Haberler

23 Mayıs 2014 Cuma

Test - Opel Insignia 1.6 SIDI Cosmo

Makyajlı Opel Insignia Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılan görkemli bir lansmanla basına tanıtılmıştı. Dört farklı donanım paketi ile satılan modele, Cascada modelinde sunulan 1.6 litre SIDI motor seçeneği de getirildi. Dizel motor olarak ise sadece 2.0 litre seçeneği ile satın alın alınabilinen Opel Insignia, bakalım yeni turbo benzinli ünitesi ile nasıl bir performans çizecek?

Tasarım
 Model selefine göre ön yüzünde tamamı ile değişime uğramış. Yeni far tasarımı ve LED gündüz farları dikkat çekiyor. Izgara ve sis farlarında ağırlıklı olarak kullanılan krom detaylar otomobilin bu bölümünü şık kılmış. Kaput üzerindeki ve yan bölümde otomobilin boyunca uzanan çizgiler aracın dinamik görünmesini sağlamış. 18 inç büyüklüğünde jantlar Insignia’nın sporcu ruhunu öne çıkarmış. Tasarım anlamında beğenimizi kazanan bu jantları Astra GTC modelinden de hatırlıyoruz. Kromajlı parçalar yan bölümde cam çıtalarında ve kapı kollarlında da kullanılmış. Otomobile şıklık katmak için yapılan bu detaylar fazlasıyla gereksiz. Arka bölümde ise far tasarımda değişimler göze çarpıyor. Önceki versiyonda marka ambleminin de yer aldığı kromaj çıta daha aşağı konumlandırılmış. Stop grubunu ortadan kesen bu detay arka bölüme bütünlük hissi vermiş. LED stoplar ve arka tampondaki yenilenme işlemi göze çarpan diğer ayrıntılardan. Modelin boyutlarına baktığımızda Opal Insignia 4842 mm uzunluğa, 1856 mm genişliğe, 1498 mm yüksekliğe ve 2737 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Ford Mondeo’dan 8 mm daha kısa, 30 mm daha dar, 38 mm daha yüksek ve 113 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.

İç Mekan
 Opel Insignia içeride markanın diğer otomobillerini anımsatan bir kabin sunmuş. Peki ya içeride göze çarpan değişimler yok mu? Tabiî ki var! En belirgin olanı orta konsolda Intelli Link dokunmatik özellikli 8 inç ekran oluyor. Tüm multimedya işlemlerinizi gerçekleştirebildiğiniz bu ekran USB ve Bluetooth bağlantı ile zenginleştirilmiş. Ayrıca müzik sisteminin performansı da oldukça başarılı. Ekran orta konsolda yer alan Touch Pad benzeri bir kontrol paneli ile de yönetilebiliyor. Dokunmatik özelliği son çıkan cep telefonları kadar hassas olmasa da başarılı. Touch Pad’i el işareti olan bir tuş ile çizim yapabileceğiniz bir alana çevirebiliyorsunuz. Bu sayede sisteme harf veya sayı girişi de yapabiliyorsunuz. Orta konsol bu ekran sayesinde eskiye nazaran tuş karmaşasından kurtulmuş. Gruplanmış klima kumandaları bu sistemin kullanışlılığını arttırmış. Dokunmatik özellikli sıcaklık ayarı ise şık ancak dokunmatik hassasiyeti zayıf. Gösterge panelinde de orta konsoldaki gibi bir ekrana yer verilmiş. Bu ekran direksiyon üzerindeki kumandalar ile kontrol edilebiliyor. Dilerseniz Multimedya, Bluetooth ve yol bilgisayarı bilgilerini de bu ekrandan okuyabiliyorsunuz. Koltuk ayarlarınız yan bölümdeki tuşlar ile otomatik olarak ayarlanabiliyor. Ayrıca koltukların hafıza özelliği sayesinde kendi ayarlarınızı kaydedip daha sonra bir tuş ile bu konuma hızlıca erişmenizi sağlıyor. İç hacim konusunda model size yeteri kadar alan sunmuş. Arkadaki yolcular baş ve diz mesafesi konusunda azda olsa sıkıntı yaşanabilir. Bagaj olarak ise 500 litrelik bir alana yer verilmiş. Bu değer ile Opel Insignia rakibi Ford Mondeo’yu geride bırakıyor. Insignia’da anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi bulunuyor.  Bu sayede anahtarı cebinizden çıkarmadan otomobilinizin kapılarını açabiliyor ve çalıştırma işlemini gerçekleştirebiliyorsunuz. Tüm bu işlemleri anahtar kullanmandan yapmak mümkünken anahtarın sustalı olarak tasarlanması oldukça ilginç!

Motor
 Opel Insignia’da markanın yeni nesil motoru olan 1.6 SIDI motora yer verilmiş. Bu motor ilk olarak Astra ailesinde, Zafira’da ve Cascada’da kullanılmıştı. 1598 cc olan bu motor 6000 d/d’de 170 bg güç, 1650 ila 3200 devir bantları arasında 260 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen bu motor 0-100 Km/s hızlanmasını 10.4 saniyede tamamlarken maksimum 205 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 6.8 litre olarak belirlenmiş. Turbo destekli olmasından ötürü bu motor alt devirleri sevmiyor. 3000 devir bandından sonra gücünü daha iyi hissettiren 1.6 SIDI motor, performanslı kullanımlarda 10.4 litrelik tüketim değerlerini veriyor. Ancak sakin kullanımlarda çok da savurgan olmayan Insignia ile ortalama tüketimimiz 8.6 litre olarak belirlendi.

Konfor & Yol Tutuş
 Model orta sertlikte süspansiyonlara sahip. İrili ufaklı çukurları size hissettirmezken, bozuk zeminlerde keyif kaçırabiliyor. 17 inç jant seçeneği bu sorunu ortadan kaldırabilir. İç mekânda yanal destekli koltuklar size maksimum yardımı gösteriyor. Ses yalıtımı konusunda da model beğenimizi kazandı. Orta sertlikteki süspansiyonlar otomobilin yol tutuşunu pozitif yönde etkilemiş. Ancak sınırları zorlanan Insignia önden kayma yaşatıyor. Ancak korkmayın ESP sistemi sizi rayında tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor.

Güvenlik

 Opel Insignia, 2009 yılında katıldığı EuroNcap testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücü ve yolcunun göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvları koruyan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine maksimum koruma sağlayan Opel Insignia çarpışma testlerinden 5 yıldızı kaptı.

Uzman Yorumu - Alper Güler

Insignia bu tasarımla hiç kuşkusuz eskisinden daha çekici olmuş. Onun bu çekiciliğini en çok dışa vuran detaylar ise far grubu ve jantları. Gelelim bu otomobili özel yapan başka bir ayrıntıya. Uzun zaman 1.6 litre ürün gamında yapılmayan yenilik bu motor ile nihayet dedirtiyor. Daha önceleri Turbo benzinli olarak 1.4 litrelik ünite satın alınabiliyordu. 1.4 litre ve otomatik kombinasyonu 1.6 litreye taşınarak başarı çıtasını yükseltmiş. Burada Insignia’nın tek handikabı ise hala dizel otomatik kombinasyonu 2.0 litre hacminde sunması. Turbo benzinli ünitenin yakıt tüketim değerleri ise sakin kullanımlarda makul seviyelerde kalabiliyor. Gelelim fiyat konusuna. Test aracımızın fiyatı 81.000 TL seviyesini biraz geçiyor. Rakiplerinin en üst donanım fiyatlarına baktığımızda modelin avantajlı olduğu ortada. Bir de otomatik olmazsa olmaz diyorsanız Opel Insignia sizin için biçilmiş kaftan.


Teknik Özellik

Teknik Özellikler
Motor:1.6 SIDI 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:170 Bg 6000 d/d 
Maksimum Tork: 260 Nm 1650-3200 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,4 s
 Maksimum Hız:205 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,1 lt
 Şehir Dışı:5,4 lt
 Karma:6,8 lt
 Test:8,6 lt
 CO2 Emisyonu159 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4842 mm
 Genişlik:1856 mm
 Yükseklik:1498 mm
 Dingil Mesafesi:2737 mm
 Bagaj Hacmi:500 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:70 lt
 Boş Ağırlık:1626 kg
 Lastik Boyutu:225/55 R 17




































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder