Haberler

3 Haziran 2014 Salı

Honda CR-V 1.6 Elegance - Test

1995 yıllarında ilk kez ortaya çıkan Honda CR-V aslında SUV segmentini ilk doğuran markalar arasındaydı. Özellikle Türkiye’de aşırı ilgi gören bu segment oyuncuları kıyasya bir rekabet içerisinde. Bu rekabette geri kalmak istemeyen Honda CR-V geçtiğimiz yıl yeni yüzüyle piyasaya çıktı. Yeni tasarımıyla daha çok şehir yaşamına hitap eden model markanın yeni 1.6 litre dizel motoruyla da artık satın alınabiliniyor.

Tasarım

Model yeni tasarımıyla daha iddialı bir yapıya kavuşmuş. Selefine göre değişimlere bakarsak far grubu daraltılmış ve LED destekli gündüz farları alt kısma konumlandırılmış. Selefindeki ayrık ızgara yerine büyük ve kromaj detaylarla daha da çekici kılınan ızgara grubu kullanılmış. Hafif arazi karakterinin simgesi olan gövdeden farklı renkli tampon ve etek parçaları otomobilde yerini almış. Eğer bu parçalar sizin için yeterli değil ise marka size otomobilinizi daha etkileyici gösteren parçalar da sunuyor. Önceki nesilde ki gibi yan camlar arkaya doğru daraltılarak sportif hava sürdürülmeye devam ettirilmiş. Bunun yanı sıra paralel uzatılan tavan yapısı da içerideki baş mesafesi konusunda olumlu sinyaller veriyor. Arka bölümde ise yine stoplar önceki neslindeki gibi dikey konumlandırılmış. Buna ek olarak yeni nesilde stopların alt kısmı yana doğru uzatılmış. Tampon kısmının alt bölümü gövdeden farklı detaylar ile tasarlanmış. Ek olarak difüzör bölümünde krom renkli ayrıntı hoş bir detay olmuş. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Honda CR-V, 4570 mm uzunluğa, 1820 mm genişliğe, 1685 mm yüksekliğe ve 2630 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model selefine göre 4 mm daha kısa, 10 mm daha yüksek ve 10 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
İç Mekan

Model selefine göre daha modern bir iç mekan sunuyor. Tamamı ile yenilenen iç mekan malzeme kalitesi ve işçilik konusunda sıkıntı yaşatmıyor. CR-V, direksiyon ve orta konsol tasarımı olarak Civic modelini hatırlatıyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar modelin birçok özelliğini kontrol edebilme opsiyonunu size başarılı bir şekilde sunmuş. Ancak ortadaki yol bilgisayarının tüm fonksiyonlarını kullanabilmeniz için üzerinde uzun süre çalışmanız gerekiyor. Yol bilgisayarının hemen altında müzik sistemi yer alıyor. Çalışma performansı konusunda başarılı olduğunu söylemek mümkün. Kullanım kolaylığı konusunda da başarılı. Küçük eşya gözü konusunda model orta konsolda ve kapı iç ceplerinde oldukça cömert davranmış. Bunlara ek olarak ise kapı iç tutacaklarının alt tarafında gizli sayılabilecek küçük ceplere de yer verilmesi hoş bir detay olmuş. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli seviyede. Model sunduğu 598 litrelik bagaj hacmi ile de Kuga ve Tiguan gibi rakiplerini geride bırakırken ezeli rakibi RAV4’ün hala gerisinde.

Motor

Modelde markanın yeni dizel motoruna yer verilmiş. Bu motor 4000 d/d’de 120 PS güç, 2000 d/d’de ise 300 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen CR-V, 1536 Kg ağırlığı ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlarken maksimum 182 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ile 4.5 litre olarak belirlenmiş. Torkun 2000 d/d’den sonra gelmesi alt devirlerde sürücüyü memnun etmeyebiliyor. Ancak rafine sürüşüyle bunu kapatabiliyor. Model ile sakin kullanımlarda 5.2 litre, performans odaklı kullanımlarda ise 6.3 litre gibi değerler elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş

Model önde Toe kontrol bağlantılı McPherson, arkada ise reaktif bağlantılı çift salıncaklı süspansiyon sistemine yer vermiş. Yumuşak olan süspansiyonlar konforlu sürüşler sağlıyor. Arazi sürüşlerinde de yapı gereği konfordan ödün vermeyen Honda CR-V, zemin bozukluk seviyesi artsa da sıkıntı yaşatmıyor. Kumaş ve deri karışımı koltuklar iç mekanda konforu arttırırken yan destekleri hafif arazide sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor. Motor ve yol sesini kabine yansıtmayan model aynı başarıyı rüzgar sesi için gösteremiyor. Bunun sebebi büyük yan aynalar. Sınırları zorlanan model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. Ancak aracı karakterine uygun kullanırsanız problem yok.

Güvenlik


Honda CR-V girdiği çarpışma testlerinden 5 yıldız aldı. Model önden çarpmalarda sürücünün kaval kemiği ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağlarken, yolcunun ise kaval kemikleri dışında tüm bölgelerine maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç ile çarpmalarda tam koruma sağlayan Honda CR-V, sabit bariyer çarpmalarında ise bel ve göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlara tam koruma sağlamıştır. arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.

Uzman Yorumu - Alper Güler

Honda yeni yüzüyle bu segmenti bırakmamaya kararlı. Sunduğu 1.6 dizel motor ile de rakiplerinden çok daha avantajlı. Peki eksikleri yok mu? Elbette var! Sunulmayan dizel otomatik kombinasyonu, torkun alt devirlerde geç gelmesi onun eksik yönleri. Fakat CR-V dizel üniteyi 1.6 litre hacminde sunuyor olması onu liderliğe rahat bir şekilde itiyor. Model konfor ve hafif arazi sürüşlerinde de başarılı. Aracı dizel motor ve başlangıç donanımı ile satın alırsanız 90 Bin TL seviyesini geçkin bir fiyat etiketi ödemeniz gerekiyor. Bu fiyata pekçok rakibinin dizel versiyonunu alamıyorsunuz. Honda CR-V’yi en üst donanımlı alsanız bile rakiplerinden ucuz kalıyor. Eğer uzun yol yapıyorum derseniz bu kombinasyon tam size göre. Fakat şehir içi kullanırım fazla da yol yapmam derseniz otomatik şanzımanlı rakiplerine yönelebilirsiniz.

Teknik Özellikler
Motor:1,6
Motor Hacmi:1597 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:120 Bg 4000 d/d
Maksimum Tork: 300 Nm 2000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,2 s
Maksimum Hız:182 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:4,8 lt
Şehir Dışı:4,3 lt
Karma:4,5 lt
Test:5,2 lt
CO2 Emisyonu119gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4570 mm
Genişlik:1820 mm
Yükseklik:1685 mm
Dingil Mesafesi:2630 mm
Bagaj Hacmi:589 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:58 lt
Boş Ağırlık:1536 kg
Lastik Boyutu:225/65 R 17

































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder