2002 yılında yollara çıkan C3, büyük bir değişime uğrayarak
ikinci nesli ile otomobil severlerin karşısına çıktı. İkinci nesli ile daha
dinamik bir yapıya kavuşan model daha sonra makyajlanarak günümüz versiyonuna
kavuştu. İkinci nesilden itibaren daha modern bir yapıyı yansıtan model hala
eski C3’ten de esinlemeler taşıyor. E-HDi motoru ile yakıt tüketimi konusunda
iddialı olan otomobil bakalım makyajlı versiyonuyla rekabetin bol olduğu B
segmentinde ne kadar başarılı olacak?
Tasarım
Model makyaj sonrası
belirgin değişimlere uğramış. Öndeki geniş ızgarada kullanılan yuvarlak
çizgiler yerini daha keskin çizgilere sahip bir yapıya bırakmış. Büyük değişim
olarak ise gündüz LED’leri, sis farlarının hemen üzerinde konumlandırılmış.
Ayrıca marka logosu, iki yana şeritler halinde uzatılmış. Krom görselli olması
otomobilin radyatör ızgarasını ciddi anlamda şık kılmış. Ayrıca far tasarımıyla
otomobilin agresif bakışlara sahip olduğu apaçık ortada. Bir Citroen klasiği
olan geriye doğru uzatılmış ön cam göze çarpıyor. Bu sayede model geniş bir
görüş alanı sunarken kabin içini de ferah kılıyor. Yan bölümde genel anlamda
yuvarlak hatlar kullanılmış. Krom cam çıtaları bu bölümü şık kılmış ancak kapı
kollarında kullanılanlar abartılı olmuş. İçleri karartılmış 15 inç jantlar
aracın sportif karakterini nitelemiş. Bu jant grubunu beğenmezseniz model size
ek olarak iki seçenek daha sunuyor. Arka bölümde ise stop grubunda değişimler
yaşanmış. Far hatları siyah çizgilerle daha da belirginleştirilmiş. Aracın
boyutlarına baktığımızda Citroen C3, 3941 mm uzunluğa, 1728 mm genişliğe, 1524
mm yüksekliğe ve 2466 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Ford
Fiesta’dan 28 mm daha kısa, 36 mm daha dar, 29 mm daha yüksek ve 23 mm daha
kısa aks mesafesine sahip.
Model içeride sadelik
ve teknolojinin birleşimi bir mekan sunuyor. Malzeme kalitesi başarılı ön
konsolun alt bölümü sert plastik olsa da krom renkli plastik detaylarla
kaliteli algılanması sağlanmış. Orta konsolda yer alan ekran yol bilgisayarı ve
geri park kamerası konusunda size yardımcı oluyor. Ayrıca teknoloji paketi ile
bu sisteme USB ve Bluetooth ve arka park sensörleri ekleniyor. Müzik sistemi
bilgilerinin bir kısmını da bu ekrandan takip edebiliyorsunuz. Ancak bu
sistemin konumlandırıldığı yer göz hizasının çok altında kalıyor. Ayrıca
üzerinde yer alan küçük tuşlar kullanımını zorlaştırıyor. Eşya gözü konusunda
vites önünde ve kapı kenarlarında genişçe alanlar sunulmuş. El freninin olduğu
yerde de belli bir alan sunulmuş, ancak bu kısmı el freni inik konumda
kullanmak zor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede; ayrıca öndeki
koltuklarının yan desteklerinin başarılı olduğunun da altını çizmek gerekir.
Model bagaj alanı olarak da 300 litrelik bir alan sunmuş. Bu değer birçok
rakibini kıskandıracak seviyede.
Motor
Citroen C3’de
markanın ekonomi konusunda başarılı, turbo destekli 1.4 litre dizel motoru
bulunuyor. 1398 cc hacmindeki bu motor 4000 d/d’de 70 Bg güç, 2000 d/d’de ise
160 Nm tork değeri sağlıyor. 5 ileri otomatikleştirilmiş şanzıman ile kombine
edilen Citroen C3, 0-100 Km/s hızlanmasını 16.2 saniyede tamamlarken maksimum
165 Km/s hız değerine sahip. Bu değerler ile düşük bir performansa sahip
olduğunu anlıyoruz. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 3.4 litre
olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 4.7 performanslı
kullanımlarda 6.4 litrelik değerler elde ettik.
Modelde yumuşak
süspansiyona yer verilmiş. Geniş yanaklı lastiklerin de katkısı ile C3 size
konforlu bir sürüş sunuyor. Model içeriye rüzgar sesini ve motor sesini
yansıtıyor. Yan destekli ve sert koltuklar uzun yolculuklarda yorulma süresini
geciktiriyor. Bu konforlu yapı viraj performansı konusunda onu başarısız
kılıyor. Yumuşak süspansiyonlar otomobilin fazlaca gövde salınımı yapmasına
sebep oluyor. Sınırları zorlanan C3 ise
ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor.
Güvenlik
Model 2009 yılında
katıldığı çarpışma testlerinden dört yıldız ile ayrıldı. Çarpışma anında sürücünün
kaval kemiği ve göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlarına tam koruma sağlarken,
yolcunun ise sadece göğüs kafesi dışında ki tüm uzuvlarına tam koruma sağladı.
Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvlara tam koruma sağlarken sabit bariyer
çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara ta koruma sağlamış. Arkadan
çarpmalarda da boyun bölgesine kötü koruma sağlaması sebebiyle çarpışa
testlerinden 4 yıldız alabildi.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Citroen C3 tasarım anlamında önemli değişimlere uğramış. Bu
haliyle daha önceki versiyondan bir kademe daha çekici olmuş. İçeride ise en
dikkat çekici detay geriye kadar uzanan ön cam. Güneşlikleri daha da geri
çekerek oldukça geniş görüş açısı ve fazlasıyla ferah bir alan
oluşturabiliyorsunuz. Ancak bu camın nimetlerinden akşamüstü sürüşlerinde
yararlanabiliyorsunuz. Diğer zamanlarda güneş sizi rahatsız edebiliyor.
Eksikleri var mı? Aslında Citroen için hatırlanan en klişe sorun tek kavrama
şanzımanın sarsıntılı geçişleri. Manuel kullanımda biraz daha hisli olsa da
genel anlamda sorun yaşatıyor. Özellikle yokuşlara geldiğinizde vites seçimi
konusunda karasız kalan şanzıman gücün bittiği yerde 1. vitese geçince oluşan
sarsıntılar can sıkabiliyor. Özellikle kadın sürücülerin tercih edeceği bir kombinasyon
olan dizel otomatiğin C3’te sunulması avantaj ancak işleyişte sıkıntıların
olması kullanıcıların satın alma kararını değiştirebilir. Gelelim fiyat
konusuna… C3, 45 Bin TL’yi geçkin fiyat etiketi ile Peugeot 208, Renault Clio
gibi rakiplerinden daha avantajlı. Citroen C3’ün bu avantajları ile
rakiplerinin önüne çok rahat bir şekilde geçeceğini düşünüyorum.
Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 e-Hdi | |
Motor Hacmi: | 1398 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 70 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 160 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 16,2 s | |
Maksimum Hız: | 165 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 3,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,2 lt | |
Karma: | 3,4 lt | |
Test: | 4,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 87 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3941 mm | |
Genişlik: | 1728 mm | |
Yükseklik: | 1524 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2466 mm | |
Bagaj Hacmi: | 300 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 48 lt | |
Boş Ağırlık: | 1080 kg | |
Lastik Boyutu: | 185/65 R 15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder