Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Hyundai i10 LPG Style

Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda 1.2 Milyar TL yatırımla üretilen yeni i10 Avrupa’ya sadece Türkiye’den ihraç ediliyor. Eylül ayından beri satışta olan model, 2014 yılında 1211 adetlik satış rakamını yakalayarak segmentindeki rakiplerini açık ara geride bıraktı. 2 farklı donanım seçeneği ve 3 farklı motor ve şanzıman kombinasyonuyla satışta olan model, artan yakıt fiyatlarına dur diyebilmek için i10 LPG’liyi satışa sundu. Fabrika çıkışı LPG’li olan model pahalı akaryakıt fiyatlarına maruz kalan tüketicileri ne kadar memnun edebilecek?

Hyundai i10 LPG Style Tasarım
 Tasarım anlamında şirin denebilecek olan model geriye çekilmiş farları ve çift parçalı ızgarasıyla dikkat çekiyor. Kaput üzerindeki keskin hatla birleşen far grubu, otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Yan bölümde; cam bitim hizasında ve çamurluk kenarlarında da keskin hatlara rastlamak mümkün. Kapıların alt kısmında kullanılan yüzgeç şeklindeki, gövde renginden farklı detay hoş bir görüntü katmış. Arka bölümde de değişimler göze çarpıyor. Önceki versiyondaki dik konumlandırılan stoplar burada yatay olarak tasarlanmış. Arka bagaj camı C sütununa yerleştirilen siyah detaylar ile bölümün bütünlüğünü sağlamış. LPG’li olan aracımızda gözler depo dolum noktasını arıyor. Ancak yeri konusunda yanılgılara düşebilirsiniz. Hyundai mühendisleri LPG dolum girişini benzin depo ağzı ile aynı yere konumlandırmış. Bu sayede gizli kalan bu detay oldukça şık olmuş. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Hyundai i10; 3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe, 1500 mm yüksekliğe ve 2385 mm dingil mesafesine sahip. Yüksüz ağırlığı 1008 Kg olan i10, 252 litrelik bagaj alanına sahip. Bir önceki versiyona göre daha uzun olan yeni i10, genişlik disiplininde de selefine göre artış göstermiş. Yüksekliği azalan model dingil mesafesinde de artış yaşamış.

Hyundai i10 LPG Style İç Mekan
 Önceki versiyonuna göre genişlemiş olan iç mekan görsel anlamda başarılı. Bolca sert malzeme kullanılan kokpit kalite anlamında ortalama bir performans sergiliyor. Siyah ve krem renkler ile kombine edilmiş iç mekan göze hoş geliyor. İsterseniz daha farklı kombinasyonlarda iç döşemeleri belirleyebilirsiniz. Orta konsolda yer alan müzik sistemi ve havalandırma sistemi kullanım anlamında oldukça pratik. Müzik sistemi doyurucu bir performans sunmazken klima sistemininse başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Gösterge paneli okunaklı ve çok dikkatli bakıldığında bir şeylerin eksik olduğunu görüyorsunuz. Motor soğutma sıvısı sıcaklığını gösteren bölümde ikinci depo olan LPG göstergesi yer alıyor. Direksiyonun sol tarafındaki bir tuş ile aktifleştirilen LPG tekrar aynı tuş ile devreden çıkarılabiliyor. LPG tankınız boşaldığında ise sistem otomatik olarak benzine geçiş yapıyor. Pratik ve yumuşak olan direksiyon özellikle dar sokaklarda en büyük yardımcınız. Ayrıca Hyundai modellerinde olmazsa olmaz USB ve Aux bağlantı her zamanki gibi vites önündeki cebe konumlandırılmış. Hacim anlamında önde oturan yolcular sıkıntı yaşamazken arka tarafta uzun bacaklı misafirler sıkıntı duyabilirler.

Hyundai i10 LPG Style Motor
 Modelde ailenin en küçük hacimli motoru kullanılıyor. 1.0 litre benzinli ünite 66 bg güce 5500 d/d’da ulaşırken, 3500 d/d’da ise 90 Nm tork değeri sunuyor. 15.2 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değerine sahip olan i10, 153 Km/s maksimum hıza kadar çıkabiliyor. 3 silindirli bu motor hiçbir şekilde alt devirleri sevmiyor. Hatta torkun benzinli modele göre düşük olması bu durumu daha net açıklıyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri benzinlide 6.5 litre, LPG’de ise 8.3 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 7.2 litre benzin ve 9 litre LPG tüketim ortalaması yakaladık.

Hyundai i10 LPG Style Konfor & Yol Tutuş
 Model kısa dingil mesafesi ve orta sertlikteki süspansiyonlarıyla özellikle şehir içi kullanımda fazla zıplayarak ilerliyor. Aracın yapısı gereği viraj performansı beklememek gerekir. Aracı kendi karakterine göre kullanmak gerekli.  ESP sisteminin standart olması sizi güvende tutacaktır. İç mekânda sert koltuklar uzun yolculuklarda yorulmayı geciktiriyor. Bir önceki versiyona göre daha az yol ve rüzgâr sesi alan model üst devirlerde motor sesini iç mekâna yansıtıyor.

Hyundai i10 LPG Style Güvenlik

 Hyundai i10 katıldığı çarpışma testlerinden 4 yıldız ile ayrıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücünün sürünün sadece iki baldır ve kafa kısmına tam koruma sağlarken, yolcunun ise kaval kemikleri dışından tüm vücuduna tam koruma sağlamıştır. Yandan otomobil ile çarpışmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlayan Hyundai i10, sabit bariyer çarpmalarında göğüs kafesi ve bel bölgesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile EuroNcap çarpışma testlerinden 4 yıldız almayı başardı.

Hyundai i10 LPG Style Yorum - Alper GÜLER

Artan kullanım bedelleri A segmenti oyuncuların öneminin daha da iyi anlaşılmasını sağladı. Hyundai ise bu segmentteki oyuncusunu daha da önemli kılmak için LPG seçeneğini fabrika çıkışlı olarak bu modele ekledi. LPG’li ve küçük hacimli motor i10’un performans konusunda sıkıntı yaşayacağını düşünüyorsanız kullanmadan karar vermeyin derim. Model hem benzinli hem de LPG kullanımında hiç de göz ardı edilmeyecek bir performans sunuyor. 27 litre hacmindeki LPG ile 300 Km menzilini yakaladık. Bu da ortalama tüketim değerimizin 9 litre seviyesinde olduğunu bize gösteriyor. Şu anki LPG fiyatlarıyla oldukça ekonomik olduğunu görüyoruz. Yedek lastik yerinde simit tüpün olması yedek lastiğin araçta konumlanmamasına neden olmuş. Handikap gibi görünen bu durum tamir kitiyle gideriliyor. Fiyat olarak ise benzinli modelden 3300 lira daha pahalı. Bu da 38 Bin liralık bir etiket fiyatına denk geliyor. Bu fiyata bir üst sınıf i20 alabiliyorsunuz. Satış rakamları ve pratikliği bu aracın avantajlı olduğunu gösteriyor ancak aynı paraya bir üst segment alır ve daha uygun fiyata LPG taktırmak da mümkün.












Hyundai i10 LPG Style Teknik Özellik


Teknik Özellikler 
Motor:1.0 DOHC   Dual-CVVT  
Motor Hacmi:998 cc  
Silindir Adedi:3  
Maksimum Güç:66 Bg 6200 d/d  
Maksimum Tork: 90 Nm 3500 d/d  
Performans   
 0-100 km/s Hızlanma15,2 s 
 Maksimum Hız:153 km/s 
    
Frenler   
 Ön:Hava Kanallı Disk 
 Arka:Kampana 
    
Yakıt Türü Benzin/LPG 
    
Yakıt Tüketimi BenzinLPG
 Şehir İçi:6,5 lt8,3 lt
 Şehir Dışı:4,2 lt5,4 lt
 Karma:5,1 lt6,5 lt
 Test:7,2 lt9 lt
 CO2 Emisyonu116 gr/km104 gr/km
Boyutlar   
 Uzunluk:3665 mm 
 Genişlik:1660 mm 
 Yükseklik:1500 mm 
 Dingil Mesafesi:2385 mm 
 Bagaj Hacmi:252 lt 
 Yakıt Depo Kapasitesi:40 lt27 lt (LPG)
 Boş Ağırlık:1064 kg 
 Lastik Boyutu:175/65 R 14

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder