Haberler

21 Mart 2014 Cuma

Test - Mercedes-Benz E 250 Coupe : Hem gönül hem el yakıyor

Mercedes E Serisi ilk olarak 1984 yılında pazara sunuldu. 1996, 2002 ve 2009 yıllarında değişime uğrayan E Serisi makyaj ile son derece şık bir yapıya kavuştu. 1.6 litre benzinli motor ile hitap ettiği kitle sayısını attıran model gösterdiği performans ile kafadaki tüm soru işaretlerini sildi. Geçtiğimiz aylarda dört kapılı versiyon ile test ettiğimiz model bu sefer coupe seçeneği ile karşımızda.

Tasarım

İlk bakışta model öndeki ızgara ile dört kapılı versiyonundan ayrılıyor. Tek çizgi halinde, ön ızgarayı kesen alüminyum görselli detay ortada büyük marka logosu ile birleşiyor. Şık görünen amblem marka kimliğini de ortaya koyuyor. Ayrıca ızgara grubu dört kapılı versiyonundan daha yatay bir şekilde ön bölüme konumlandırılmış. Geriye doğru uzanan farlar sedan modelle benzerlik gösterse de, coupe versiyonda farların altında yer alan içe kavisli tasarım onu ayırıyor. Kavisli far grubu kaput üzerindeki keskin hatlarla birleşerek otomobile agresif bakışlar kazandırıyor. Yan bölümde keskin hatlar etkisini devam ettirirken, kullanılan alüminyum çıtalar ile otomobil şık kılınmış. Uzun kapılar ve çıtasız camlar otomobilin coupe karakterini iyice yansıtmış. Dört bölümdeki şişkin çamurluklarla heybetli bir yapı oluşturmuş. Arka bölümde ise yine dört kapılı modelle neredeyse birebir benzerlik taşıyan E Serisi, sadece arka tamponda yer alan alüminyum çıtanın konumuyla birbirinden ayrılıyor. Led stoplar özellikle gece sürüşlerinde etkileyici bir görüntü sağlarken, krom egzoz boruları ve arka difüzör dinamizm duygusunu içinizde uyandırıyor. Otomobilin boyutlarına baktığımızda E Coupe, 4703 mm uzunluğa, 1786 mm genişliğe, 1397 mm yüksekliğe ve 2760 mm dingil mesafesine sahip. Model bu değerler ile dört kapılı versiyonundan 176 mm daha kısa, 68 mm daha dar, 77 mm daha alçak ve 114 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.

İç Mekan
E Coupe içeride sedan versiyonundan çok da farklı olmayan bir iç mekanla karşımıza çıkıyor. Ahşap ve çift renkli ön konsolun yerini siyah kaplama ve nikelaj ayrıntıların bolca kullanıldığı bir görsel devralmış. Krom detaylar içeriyi oldukça şık kılarken dikişli koltuk, ön konsol ve direksiyon bu durumu nitelemiş. Yan destekli koltuklar özellikle performans odaklı sürüşlerde sizi koltukta tutmak için tasarlanmış. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Aksine otomatik ayarlanabilir koltuklar ve direksiyon en büyük yardımcınız. Dilediğinizde koltuk ayarlarınızı kaydederek tek tuşla kendi ayarınıza kavuşma imkanı sağlanıyor. Küçük eşya konusunda model oldukça bonkör. Orta konsolda krom görselli bir kapak ile gizlenmiş alan, kolçaktaki ve kapı kollarındaki alanlar bu konudaki en büyük destekçiler. Direksiyon üzerindeki kumandalar ve orta konsola konumlandırılmış joystick sayesinde otomobilin her detayına ulaşabiliyorsunuz. Coupe otomobillerde en büyük sıkıntı, emniyet kemerine ulaşmaktır. Model bu konuda da size kapıları kapattığınız andan itibaren kibar bir kol ile kemeri uzatarak yardımcı oluyor. Eğer ki yanlışlıkla kemeri çözdünüz, araçtan inmediniz ve bir daha kemere nasıl ulaşırım derseniz müzik sisteminin altındaki bir tuş ile bu kol size kemeri tekrar uzatıyor. Arka koltuklara ulaşmak içinse ön koltukların arkasına konumlandırılan krom görselli bir tuş size yardımcı oluyor. Bu tuş sayesinde öne yatan koltuk otomatik olarak öne kayarak yolcuların rahatça binmesine olanak sağlıyor. Koltuğu tekrar eski konumuna getirmek içinse sırt kısmını geriye yasladıktan sonra koltuğun eski konumuna otomatik kaymasını beklemek. İç hacim konusunda önde oturan yolcular sıkıntı yaşamazken, arkadaki yolcular baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilirler. Yaşam alanı gibi model bagaj bölümünde de sedan versiyonundan daha az olarak 450 litrelik bir hacmi size sunmuş.

Motor
Mercedes-Benz E250 Coupe’de 2.0 litre benzinli bir ünite yer alıyor.  5500 d/d’de 211 PS güç üreten motor 1200 ila 4000 d/d’ler arasında 350 Nm tork değeri sağlıyor. E250 Coupe, 7.1 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerine sahipken, 250 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Motorun gücü 7 kademeli otomatik şanzıman ile arka lastiklere iletiliyor. Değerlerden de çok iyi anlaşılacağı gibi E250 Coupe’ye başarılı bir performans grafiği çizdiriyor. Performans grafiği yüksek olan aracın fabrika yakıt tüketim ortalaması ise 6.5 litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 7.6 performanslı kullanımlarda ise 9.8 litrelik bir değer elde ettik. Benzinli ünite size yüksek devir çevirme opsiyonu sunmuş. Bu sayede üst devirlerde kalarak performanslı sürüşler yapmanızı sağlıyor. Bu konuda “Sport” şanzıman seçeneği en büyük yardımcınız.

Konfor & Yol Tutuş

Mercedes-Benz E Coupe test aracımız Agility Control Spor süspansiyonlara sahip. Bu özellikteki süspansiyon yerden gelen tepkilere göre karakter değiştirerek size optimum düzeyde bir sürüş sağlıyor. Bu özellik sayesinde konfor ve performansı bir arada sunan model beğenimiz kazanıyor. Süspansiyonlar viraj performansı konusunda size maksimum destek oluyor. Ancak sınırları zorlanan model ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Küçük kontralar ile kontrol edilebilen bu duruma ESP anında müdahalede bulunuyor. Ses yalıtımı konusunda E250 Coupe başarılı bir grafik çizerek ne yol sesini ne de motor sesini kabin içine almıyor.

Teknik Özellikler
Motor:2.0 
Motor Hacmi:1991 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:211 PS 5500 d/d 
Maksimum Tork: 350 Nm 1200-4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma7,1 s
 Maksimum Hız:250 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,4 lt
 Şehir Dışı:5,4 lt
 Karma:6,5 lt
 Test:7,6 lt
 CO2 Emisyonu152 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4703 mm
 Genişlik:1786 mm
 Yükseklik:1397 mm
 Dingil Mesafesi:2760 mm
 Bagaj Hacmi:450 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:66 lt
 Boş Ağırlık:1560 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R 17






































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder