Makyajlı Opel Insignia Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılan
görkemli bir lansmanla basına tanıtılmıştı. Dört farklı donanım paketi ile
satılan modele, Cascada modelinde sunulan 1.6 litre SIDI motor seçeneği de
getirildi. Dizel motor olarak ise sadece 2.0 litre seçeneği ile satın alın alınabilinen
Opel Insignia, bakalım yeni turbo benzinli ünitesi ile nasıl bir performans
çizecek?
Tasarım
Model selefine göre
ön yüzünde tamamı ile değişime uğramış. Yeni far tasarımı ve LED gündüz farları
dikkat çekiyor. Izgara ve sis farlarında ağırlıklı olarak kullanılan krom
detaylar otomobilin bu bölümünü şık kılmış. Kaput üzerindeki ve yan bölümde
otomobilin boyunca uzanan çizgiler aracın dinamik görünmesini sağlamış. 18 inç
büyüklüğünde jantlar Insignia’nın sporcu ruhunu öne çıkarmış. Tasarım anlamında
beğenimizi kazanan bu jantları Astra GTC modelinden de hatırlıyoruz. Kromajlı
parçalar yan bölümde cam çıtalarında ve kapı kollarlında da kullanılmış.
Otomobile şıklık katmak için yapılan bu detaylar fazlasıyla gereksiz. Arka
bölümde ise far tasarımda değişimler göze çarpıyor. Önceki versiyonda marka
ambleminin de yer aldığı kromaj çıta daha aşağı konumlandırılmış. Stop grubunu
ortadan kesen bu detay arka bölüme bütünlük hissi vermiş. LED stoplar ve arka
tampondaki yenilenme işlemi göze çarpan diğer ayrıntılardan. Modelin
boyutlarına baktığımızda Opal Insignia 4842 mm uzunluğa, 1856 mm genişliğe,
1498 mm yüksekliğe ve 2737 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi
Ford Mondeo’dan 8 mm daha kısa, 30 mm daha dar, 38 mm daha yüksek ve 113 mm daha
kısa dingil mesafesine sahip.
Opel Insignia içeride
markanın diğer otomobillerini anımsatan bir kabin sunmuş. Peki ya içeride göze
çarpan değişimler yok mu? Tabiî ki var! En belirgin olanı orta konsolda Intelli
Link dokunmatik özellikli 8 inç ekran oluyor. Tüm multimedya işlemlerinizi
gerçekleştirebildiğiniz bu ekran USB ve Bluetooth bağlantı ile
zenginleştirilmiş. Ayrıca müzik sisteminin performansı da oldukça başarılı.
Ekran orta konsolda yer alan Touch Pad benzeri bir kontrol paneli ile de
yönetilebiliyor. Dokunmatik özelliği son çıkan cep telefonları kadar hassas
olmasa da başarılı. Touch Pad’i el işareti olan bir tuş ile çizim
yapabileceğiniz bir alana çevirebiliyorsunuz. Bu sayede sisteme harf veya sayı
girişi de yapabiliyorsunuz. Orta konsol bu ekran sayesinde eskiye nazaran tuş
karmaşasından kurtulmuş. Gruplanmış klima kumandaları bu sistemin
kullanışlılığını arttırmış. Dokunmatik özellikli sıcaklık ayarı ise şık ancak
dokunmatik hassasiyeti zayıf. Gösterge panelinde de orta konsoldaki gibi bir
ekrana yer verilmiş. Bu ekran direksiyon üzerindeki kumandalar ile kontrol
edilebiliyor. Dilerseniz Multimedya, Bluetooth ve yol bilgisayarı bilgilerini
de bu ekrandan okuyabiliyorsunuz. Koltuk ayarlarınız yan bölümdeki tuşlar ile
otomatik olarak ayarlanabiliyor. Ayrıca koltukların hafıza özelliği sayesinde
kendi ayarlarınızı kaydedip daha sonra bir tuş ile bu konuma hızlıca erişmenizi
sağlıyor. İç hacim konusunda model size yeteri kadar alan sunmuş. Arkadaki
yolcular baş ve diz mesafesi konusunda azda olsa sıkıntı yaşanabilir. Bagaj
olarak ise 500 litrelik bir alana yer verilmiş. Bu değer ile Opel Insignia
rakibi Ford Mondeo’yu geride bırakıyor. Insignia’da anahtarsız giriş ve
çalıştırma sistemi bulunuyor. Bu sayede
anahtarı cebinizden çıkarmadan otomobilinizin kapılarını açabiliyor ve
çalıştırma işlemini gerçekleştirebiliyorsunuz. Tüm bu işlemleri anahtar
kullanmandan yapmak mümkünken anahtarın sustalı olarak tasarlanması oldukça
ilginç!
Opel Insignia’da
markanın yeni nesil motoru olan 1.6 SIDI motora yer verilmiş. Bu motor ilk
olarak Astra ailesinde, Zafira’da ve Cascada’da kullanılmıştı. 1598 cc olan bu
motor 6000 d/d’de 170 bg güç, 1650 ila 3200 devir bantları arasında 260 Nm tork
değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen bu motor 0-100
Km/s hızlanmasını 10.4 saniyede tamamlarken maksimum 205 Km/s hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 6.8 litre
olarak belirlenmiş. Turbo destekli olmasından ötürü bu motor alt devirleri
sevmiyor. 3000 devir bandından sonra gücünü daha iyi hissettiren 1.6 SIDI
motor, performanslı kullanımlarda 10.4 litrelik tüketim değerlerini veriyor.
Ancak sakin kullanımlarda çok da savurgan olmayan Insignia ile ortalama
tüketimimiz 8.6 litre olarak belirlendi.
Konfor & Yol Tutuş
Model orta sertlikte
süspansiyonlara sahip. İrili ufaklı çukurları size hissettirmezken, bozuk
zeminlerde keyif kaçırabiliyor. 17 inç jant seçeneği bu sorunu ortadan
kaldırabilir. İç mekânda yanal destekli koltuklar size maksimum yardımı
gösteriyor. Ses yalıtımı konusunda da model beğenimizi kazandı. Orta
sertlikteki süspansiyonlar otomobilin yol tutuşunu pozitif yönde etkilemiş.
Ancak sınırları zorlanan Insignia önden kayma yaşatıyor. Ancak korkmayın ESP
sistemi sizi rayında tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor.
Güvenlik
Opel Insignia, 2009
yılında katıldığı EuroNcap testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı. Çarpışma
esnasında kabini sağlam kalan model sürücü ve yolcunun göğüs kafesi dışında tüm
uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvları
koruyan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm
uzuvlara maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine
maksimum koruma sağlayan Opel Insignia çarpışma testlerinden 5 yıldızı kaptı.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Insignia bu tasarımla hiç kuşkusuz eskisinden daha çekici
olmuş. Onun bu çekiciliğini en çok dışa vuran detaylar ise far grubu ve
jantları. Gelelim bu otomobili özel yapan başka bir ayrıntıya. Uzun zaman 1.6
litre ürün gamında yapılmayan yenilik bu motor ile nihayet dedirtiyor. Daha
önceleri Turbo benzinli olarak 1.4 litrelik ünite satın alınabiliyordu. 1.4
litre ve otomatik kombinasyonu 1.6 litreye taşınarak başarı çıtasını
yükseltmiş. Burada Insignia’nın tek handikabı ise hala dizel otomatik
kombinasyonu 2.0 litre hacminde sunması. Turbo benzinli ünitenin yakıt tüketim
değerleri ise sakin kullanımlarda makul seviyelerde kalabiliyor. Gelelim fiyat
konusuna. Test aracımızın fiyatı 81.000 TL seviyesini biraz geçiyor.
Rakiplerinin en üst donanım fiyatlarına baktığımızda modelin avantajlı olduğu
ortada. Bir de otomatik olmazsa olmaz diyorsanız Opel Insignia sizin için
biçilmiş kaftan.
Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 SIDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 170 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1650-3200 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,4 s | |
Maksimum Hız: | 205 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,1 lt | |
Şehir Dışı: | 5,4 lt | |
Karma: | 6,8 lt | |
Test: | 8,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 159 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4842 mm | |
Genişlik: | 1856 mm | |
Yükseklik: | 1498 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2737 mm | |
Bagaj Hacmi: | 500 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 70 lt | |
Boş Ağırlık: | 1626 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/55 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder