Haberler

8 Nisan 2014 Salı

Test - Hyundai i10 1.0 Style - Atom Karınca

Toplam 1.2 milyar TL’lik yatırımla Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda üretilip tüm Avrupa’ya sadece Türkiye’den ihraç edilecek olan yeni Hyundai i10, Eylül ayından beri Avrupa’da satılıyordu. Geçtiğimiz aylarda ülkemizde de satışına başlanan model, şirin yapısıyla dikkat çekerken zengin donanım seçeneği ile de ön plana çıkıyor. “Style” ve “Elite” olmak üzere 2 farklı donanımla sunulan modelin 3 farklı motor ve şanzıman kombinasyonu bulunuyor. Bizim konuğumuz ise başlangıç donanımlı 1.0 litre benzinli modeli oluyor.

Tasarım

Yenilenen i10 büyük ve geriye doğru çekilmiş farları ve çift parçalı ızgarasıyla dikkat çekiyor. Altıgen ızgara petekli yapıya sahip. Petekli yapıya marka ambleminin bulunduğu yerde de rastlamak mümkün. Ön motor kapağı üzerinde farlara kadar uzana keskin hatlar ile otomobile dinamizm ruhu işlenmiş. Aynı keskinlikteki hatlar yan bölümde de göze çarpıyor. Bu hatlar kapı kolu ile birleşerek bir bütünlük sağlamış. Önceki versiyondan dikey konumlandıran stoplar yeni versiyonda daha da küçültülmüş. Arka bagaj camı C sütununa yerleştirilen siyah detaylar ile bölümün bütünlüğünü sağlamış. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Hyundai i10; 3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe, 1500 mm yüksekliğe ve 2385 mm dingil mesafesine sahip. Yüksüz ağırlığı 1008 Kg olan i10, 252 litrelik bagaj alanına sahip. Bir önceki versiyona göre daha uzun olan yeni i10, genişlik disiplininde de selefine göre artış göstermiş. Yüksekliği azalan model dingil mesafesinde de artış yaşamış.

İç Mekan

Modelin iç mekânı artan boyutlarıyla doğru orantılı olarak genişlemiş. Malzeme kalitesi ve işçilik anlamında sınıf ortalamalarında bir performans gösterirken sert malzemelerin çoğunlukla yer aldığı bir iç mekân göze çarpıyor. Siyah ve bej renk kombinasyonuna sahip ön konsolu isterseniz siyah-tarçın, siyah-mavi kombinasyonlarıyla da satın alabiliyorsunuz. Büyük puntolu ve okunaklı göstergeler dikkat çekici. Otomobilin tüm fonksiyonel kumanda ve düğmeleri orta konsola toplanmış. Küçük ekranlı teyp ve klima kumandalarının erişimi ve kullanımı oldukça kolay. Müzik sistemine direksiyon üzerindeki kumandalar ile de müdahale edilebiliyor. Buna ek olarak gösterge tablosunun ortasındaki yol bilgisayarına da direksiyon üzerindeki buton ile yönetmek mümkün. Ayrıca Hyundai modellerinde olmazsa olmaz USB ve Aux bağlantı her zamanki gibi vites önündeki cebe konumlandırılmış. Hacim anlamında önde oturan yolcular sıkıntı yaşamazken arka tarafta uzun bacaklı misafirler sıkıntı duyabilirler.

Motor

Hyundai i10 1.0 litre benzinli motora sahip. 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen ünite 5500 d/d’de 66 Bg güç ve 3500 d/d’de 95 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler 1008 Kg ağırlığındaki Hyundai i10’a 14.9 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sağlarken, maksimum 155 Km/s hız değeri veriyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim değeri ise 4,7 litre. 3 silindirli motor özellikle şehir içi sürüşlerde yeterli performansı gösteriyor. Fabrika verilerine göre yakıt tüketim değerine ulaşmak oldukça zor. Biz testimiz sırasında sakin sürüşlerde 5.9 performanslı sürüşlerde ise 7 litrelik değerler elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş


Orta sertlikteki süspansiyonlar ve kısa dingil mesafesinin etkisi ile model biraz fazla zıplayarak ilerliyor. Sert süspansiyonlar viraj performansı konusunda da size destek olamıyor. Çok zorlanan i10 önden kayma yaşatabiliyor. Başlangıç versiyonundan itibaren standart olarak sunulan ESP bu durumlarda anında müdahale ile sizi güvende tutuyor. Zaten aracı satın alacakların performanslı sürüşler için yaratılmadığını bilmesi gerekiyor. İç mekânda sert koltuklar uzun yolculuklarda yorulmayı geciktiriyor. Bir önceki versiyona göre daha az yol ve rüzgâr sesi alan model çok üst devirlerde motor sesini iç mekâna yansıtıyor.


Uzman Yorumu Alper Güler


İstanbul gibi kalabalık şehirlerde ortaya çıkan park problemi, bir de buna ek olarak artan kullanım bedelleri A segmenti otomobillerinin ön plana çıkmasını sağladı. i10 ise bu segmentin en yeni üyesi. i10 sadece Türkiye’de üretilip tüm Avrupa’ya ihraç edilen otomobil olma özelliğiyle bir adım öne çıkıyor. Gurur kaynağımız demek çok da yanlış olmaz. Model tasarım anlamında oldukça dikkat çekici. Aracınızı alırken Alev Kırmızısı ya da Tarçın rengini tercih ederseniz tüm dikkatleri üzerinize toplayabilirsiniz. İç mekâna geçiyorum ve kullanımı oldukça pratik bir iç mekân ile karşılaşıyorum. Tüm fonksiyon tuşlarının orta konsola toplanması tuş karmaşası yaşatır diye ilk etapta korkabilirsiniz ama böyle bir durum söz konusu değil. Sürüşte 1.0 litrelik motor size başarılı bir performans sunuyor. Sakin kullanımlarda ekonomik olmayı başaran bu motor alt devirleri hiç sevmiyor. Güç ihtiyacının arttığı yerlerde ise tüketim rakamları fabrika verilerinin üstüne çıkabiliyor. Gelelim fiyat konusuna. Test aracımız 29 Bin TL’yi biraz geçkin bir fiyat etiketine sahip. Rakiplerinden fiyat konusunda avantajlı görünen i10 otomatik şanzıman isterseniz fark olarak 3.500 TL bir bedel ödemenizi istiyor.

Teknik Özellik

Teknik Özellikler
Motor:1.0 DOHC   Dual-CVVT
Motor Hacmi:998 cc
Silindir Adedi:3
Maksimum Güç:64 Bg 5500 d/d
Maksimum Tork: 95 Nm 3500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma14,9 s
Maksimum Hız:155 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Kampana
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:6 lt
Şehir Dışı:4 lt
Karma:4,7 lt
Test:5,9 lt
CO2 Emisyonu108 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:3665 mm
Genişlik:1660 mm
Yükseklik:1500 mm
Dingil Mesafesi:2385 mm
Bagaj Hacmi:252 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:40 lt
Boş Ağırlık:1008 kg
Lastik Boyutu:175/65 R14
































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder