Toplam 1.2 milyar TL’lik yatırımla Hyundai Assan İzmit
Fabrikası’nda üretilip tüm Avrupa’ya sadece Türkiye’den ihraç edilecek olan
yeni Hyundai i10, Eylül ayından beri Avrupa’da satılıyordu. Geçtiğimiz aylarda
ülkemizde de satışına başlanan model, şirin yapısıyla dikkat çekerken zengin
donanım seçeneği ile de ön plana çıkıyor. “Style” ve “Elite” olmak üzere 2
farklı donanımla sunulan modelin 3 farklı motor ve şanzıman kombinasyonu
bulunuyor. Bizim konuğumuz ise başlangıç donanımlı 1.0 litre benzinli modeli
oluyor.
Tasarım
Yenilenen i10 büyük
ve geriye doğru çekilmiş farları ve çift parçalı ızgarasıyla dikkat çekiyor.
Altıgen ızgara petekli yapıya sahip. Petekli yapıya marka ambleminin bulunduğu
yerde de rastlamak mümkün. Ön motor kapağı üzerinde farlara kadar uzana keskin
hatlar ile otomobile dinamizm ruhu işlenmiş. Aynı keskinlikteki hatlar yan
bölümde de göze çarpıyor. Bu hatlar kapı kolu ile birleşerek bir bütünlük
sağlamış. Önceki versiyondan dikey konumlandıran stoplar yeni versiyonda daha
da küçültülmüş. Arka bagaj camı C sütununa yerleştirilen siyah detaylar ile
bölümün bütünlüğünü sağlamış. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Hyundai i10;
3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe, 1500 mm yüksekliğe ve 2385 mm dingil
mesafesine sahip. Yüksüz ağırlığı 1008 Kg olan i10, 252 litrelik bagaj alanına
sahip. Bir önceki versiyona göre daha uzun olan yeni i10, genişlik disiplininde
de selefine göre artış göstermiş. Yüksekliği azalan model dingil mesafesinde de
artış yaşamış.
İç Mekan
Modelin iç mekânı
artan boyutlarıyla doğru orantılı olarak genişlemiş. Malzeme kalitesi ve
işçilik anlamında sınıf ortalamalarında bir performans gösterirken sert
malzemelerin çoğunlukla yer aldığı bir iç mekân göze çarpıyor. Siyah ve bej
renk kombinasyonuna sahip ön konsolu isterseniz siyah-tarçın, siyah-mavi
kombinasyonlarıyla da satın alabiliyorsunuz. Büyük puntolu ve okunaklı
göstergeler dikkat çekici. Otomobilin tüm fonksiyonel kumanda ve düğmeleri orta
konsola toplanmış. Küçük ekranlı teyp ve klima kumandalarının erişimi ve
kullanımı oldukça kolay. Müzik sistemine direksiyon üzerindeki kumandalar ile
de müdahale edilebiliyor. Buna ek olarak gösterge tablosunun ortasındaki yol
bilgisayarına da direksiyon üzerindeki buton ile yönetmek mümkün. Ayrıca
Hyundai modellerinde olmazsa olmaz USB ve Aux bağlantı her zamanki gibi vites
önündeki cebe konumlandırılmış. Hacim anlamında önde oturan yolcular sıkıntı yaşamazken
arka tarafta uzun bacaklı misafirler sıkıntı duyabilirler.
Hyundai i10 1.0 litre
benzinli motora sahip. 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen ünite 5500
d/d’de 66 Bg güç ve 3500 d/d’de 95 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler 1008 Kg
ağırlığındaki Hyundai i10’a 14.9 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri
sağlarken, maksimum 155 Km/s hız değeri veriyor. Fabrika verilerine göre
ortalama tüketim değeri ise 4,7 litre. 3 silindirli motor özellikle şehir içi
sürüşlerde yeterli performansı gösteriyor. Fabrika verilerine göre yakıt
tüketim değerine ulaşmak oldukça zor. Biz testimiz sırasında sakin sürüşlerde
5.9 performanslı sürüşlerde ise 7 litrelik değerler elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Orta sertlikteki
süspansiyonlar ve kısa dingil mesafesinin etkisi ile model biraz fazla
zıplayarak ilerliyor. Sert süspansiyonlar viraj performansı konusunda da size
destek olamıyor. Çok zorlanan i10 önden kayma yaşatabiliyor. Başlangıç
versiyonundan itibaren standart olarak sunulan ESP bu durumlarda anında
müdahale ile sizi güvende tutuyor. Zaten aracı satın alacakların performanslı
sürüşler için yaratılmadığını bilmesi gerekiyor. İç mekânda sert koltuklar uzun
yolculuklarda yorulmayı geciktiriyor. Bir önceki versiyona göre daha az yol ve
rüzgâr sesi alan model çok üst devirlerde motor sesini iç mekâna yansıtıyor.
Uzman Yorumu Alper Güler
İstanbul gibi kalabalık şehirlerde ortaya çıkan park
problemi, bir de buna ek olarak artan kullanım bedelleri A segmenti
otomobillerinin ön plana çıkmasını sağladı. i10 ise bu segmentin en yeni üyesi.
i10 sadece Türkiye’de üretilip tüm Avrupa’ya ihraç edilen otomobil olma
özelliğiyle bir adım öne çıkıyor. Gurur kaynağımız demek çok da yanlış olmaz.
Model tasarım anlamında oldukça dikkat çekici. Aracınızı alırken Alev Kırmızısı
ya da Tarçın rengini tercih ederseniz tüm dikkatleri üzerinize
toplayabilirsiniz. İç mekâna geçiyorum ve kullanımı oldukça pratik bir iç mekân
ile karşılaşıyorum. Tüm fonksiyon tuşlarının orta konsola toplanması tuş
karmaşası yaşatır diye ilk etapta korkabilirsiniz ama böyle bir durum söz
konusu değil. Sürüşte 1.0 litrelik motor size başarılı bir performans sunuyor.
Sakin kullanımlarda ekonomik olmayı başaran bu motor alt devirleri hiç
sevmiyor. Güç ihtiyacının arttığı yerlerde ise tüketim rakamları fabrika
verilerinin üstüne çıkabiliyor. Gelelim fiyat konusuna. Test aracımız 29 Bin
TL’yi biraz geçkin bir fiyat etiketine sahip. Rakiplerinden fiyat konusunda
avantajlı görünen i10 otomatik şanzıman isterseniz fark olarak 3.500 TL bir
bedel ödemenizi istiyor.
Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.0 DOHC Dual-CVVT | |
Motor Hacmi: | 998 cc | |
Silindir Adedi: | 3 | |
Maksimum Güç: | 64 Bg 5500 d/d | |
Maksimum Tork: | 95 Nm 3500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 14,9 s | |
Maksimum Hız: | 155 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6 lt | |
Şehir Dışı: | 4 lt | |
Karma: | 4,7 lt | |
Test: | 5,9 lt | |
CO2 Emisyonu | 108 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3665 mm | |
Genişlik: | 1660 mm | |
Yükseklik: | 1500 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2385 mm | |
Bagaj Hacmi: | 252 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 40 lt | |
Boş Ağırlık: | 1008 kg | |
Lastik Boyutu: | 175/65 R14 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder