Son yıllarda Avrupa pazarında en çok konuşulan markalarından
birisi hiç kuşkusuz Nissan. Qashqai ile pek çok üreticinin gıptayla baktığı
Japon üretici, benzer başarıyı Juke ile de sürdürüyor. Çok açık ki Nissan, Juke
modelinde radikal tasarımıyla belli bir hayran kitlesine sahip. Tasarımı onu,
her gittiği yerde odak noktası haline getiriyor. Motor sporları Nissan’ın çok
uzak olmadığı bir mecra. Her ne kadar Avrupalı tüketiciler bunu çok bilmese de
Nissan özellikle Japonya ve Amerika’da bu mecrada iddialı bir üretici. Hatta
Nissan Motorsport (NISMO) ismiyle özel bir departmanı bile bulunuyor.
Geçtiğimiz aylarda ilk sürüşünü İspanya’da gerçekleştirdiğimiz Nissan Juke
NISMO test köşemize konuk oldu.
Tasarım
Nissan Juke NISMO ilk
bakışta standart versiyondan kırmızı ayna kapakları, LED gündüz farları ve ön
splitter ile ayrılıyor. Ayrıca otomobilin dört bölümünde yer alan ince kırmızı
şeritler göze çarpan farklılıklardan. Model her ne kadar bu detaylarla
olgunlaşsa da hala kaput üstü ve tampondaki büyük yuvarlak farlar ile şirin
yapısını koruyor. Ön ızgaradaki NISMO logosu da sahip olduğu güçlü motorun bir
göstergesi. Yan bölümde şişkin çamurluklar heybetli yapıyı desteklemiş. 18 inç
alaşımlı jantlar ile de model sportif görünüyor. Arka bölümde ise yine bumerang
şeklinde yerleştirilmiş stoplar göze çarpıyor. Otomobilin sportif karakteri cam
üzeri spoyler, mat renkli difizör ve krom egzoz borusu ile nitelendirilmiş.
Aracın boyutlarına baktığımızda ise Juke NISMO, 4165 mm uzunluğa, 1770 mm
genişliğe, 1565 mm yüksekliğe ve 2530 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler
ile standart versiyondan 30 mm daha uzun, 5 mm daha geniş olan Juke NISMO, aks
mesafesi ve yükseklik disiplininde standart versiyonla aynı ölçülere sahip.
İç Mekan
Nissan Juke NISMO
içeride alkantara parçalı direksiyon, NISMO logolu devir gösterge paneli ve
yarış tipi koltuklarıyla standart versiyondan ayrılıyor. Ayrıca direksiyon
üzerindeki kırmızı şerit sporcu karakteri bize hatırlatan başka bir detay. Orta
konsolda dokunmatik özellikli ekran göze çarpıyor. Bu ekran üzerinden tüm
multimedya işlemlerinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Ek olarak USB ve Aux
bağlantı ile zenginleştirilen bu ekran, gerektiğinde geri park kamerası olarak
da kullanılabiliyor. Ekranın hemen altında klima kumandaları yer alıyor.
Juke’un bekli de en ilgi çekici kısmı bu renkli ekran. İki modu bulunan
ekrandan klima sistemi kontrol edilebildiği gibi, D-Mod tuşuna basıldığında
sürüş modları ekranına da dönüşebiliyor. Eco, normal ve sport modlarından sport
modunda iken Juke’un direksiyon ve gaz tepkileri daha keskin hale geliyor,
ayrıca ekrandan turbo basıncını izleyebiliyorsunuz. Juke’un yol bilgisayarının
gösterge üzerindeki düğme ile kontrol ediliyor oluşu gözümüze çarpan en büyük
ergonomik sorun. Öndeki sürücü ve yolcuya sunulan alan yeterli seviyede
olmasına rağmen arkadaki misafirler diz ve baş mesafesi konusunda sıkıntı
yaşayabilirler. Nissan Juke Nismo bagaj bölümünde ise 207 Litrelik kısıtlı bir
alan sunmuş.
Motor
Modeli standart
Juke’dan ayıran en büyük özelliği motoru oluyor. 1618 cc değeri ile Türkiye’de
bir üst vergi dilimine giren bu ünite Juke’un fiyat felcine girmesine sebep
oluyor. Ailenin en güçlü motoru olan 1618 cc’lik ünite, Juke Nismo’ya 6000
d/d’de 200 Hp güç, 2400 ila 4800 d/d’de 250 Nm tork değeri sunmuş. Bu değerler
ile 0-100 Km/s hızlanmasını 8.2 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s hız
değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 7.4 litre
olarak belirlenmiş. Nissan Juke NISMO bu motoru CVT şanzımanla kombine etmiş.
Ayrıca 4 teker ve 2 tekerden çekiş opsiyonu sunan model özellikle 2 çeker modda
patinaja kalarak güç kayıpları yaşayabiliyor. CVT şanzıman olmasından dolayı
vites geçişleri hissedilmese de motor sesinin fazlaca içeriye yansıdığı bir
gerçek. Tüketim değerleri konusunda da fabrika değerleri hayal gibi görünüyor.
Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 11 litre, performanslı kullanımlarda
ise 13,4 litrelik değerler elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Model sert
süspansiyonlarına rağmen yol tutuş konusunda sizi hayal kırıklığına
uğratabilir. 4 çeker modunda bile ESP’ye ihtiyaç duyan Juke, limitleri
zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. 2 çeker modda ise patinaja kalarak güç
kaybı yaşayan otomobilde hisli direksiyona yer verilse de bu yeterli olmuyor.
CVT şanzıman sebebiyle performanslı kullanımlarda bolca motor sesi alan iç
mekan, büyük aynalar sebebiyle rüzgar sesini de iç mekana yansıtıyor. Yarış
tipi koltuklar ise sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor.
Güvenlik
Nissan Juke
stadandart versiyonu ile katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı
başardı. Mini Crossover segmentinin yaratıcısı olarak nitelendirilen araç,
önden çarpışma testinde yolcu kabinini sağlam tutmayı başardı. Aracın
direksiyonu çok az miktarda geriye doğru kaydı. Mankenlerin üzerinde yapılan
ölçümlerde diz ve uyluk bölgesinde bir problem tespit edilmedi ancak, sürücü
tarafında konsolun değişik boylardaki mankenlerde ve oturma pozisyonlarında
yaralanmaya sebebiyet verebileceği belirlendi. Juke, arkadan çarpışmalarda
oluşan kamçı etkisinde ise sınır değerlerde puanlar aldı.
Uzman Yorumu Alper Güler
Nissan Juke NISMO tasarım konusunda beklenilenleri
karşılıyor. Ancak 1618 cc ile bir büyük vergi dilimine giren motor bu konuda
markanın belini Türkiye pazarında büküyor. Özellikle test aracımızın 3 haneli
satış rakamı canları biraz sıkabilir. Otomobil içeride sadece birkaç detay ile
standart versiyondan ayrılıyor. Standart Juke’un satış fiyatı ile NISMO
arasındaki fiyat farkının sadece motor olması bazı müşteriler için yeterli
olmayabilir. İçeride sorun olarak nitelendirdiğim bir detayı paylaşmak
istiyorum. Yarış tipi koltuklar büyük yan destekleriyle oldukça başarılı. Ancak
sürücü tarafındaki baldır desteği el frenine erişimi engelliyor. Küçük bir
detay olabilir ancak ödenen fiyat dikkate alınınca bu önemli bir detay oluyor.
İkinci bir konuda kullanılan sert malzemeler. Döşemelerde sıkça kullanılan sert
malzemeler görünüş itibariyle can sıkmasa da kullanım sonucunda zamanla ses
yapabiliyor. Gelelim motor ve şanzıman ikilisine… Motor kağıt üstündeki
rakamlarla oldukça başarılı görünüyor. Fakat onu kullanınca biraz hayal
kırıklığı yaşayabilirsiniz. Bunun en büyük sebebi CVT şanzımanın verimsizliği.
130 Bin TL’ye yakın fiyat ise bu otomobil için oldukça fazla. Bu fiyata gelene
kadar aynı iç hacmi sunan, daha başarılı sürüş karakterine sahip ve sakin
kullanımlarda da ekonomik olmayı başarabilen seçenekler mevcut.
Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 | |
Motor Hacmi: | 1618 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 200 PS 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 2400-4800 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,2 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,8 lt | |
Şehir Dışı: | 6 lt | |
Karma: | 7,4 lt | |
Test: | 11 lt | |
CO2 Emisyonu | 169gr/km |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder