Geniş iç ve bagaj hacmi sunmasına rağmen stationwagon karoserli
araçlar Türkiye’de ne yazık ki istenen ilgiyi görmüyor. Bu algıyı yıkmaya
çalışan markalar her geçen gün deyim yerindeyse kullanıcıları tavlamak için
tasarım anlamında çekici stationwagon modeller üretmeye devam ediyor. Bu
modellerden birisi ise Seat Leon ST oluyor.
Tasarım
Modele önden
baktığınızda HB karoserli yapısından farklı olmadığı rahatça anlaşılıyor.
Modelin en kışkırtıcı detayı ise LED gündüz farları. Keskin hatlar otomobile
agresif ve sportif bir hava katmış. İki parçalı petek ızgara ve krom ayrıntılar
bu bölümü kaliteli göstermiş. Tampon altlarında yer alan sinyaller dönüşe
duyarlı olma özelliği ile beğenimizi kazanıyor. Keskin hatların yan bölümde de
yer alması ve bunu çok kollu bir jant grubu ile desteklenmesi sporcu kinliğin
göz önüne çıkarılmasını sağlamış. arka bölümde ise stoplar HB karoserdeki gibi
bagaj kapağına uzatılmış. Neredeyse olmazsa olmazlar arasına girecek olan cam
üstü spoyler burada da yerini almış. Stopların bagaj kapağı üzerine uzatılması
yükleme genişliğini arttırmış ancak bagaj yükleme seviyesinin biraz daha
aşağıda olmasını beklerdik. Model; 4535 mm uzunluğa, 1816 mm genişliğe, 1454 mm
yüksekliğe ve 2636 mm aks mesafesine sahip. Rakibi Ford Focus SW ile
karşılaştırıldığında daha kısa, dar, alçak ve daha kısa aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Dış tasarımdaki
benzerliği iç mekanda da bulmak mümkün. Gösterge paneli okunaklı ve sportif bir
ruh uyandırıyor. Ayrıca bu panelin Audi A3’ün paneli ile benzerlik taşıdığı
aşikar. Orta konsolda yükseğe konumlandırılmış bir ekran yer alıyor. 5 inç
büyüklüğündeki bu ekran dokunmatik özelliğe sahip. Bluetooth sayesinde akıllı
telefonunuzu bu ekrana bağlayabilir telefon görüşmelerinizi bu sayede eller
serbest şekilde yapabilirsiniz. Ayrıca bu ekrandan otomobiliniz hakkında bir
çok detaya erişebilmeniz mümkün. Sert malzemeler ile döşenmiş iç mekan için
kaliteli diyebiliriz. 5 inç bilgi ekranın altında klima kumandaları yer alıyor.
Butonların kullanımı kolay ve sistemin performansı başarılı. Vites önü, arkası,
kolçak ve kapı iç cepleri eşya gözü konusunda destekçiniz. Baş ve diz mesafesi
konusunda önde ve arkada da sorun yok. Cam tavan sayesinde kokpit ferah. Model
bagaj alanı olarak ise 587 litrelik bir alan sunmuş. Bu hacim ile birçok
rakibini geride bırakıyor.
Motor
Araçta Volkswagen
modellerinden de iyi hatırlayacağımız 1.6 litre dizel üniteye yer verilmiş.
3000 ila 4000 devir bandı arasında 105 bg güç üreten bu motor 1750 ila 2500
devir bandı arasında ise 250 Nm tork değeri sağlıyor. 1276 kg ağırlığındaki
gövdeye 11 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunan motor maksimum 191 Km/s
hız değerine sahip. Türkiye’de sadece DSG otomatik şanzımanla satılacak olan
aracın fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 3.9 litre. Alt
devirlerde yüksek torkun avantajını kullanan motor canlı kalabiliyor. Ürettiği
güç konusunda rakiplerinin gerisinde diyebiliriz. Model ile test tüketimimiz
sakin kullanımlarda 5.8, performanslı kullanımlarda ise 8.4 litre olarak
kayıtlara geçti.
Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta
sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. 16 inç jantlar ile konfor anlamında
başarılı sayılacak işler çıkarıyor. Yalıtım konusunda da başarılı olan model
motor, yol ve rüzgar sesini kabin içine almıyor. Yan destekli koltuklar sizi
iyi kavrayarak rahat bir yolculuk yapmanızı sağlıyor. Virajlarda da bunun
avantajı fazlasıyla hissediliyor. Model hisli direksiyon ve orta sertlikteki
süspansiyonları ile iyi bir viraj performansı sergiliyor. Modelin sınırlarını
zorlarsanız önden kaymalara şahit olabilirsiniz. Standart olan ESP ise sizi
yolda tutmak için elinden geleni yapıyor.
Güvenlik
SEAT’ın başarılı
model ailesi Leon, Sport Tourer versiyonu Leon ST ile bir kez daha güvenliğini
kanıtladı. Ailenin 5 kapılı versiyonunda olduğu gibi Euro NCAP’ten beş yıldız
alan model ikincil çarpışma fren sistemi gibi aktif güvenlik özellikleriyle bu
ödülü almaya hak kazandı. Ön çarpışma, bir başka aracın yandan ve arkadan çarpması
gibi testlerin yapıldığı programda Leon ST, yetişkin yolcu korumasında maksimum
derece olan yüzde 94 ile derecelendirilirken, gerçekleştirilen dinamik
testlerde çocuk güvenliği kategorisinde de en yüksek puanla; yüzde 92 ile
derecelendirildi. Euro NCAP, yolcu hava yastığının arkaya dönük çocuk koltuğu
kurulumunda pasif hale gelmesi uyarısının sürücü tarafından görüntülenebilmesi
özelliğine de olumlu not verdi. Leon ST’nin beş yıldız almasında etkili bir
güvenlik sistemi olan ikincil çarpışma freni, ilk çarpışmanın ardından aracı
frenleyerek darbenin etkisiyle hızlanan aracı yavaşlatarak ikinci bir çarpışma
riskini azaltıyor.
Yorum Alper Güler
Bu karoserdeki otomobiller yurt dışında oldukça fazla tercih
edilirken Türkiye’de deyim yerindeyse hakları yeniyor. Ancak tüketici de haklı.
Bu otomobillerin 2.el performansları düşük. Ayrıca kalabalık şehirlerde park
problemi oldukça fazla. Avantajları yok mu tabiî ki var. Kışkırtıcı tasarımlar,
geniş iç ve bagaj hacmi bunlardan sadece bir kaçı. Leon ST’de ise yukarıda
saydığım bir çok özellik mevcut. 1.6 litre dizel ünite DSG şanzıman ile
başarılı bir birliktelik gerçekleştiriyor. Ancak bu kadar sportif bir tasarımın
biraz daha güçlü olmasını istiyorsunuz. Dizel ünite ise benim sınırlarım var
diyor. Ortak kullanılan bu motorun bir an önce geliştirmesi şart. Modelin en
çarpıcı yanı ise bagaj hacmi. 587 litre ile Focus SW, Megane ST gibi bir çok
rakibini geride bırakıyor. Sürüş konusunda da üstünlükleri var ama en iyisi
değil! Modeli Türkiye’de tek donanım seçeneği ile satın alabiliyorsunuz. Model
bu haliyle başarılı bir paket ancak bu motor artık rakipleriyle boy ölçüşemiyor.
Teknik Özellik
Motor: | 1.6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 Bg 3000-4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1750-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11 s | |
Maksimum Hız: | 191 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,5 lt | |
Karma: | 3,5 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 102 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4535 mm | |
Genişlik: | 1816 mm | |
Yükseklik: | 11454 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2636 mm | |
Bagaj Hacmi: | 587 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1276 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder