Haberler

3 Haziran 2014 Salı

Test - Ford Focus HB 1.6 TDCi Titanium Sport Pack - Sportif Severlere

Hatchback otomobiller özellikle genç birçok sürücünün hayalini süsler. Bu yaş grubu kullanıcılar birazda modifikasyon işine girerek otomobillerinin albenisini yükseltmek isterler. Ancak bu durum sanayilerde uzun vakitlerin harcanmasına sebep olur. Bunun yanı sıra yaptıracağınız usta bu işin ehli mi? Araca zarar gelir mi gibi birçok soru aklınızda belirebilir. Markalar bu soruları kullanıcının aklından silmek ve tasarım anlamında kullanıcıları doyurabilmek için şu günlerde bolca orijinal olmak üzere modifikasyon amacıyla parçalar üretiyor. İşte bu kervana Ford’da makyajlı versiyonu geçtiğimiz günlerde tanıtılan Focus ile katılmış

Tasarım

Model standart tasarımıyla da birçok kullanıcının ilgisini rahatlıkla çekiyordu. Ek olarak sunulan ön tampon spliterı, yan etekler otomobile fazlasıyla albeni katmış. Keskin hatlar ile bu çekici hava desteklenmiş. Yan bölümde etek kısmında kullanılan sportif detayların yanı sıra beş kollu jant grubu da otomobilin ilgi odağı olmasına yardımcı oluyor. Bu jantı beğenmezseniz model size beş adet daha seçenek sunuyor. Yine sportif bir detay olarak da renkli kaliperler sunuluyor. Cam kenarlarında kullanılan kromaj parçalarda çok fazla göze batmadan bu bölüme farklılık katmış. Arka camlarında karartılması hoş bir detay olmuş. Arka bölüme geçiyoruz. Standart model ile benzerlik taşısa da tampon altındaki siyah difizör ile burası hareketlendirilmiş. Cam üzerindeki büyük spoyler ise sportif havayı desteklemiş. Tabi ki tüm bu ayrıntılara sahip olmak istiyorsanız “Sport Paket” sahibi olmanız gerekiyor.

İç Mekan

Model içeride standart versiyonla aynı tasarıma sahip bir iç mekan sunmuş. Sport Paket kapsamında ise farklılık olarak kapı basamaklarında krom model yazıları ve gösterge paneli ile aynı renkte aydınlatılmış vites topuzu geliyor. Ancak test aracımızda vites topuzu gösterge paneliyle aynı aydınlatılmamıştı. Ergonomi anlamında içeride hiçbir sıkıntı yer almıyor. Eşya gözü konusunda yan kapı ve iki koltuk arasında cömert alan sunan model vites önünde ise küçük eşya gözü sunmamış. Ön konsolun üst bölümünde ses sistemine yer verilmiş. Bu sistemin performansı başarılı. Ancak tuşların kullanımı ilk başlarda alışkanlık gerektirebiliyor. Hemen altında ise klima kumandaları yer alıyor. Bu sistemin kullanımı da oldukça basit. Önde ve arkada sunulan alan sınıf ortalamalarında. Bagaj hacmi konusunda ise Focus sizi biraz üzebilir. 316 litrelik bagaj hacmi sınıf ortalamalarının altında kalıyor.

Motor

Ford Focus’da 1.6 litre dizel motora yer verilmiş. Bu motor 3600 d/d’de 115 PS güç, 1750 ila 2000 devir arasında 270 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen dizel ünite 1344 Kg ağırlığındaki Focus’a 10.9 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 193 Km/s hız değeri sağlıyor. Modelin fabrika tüketim değeri ise 4.5 litre olarak belirlenmiş. Dizel motor performans ve ekonomiyi bir arada sunmayı başarıyor. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5.7 litre performanslı kullanımlarda ise 7 litrelik değerler elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş

Model teknolojik ekipmanları ile konforu üst seviyelere çıkarıyor. Bunlardan bir tanesi otomatik park asistanı. Bu özellik sayesinde park problemi ortadan kalkıyor. Konfor çıtasını yükselten bir diğer donanım ise aktif şehir içi güvenlik sistemi. Bu özellik sayesinde model 30 Km/s hıza kadar önünüze çıkan engeli fark etmezseniz otomatik olarak sizin yerinize fren yaparak güvenliği sağlıyor. Ford Focus orta sertlikteki süspansiyon ile sunulmuş. Konforun yanı sıra bu süspansiyon sportif sürüşlerde de en büyük destekçiniz. Ses yalıtımı konusunda da başarılı olan model sadece yüksek devirlerde motor sesini kabin içine yansıtıyor.

Güvenlik


Ford Focus, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtladı. Önden çarpışma testinde Ford Focus’un kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Ford aynı başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan Focus’un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Ford Focus koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.

Uzman Yorumu - Alper Güler

Spor otomobile sahip olmak özellikle genç yaştaki sürücülerin ilk hayali. Bunun için zamanını ve parasını sanayide harcayan birçok arkadaşı tanıyorum. Evet oldukça eğlenceli bir olay ancak deneyimli kişilerin elinden çıkmayan bazı işler trafikte sürücüleri tehlikeye atabiliyor. Bu doğrultuda markalar kendi bünyelerinde otomobilleri daha sportif gösterecek parçalar üretmeye başladılar. Ford’da Focus modelinde Sport Paket kapsamında birçok aksesuar sunuyor. Tamamen orijinal olan bu parçalar ayrıca servis garantisi kapsamında. Ön splitter, yan etekler, arka spoyler ve difizör otomobili oldukça sportif kılmış. Hele ki kırmızı kaliperler bir otomobildeki modifikasyonun ilk adımı olarak bilinir. Ancak arka bölümde insan dört çıkışlı egzoz borularını da görmek istiyor hani. Sport paketi Trend X paketten itibaren satın alabiliyorsunuz. Gelelim Sport Paket’in fiyatına… Tüm bu aksesuarlara sahip olmanın bedeli 3.500 TL

Teknik Özellikler
Motor:1.6 TDCi
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:115 PS 3600 d/d
Maksimum Tork: 270 Nm 1750-2000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma10,9 s
Maksimum Hız:193 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,7 lt
Şehir Dışı:3,7 lt
Karma:4,5 lt
Test:5,7 lt
CO2 Emisyonu117 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4358 mm
Genişlik:2010 mm
Yükseklik:1484 mm
Dingil Mesafesi:2648 mm
Bagaj Hacmi:316 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:53 lt
Boş Ağırlık:1344 kg
Lastik Boyutu:215/55 R 17




































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder