Yeni Mazda3, basına özel gerçekleştirilen bir lansman ile
Türkiye yollarına çıkıyor.
YAZI: ALPER GÜLER
Kodo tasarım dilini
en iyi yansıtan modellerden biri olan Mazda3, tasarımıyla oldukça dikkat
çekiyor. Sedan ve hatchback karoserleriyle satışa sunulan Mazda3, Sedan
versiyonda Soul, Motion, Reflex, Power
gibi 4 farklı donanıma, hatchback de ise Motion, Reflex ve Power olmak üzere 3
farklı donanıma sahip. Modellerin fiyatlarına baktığımızda hatchback 60.600,
sedan ise 55.500’den başlayan fiyatlarla ticarileştiriliyor.
Kodo tasarım dili Mazda3’ü selefine göre daha çekici bir
yapıya kavuşturmuş. Ön yüzünde abisi Mazda 6’dan da esintiler yer alıyor. Büyük
ızgara ve far grubu bunun en büyük göstergesi. Büyük ızgara ve logo otomobilin
daha güçlü görünmesini sağlamış. Sedan ve Hatchback karoseri ön yüzde ayıran en
büyük ayrıntı marka logosu oluyor. Yan bölümde otomobili daha atik gösteren
keskin hatlar göze çarpıyor. Bunlar Kodo tasarımının öne çıkmasını sağlarken
akıcı bir tasarım dilini de otomobile katmış. Arka bölümde Mazda3 abisi Mazda
6’dan esintileri taşıyor. Sadece Mazda3’de olmayan nikelaj detay bu iki
otomobili birbirinden ayırmış.
Modelin içerisine geçtiğimizde kalite anlamında başarılı iç
mekân bizleri karşılıyor. Anımsanan iç detay diyoruz çünkü içerideki birçok ayrıntıyı
diğer rakip modellerden hatırlıyoruz. Gösterge paneli Volvo v40 modelinden tanıdık geliyor.
Okunabilirlik anlamında başarılı olan bu panel, kullanışlılık anlamında da iyi.
Ortada kullanılan ekran kontrol kumandaları Audi modellerinden tanıdık. Özellikle
kontrol kumandalarının A3 ile büyük benzerlik taşıdığını söylemeliyim. Ergonomi
anlamında model sorunsuz. Direksiyon üzerindeki birçok kumanda size her konuda
yardımcı oluyor. Eşya gözü konusunda model vites önünde arkasında birçok alan
sunmuş. Ancak kapı kollarında sunulan eşya gözleri sınırlı. Önde ve arkada
sunulan alan yeterli seviyede. Arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli.
Sadece arka koltuğun orta bölümünde oturan bireyler yüksek şaft tüneli
sebebiyle sıkıntı yaşayabilirler. Mazda3 hatchback karoserde 364 litre bagaj
hacmi sunuyor.
Maksimum ekonomi
Modelde 1.5 litre SKYACTIV-G motor bulunuyor. Benzinli ve
turbo desteksiz olan bu motor 6000 d/d de 120 bg güç 4000 d/d de 150 nm tork
değeri sağlıyor. Bu değerler Mazda3’e 10.4 saniyelik hızlanma değeri sunuyor.
Alt devirlerde cansız olan bu motorun hatchback karoserlerdeki manuel vitesle fabrika verisi tüketimi 5.1 litre, otomatik şanzımanda ise 5.5 litre
olarak açıklanıyor.
Satın alınır mı?
Mazda3’ü hatchback karoserli ve otomatik vites seçeneği ile
kullanma şansı buldum. Atmosferik bu ünite turbo motorlar kadar alt devirlerde
keyif vermiyor. Bu durum sizi üst devirlerde kullanmaya itiyor. Üst devirlerde
kullanmak bana yüksek yakıt tüketim değerleri elde ettirir diye
düşünebilirsiniz. Ancak ne kadar üst devirde kullanırsanız kullanın 9 litre
seviyesini geçmeniz zor. Ben sakin kullanımlarda 7 litre gibi değerler rahatça
elde ettim. Bu da otomatik ve benzinli bir kombinasyon için oldukça makul.
Şanzıman geçişleri sarsıntısız. Şanzımanı vites üzerinden ya da direksiyon
arkasındaki kulakçıklar ile manuel kontrol edebiliyorsunuz. Dizel otomatik
kombinasyonu ise şu an için sunulmuyor. Firma yetkililerinden çalışmaların
devam ettiği 1 yıl içerisinde bu seçeneğinde Mazda3’e dâhil olacağını bildirdiler.
Akıllarda Ford’da yeni sunulan 1.5 litrelik dizel motor mu gelecek soruları
olabilir. Ancak alınan bilgilere göre üretilen motor tamamen Mazda’ya ait.
Otomatik şanzıman olarak da benzinli modeldeki aynı sistemin kullanılacağı
biliniyor. İçeride birçok ayrıntı diğer modellerden tanıdık. Bu durum özgünlüğü
azaltmış. Elektronik olmayan el freni eleştiri alsa da bu özellik kimilerinin
eğlence kaynağı olabilir. Sedan karoserde sunulan ve Soul olarak adlandırılan
baz donanım düşük fiyatı ile sedan sever bir ülkede ilgi çekebilir. Ancak
markanın sene sonuna kadar satış hedefi 1000 adet olarak tahmin ediliyor. Bu
satış rakamında yüzde 80 sedan yüzde 20 ise hatchback olacağı yine şirket
yetkililerinden aldığımız duyumlar arasında. Tasarım ve ekonomi anlamında başarılı
olan model bakalım satış hedeflerini ne kadar gerçekleştirecek yıl içerisinde
hep birlikte göreceğiz.
Kodo tasarım dili Mazda3’ü selefine göre daha çekici bir yapıya kavuşturmuş. Ön yüzünde abisi Mazda 6’dan da esintiler yer alıyor. Büyük ızgara ve far grubu bunun en büyük göstergesi. Büyük ızgara ve logo otomobilin daha güçlü görünmesini sağlamış. Sedan ve Hatchback karoseri ön yüzde ayıran en büyük ayrıntı marka logosu oluyor. Yan bölümde otomobili daha atik gösteren keskin hatlar göze çarpıyor. Bunlar Kodo tasarımının öne çıkmasını sağlarken akıcı bir tasarım dilini de otomobile katmış. Arka bölümde Mazda3 abisi Mazda 6’dan esintileri taşıyor. Sadece Mazda3’de olmayan nikelaj detay bu iki otomobili birbirinden ayırmış.
Modelin içerisine geçtiğimizde kalite anlamında başarılı iç mekân bizleri karşılıyor. Anımsanan iç detay diyoruz çünkü içerideki birçok ayrıntıyı diğer rakip modellerden hatırlıyoruz. Gösterge paneli Volvo v40 modelinden tanıdık geliyor. Okunabilirlik anlamında başarılı olan bu panel, kullanışlılık anlamında da iyi. Ortada kullanılan ekran kontrol kumandaları Audi modellerinden tanıdık. Özellikle kontrol kumandalarının A3 ile büyük benzerlik taşıdığını söylemeliyim. Ergonomi anlamında model sorunsuz. Direksiyon üzerindeki birçok kumanda size her konuda yardımcı oluyor. Eşya gözü konusunda model vites önünde arkasında birçok alan sunmuş. Ancak kapı kollarında sunulan eşya gözleri sınırlı. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Sadece arka koltuğun orta bölümünde oturan bireyler yüksek şaft tüneli sebebiyle sıkıntı yaşayabilirler. Mazda3 hatchback karoserde 364 litre bagaj hacmi sunuyor.
Modelde 1.5 litre SKYACTIV-G motor bulunuyor. Benzinli ve turbo desteksiz olan bu motor 6000 d/d de 120 bg güç 4000 d/d de 150 nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler Mazda3’e 10.4 saniyelik hızlanma değeri sunuyor. Alt devirlerde cansız olan bu motorun hatchback karoserlerdeki manuel vitesle fabrika verisi tüketimi 5.1 litre, otomatik şanzımanda ise 5.5 litre olarak açıklanıyor.
Mazda3’ü hatchback karoserli ve otomatik vites seçeneği ile kullanma şansı buldum. Atmosferik bu ünite turbo motorlar kadar alt devirlerde keyif vermiyor. Bu durum sizi üst devirlerde kullanmaya itiyor. Üst devirlerde kullanmak bana yüksek yakıt tüketim değerleri elde ettirir diye düşünebilirsiniz. Ancak ne kadar üst devirde kullanırsanız kullanın 9 litre seviyesini geçmeniz zor. Ben sakin kullanımlarda 7 litre gibi değerler rahatça elde ettim. Bu da otomatik ve benzinli bir kombinasyon için oldukça makul. Şanzıman geçişleri sarsıntısız. Şanzımanı vites üzerinden ya da direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile manuel kontrol edebiliyorsunuz. Dizel otomatik kombinasyonu ise şu an için sunulmuyor. Firma yetkililerinden çalışmaların devam ettiği 1 yıl içerisinde bu seçeneğinde Mazda3’e dâhil olacağını bildirdiler. Akıllarda Ford’da yeni sunulan 1.5 litrelik dizel motor mu gelecek soruları olabilir. Ancak alınan bilgilere göre üretilen motor tamamen Mazda’ya ait. Otomatik şanzıman olarak da benzinli modeldeki aynı sistemin kullanılacağı biliniyor. İçeride birçok ayrıntı diğer modellerden tanıdık. Bu durum özgünlüğü azaltmış. Elektronik olmayan el freni eleştiri alsa da bu özellik kimilerinin eğlence kaynağı olabilir. Sedan karoserde sunulan ve Soul olarak adlandırılan baz donanım düşük fiyatı ile sedan sever bir ülkede ilgi çekebilir. Ancak markanın sene sonuna kadar satış hedefi 1000 adet olarak tahmin ediliyor. Bu satış rakamında yüzde 80 sedan yüzde 20 ise hatchback olacağı yine şirket yetkililerinden aldığımız duyumlar arasında. Tasarım ve ekonomi anlamında başarılı olan model bakalım satış hedeflerini ne kadar gerçekleştirecek yıl içerisinde hep birlikte göreceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder