Mercedes E Serisi ilk olarak 1984 yılında pazara sunuldu.
1996, 2002 ve 2009 yıllarında değişime uğrayan E Serisi makyaj ile son derece şık
bir yapıya kavuştu. 1.6 litre benzinli motor ile hitap ettiği kitle sayısını
attıran model gösterdiği performans ile kafadaki tüm soru işaretlerini sildi.
Geçtiğimiz aylarda dört kapılı versiyon ile test ettiğimiz model bu sefer coupe
seçeneği ile karşımızda.
Tasarım
İlk bakışta model öndeki ızgara ile dört kapılı versiyonundan ayrılıyor. Tek çizgi halinde, ön ızgarayı kesen alüminyum görselli detay ortada büyük marka logosu ile birleşiyor. Şık görünen amblem marka kimliğini de ortaya koyuyor. Ayrıca ızgara grubu dört kapılı versiyonundan daha yatay bir şekilde ön bölüme konumlandırılmış. Geriye doğru uzanan farlar sedan modelle benzerlik gösterse de, coupe versiyonda farların altında yer alan içe kavisli tasarım onu ayırıyor. Kavisli far grubu kaput üzerindeki keskin hatlarla birleşerek otomobile agresif bakışlar kazandırıyor. Yan bölümde keskin hatlar etkisini devam ettirirken, kullanılan alüminyum çıtalar ile otomobil şık kılınmış. Uzun kapılar ve çıtasız camlar otomobilin coupe karakterini iyice yansıtmış. Dört bölümdeki şişkin çamurluklarla heybetli bir yapı oluşturmuş. Arka bölümde ise yine dört kapılı modelle neredeyse birebir benzerlik taşıyan E Serisi, sadece arka tamponda yer alan alüminyum çıtanın konumuyla birbirinden ayrılıyor. Led stoplar özellikle gece sürüşlerinde etkileyici bir görüntü sağlarken, krom egzoz boruları ve arka difüzör dinamizm duygusunu içinizde uyandırıyor. Otomobilin boyutlarına baktığımızda E Coupe, 4703 mm uzunluğa, 1786 mm genişliğe, 1397 mm yüksekliğe ve 2760 mm dingil mesafesine sahip. Model bu değerler ile dört kapılı versiyonundan 176 mm daha kısa, 68 mm daha dar, 77 mm daha alçak ve 114 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.
İç Mekan
E Coupe içeride sedan
versiyonundan çok da farklı olmayan bir iç mekanla karşımıza çıkıyor. Ahşap ve
çift renkli ön konsolun yerini siyah kaplama ve nikelaj ayrıntıların bolca
kullanıldığı bir görsel devralmış. Krom detaylar içeriyi oldukça şık kılarken
dikişli koltuk, ön konsol ve direksiyon bu durumu nitelemiş. Yan destekli
koltuklar özellikle performans odaklı sürüşlerde sizi koltukta tutmak için
tasarlanmış. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor.
Aksine otomatik ayarlanabilir koltuklar ve direksiyon en büyük yardımcınız.
Dilediğinizde koltuk ayarlarınızı kaydederek tek tuşla kendi ayarınıza kavuşma
imkanı sağlanıyor. Küçük eşya konusunda model oldukça bonkör. Orta konsolda
krom görselli bir kapak ile gizlenmiş alan, kolçaktaki ve kapı kollarındaki
alanlar bu konudaki en büyük destekçiler. Direksiyon üzerindeki kumandalar ve
orta konsola konumlandırılmış joystick sayesinde otomobilin her detayına
ulaşabiliyorsunuz. Coupe otomobillerde en büyük sıkıntı, emniyet kemerine
ulaşmaktır. Model bu konuda da size kapıları kapattığınız andan itibaren kibar
bir kol ile kemeri uzatarak yardımcı oluyor. Eğer ki yanlışlıkla kemeri
çözdünüz, araçtan inmediniz ve bir daha kemere nasıl ulaşırım derseniz müzik
sisteminin altındaki bir tuş ile bu kol size kemeri tekrar uzatıyor. Arka
koltuklara ulaşmak içinse ön koltukların arkasına konumlandırılan krom görselli
bir tuş size yardımcı oluyor. Bu tuş sayesinde öne yatan koltuk otomatik olarak
öne kayarak yolcuların rahatça binmesine olanak sağlıyor. Koltuğu tekrar eski
konumuna getirmek içinse sırt kısmını geriye yasladıktan sonra koltuğun eski
konumuna otomatik kaymasını beklemek. İç hacim konusunda önde oturan yolcular
sıkıntı yaşamazken, arkadaki yolcular baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntı
yaşayabilirler. Yaşam alanı gibi model bagaj bölümünde de sedan versiyonundan
daha az olarak 450 litrelik bir hacmi size sunmuş.
Mercedes-Benz E250 Coupe’de 2.0 litre benzinli bir ünite yer
alıyor. 5500 d/d’de 211 PS güç üreten
motor 1200 ila 4000 d/d’ler arasında 350 Nm tork değeri sağlıyor. E250 Coupe,
7.1 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerine sahipken, 250 km/s maksimum hıza
ulaşıyor. Motorun gücü 7 kademeli otomatik şanzıman ile arka lastiklere
iletiliyor. Değerlerden de çok iyi anlaşılacağı gibi E250 Coupe’ye başarılı bir
performans grafiği çizdiriyor. Performans grafiği yüksek olan aracın fabrika
yakıt tüketim ortalaması ise 6.5 litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz
sırasında sakin kullanımlarda 7.6 performanslı kullanımlarda ise 9.8 litrelik
bir değer elde ettik. Benzinli ünite size yüksek devir çevirme opsiyonu sunmuş.
Bu sayede üst devirlerde kalarak performanslı sürüşler yapmanızı sağlıyor. Bu
konuda “Sport” şanzıman seçeneği en büyük yardımcınız.
Konfor & Yol Tutuş
Mercedes-Benz E
Coupe test aracımız Agility Control Spor süspansiyonlara sahip. Bu özellikteki
süspansiyon yerden gelen tepkilere göre karakter değiştirerek size optimum
düzeyde bir sürüş sağlıyor. Bu özellik sayesinde konfor ve performansı bir
arada sunan model beğenimiz kazanıyor. Süspansiyonlar viraj performansı
konusunda size maksimum destek oluyor. Ancak sınırları zorlanan model ilk
kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Küçük kontralar ile kontrol edilebilen bu
duruma ESP anında müdahalede bulunuyor. Ses yalıtımı konusunda E250 Coupe
başarılı bir grafik çizerek ne yol sesini ne de motor sesini kabin içine
almıyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 | |
Motor Hacmi: | 1991 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 211 PS 5500 d/d | |
Maksimum Tork: | 350 Nm 1200-4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,1 s | |
Maksimum Hız: | 250 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,4 lt | |
Şehir Dışı: | 5,4 lt | |
Karma: | 6,5 lt | |
Test: | 7,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 152 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4703 mm | |
Genişlik: | 1786 mm | |
Yükseklik: | 1397 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2760 mm | |
Bagaj Hacmi: | 450 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 66 lt | |
Boş Ağırlık: | 1560 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder