Haberler

3 Haziran 2014 Salı

Test - Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Elegance - İlaç gibi gelmiş!

Markanın 2009 yılında satışa sunduğu Skoda Yeti, özgün tasarım dili ve şirin yapısıyla dikkatleri üzerine çekmişti. Volkswagen grubuna katılmasından sonra hızlı şekilde gelişim gösteren model yenilenen yüzüyle tekrar karşımıza çıkıyor. Türkiye’de olmazsa olmazlar arasına giren dizel otomatik kombinasyonu makyaj ile Yeti’de yerini almış.

Tasarım

Model geçtiğimiz günlerde makyaj operasyonuna tabi tutuldu. Operasyonda model özellikle far ve ızgara grubunda değişime uğramış. Ayrıca makyaj ile marka logosu da güncel tasarımına kavuşmuş. Günümüz otomobillerde olmazsa olmaz özellikler arasında yer alan LED gündüz farları ön bölümde yerini almış. Selefindeki çift far grubundan vazgeçilmesi ve kaput üzerindeki daha keskinleştirilmiş hatlar otomobile dinamizm ruhunu işlemiş. Otomobilin dört bölümünde yer alan gövdeden farklı detaylar otomobilin arazi karakterini vurgulamış. City ve Outdoor olmak üzere iki versiyonu olan model Türkiye’de sadece Outdoor olarak satılacak. Yan bölümde paralel uzanan tavan çizgisi göze çarpıyor. Bu özellik baş mesafesini olumlu yönde etkilemiş. Modelde sunulan alaşımlı jantları beğenmezseniz marka size beş adet daha seçenek sunmuş. Arka bölümde değişim olarak LED teknolojili stoplar göze çarpıyor. Ayrıca bagaj kapağının plakalık bölümü iç bükey çizgilerle desteklenmesi bu bölüme farklı bir hava katmış. Modelin ölçülerine baktığımızda Yeti, 4222 mm uzunluğa, 1793 mm genişliğe, 1691 mm yüksekliğe ve 2578 mm aks mesafesine sahip.

İç Mekan

Model içeride çift renkli bir ön konsolla bizleri karşılıyor. Açık renkli bölgeler iç mekana ferahlık katmış. Malzeme kalitesi konusunda konsolun üst kısmında çok da yumuşak olmayan malzeme kullanılmış. Ancak alt bölümde ve kapı içlerinde hala sert malzemelerin yer aldığını belirtmeliyiz. Gösterge paneli selefindeki gibi ve kolay okunuyor. Burada değişim olarak ise direksiyon göze çarpıyor. Makyaj ile direksiyon güncel Skoda modellerindeki gibi sunulmaya başlanmış. Ergonomi anlamında modelin sıkıntı yaşatmadığı aşikar. Direksiyon üzerindeki tuşlar da erişim konusunda size fazlasıyla yardımcı oluyor. Ön konsolun orta bölümünde dokunmatik özellikli bir müzik sistemi yer alıyor. Sistemin performansı başarılı. Hemen altında ise klima kumandaları göze çarpıyor. Bu sistemin kullanımı da performansı da başarılı. Model “Simply Clever” prensibini göz önünde bulundurarak bütün boş alanlarını size küçük eşya gözü olarak sunmuş. Bu doğrultuda vites önü, arkası ve kapı kenarlarında yeteri kadar alan bulunuyor. Ayrıca bunlara ek olarak bagaj alanında askılıklar ve diğer saklama alanları sunulmuş. Sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntı yer almıyor. Direksiyon ve koltuk ayarları size optimum sürüş pozisyonunu rahatlıkla sunuyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Özellikle arka koltukların ileri geri oynaması diz mesafesi konusunda buradaki misafirlerine hacim anlamında kolaylık sağlıyor. Yan destekli koltuklar özellikle hafif arazi ve virajlarda sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor. Model bagaj alanı olarak ise 416 litrelik bir alan sunmuş.

Motor

Skoda Yeti’de 1.2 TSI 105 Bg, 1.4 TSI 122 Bg ve 1.6 litre 105 bg dizel ünite seçenekleri sunulmuş. Test konuğumuz 1.6 litre dizel motora sahip. Bu motor 4400 d/d’de 105 Bg güç, 1500 ila 2500 d/d’lar arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri otomatik şanzıman (DSG) ile başarılı bir birliktelik gösteren bu ünite Skoda Yeti’ye 12.2 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 175 Km/s hıza sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 5 litre olarak belirlenmiş. Model bu kombinasyon ile özellikle Türkiye pazarındaki beklentiyi karşılamış. Alt devirlerde torkun başarılı bir şekilde kullanılması modelin güç ihtiyaçlarına olumlu cevap vermesini sağlamış. Fabrika tüketim verisi iddialı olan Skoda Yeti ile sakin kullanımlarda elde ettiğimiz 5.2 litrelik değer başarılı. Performanslı kullanımdaysa tüketim 7 litrenin biraz üzerine çıkabiliyor.

Konfor & Yol Tutuş
Model karakteri gereği yüksek bir yapıya sahip. Orta sertlikteki süspansiyon ve yüksek yapı size özellikle hafif arazi kullanımlarında avantaj sağlıyor. Yalıtım konusunda da başarılı olan model sadece üst devirlerde motor sesini kabin içine yansıtıyor. Konforlu süspansiyonların virajlarda da elinin boş olmadığını söylemek gerekir. Ayrıca hisli direksiyon otomobilin yol tutuşuna katkı sağlamış. Modeli zorladığınızda ilk kayma arkadan geliyor. Ancak korkmayın ESP sistemi sayesinde güvendesiniz.

Güvenlik


Skoda Yeti Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.

Uzman Yorumu - Alper Güler

Skoda Yeti makyaj ile hiç kuşkusuz kimliğini daha iyi yansıtmış. Ayrıca selefine göre daha dinamik ve daha olgun bir yapıya kavuşmuş. Ön tamponda kullanılan krom görselli detaylar ve tekerlek kemerlerindeki siyah detaylar otomobili olduğundan daha güçlü göstermiş. Kişileştirme kapsamında model aynaların dış kenarları ve tavan bölümünde renk seçenekleri sunmuş. Bu oldukça hoş bir ayrıntı olmuş. Skoda Yeti, Türkiye’ye sadece Outdoor seçeneği ile gelecek. Yani otomobillerin hepsi görsel olarak araziye düşkün görünecek. İç mekanda da direksiyon dışında çok büyük değişiklik göze çarpmıyor. Asıl merak edilen makyajla gelen dizel otomatik birlikteliğin nasıl bir performans sunuyor olması. Bu birliktelik deyim yerindeyse Yeti’ye ilaç gibi gelmiş. DSG şanzımanın hızlı ve sarsıntısız geçişleri performans ve konfor konusunda modeli başarılı kılıyor. Şanzıman vites üzerinden manuel de kullanılabiliyor. Bu konumda direksiyon arkasında kulakçıkları da aramadım değil. Ekonomi konusunda da Yeti size yardımcı oluyor. Çok rahat bir şekilde fabrika verilerine yakın değerler elde edebiliyorsunuz. Model Türkiye’de 4x2 versiyonuyla satılıyor. Hafif arazide model size istenileni veriyor. Ancak şartlar biraz zorlaştığında 4x4 çekiş sistemini aramaya başlıyorsunuz. Gelelim fiyatlara… Testi gerçekleştirdiğimiz tarihte Skoda Yeti 51.900 TL’den başlayan fiyata sahipti. Dizel otomatik kombinasyonunun Ambition donanımla satın almak isterseniz 68.900 TL başlangıç fiyatını ödemeniz gerekecek. Bu fiyatlar rakiplerinden avantajlı. Ancak 4x4 seçeneğinin sunulmamış olması Yeti’nin en büyük eksiği. Ben çok zorlu arazide dolanmam derseniz Skoda Yeti sizin için biçilmiş kaftan.


Teknik Özellik

Teknik Özellikler
Motor:1.6 TDI
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:105 Bg 4400 d/d
Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma12.2 s
Maksimum Hız:175 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,7 lt
Şehir Dışı:4,7 lt
Karma:5 lt
Test:5,2 lt
CO2 Emisyonu132 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4222 mm
Genişlik:1793 mm
Yükseklik:1691 mm
Dingil Mesafesi:2578 mm
Bagaj Hacmi:416 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
Boş Ağırlık:1445 kg
Lastik Boyutu:205/55 R 16








































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder