Mercedes-Benz’deki yenileme akımı C serisinde de
gerçekleşti. Uzun yıllar gerek tasarımı gerekse satış rakamlarıyla adından söz
ettiren bu otomobil, Nisan ayından itibaren yeni yüzüyle Türkiye’de satılıyor.
Şık tasarımıyla dikkat çeken C serisinde ağabeyi E serisinden de esintiler
görmek mümkün. Dört farklı donanım ile satın alabildiğiniz C serisi motor
seçeneği olarak ise 2 benzinli ve bir de dizel üniteyi sunuyor. Önümüzdeki yıl
Renault ile dizel motor kardeşliği yapması beklenen model, 1.6 litre benzinli
motoruyla test konuğumuz oluyor.
Tasarım
Selefine göre daha
dinamik olan model eskisine göre keskin hatlara kavuşmuş. Yeni far grubunun
kullanıldığı araç, selefinin aksine LED gündüz aydınlatmalarını far grubunun
içine taşımış. Bu tasarım ile E serisine de benzediğini görmek mümkün. Tampon
kenarlarında yer alan havalandırma kanalları çift parçalı krom çıtalar ile şık
kılınmış. Selefine göre ön ızgara daha oval hatlara kavuşturulmuş. Paralel
uzanan ızgara hatları ise marka logosuyla birleştirerek bütünlük sağlanmış. Yan
bölümde keskin hatları görmek mümkün. 17 inç alaşımlı jantlar ise mütevazı bir yapı
oluşturmuş. Yan aynalarda da değişimler göze çarpıyor. Selefinde çift çizgi
halinde yan aynalarda uzanan sinyaller yerini tek ve sade bir ışık grubuna
bırakmış. Ek olarak selefindeki dikdörtgen seklini andıran yan aynalar yeni
nesilde oval bir yapıya kavuşmuş. Arka bölüme geldiğimizde yeni S serisini
hatırlatan bir tasarım bizleri karşılıyor. Bu algıyı oluşturan en büyük detay
ise stop grubu ve difüzör oluyor. Krom kaplı difüzör şık bir görüntü sunarken
yükseltilen bagaj kapağı çizgisiyle bu bölüme sportif bir hava katmış. Yeni
Mercedes C serisi, 4686 mm uzunluğa, 1810 mm genişliğe, 1442 mm yüksekliğe ve
2840 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile eskisinden 95 mm daha uzun, 40 mm
daha geniş, 5 mm daha alçak ve 80 mm daha uzun aks mesafesine sahip. En güçlü
rakibi BMW 3 serisinden ise 62 mm daha uzun, 1 mm daha dar, 13 mm daha yüksek
ve 30 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Bu kısımda tasarım
anlamında yine S serisinden esintiler görmek mümkün. Orta ve ön konsoldaki
kontrol kumandaları, kapı içlerindeki hoparlörler ve sürücü kapısındaki kontrol
kumandaları bu benzerliği destekliyor. Selefindeki gibi 3 kollu direksiyon
yapısı göze çarpıyor. Ancak yeni C serisinde bu direksiyon iç bükey bir yapı
kazanmış. Krom detaylarla süslenen direksiyon otomobilin bir çok özelliğini
kontrol eden tuşlar ile ergonomi anlamında size destek oluyor. Ön konsolun orta
bölümünde piyano siyahı bir kaplama kullanılmış. Dilerseniz bunu ahşap
görüntüye sahip olan bir seçenek ile değiştirebilirsiniz. Krom renk ile
belirginleştirilmiş tuşların kullanımı oldukça kolay. İki koltuk arasında
konumlandırılan Touchpad şık ve kolay kullanılıyor. Bu donanımı kullanarak orta
konsoldaki ekran yardımıyla otomobilinizle ilgili birçok özelliği kontrol edip
hatta internette sörf bile yapmak mümkün. Eğer bu butonun kullanımı zor
derseniz hemen bu tuşun altında joystic görevi gören yuvarlak bir tuş ile
sistemi kontrol edebiliyorsunuz. Bu kontrol kumandasının solunda park yardım ve
otomobilin sürüş modlarını kon trol eden butonlar yer alıyor. Hemen sağ
tarafında ise Start&Stop, müzik sistemini açıp kapama tuşu ve ses kontrol
kumandalarına yer verilmiş. Vitesin direksiyon arkasındaki bir kola taşınması
orta konsolda küçük eşya gözü konusunda size geniş bir alan sunmuş. Bu alanın
dışında çift kapaklı kolçak kısmında ve kapı iç ceplerinde alanlar mevcut. Çift
parçalı sunroof sayesinde iç mekan ferah kılınırken önde ve arkada oturan
misafirler hacim, diz ve baş mesafesi konusunda sıkıntı çekmiyor. Ferah iç
hacmin yanı sıra model bagajda 480 litrelik bir alanı kullanımınıza sunuyor. Bu
alan selefine göre 5 litre daha arttırılmış ve rakibi BMW 3 serisi ile aynı
ölçüye sahip.
Motor
Makyajlı selefinde
bir ara 1.8 litre sonra tekrar 1.6 litre olarak sunulan ünite yeni Mercedes C
serisinde yine 1.6 litre olarak kullanılmış. Turbo destekli 1.6 litrelik ünite 5300 d/d’de 156 bg güç ve
1200 ila 4000 devir bantları arasında 250 Nm tork üretiyor. Bu motor modele 8.5
saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve maksimum 223 Km/s hız değeri sunuyor. Fabrika
verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.5 litre. 7G-Tronic şanzıman ile
kombine edilen bu ünite BMW modellerinden anımsadığımız sürüş modlarına sahip.
Eco, Comfort, Sport, Sport+ ve Invidual olarak sıralanan modlar size farklı
sürüş karakterleri sunuyor. Eco modunda tamamıyla ekonomik sürüşler yaptıran
modelin gaz tepkileri yumuşuyor ve klima ve benzeri konfor özelliklerinin
performansları düşürülüyor. Sport + modunda gücünün son damlasına kadar size hizmet
eden model, individual modda ise motor, direksiyon, start stop sistemi ve
havalandırmayı istediğiniz şekilde uyarlama imkanını size sunuyor. Model ile
Eco modu aktif iken sakin kullanımlarda 7 litre, Sport + ve Individual mod da
performanslı kullanımlarda 9.4 litrelik tüketim değerleri elde ettik. Eco
modunda gösterge panelinde ekonomik sürüşe yönlendiren bilgileri takip ederek
tüketim değerinizi daha da aşağıya çekebilirsiniz.
Konfor & Yol Tutuş
Otomobilde darbe emişi
yüksek süspansiyonlara yer verilmiş. Ancak test aracımızdaki gibi 17 inç
jantlar tercih ederseniz konforunuz bir parça törpülenebilir. Viraj performansı
da başarılı olan model sınırları zorlandığında ilk kaymayı arkadan başlatıyor.
ESP sistemi sayesinde rayında tutulan modelde ESP devre dışı bırakılıyor. Bu
durum sizi boş alanlarda arkadan itişin keyfini çıkarabileceğim düşüncesine
itebilir. Ancak ESP’yi devre dışı bıraksanız da sistem kayma şiddetlenince
müdahalelerde bulunuyor. İçerideki yan destekli ön koltuklar size özellikle
virajlarda fazlasıyla yardım sağlıyor. Ayrıca ayarlanabilir baldır destekli
koltuklar son derece dikkat çekici.
Yorum Alper Güler
Mercedes’in başarılı satış rakamları yakalayan modelleri
arasında olan C serisi dinamizm kavramını son versiyonu ile yakalamış. Selefi
tasarım anlamında şık görünürken yeni nesil ile sporcu bir ruh yakalanmış.
Makyajlı versiyonuyla kalite algısı yükselen malzemeler yeni versiyon ile tavan
yapmış. Ancak piyano siyahı görselli konsol yüksek ışıkta parlama yaparken,
parmak izlerinizi üzerinde tutarak kötü bir görüntü oluşturuyor. İç mekan S
serisinden tanıdık. Bu onun en büyük avantajı. Kabin içi ambians ve LED
aydınlatma şık bir detay olmuş. Orta konsoldaki Touchpad oldukça kullanışlı.
Ortadaki ekran sayesinde otomobilin birçok detayına rahat bir şekilde
erişebiliyorsunuz. Ekstradan akıllı telefonunuzu bu sisteme bağlayarak internete
bu ekrandan girmeniz mümkün kılınmış. Böyle üstün özelliklere sahip ekranın
müzik sistemi kapalıyken vitesi “R” konumuna getirdiğinizde geri park
kamerasını hala aktif edememesi büyük eksiklik! 1.6 litrelik motor performans
konusunda başarılı ve vergi avantajına sahip. 7 ileri otomatik şanzıman ile
oluşan bu birliktelik sürüş modlarıyla desteklenmiş. Bu sayede model özellikle
Sport+ mod da performansını üst seviyelere taşıyor. Direksiyon tepkileri bu
modda iken daha keskin. Otomobilin viraj performansı başarılı. ESP sistemi çok
temkinli. Devrede iken kaymanın başlayacağı anı hissettiği andan itibaren
otomobile müdahalede bulunuyor. Ayrıca kapatsanız bile sınırlı eğlence
yaşattırıyor. Fiyat olarak ise test aracımız 150 Bin TL seviyesini biraz geçen
bir etikete sahip. Başlangıç fiyatı olarak karşılaştırdığımızda BMW 3 serisi
Mercedes C serisinden biraz daha ucuz. Biraz klişe olacak ama bu gerçek
değişmiyor. Performans ve adrenalin isterseniz BMW, konfor istiyorsanız
tercihiniz yeni C olmalıdır.
Teknik Özellik
Motor: | 1.6 | |
Motor Hacmi: | 1595 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 Bg 5300 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1200-4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,5 s | |
Maksimum Hız: | 223 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,9 lt | |
Şehir Dışı: | 4,7 lt | |
Karma: | 5,5 lt | |
Test: | 7 lt | |
CO2 Emisyonu | 127 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4686 mm | |
Genişlik: | 1810 mm | |
Yükseklik: | 1442 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2840 mm | |
Bagaj Hacmi: | 480 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 41 lt | |
Boş Ağırlık: | 1425 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/50 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder