3665 mm uzunluğa, 1660
mm genişliğe, 1500 mm yüksekliğe ve 2385 mm dingil mesafesine sahip. Yüksüz
ağırlığı 1008 Kg olan i10, 252 litrelik bagaj alanına sahip. Bir önceki
versiyona göre daha uzun olan yeni i10, genişlik disiplininde de selefine göre
artış göstermiş. Yüksekliği azalan model dingil mesafesinde de artış yaşamış.
Hyundai i10 LPG Style İç Mekan
Önceki versiyonuna
göre genişlemiş olan iç mekan görsel anlamda başarılı. Bolca sert malzeme
kullanılan kokpit kalite anlamında ortalama bir performans sergiliyor. Siyah ve
krem renkler ile kombine edilmiş iç mekan göze hoş geliyor. İsterseniz daha
farklı kombinasyonlarda iç döşemeleri belirleyebilirsiniz. Orta konsolda yer
alan müzik sistemi ve havalandırma sistemi kullanım anlamında oldukça pratik.
Müzik sistemi doyurucu bir performans sunmazken klima sistemininse başarılı
olduğunu söyleyebiliriz. Gösterge paneli okunaklı ve çok dikkatli bakıldığında
bir şeylerin eksik olduğunu görüyorsunuz. Motor soğutma sıvısı sıcaklığını
gösteren bölümde ikinci depo olan LPG göstergesi yer alıyor. Direksiyonun sol
tarafındaki bir tuş ile aktifleştirilen LPG tekrar aynı tuş ile devreden
çıkarılabiliyor. LPG tankınız boşaldığında ise sistem otomatik olarak benzine
geçiş yapıyor. Pratik ve yumuşak olan direksiyon özellikle dar sokaklarda en
büyük yardımcınız. Ayrıca Hyundai modellerinde olmazsa olmaz USB ve Aux
bağlantı her zamanki gibi vites önündeki cebe konumlandırılmış. Hacim anlamında
önde oturan yolcular sıkıntı yaşamazken arka tarafta uzun bacaklı misafirler
sıkıntı duyabilirler.
Hyundai i10 LPG Style Motor
Modelde ailenin en
küçük hacimli motoru kullanılıyor. 1.0 litre benzinli ünite 66 bg güce 5500
d/d’da ulaşırken, 3500 d/d’da ise 90 Nm tork değeri sunuyor. 15.2 saniyelik
0-100 Km/s hızlanma değerine sahip olan i10, 153 Km/s maksimum hıza kadar
çıkabiliyor. 3 silindirli bu motor hiçbir şekilde alt devirleri sevmiyor. Hatta
torkun benzinli modele göre düşük olması bu durumu daha net açıklıyor. Fabrika
verilerine göre karma tüketim değeri benzinlide 6.5 litre, LPG’de ise 8.3 litre
olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 7.2 litre benzin ve 9 litre LPG
tüketim ortalaması yakaladık.
Hyundai i10 LPG Style Konfor & Yol Tutuş
Model kısa dingil mesafesi
ve orta sertlikteki süspansiyonlarıyla özellikle şehir içi kullanımda fazla
zıplayarak ilerliyor. Aracın yapısı gereği viraj performansı beklememek
gerekir. Aracı kendi karakterine göre kullanmak gerekli. ESP sisteminin standart olması sizi güvende
tutacaktır. İç mekânda sert koltuklar uzun yolculuklarda yorulmayı
geciktiriyor. Bir önceki versiyona göre daha az yol ve rüzgâr sesi alan model
üst devirlerde motor sesini iç mekâna yansıtıyor.
Hyundai i10 LPG Style Güvenlik
Hyundai i10 katıldığı
çarpışma testlerinden 4 yıldız ile ayrıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam
kalan model sürücünün sürünün sadece iki baldır ve kafa kısmına tam koruma
sağlarken, yolcunun ise kaval kemikleri dışından tüm vücuduna tam koruma
sağlamıştır. Yandan otomobil ile çarpışmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlayan
Hyundai i10, sabit bariyer çarpmalarında göğüs kafesi ve bel bölgesi dışında
tüm uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine
sağladığı tam koruma ile EuroNcap çarpışma testlerinden 4 yıldız almayı
başardı.
Hyundai i10 LPG Style Yorum - Alper GÜLER
Artan kullanım bedelleri A segmenti oyuncuların öneminin
daha da iyi anlaşılmasını sağladı. Hyundai ise bu segmentteki oyuncusunu daha
da önemli kılmak için LPG seçeneğini fabrika çıkışlı olarak bu modele ekledi.
LPG’li ve küçük hacimli motor i10’un performans konusunda sıkıntı yaşayacağını
düşünüyorsanız kullanmadan karar vermeyin derim. Model hem benzinli hem de LPG
kullanımında hiç de göz ardı edilmeyecek bir performans sunuyor. 27 litre
hacmindeki LPG ile 300 Km menzilini yakaladık. Bu da ortalama tüketim
değerimizin 9 litre seviyesinde olduğunu bize gösteriyor. Şu anki LPG
fiyatlarıyla oldukça ekonomik olduğunu görüyoruz. Yedek lastik yerinde simit
tüpün olması yedek lastiğin araçta konumlanmamasına neden olmuş. Handikap gibi
görünen bu durum tamir kitiyle gideriliyor. Fiyat olarak ise benzinli modelden
3300 lira daha pahalı. Bu da 38 Bin liralık bir etiket fiyatına denk geliyor.
Bu fiyata bir üst sınıf i20 alabiliyorsunuz. Satış rakamları ve pratikliği bu
aracın avantajlı olduğunu gösteriyor ancak aynı paraya bir üst segment alır ve
daha uygun fiyata LPG taktırmak da mümkün.
Hyundai i10 LPG Style Teknik Özellik
Teknik Özellikler | |||
Motor: | 1.0 DOHC Dual-CVVT | ||
Motor Hacmi: | 998 cc | ||
Silindir Adedi: | 3 | ||
Maksimum Güç: | 66 Bg 6200 d/d | ||
Maksimum Tork: | 90 Nm 3500 d/d | ||
Performans | |||
0-100 km/s Hızlanma | 15,2 s | ||
Maksimum Hız: | 153 km/s | ||
Frenler | |||
Ön: | Hava Kanallı Disk | ||
Arka: | Kampana | ||
Yakıt Türü | Benzin/LPG | ||
Yakıt Tüketimi | Benzin | LPG | |
Şehir İçi: | 6,5 lt | 8,3 lt | |
Şehir Dışı: | 4,2 lt | 5,4 lt | |
Karma: | 5,1 lt | 6,5 lt | |
Test: | 7,2 lt | 9 lt | |
CO2 Emisyonu | 116 gr/km | 104 gr/km | |
Boyutlar | |||
Uzunluk: | 3665 mm | ||
Genişlik: | 1660 mm | ||
Yükseklik: | 1500 mm | ||
Dingil Mesafesi: | 2385 mm | ||
Bagaj Hacmi: | 252 lt | ||
Yakıt Depo Kapasitesi: | 40 lt | 27 lt (LPG) | |
Boş Ağırlık: | 1064 kg | ||
Lastik Boyutu: | 175/65 R 14 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder