Markanın 2009 yılında satışa sunduğu Skoda Yeti, özgün
tasarım dili ve şirin yapısıyla dikkatleri üzerine çekmişti. Volkswagen grubuna
katılmasından sonra hızlı şekilde gelişim gösteren model yenilenen yüzüyle
tekrar karşımıza çıkıyor. Türkiye’de olmazsa olmazlar arasına giren dizel
otomatik kombinasyonu makyaj ile Yeti’de yerini almış.
Tasarım
Model geçtiğimiz
günlerde makyaj operasyonuna tabi tutuldu. Operasyonda model özellikle far ve
ızgara grubunda değişime uğramış. Ayrıca makyaj ile marka logosu da güncel
tasarımına kavuşmuş. Günümüz otomobillerde olmazsa olmaz özellikler arasında
yer alan LED gündüz farları ön bölümde yerini almış. Selefindeki çift far
grubundan vazgeçilmesi ve kaput üzerindeki daha keskinleştirilmiş hatlar
otomobile dinamizm ruhunu işlemiş. Otomobilin dört bölümünde yer alan gövdeden
farklı detaylar otomobilin arazi karakterini vurgulamış. City ve Outdoor olmak
üzere iki versiyonu olan model Türkiye’de sadece Outdoor olarak satılacak. Yan
bölümde paralel uzanan tavan çizgisi göze çarpıyor. Bu özellik baş mesafesini
olumlu yönde etkilemiş. Modelde sunulan alaşımlı jantları beğenmezseniz marka
size beş adet daha seçenek sunmuş. Arka bölümde değişim olarak LED teknolojili
stoplar göze çarpıyor. Ayrıca bagaj kapağının plakalık bölümü iç bükey
çizgilerle desteklenmesi bu bölüme farklı bir hava katmış. Modelin ölçülerine
baktığımızda Yeti, 4222 mm uzunluğa, 1793 mm genişliğe, 1691 mm yüksekliğe ve
2578 mm aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Model içeride çift renkli
bir ön konsolla bizleri karşılıyor. Açık renkli bölgeler iç mekana ferahlık
katmış. Malzeme kalitesi konusunda konsolun üst kısmında çok da yumuşak olmayan
malzeme kullanılmış. Ancak alt bölümde ve kapı içlerinde hala sert malzemelerin
yer aldığını belirtmeliyiz. Gösterge paneli selefindeki gibi ve kolay okunuyor.
Burada değişim olarak ise direksiyon göze çarpıyor. Makyaj ile direksiyon
güncel Skoda modellerindeki gibi sunulmaya başlanmış. Ergonomi anlamında
modelin sıkıntı yaşatmadığı aşikar. Direksiyon üzerindeki tuşlar da erişim
konusunda size fazlasıyla yardımcı oluyor. Ön konsolun orta bölümünde
dokunmatik özellikli bir müzik sistemi yer alıyor. Sistemin performansı
başarılı. Hemen altında ise klima kumandaları göze çarpıyor. Bu sistemin kullanımı
da performansı da başarılı. Model “Simply Clever” prensibini göz önünde
bulundurarak bütün boş alanlarını size küçük eşya gözü olarak sunmuş. Bu
doğrultuda vites önü, arkası ve kapı kenarlarında yeteri kadar alan bulunuyor.
Ayrıca bunlara ek olarak bagaj alanında askılıklar ve diğer saklama alanları
sunulmuş. Sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntı yer almıyor. Direksiyon ve koltuk
ayarları size optimum sürüş pozisyonunu rahatlıkla sunuyor. Önde ve arkada
sunulan alan yeterli. Özellikle arka koltukların ileri geri oynaması diz
mesafesi konusunda buradaki misafirlerine hacim anlamında kolaylık sağlıyor.
Yan destekli koltuklar özellikle hafif arazi ve virajlarda sizi koltukta tutmak
için elinden geleni yapıyor. Model bagaj alanı olarak ise 416 litrelik bir alan
sunmuş.
Motor
Skoda Yeti’de 1.2 TSI
105 Bg, 1.4 TSI 122 Bg ve 1.6 litre 105 bg dizel ünite seçenekleri sunulmuş.
Test konuğumuz 1.6 litre dizel motora sahip. Bu motor 4400 d/d’de 105 Bg güç,
1500 ila 2500 d/d’lar arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri otomatik
şanzıman (DSG) ile başarılı bir birliktelik gösteren bu ünite Skoda Yeti’ye
12.2 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 175 Km/s hıza
sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 5 litre olarak
belirlenmiş. Model bu kombinasyon ile özellikle Türkiye pazarındaki beklentiyi
karşılamış. Alt devirlerde torkun başarılı bir şekilde kullanılması modelin güç
ihtiyaçlarına olumlu cevap vermesini sağlamış. Fabrika tüketim verisi iddialı olan
Skoda Yeti ile sakin kullanımlarda elde ettiğimiz 5.2 litrelik değer başarılı.
Performanslı kullanımdaysa tüketim 7 litrenin biraz üzerine çıkabiliyor.
Konfor & Yol Tutuş
Model karakteri
gereği yüksek bir yapıya sahip. Orta sertlikteki süspansiyon ve yüksek yapı
size özellikle hafif arazi kullanımlarında avantaj sağlıyor. Yalıtım konusunda
da başarılı olan model sadece üst devirlerde motor sesini kabin içine
yansıtıyor. Konforlu süspansiyonların virajlarda da elinin boş olmadığını
söylemek gerekir. Ayrıca hisli direksiyon otomobilin yol tutuşuna katkı
sağlamış. Modeli zorladığınızda ilk kayma arkadan geliyor. Ancak korkmayın ESP
sistemi sayesinde güvendesiniz.
Güvenlik
Skoda Yeti Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Skoda Yeti makyaj ile hiç kuşkusuz kimliğini daha iyi yansıtmış.
Ayrıca selefine göre daha dinamik ve daha olgun bir yapıya kavuşmuş. Ön
tamponda kullanılan krom görselli detaylar ve tekerlek kemerlerindeki siyah
detaylar otomobili olduğundan daha güçlü göstermiş. Kişileştirme kapsamında
model aynaların dış kenarları ve tavan bölümünde renk seçenekleri sunmuş. Bu
oldukça hoş bir ayrıntı olmuş. Skoda Yeti, Türkiye’ye sadece Outdoor seçeneği
ile gelecek. Yani otomobillerin hepsi görsel olarak araziye düşkün görünecek.
İç mekanda da direksiyon dışında çok büyük değişiklik göze çarpmıyor. Asıl
merak edilen makyajla gelen dizel otomatik birlikteliğin nasıl bir performans
sunuyor olması. Bu birliktelik deyim yerindeyse Yeti’ye ilaç gibi gelmiş. DSG
şanzımanın hızlı ve sarsıntısız geçişleri performans ve konfor konusunda modeli
başarılı kılıyor. Şanzıman vites üzerinden manuel de kullanılabiliyor. Bu
konumda direksiyon arkasında kulakçıkları da aramadım değil. Ekonomi konusunda
da Yeti size yardımcı oluyor. Çok rahat bir şekilde fabrika verilerine yakın
değerler elde edebiliyorsunuz. Model Türkiye’de 4x2 versiyonuyla satılıyor.
Hafif arazide model size istenileni veriyor. Ancak şartlar biraz zorlaştığında
4x4 çekiş sistemini aramaya başlıyorsunuz. Gelelim fiyatlara… Testi
gerçekleştirdiğimiz tarihte Skoda Yeti 51.900 TL’den başlayan fiyata sahipti.
Dizel otomatik kombinasyonunun Ambition donanımla satın almak isterseniz 68.900
TL başlangıç fiyatını ödemeniz gerekecek. Bu fiyatlar rakiplerinden avantajlı.
Ancak 4x4 seçeneğinin sunulmamış olması Yeti’nin en büyük eksiği. Ben çok zorlu
arazide dolanmam derseniz Skoda Yeti sizin için biçilmiş kaftan.
Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 Bg 4400 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12.2 s | |
Maksimum Hız: | 175 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,7 lt | |
Şehir Dışı: | 4,7 lt | |
Karma: | 5 lt | |
Test: | 5,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 132 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4222 mm | |
Genişlik: | 1793 mm | |
Yükseklik: | 1691 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2578 mm | |
Bagaj Hacmi: | 416 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1445 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder