Hatchback otomobiller özellikle genç birçok sürücünün
hayalini süsler. Bu yaş grubu kullanıcılar birazda modifikasyon işine girerek
otomobillerinin albenisini yükseltmek isterler. Ancak bu durum sanayilerde uzun
vakitlerin harcanmasına sebep olur. Bunun yanı sıra yaptıracağınız usta bu işin
ehli mi? Araca zarar gelir mi gibi birçok soru aklınızda belirebilir. Markalar
bu soruları kullanıcının aklından silmek ve tasarım anlamında kullanıcıları
doyurabilmek için şu günlerde bolca orijinal olmak üzere modifikasyon amacıyla
parçalar üretiyor. İşte bu kervana Ford’da makyajlı versiyonu geçtiğimiz
günlerde tanıtılan Focus ile katılmış
Tasarım
Model standart
tasarımıyla da birçok kullanıcının ilgisini rahatlıkla çekiyordu. Ek olarak
sunulan ön tampon spliterı, yan etekler otomobile fazlasıyla albeni katmış.
Keskin hatlar ile bu çekici hava desteklenmiş. Yan bölümde etek kısmında
kullanılan sportif detayların yanı sıra beş kollu jant grubu da otomobilin ilgi
odağı olmasına yardımcı oluyor. Bu jantı beğenmezseniz model size beş adet daha
seçenek sunuyor. Yine sportif bir detay olarak da renkli kaliperler sunuluyor.
Cam kenarlarında kullanılan kromaj parçalarda çok fazla göze batmadan bu bölüme
farklılık katmış. Arka camlarında karartılması hoş bir detay olmuş. Arka bölüme
geçiyoruz. Standart model ile benzerlik taşısa da tampon altındaki siyah
difizör ile burası hareketlendirilmiş. Cam üzerindeki büyük spoyler ise sportif
havayı desteklemiş. Tabi ki tüm bu ayrıntılara sahip olmak istiyorsanız “Sport
Paket” sahibi olmanız gerekiyor.
İç Mekan
Model içeride
standart versiyonla aynı tasarıma sahip bir iç mekan sunmuş. Sport Paket kapsamında
ise farklılık olarak kapı basamaklarında krom model yazıları ve gösterge paneli
ile aynı renkte aydınlatılmış vites topuzu geliyor. Ancak test aracımızda vites
topuzu gösterge paneliyle aynı aydınlatılmamıştı. Ergonomi anlamında içeride
hiçbir sıkıntı yer almıyor. Eşya gözü konusunda yan kapı ve iki koltuk arasında
cömert alan sunan model vites önünde ise küçük eşya gözü sunmamış. Ön konsolun
üst bölümünde ses sistemine yer verilmiş. Bu sistemin performansı başarılı.
Ancak tuşların kullanımı ilk başlarda alışkanlık gerektirebiliyor. Hemen
altında ise klima kumandaları yer alıyor. Bu sistemin kullanımı da oldukça
basit. Önde ve arkada sunulan alan sınıf ortalamalarında. Bagaj hacmi konusunda
ise Focus sizi biraz üzebilir. 316 litrelik bagaj hacmi sınıf ortalamalarının
altında kalıyor.
Motor
Ford Focus’da 1.6
litre dizel motora yer verilmiş. Bu motor 3600 d/d’de 115 PS güç, 1750 ila 2000
devir arasında 270 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine
edilen dizel ünite 1344 Kg ağırlığındaki Focus’a 10.9 saniyelik 0-100 Km/s
hızlanma değeri sunarken maksimum 193 Km/s hız değeri sağlıyor. Modelin fabrika
tüketim değeri ise 4.5 litre olarak belirlenmiş. Dizel motor performans ve
ekonomiyi bir arada sunmayı başarıyor. Biz testimiz sırasında sakin
kullanımlarda 5.7 litre performanslı kullanımlarda ise 7 litrelik değerler elde
ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Model teknolojik
ekipmanları ile konforu üst seviyelere çıkarıyor. Bunlardan bir tanesi otomatik
park asistanı. Bu özellik sayesinde park problemi ortadan kalkıyor. Konfor
çıtasını yükselten bir diğer donanım ise aktif şehir içi güvenlik sistemi. Bu
özellik sayesinde model 30 Km/s hıza kadar önünüze çıkan engeli fark etmezseniz
otomatik olarak sizin yerinize fren yaparak güvenliği sağlıyor. Ford Focus orta
sertlikteki süspansiyon ile sunulmuş. Konforun yanı sıra bu süspansiyon sportif
sürüşlerde de en büyük destekçiniz. Ses yalıtımı konusunda da başarılı olan
model sadece yüksek devirlerde motor sesini kabin içine yansıtıyor.
Güvenlik
Ford Focus, EuroNcap
çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtladı. Önden çarpışma
testinde Ford Focus’un kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz
bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe
aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan
testlerde de Ford aynı başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri
iyi koruyan Focus’un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk
çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Ford
Focus koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma
sağladı.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Spor otomobile sahip olmak özellikle genç yaştaki
sürücülerin ilk hayali. Bunun için zamanını ve parasını sanayide harcayan
birçok arkadaşı tanıyorum. Evet oldukça eğlenceli bir olay ancak deneyimli
kişilerin elinden çıkmayan bazı işler trafikte sürücüleri tehlikeye atabiliyor.
Bu doğrultuda markalar kendi bünyelerinde otomobilleri daha sportif gösterecek
parçalar üretmeye başladılar. Ford’da Focus modelinde Sport Paket kapsamında
birçok aksesuar sunuyor. Tamamen orijinal olan bu parçalar ayrıca servis
garantisi kapsamında. Ön splitter, yan etekler, arka spoyler ve difizör
otomobili oldukça sportif kılmış. Hele ki kırmızı kaliperler bir otomobildeki
modifikasyonun ilk adımı olarak bilinir. Ancak arka bölümde insan dört çıkışlı
egzoz borularını da görmek istiyor hani. Sport paketi Trend X paketten itibaren
satın alabiliyorsunuz. Gelelim Sport Paket’in fiyatına… Tüm bu aksesuarlara
sahip olmanın bedeli 3.500 TL
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 TDCi | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 PS 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750-2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
Maksimum Hız: | 193 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,7 lt | |
Şehir Dışı: | 3,7 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
Test: | 5,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 117 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4358 mm | |
Genişlik: | 2010 mm | |
Yükseklik: | 1484 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2648 mm | |
Bagaj Hacmi: | 316 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1344 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder