Yalın tasarım, yenilikçi kokpit ve düşük CO2 değeri gibi
özellikle ön plana çıkan yeni Peugeot 308 geçtiğimiz ay Kıbrıs’ta yapılan bir
lansman ile basına tanıtılmıştı. EMP2 platformu üzerinde yükselen yeni 308, bu
platformun avantajı ile 140 Kg daha hafifleyerek yollara çıkıyor. 3 farklı
donanım seçeneği ile satışa sunulan modelin iki benzinli iki de dizel olmak
üzere 4 farklı motor opsiyonu bulunuyor. Test konuğumuz olan 308 ise 1.6 litre
156 bg benzinli üniteye sahip. Bakalım bu motor kombinasyonu ile Peugeot 308
nasıl bir performans çizecek?
Tasarım
Modelin selefine göre
daha çekici bir tasarıma kavuştuğunu söylemeliyiz. Model bu çekici tasarımını
dinamik çizgilerine borçlu. Önceki versiyondaki tek parça ızgaradan kurtulmuş
ve iki parçalı ızgara grubuna yer verilmiş. Üst ızgara nikelaj detaylar ile
süslenerek şık kılınmış. Selefindeki geriye doğru uzanan far grubu yerini 62
adet LED’den oluşan yeni farlara bırakmış. Bu sayede agresif bakışlara kavuşan
modelin bu görüntüsü kaput üzerinden inen çizgilerle de nitelendirilmiş. Yan
bölümde akıcı tasarım göze çarpıyor. Paralel uzanan tavan yapısı baş mesafesi
konusunda olumlu sinyaller verirken geniş camlar ferah bir iç hacmin habercisi.
Cam kenarlarındaki nikelaj ayrıntılar bu bölüme şıklık katarken, 5 kollu
jantlarda otomobilin sporcu kimliğini ön plana çıkarmış. Dilerseniz geri kalan
3 farklı jant modelinden biriyle de değişim gerçekleştirebiliyorsunuz. Arka
bölümde ise farda kullanılan LED teknolojisi, stoplarda yerini almış. 48 adet
LED ile oluşturulmuş stoplar özellikle gece sürüşlerinde otomobilin etkileyici
bir görsele kavuşmasını sağlıyor. Modelin boyutlarına baktığımızda Peugeot 308;
4253 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1457 mm yüksekliğe ve 2620 mm aks
mesafesine sahip. Bu değerler ile en güçlü rakibi Volkswagen Golf’ten 2 mm daha
kısa, 5 mm daha geniş, 5 mm daha yüksek ve 17 mm daha kısa aks mesafesine
sahip.
İç Mekan
Model içeride oldukça
sade bir iç mekanla sizleri karşılıyor. Çift renkli ön konsol iç mekanın
albenisini arttırıyor. Malzeme kalitesi konusunda konsolun üst bölümünde
yumuşak malzemeler kullanılmasına rağmen alt bölümde bolca sert malzemeler
kullanılmış. Direksiyon simidi ve gösterge panelleri 208’den tanıdık geliyor.
208’deki direksiyonun gösterge panellerini kapatması durumu burada konsolun
daha yukarı konumlandırılmasıyla bir parçada olsa çözüme ulaşılmayı sağlamış.
İlk etapta gösterge panelinde devir saati dikkat çekiyor. Standart devir
saatlerinin soldan başlamasının aksine bu devir saati ise sağdan başlıyor.
Küçük bir ayrıntı da olsa farklılık katması bizce başarılı. Orta konsola baktığımızda
tuşlardan arınmış son derece sade bir görsel göze çarpıyor. Bu ortamın
oluşmasını havalandırma ızgaralarının ortasına konumlandırılmış SMEG+ ekran
sağlıyor. 208’de SMEG ekran olarak da hatırladığımız bu panel geliştirilerek
308’de de yerini almış. Ekran size multimedya, havalandırma, navigasyon, geri
görüş kamerası ve araç bilgileri hususunda yardımcı oluyor. Krom ve piyano
siyahı ile iç mekâna şıklık katılmış. Ön iki koltuk arasında kısıtlı eşya gözü
sunulmuş. Bardaklık olarak da kullanılan bu alanın hemen altında gizli bölme
olarak bir bölüm daha bulunuyor. İçeride sunulan alan sınıf standartlarında.
Cam tavan ve geniş yan camlar sayesinde iç mekan ferah kılınmış. Model bagaj
alanı olarak ise 428 litrelik bir alanı size sunmuş. Bu değer ile rakibi
Volkswagen Golf’ün önünde.
Motor
Peugeot 308,
testimize PSA grubunun ünlü motoru 1.6 litre turbo benzinli versiyonu ile konuk
oluyor. Bu motor. 6000 d/d’de 156 hp güç, 1400 d/d’de ise 240 Nm tork değeri
üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen bu ünite 0-100 Km/s
hızlanmasını 8.4 saniyede tamamlarken maksimum 210 Km/s hız değerine sahip.
2013 Yılının En İyi Motoru olarak seçilen bu ünite; alt devirlerde yüksek
torkun avantajını kullanarak güç konusunda sıkıntı oluşturmuyor. Özellikle üst
devirlerde gaz tepkilerine çok iyi cevap veren bu ünite korkunç tüketim
rakamlarını size düşündürtebilir. Ancak sakin kullanımlarda 7.5 litre
performanslı kullanımlarda ise 9 litrelik değerler elde edilebiliyor. Aracın
fabrika karma yakıt tüketim değeri ise 5.8 litre olarak belirlenmiş.
Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta
sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Buna rağmen otomobilin konfor seviyesi
çok da törpülenmemiş. Ancak arka süspansiyonların fazla sesli çalıştığını
belirtmek gerekir. Rüzgar ve yol sesi konusunda model başarılı. Motor sesi ise
üst devirlerde kabin içine bir parça yansıyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar
modele viraj konusunda da destek olmayı başarıyor. Limitleri zorlanan Peugeot
308 ilk kaymayı arkadan yapıyor. ESP sistemi buna anında müdahale ederek
tehlikeyi engelliyor. Direksiyon şehir içi kullanımlarda oldukça pratik ancak
virajlarda sürücü ile biraz daha iletişim içinde olmasını beklerdik.
Güvenlik
Peugeot 308 Euroncap
testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün ve
yolcunun kaval kemikleri ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma
sağladı. Yandan araç çarpmalarında ise tam koruma sağlarken sabit bariyer
çarpmalarında göğüs kafesine sınırlı şekilde koruma sağlamıştır. Arkadan
çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile Peugeot 308 çarpışma
testlerinden beş yıldızı kaptı.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 THP | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,4 s | |
Maksimum Hız: | 210 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,9 lt | |
Şehir Dışı: | 4,6 lt | |
Karma: | 5,8 lt | |
Test: | 7,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 134 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4253 mm | |
Genişlik: | 1804 mm | |
Yükseklik: | 1457 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2620 mm | |
Bagaj Hacmi: | 428 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1165 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/40 R18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder