1995 yıllarında ilk kez ortaya çıkan Honda CR-V aslında SUV
segmentini ilk doğuran markalar arasındaydı. Özellikle Türkiye’de aşırı ilgi
gören bu segment oyuncuları kıyasya bir rekabet içerisinde. Bu rekabette geri
kalmak istemeyen Honda CR-V geçtiğimiz yıl yeni yüzüyle piyasaya çıktı. Yeni
tasarımıyla daha çok şehir yaşamına hitap eden model markanın yeni 1.6 litre
dizel motoruyla da artık satın alınabiliniyor.
Tasarım
Model yeni
tasarımıyla daha iddialı bir yapıya kavuşmuş. Selefine göre değişimlere
bakarsak far grubu daraltılmış ve LED destekli gündüz farları alt kısma
konumlandırılmış. Selefindeki ayrık ızgara yerine büyük ve kromaj detaylarla
daha da çekici kılınan ızgara grubu kullanılmış. Hafif arazi karakterinin
simgesi olan gövdeden farklı renkli tampon ve etek parçaları otomobilde yerini
almış. Eğer bu parçalar sizin için yeterli değil ise marka size otomobilinizi
daha etkileyici gösteren parçalar da sunuyor. Önceki nesilde ki gibi yan camlar
arkaya doğru daraltılarak sportif hava sürdürülmeye devam ettirilmiş. Bunun
yanı sıra paralel uzatılan tavan yapısı da içerideki baş mesafesi konusunda
olumlu sinyaller veriyor. Arka bölümde ise yine stoplar önceki neslindeki gibi
dikey konumlandırılmış. Buna ek olarak yeni nesilde stopların alt kısmı yana
doğru uzatılmış. Tampon kısmının alt bölümü gövdeden farklı detaylar ile
tasarlanmış. Ek olarak difüzör bölümünde krom renkli ayrıntı hoş bir detay
olmuş. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Honda CR-V, 4570 mm uzunluğa, 1820
mm genişliğe, 1685 mm yüksekliğe ve 2630 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler
ile model selefine göre 4 mm daha kısa, 10 mm daha yüksek ve 10 mm daha uzun
aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Model selefine göre
daha modern bir iç mekan sunuyor. Tamamı ile yenilenen iç mekan malzeme
kalitesi ve işçilik konusunda sıkıntı yaşatmıyor. CR-V, direksiyon ve orta
konsol tasarımı olarak Civic modelini hatırlatıyor. Direksiyon üzerindeki
kumandalar modelin birçok özelliğini kontrol edebilme opsiyonunu size başarılı bir
şekilde sunmuş. Ancak ortadaki yol bilgisayarının tüm fonksiyonlarını
kullanabilmeniz için üzerinde uzun süre çalışmanız gerekiyor. Yol
bilgisayarının hemen altında müzik sistemi yer alıyor. Çalışma performansı
konusunda başarılı olduğunu söylemek mümkün. Kullanım kolaylığı konusunda da
başarılı. Küçük eşya gözü konusunda model orta konsolda ve kapı iç ceplerinde
oldukça cömert davranmış. Bunlara ek olarak ise kapı iç tutacaklarının alt
tarafında gizli sayılabilecek küçük ceplere de yer verilmesi hoş bir detay
olmuş. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli seviyede. Model
sunduğu 598 litrelik bagaj hacmi ile de Kuga ve Tiguan gibi rakiplerini geride
bırakırken ezeli rakibi RAV4’ün hala gerisinde.
Motor
Modelde markanın yeni
dizel motoruna yer verilmiş. Bu motor 4000 d/d’de 120 PS güç, 2000 d/d’de ise
300 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen CR-V,
1536 Kg ağırlığı ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlarken maksimum
182 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim
değeri ile 4.5 litre olarak belirlenmiş. Torkun 2000 d/d’den sonra gelmesi alt
devirlerde sürücüyü memnun etmeyebiliyor. Ancak rafine sürüşüyle bunu
kapatabiliyor. Model ile sakin kullanımlarda 5.2 litre, performans odaklı
kullanımlarda ise 6.3 litre gibi değerler elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Model önde Toe
kontrol bağlantılı McPherson, arkada ise reaktif bağlantılı çift salıncaklı
süspansiyon sistemine yer vermiş. Yumuşak olan süspansiyonlar konforlu sürüşler
sağlıyor. Arazi sürüşlerinde de yapı gereği konfordan ödün vermeyen Honda CR-V,
zemin bozukluk seviyesi artsa da sıkıntı yaşatmıyor. Kumaş ve deri karışımı
koltuklar iç mekanda konforu arttırırken yan destekleri hafif arazide sizi
koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor. Motor ve yol sesini kabine
yansıtmayan model aynı başarıyı rüzgar sesi için gösteremiyor. Bunun sebebi
büyük yan aynalar. Sınırları zorlanan model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor.
Ancak aracı karakterine uygun kullanırsanız problem yok.
Güvenlik
Honda CR-V girdiği
çarpışma testlerinden 5 yıldız aldı. Model önden çarpmalarda sürücünün kaval
kemiği ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağlarken, yolcunun
ise kaval kemikleri dışında tüm bölgelerine maksimum koruma sağlamıştır. Yandan
araç ile çarpmalarda tam koruma sağlayan Honda CR-V, sabit bariyer
çarpmalarında ise bel ve göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlara tam koruma sağlamıştır.
arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile çarpışma
testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Honda yeni yüzüyle bu segmenti bırakmamaya kararlı. Sunduğu
1.6 dizel motor ile de rakiplerinden çok daha avantajlı. Peki eksikleri yok mu?
Elbette var! Sunulmayan dizel otomatik kombinasyonu, torkun alt devirlerde geç
gelmesi onun eksik yönleri. Fakat CR-V dizel üniteyi 1.6 litre hacminde sunuyor
olması onu liderliğe rahat bir şekilde itiyor. Model konfor ve hafif arazi
sürüşlerinde de başarılı. Aracı dizel motor ve başlangıç donanımı ile satın
alırsanız 90 Bin TL seviyesini geçkin bir fiyat etiketi ödemeniz gerekiyor. Bu
fiyata pekçok rakibinin dizel versiyonunu alamıyorsunuz. Honda CR-V’yi en üst
donanımlı alsanız bile rakiplerinden ucuz kalıyor. Eğer uzun yol yapıyorum
derseniz bu kombinasyon tam size göre. Fakat şehir içi kullanırım fazla da yol
yapmam derseniz otomatik şanzımanlı rakiplerine yönelebilirsiniz.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 | |
Motor Hacmi: | 1597 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 120 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 300 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,2 s | |
Maksimum Hız: | 182 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,8 lt | |
Şehir Dışı: | 4,3 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
Test: | 5,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 119gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4570 mm | |
Genişlik: | 1820 mm | |
Yükseklik: | 1685 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2630 mm | |
Bagaj Hacmi: | 589 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 58 lt | |
Boş Ağırlık: | 1536 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/65 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder