Elantra başarılı tasarımıyla markanın dikkat çekici
modelleri arasında. i30’un sedan versiyonu olarak da lanse edilen model
geçtiğimiz günlerde makyajlanarak Türkiye’de neredeyse olmazsa olmazlar arasına
giren 1.6 litre dizel otomatik kombinasyonuna kavuştu. Model test köşemize
dizel motorlu, manuel şanzımanlı ve baz donanımıyla konuk oluyor.
Tasarım
Model makyaj ile
birlikte selefine göre daha iddialı bir yapıya kavuşmuş. Yeniden tasarlanan
farlar ve LED aydınlatmalar modele agresif bakışlar katmış. Projeksiyon tipi
farların baz donanımda bile standart sunulması dikkat çekici bir özellik
oluyor. Makyajla birlikte sis farlarında da değişime gidilmiş. Selefindeki
toplu yapı yerini bumerang şeklindeki tasarıma bırakmış. Arka bölümde ise
karartılmış stoplar ve tampon bölümünde yapılan değişimler farklılık olarak
göze çarpıyor. Siyah renkli difüzör, spoyler görünümlü yükselen bagaj kapağı
makyajla gelen detaylar arasında. Boyut disiplininde model selefine göre sadece
20 mm daha uzatılmış. Diğer disiplinlerde ise selefi ile aynı ölçülere sahip.
İç Mekan
İçeriye geçtiğimizde
selefindeki gibi alışık olduğumuz bir tasarım bizleri karşılıyor. İç mekânda
makyaj ile birlikte değişimler mevcut fakat ayrıntılara gizlenmiş. Bunlardan
biri ön konsolun orta bölümündeki havalandırma ızgaralarının yukarıya taşınmış
olması. Ufak bir detay fakat ergonomi anlamında katkı sağlamış. Diğer bir
değişim ise gelişmiş multimedya ünitesi oluyor. Son derece fonksiyonel ünite
sadece en üst donanımda sunuluyor. Test aracımızda sunulan müzik sistemi sadece
bluetooth bağlantı özelliğine sahipti. Ses kalitesi ise tatminkâr seviyede.
İçeride küçük eşyalarınız için bolca yer var. En çok kullanılan vites önündeki
bölümde ise kapaklı bir göz sunulmuş. Önde ve arkada oturanlar bol hacim sunan
model kullanıcısını üzmüyor. 485 litrelik kapasitesi ile rakibi Jetta’dan 25
litre Fluence’dan ise 45 litre daha küçük bir bagaj hacmine sahip.
Motor
Model makyaj ile
dizel motora kavuştu. 6 ileri otomatik ve manuel olarak da satın alınabilen
Hyundai Elantra, manuel şanzımanlı seçeneği ile test konuğumuz. 1.6 litre dizel
motor 4000 d/d’de 128 Bg güç, 2750 d/d’de ise 260 Nm tork değeri sunuyor.
Otomatik şanzımanlı modelde ise tork 280Nm olarak sunulmuş. Bu değerler ile
Elantra, 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s
hız değerine sahip. Modelin fabrika tüketim değeri ise 4.9 litre olarak
belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5.2 litre performanslı
kullanımlarda ise 6.4 litrelik değerler elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta
sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Konfor anlamında sıkıntı yaşatmayan
süspansiyonlar sessiz çalışmasıyla da beğeni kazanıyor. Ses yalıtımı demişken
selefine göre yol kat eden Elantra motor, yol ve rüzgâr sesi konusunda da
iyileştirilmiş. Orta sertlikteki süspansiyon yol tutuş konusunda avantaj
sağlamış. Bunun yanı sıra “Comfort”, “Normal” ve “Spor” olmak üzere 3 farklı
direksiyon seçeneği sunan sistem en büyük destekçiniz. Fazla zorlanan model ilk
kaymayı önden gerçekleştiriyor. Standart olarak sunulan ESP ise sizi çizgide
tutmayı başarıyor.
Yorum Alper Güler
Elantra Türkiye’ye ilk geldiğinde dizel motorun olmayışıyla
maça bekli de 1-0 yenik başladı diyebiliriz. Hatta uzun süre “Dizel olsa yok
satar!”, “Dizel motor çok iyi olur” gibi sözleri çok duydum. Marka müşteri
isteklerini dinlemiş olacak ki makyajla birlikte dizel motoru bu otomobilde
sunmaya başladı. Otomatik seçeneği olması da müşterileri fazlasıyla cezp
edecek. Alt devirlerde motor canlı kalmayı başarıyor. Altı oranlı manuel
şanzıman ekonomi konusunda fazlasıyla destekçi. Sakin kullanımlarda fabrika verileri
rahatça yakalanabilir. Baz donanım satın alırsanız sadece projeksiyon farlara
ve LED aydınlatmalara sahip oluyorsunuz. Bunun dışında en basit arka park
sensörü gibi ihtiyaç olan birçok donanım bir üst donanımda yer alıyor! Bu
modelde en çok eksikliğini hissettiğimiz hız sabitleyici de makyajla birlikte
sunulmuş. Güzel bir ayrıntı ancak o da üst donanımda bulunuyor. Model sunduğu
birçok ayrıntı ile kuşkusuz selefinden başarılı. İş fiyat konusuna geldiğinde
ise kafalar karışabiliyor. Test aracımızın fiyatı 71 Bin seviyesini biraz
geçiyor. Rakiplerine baktığımızda başlangıç donanımı ve dizel motoruyla 10 Bin
lira ucuza rakibi Renault Fluence satın alınabiliyor. Ford Focus ve Volkswagen
Jetta’da daha ucuza alınabilecek araçlar arasında. Motor gücüyle en yakın
olduğu Opel Astra Sedan 1.6 dizel’in baz versiyonu da Elantra’dan ucuz kalıyor.
Model başarılı bir paket ancak fiyatı söyleyecek söz bırakmıyor.
Teknik Özellik
Motor: | 1.6 CRDi | |
Motor Hacmi: | 1582 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 128 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,5 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,4 lt | |
Şehir Dışı: | 4 lt | |
Karma: | 4,9 lt | |
Test: | 5,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 128 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4550 mm | |
Genişlik: | 1775 mm | |
Yükseklik: | 1445 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2700 mm | |
Bagaj Hacmi: | 485 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1343 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder