Haberler

8 Nisan 2014 Salı

Test - Peugeot 308 1.6 THP Allure - Rekabet Kızışıyor

Yalın tasarım, yenilikçi kokpit ve düşük CO2 değeri gibi özellikle ön plana çıkan yeni Peugeot 308 geçtiğimiz ay Kıbrıs’ta yapılan bir lansman ile basına tanıtılmıştı. EMP2 platformu üzerinde yükselen yeni 308, bu platformun avantajı ile 140 Kg daha hafifleyerek yollara çıkıyor. 3 farklı donanım seçeneği ile satışa sunulan modelin iki benzinli iki de dizel olmak üzere 4 farklı motor opsiyonu bulunuyor. Test konuğumuz olan 308 ise 1.6 litre 156 bg benzinli üniteye sahip. Bakalım bu motor kombinasyonu ile Peugeot 308 nasıl bir performans çizecek?

Tasarım

Modelin selefine göre daha çekici bir tasarıma kavuştuğunu söylemeliyiz. Model bu çekici tasarımını dinamik çizgilerine borçlu. Önceki versiyondaki tek parça ızgaradan kurtulmuş ve iki parçalı ızgara grubuna yer verilmiş. Üst ızgara nikelaj detaylar ile süslenerek şık kılınmış. Selefindeki geriye doğru uzanan far grubu yerini 62 adet LED’den oluşan yeni farlara bırakmış. Bu sayede agresif bakışlara kavuşan modelin bu görüntüsü kaput üzerinden inen çizgilerle de nitelendirilmiş. Yan bölümde akıcı tasarım göze çarpıyor. Paralel uzanan tavan yapısı baş mesafesi konusunda olumlu sinyaller verirken geniş camlar ferah bir iç hacmin habercisi. Cam kenarlarındaki nikelaj ayrıntılar bu bölüme şıklık katarken, 5 kollu jantlarda otomobilin sporcu kimliğini ön plana çıkarmış. Dilerseniz geri kalan 3 farklı jant modelinden biriyle de değişim gerçekleştirebiliyorsunuz. Arka bölümde ise farda kullanılan LED teknolojisi, stoplarda yerini almış. 48 adet LED ile oluşturulmuş stoplar özellikle gece sürüşlerinde otomobilin etkileyici bir görsele kavuşmasını sağlıyor. Modelin boyutlarına baktığımızda Peugeot 308; 4253 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1457 mm yüksekliğe ve 2620 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile en güçlü rakibi Volkswagen Golf’ten 2 mm daha kısa, 5 mm daha geniş, 5 mm daha yüksek ve 17 mm daha kısa aks mesafesine sahip.

İç Mekan

Model içeride oldukça sade bir iç mekanla sizleri karşılıyor. Çift renkli ön konsol iç mekanın albenisini arttırıyor. Malzeme kalitesi konusunda konsolun üst bölümünde yumuşak malzemeler kullanılmasına rağmen alt bölümde bolca sert malzemeler kullanılmış. Direksiyon simidi ve gösterge panelleri 208’den tanıdık geliyor. 208’deki direksiyonun gösterge panellerini kapatması durumu burada konsolun daha yukarı konumlandırılmasıyla bir parçada olsa çözüme ulaşılmayı sağlamış. İlk etapta gösterge panelinde devir saati dikkat çekiyor. Standart devir saatlerinin soldan başlamasının aksine bu devir saati ise sağdan başlıyor. Küçük bir ayrıntı da olsa farklılık katması bizce başarılı. Orta konsola baktığımızda tuşlardan arınmış son derece sade bir görsel göze çarpıyor. Bu ortamın oluşmasını havalandırma ızgaralarının ortasına konumlandırılmış SMEG+ ekran sağlıyor. 208’de SMEG ekran olarak da hatırladığımız bu panel geliştirilerek 308’de de yerini almış. Ekran size multimedya, havalandırma, navigasyon, geri görüş kamerası ve araç bilgileri hususunda yardımcı oluyor. Krom ve piyano siyahı ile iç mekâna şıklık katılmış. Ön iki koltuk arasında kısıtlı eşya gözü sunulmuş. Bardaklık olarak da kullanılan bu alanın hemen altında gizli bölme olarak bir bölüm daha bulunuyor. İçeride sunulan alan sınıf standartlarında. Cam tavan ve geniş yan camlar sayesinde iç mekan ferah kılınmış. Model bagaj alanı olarak ise 428 litrelik bir alanı size sunmuş. Bu değer ile rakibi Volkswagen Golf’ün önünde.

Motor

Peugeot 308, testimize PSA grubunun ünlü motoru 1.6 litre turbo benzinli versiyonu ile konuk oluyor. Bu motor. 6000 d/d’de 156 hp güç, 1400 d/d’de ise 240 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 8.4 saniyede tamamlarken maksimum 210 Km/s hız değerine sahip. 2013 Yılının En İyi Motoru olarak seçilen bu ünite; alt devirlerde yüksek torkun avantajını kullanarak güç konusunda sıkıntı oluşturmuyor. Özellikle üst devirlerde gaz tepkilerine çok iyi cevap veren bu ünite korkunç tüketim rakamlarını size düşündürtebilir. Ancak sakin kullanımlarda 7.5 litre performanslı kullanımlarda ise 9 litrelik değerler elde edilebiliyor. Aracın fabrika karma yakıt tüketim değeri ise 5.8 litre olarak belirlenmiş.

Konfor & Yol Tutuş

Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Buna rağmen otomobilin konfor seviyesi çok da törpülenmemiş. Ancak arka süspansiyonların fazla sesli çalıştığını belirtmek gerekir. Rüzgar ve yol sesi konusunda model başarılı. Motor sesi ise üst devirlerde kabin içine bir parça yansıyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar modele viraj konusunda da destek olmayı başarıyor. Limitleri zorlanan Peugeot 308 ilk kaymayı arkadan yapıyor. ESP sistemi buna anında müdahale ederek tehlikeyi engelliyor. Direksiyon şehir içi kullanımlarda oldukça pratik ancak virajlarda sürücü ile biraz daha iletişim içinde olmasını beklerdik.

Güvenlik


Peugeot 308 Euroncap testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün ve yolcunun kaval kemikleri ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağladı. Yandan araç çarpmalarında ise tam koruma sağlarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs kafesine sınırlı şekilde koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile Peugeot 308 çarpışma testlerinden beş yıldızı kaptı.
Teknik Özellikler
Motor:1.6 THP 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:156 Bg 6000 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 1400 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,4 s
 Maksimum Hız:210 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,9 lt
 Şehir Dışı:4,6 lt
 Karma:5,8 lt
 Test:7,5 lt
 CO2 Emisyonu134 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4253 mm
 Genişlik:1804 mm
 Yükseklik:1457 mm
 Dingil Mesafesi:2620 mm
 Bagaj Hacmi:428 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:53 lt
 Boş Ağırlık:1165 kg
 Lastik Boyutu:225/40 R18







































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder