Türkiye’deki akaryakıt fiyatları aldı başını gidiyor.
Otomobil üreticilerinin bu konudaki önlemleri ise dizel motorlu araçlar oluyor.
Ülkemizdeki yakıt giderleri sebebiyle olmazsa olmazlar arasında olan dizel
ünite Mercedes modellerinde 2.2 litrelik motor ile sunulabiliyordu. Hacmine
göre ekonomik olan bu motor ne yazık ki ülkemizdeki vergilendirme sistemi
sebebiyle çok pahalıydı. Mercedes kurmaylarıi çareyi Renault’dan aldığı 1.5
litrelik dizel ünite ile çözmek istediler. İlk etapta manuel şanzımanla sunulan
bu model otomobil satın alanların “dizel otomatik olsun” isteklerine cevap
verebilmek için markanın 7 ileri otomatik şanzımanıyla da satılmaya başlandı.
Manuel şanzımanlı versiyonuyla göz dolduran model otomatik vitesli versiyonuyla
da aynı başarıyı gösterebilecek mi?
Tasarım
A180 genel olarak
kullanılan tasarım çizgileri ile sportif görünüyor. Keskin hatlar ile bu durum
ortaya koyulmak istenmiş. Üst donanımlarda gelen LED gündüz farları A180’e
farklı bir hava katıyor. Ancak test aracımız Style donanım olduğu için ancak
standart far grubuyla idare etmeniz gerekecek. Çok kollu jant grubu ile sportif
havadan çok elit bir algı oluşturmak istenmiş. Eğer bu jantları istemezseniz
farklı alternatifleri model size sunmuş. Arka bölümde büyük stoplar göze çarpıyor.
Günümüz otomobillerinde kullanılan LED destekli stoplar da aranan diğer
ayrıntılardan. Rakipleri arasında ilk akla gelen model olan BMW 1 serisiyle
boyut olarak karşılaştırdığımızda A Serisi; 4292 mm uzunluğuyla 45 mm daha kısa, 1780 mm genişliğiyle 15 mm
daha geniş, 1433 mm yüksekliğiyle 12 mm daha yüksek.
Kokpitte alışılmış
Mercedes tasarımı hakim. Gerek direksiyon tasarımı gerekse ön konsol bunu çok
rahat ifade ediyor bizlere. Malzeme kalitesi anlamında hiçbir sorun göze
çarpmıyor. Sert malzeme kullanımı mevcut ancak kaliteli olduğundan dolayı sorun
yaşatmıyor. Test aracımızdaki gibi ön konsol döşeme renginin ikisini de siyah
tercih ederseniz karamsar bir iç mekan ortaya çıkıyor. Konsolun orta bölümünde
sonradan eklenmiş hissi veren ekran bulunuyor. Geri park kamerası ve müzik
dinleme gibi faaliyetler konusunda size yardımcı olan bu ekranı orta konsoldaki
bir tuş ile yönetmek mümkün. Burada altını çizmemiz gereken bir başka özellik
ise geri park kamerası ile ilgili. Müzik sistemi açıkken aracı geri vitese
aldığınızda geri park kamerası sorunsuz işlerken, sistem kapalıyken aynı yolu
izlediğinizde işlev görmüyor! İçeride dikkat çeken bir diğer olumsuzluk ise
arka çapraz görüş açıları. A180’de C sütunu çok büyük olduğundan dolayı görüş
açısı konusunda model sıkıntı yaşatabiliyor. Bagaj hacmi konusunda da model 341
litrelik bir alanı sizlere tahsis etmiş. Bu değer ile en büyük rakibi BMW 1
serisinin gerisinde kalıyor.
Motor
Mercedes A180’de
sunulmaya başlanan 1.5 dizel üniteyi Renault modellerinden çok iyi
hatırlıyoruz. 1461 cc olan bu motor 4000 devirde 109 PS güç, 1750 ila 2500 d/d
arasında ise 260 Nm tork değeri üretiyor. 1425 kg ağırlığındaki A180, 0-100
Km/s hızlanmasını 11.6 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 4 litre olarak belirlenmiş.
Dizel ünite alt devirlerde torkun verdiği avantaj ile sürücüyü üzmüyor. 3500
d/d bandından sonra gücü kesilen model performanslı kullanımları fazla
sevmiyor. 7 ileri otomatik şanzıman ile sunulan A180’de 3 farklı şanzıman modu
bulunuyor. Ancak bu modlar bu kombinasyonda çok da fazla etkili değil. Daha çok
ekonomi odaklı olan bu ünite sakin kullanımlarımızda 5.2 litre performanslı
kullanımlarda ise 6.8 gibi tüketim değerlerini bize sundu.
Modelde sert
süspansiyonlar kullanılmış. İrili ufaklı birçok çukuru bu doğrultuda
hissediyorsunuz. Ancak hisli direksiyonla birleşen sert süspansiyonlar size
maksimum yol tutuş konusunda destek oluyor. Virajlarda ilk kayma önden gelirken
ESP sistemi sayesinde araç rayına tam zamanında oturuyor. Konfor anlamında
içerideki kullanılan malzemeler aracın bu özelliğini ön plana çıkarmaya gayret
gösteriyor. Ancak arka bölümde seyahat edecek uzun boylu yolcular düşük tavan
yapısı sebebiyle sıkıntı yaşayabilirler.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Devir ekonomi devri oldu. Dev markalar daha çok tüketiciye
hitap edebilmek için az yakan küçük hacimli motorlara yöneldi. Mercedes ise
Renault’dan aldığı 1.5 litre dCi ünite ile büyük bir atılım yapmış gibi
görünüyor. Renault modellerinde başarısını ispatlamış olan bu motor şimdi ise B
Serisi’nden de hatırladığımız 7G-DCT şanzıman ile sunuluyor. Çift debriyajlı,
otomatikleştirilmiş olan bu şanzıman konforlu geçişleri ile sıkıntısız. Ancak
bu konforlu yapı performansını törpülüyor. “Dizel araçtan ne bekliyorsunuz?”
dediğinizi duyar gibiyim. Haklısınız ancak manuel şanzımanlı kombinasyonun
hızlanma değerlerine bakılırsa ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.
Gelelim kritik nokta olan fiyatlara. Model başlangıç donanım olmasına rağmen 94
Bin TL seviyesini aşıyor. Marka algısı ve kalite tercihleri A180 yönlü
yapabilir. Ancak daha uygun fiyata performans ve donanım konusunda daha iyi
modeller fazlasıyla var.
Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.5 CDI | |
Motor Hacmi: | 1461 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 109 PS 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,6 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,6 lt | |
Karma: | 4 lt | |
Test: | 5,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 108 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4292 mm | |
Genişlik: | 1780 mm | |
Yükseklik: | 11433 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2699 mm | |
Bagaj Hacmi: | 341 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1425 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder