Haberler

23 Mayıs 2014 Cuma

Mercedes-Benz A180 CDI 7G-DCT - Test

Türkiye’deki akaryakıt fiyatları aldı başını gidiyor. Otomobil üreticilerinin bu konudaki önlemleri ise dizel motorlu araçlar oluyor. Ülkemizdeki yakıt giderleri sebebiyle olmazsa olmazlar arasında olan dizel ünite Mercedes modellerinde 2.2 litrelik motor ile sunulabiliyordu. Hacmine göre ekonomik olan bu motor ne yazık ki ülkemizdeki vergilendirme sistemi sebebiyle çok pahalıydı. Mercedes kurmaylarıi çareyi Renault’dan aldığı 1.5 litrelik dizel ünite ile çözmek istediler. İlk etapta manuel şanzımanla sunulan bu model otomobil satın alanların “dizel otomatik olsun” isteklerine cevap verebilmek için markanın 7 ileri otomatik şanzımanıyla da satılmaya başlandı. Manuel şanzımanlı versiyonuyla göz dolduran model otomatik vitesli versiyonuyla da aynı başarıyı gösterebilecek mi?

Tasarım
 A180 genel olarak kullanılan tasarım çizgileri ile sportif görünüyor. Keskin hatlar ile bu durum ortaya koyulmak istenmiş. Üst donanımlarda gelen LED gündüz farları A180’e farklı bir hava katıyor. Ancak test aracımız Style donanım olduğu için ancak standart far grubuyla idare etmeniz gerekecek. Çok kollu jant grubu ile sportif havadan çok elit bir algı oluşturmak istenmiş. Eğer bu jantları istemezseniz farklı alternatifleri model size sunmuş. Arka bölümde büyük stoplar göze çarpıyor. Günümüz otomobillerinde kullanılan LED destekli stoplar da aranan diğer ayrıntılardan. Rakipleri arasında ilk akla gelen model olan BMW 1 serisiyle boyut olarak karşılaştırdığımızda A Serisi; 4292 mm uzunluğuyla  45 mm daha kısa, 1780 mm genişliğiyle 15 mm daha geniş, 1433 mm yüksekliğiyle 12 mm daha yüksek.

İç Mekan
 Kokpitte alışılmış Mercedes tasarımı hakim. Gerek direksiyon tasarımı gerekse ön konsol bunu çok rahat ifade ediyor bizlere. Malzeme kalitesi anlamında hiçbir sorun göze çarpmıyor. Sert malzeme kullanımı mevcut ancak kaliteli olduğundan dolayı sorun yaşatmıyor. Test aracımızdaki gibi ön konsol döşeme renginin ikisini de siyah tercih ederseniz karamsar bir iç mekan ortaya çıkıyor. Konsolun orta bölümünde sonradan eklenmiş hissi veren ekran bulunuyor. Geri park kamerası ve müzik dinleme gibi faaliyetler konusunda size yardımcı olan bu ekranı orta konsoldaki bir tuş ile yönetmek mümkün. Burada altını çizmemiz gereken bir başka özellik ise geri park kamerası ile ilgili. Müzik sistemi açıkken aracı geri vitese aldığınızda geri park kamerası sorunsuz işlerken, sistem kapalıyken aynı yolu izlediğinizde işlev görmüyor! İçeride dikkat çeken bir diğer olumsuzluk ise arka çapraz görüş açıları. A180’de C sütunu çok büyük olduğundan dolayı görüş açısı konusunda model sıkıntı yaşatabiliyor. Bagaj hacmi konusunda da model 341 litrelik bir alanı sizlere tahsis etmiş. Bu değer ile en büyük rakibi BMW 1 serisinin gerisinde kalıyor.

Motor
 Mercedes A180’de sunulmaya başlanan 1.5 dizel üniteyi Renault modellerinden çok iyi hatırlıyoruz. 1461 cc olan bu motor 4000 devirde 109 PS güç, 1750 ila 2500 d/d arasında ise 260 Nm tork değeri üretiyor. 1425 kg ağırlığındaki A180, 0-100 Km/s hızlanmasını 11.6 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 4 litre olarak belirlenmiş. Dizel ünite alt devirlerde torkun verdiği avantaj ile sürücüyü üzmüyor. 3500 d/d bandından sonra gücü kesilen model performanslı kullanımları fazla sevmiyor. 7 ileri otomatik şanzıman ile sunulan A180’de 3 farklı şanzıman modu bulunuyor. Ancak bu modlar bu kombinasyonda çok da fazla etkili değil. Daha çok ekonomi odaklı olan bu ünite sakin kullanımlarımızda 5.2 litre performanslı kullanımlarda ise 6.8 gibi tüketim değerlerini bize sundu.

Konfor & Yol Tutuş

 Modelde sert süspansiyonlar kullanılmış. İrili ufaklı birçok çukuru bu doğrultuda hissediyorsunuz. Ancak hisli direksiyonla birleşen sert süspansiyonlar size maksimum yol tutuş konusunda destek oluyor. Virajlarda ilk kayma önden gelirken ESP sistemi sayesinde araç rayına tam zamanında oturuyor. Konfor anlamında içerideki kullanılan malzemeler aracın bu özelliğini ön plana çıkarmaya gayret gösteriyor. Ancak arka bölümde seyahat edecek uzun boylu yolcular düşük tavan yapısı sebebiyle sıkıntı yaşayabilirler.


Uzman Yorumu - Alper Güler

Devir ekonomi devri oldu. Dev markalar daha çok tüketiciye hitap edebilmek için az yakan küçük hacimli motorlara yöneldi. Mercedes ise Renault’dan aldığı 1.5 litre dCi ünite ile büyük bir atılım yapmış gibi görünüyor. Renault modellerinde başarısını ispatlamış olan bu motor şimdi ise B Serisi’nden de hatırladığımız 7G-DCT şanzıman ile sunuluyor. Çift debriyajlı, otomatikleştirilmiş olan bu şanzıman konforlu geçişleri ile sıkıntısız. Ancak bu konforlu yapı performansını törpülüyor. “Dizel araçtan ne bekliyorsunuz?” dediğinizi duyar gibiyim. Haklısınız ancak manuel şanzımanlı kombinasyonun hızlanma değerlerine bakılırsa ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır. Gelelim kritik nokta olan fiyatlara. Model başlangıç donanım olmasına rağmen 94 Bin TL seviyesini aşıyor. Marka algısı ve kalite tercihleri A180 yönlü yapabilir. Ancak daha uygun fiyata performans ve donanım konusunda daha iyi modeller fazlasıyla var.

Teknik Özellik

Teknik Özellikler
Motor:1.5 CDI
Motor Hacmi:1461 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:109 PS 4000 d/d
Maksimum Tork: 260 Nm 1750-2500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,6 s
Maksimum Hız:190 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:4,6 lt
Şehir Dışı:3,6 lt
Karma:4 lt
Test:5,2 lt
CO2 Emisyonu108 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4292 mm
Genişlik:1780 mm
Yükseklik:11433 mm
Dingil Mesafesi:2699 mm
Bagaj Hacmi:341 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
Boş Ağırlık:1425 kg
Lastik Boyutu:205/55 R 16






























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder