Haberler

21 Mart 2014 Cuma

Subaru Forester 2.0XT Adventure : Akaryakıt Canavarı

1997 yılında başlayan Forester efsanesi 2002 yılında 2. nesli ile etkisini sürdürdü. 2 yıl önce ise takvimler 2012'yi gösterirken 4. nesli ile otomotiv piyasasına merhaba dedi. 2.0 litrelik Boxer ve Turbo Boxer motor seçenekleri ile satışa sunulan modelin Elegance, Premium ve Adventure olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunuyor. Fiyat etiketi olarak 100 Bin TL’nin üzerinde bir rakamla satışa sunulan araç bakalım testlerimizde nasıl bir performans sergileyecek?

Tasarım
Subaru Forester dördüncü nesli ile artık daha dinamik ve keskin hatlara kavuşmuş. Yenilenen tampon tasarımı ve tamponun yanında diklemesine siyah bir çizgi ile belirginleştirilmiş hava yarıkları dikkat çekiyor. Modelde ayrıca ızgara bölümünde de yapılan değişiklikle marka logosunun daha ön plana çıkmasını sağlanmış. Kaput üzerinde farlara kadar uzana hatlar daha da keskinleştirilirken geriye doğru uzatılmış farlar Japon ruhunu yansıtıyor. Yan bölümde 18 inç alaşımlı jantlar göze çarpıyor. 2.0i Premium ve 2.0i Turbo Adventure modellerinde sunulan bu jantların yanı sıra, 2.0i Elegance modelinde 17 inç lik jant seçeneği de bulunuyor. Yan bölüm oldukça sade tutulurken tavan rayları ve kapı altlarındaki siyah renkli detaylar otomobilin arazi karakterini ön plana çıkarıyor. Otomobilin arka bölümü de yan profili gibi sade tutulmuş. Yana doğru uzanan stop grubu bagaj kapağı üzerine taşınmasa da konum itibari ile yükleme alanını daraltmamış. Krom yazılar bu bölüme şıklık katarken markanın güçlü kimliği büyük logo ile bagaj kapağının orta bölümüne konumlandırılmış. Sportif detaylar olarak cam üstü spoyler ve çift çıkışlı egzoz borusu göze çarpıyor. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Subaru Forester, 4595 mm uzunluğa, 1795 mm genişliğe, 1735 mm yüksekliğe ve 2640 mm dingil mesafesine sahip.

İç Mekan
Model içeride sportif sayılabilecek bir iç mekan sunmuş. Çift renkli ön konsol içeriye farklı bir hava katmış. 3 kollu direksiyon ve alüminyum pedallar iç mekanın sportifliğini arttıran ayrıntılardan. Ergonomi anlamında model herhangi bir sıkıntı yaşatmıyor. Direksiyon üzerindeki tuşlar bu konuda size fazlaca yardımcı oluyor. Ön konsolun üst bölümünde yol bilgisayarı yer alıyor. Buradan araç hakkında her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Hemen altında ise bu iç mekana yakışmayan bir müzik sistemi yer bulunuyor. Müzik sisteminin ve klima kumandalarının revizyondan geçirilmesi şart. Küçük eşya gözü konusunda model size fazlasıyla alan sağlamış. Sürüş pozisyonuna erişimde ise herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Otomatik ayarlanan koltuklar ve direksiyonun fonksiyonel ayarları bu konudaki en büyük yardımcınız. Önde ve arkada sunulan alan yerli seviyede. Ayrıca açılabilir cam tavan ve geniş yan camlar otomobilin içerisini oldukça ferah kılmış. Model bu geniş iç hacmin yanı sıra 505 litrelik bir bagaj hacmini de kullanımınıza sunmuş. Otomatik açılan bagaj kapağı direksiyonun yanındaki bir tuşla, kumanda üzerinden veya bagaj kapağı üzerindeki bir tuş ile açılabiliyor. Eğer girdiğiniz garajlar yükseklik konusunda sınırlı mesafe sunuyorsa bagaj kapağınızın açılma yüksekliğini isteğe bağlı olarak direksiyon yanındaki “Memory Height” tuşu ile ayarlayabiliyorsunuz.


Motor
2.0 litrelik Boxer ve Turbo Boxer motor seçenekleri bulunan Subaru Forester test köşemize 2.0 litre Turbo Boxer motoru ile konuk oluyor. CVT şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite, 5600 d/d’de 240 Hp güç ve 2400 ila 3600 d/d aralıklarında 350 Nm tork değeri üretiyor. 221 Km/s maksimum hız değerine sahip olan Forester, 0-100 Km/s hızlanmasını 7.5 saniye gibi etkileyici bir zaman diliminde gerçekleştiriyor. Bu motor Forester’a beklenilen performansı sağlıyor. CVT şanzımanın geçişleri de başarılı. Vites kolu manuel moda alındıktan sonra vites değişimleri sadece direksiyon arkasından yapılabiliyor. Ancak burada aracın gücü şanzımandan dolayı pek hissedilmiyor. Bunun yerine çift kavrama veya manuel bir şanzıman olması aracın kağıt üzerindeki değerlerini daha iyi yansıtırdı. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 8.5 litre. Bu değer kağıt üzerindeki veriler ile oldukça iddialı görünüyor. Fakat bunu elde etmek güç. Biz testimiz sırasında iki haneli değerlerin altına inemedik. Sakin kullanımlarda 12.8 performanslı kullanımlarda ise 14.3 litrelik değerler elde ettik. Bahsedilmesi gereken bir başka detay ise aracın üç farklı sürüş modunun olduğudur. Direksiyonun sağ tarafından seçilebilen bu modlar; Sport Sharp Modu, Spor Modu ve Akıllı Mod olarak sıralanır. Sharp Modunda model size tüm performansını sunuyor. Gaz tepkileriniz daha da artarken, direksiyon sertleşerek daha iyi tepkiler almanızı sağlıyor. Spor Modunda ise her an size maksimum tork değerini sunmayı hedefliyor. Sharp Modu kadar olmasa da performansı zirvede yaşamanızı sağlıyor. Son olarak Akıllı Modda ise sürüş tepkilerinize göre size destek sağlıyor. Performanslı kullanmaya başladığınızda maksimum gücü emrinize sunarken, sakin kullanımlarda da elinden geldiğince çevreye dost ve ekonomik bir sürüş vaat ediyor.

Konfor & Yol Tutuş
Subaru Forester önde bağımsız MacPherson gergi kolu arkada ise çift salıncak süspansiyon sistemine yer vermiş. Konfor odaklı süspansiyonlar konfor anlamında başarılı. Kalın yanaklı lastikler ile de hafif arazide de konforlu yolculuklar yapmanız mümkün. Yüksek yapısı ve konforlu süspansiyonları modelin virajlarda güçsüz olacağını düşündürse de kombine virajlarda otomobilin performansı bunu yalanlar nitelikte. ESP ve sürekli dört çeker sistemi size rayda gidiyormuş hissi veriyor. Subaru Dinamik Şasi Kontrol Konsepti ile de modelin dengesi daha da arttırılmış. Esnemeye karşı daha da arttırılmış sertliği, otomobile daha dengeli bir yol tutuş sağlıyor.
Modelde en dikkat çeken özellik ise X-MODE oluyor. Vites önündeki bir tuş ile aktif edilen bu mod Yeni Forester’ın şasi ve gövdedeki rijitliği artırılarak yoldan kaynaklanan tüm sarsıntılar absorbe edilmek istenirken, gövdenin yanlara hareketi minimuma indirilerek, aynı zamanda çevik araç kontrolü ve gürültüsüz sarsıntısız sürüş konforu sağlanmaya çalışıyor. Yeni dört çeker bir sistem olan bu mod zorlu arazi koşullarında ve özellikle dik yokuşlardan inerken size maksimum güvenlikli bir sürüş vaat ediyor. Bu mod aktifken orta konsolun üstündeki ekrandan dört tane lastik ve şasi sistemi gösteriliyor. Buradan lastiklerin açısı ve yükseklik durumları an ve an izlenebiliyor. Sistem 20 Km/s hızın üzerine çıktığında devreden çıkan bu sistem tüm Forester modellerinde standart donanım olarak sunulmuş.


Uzman Yorumu Alper Güler

Japon ruhunu başarılı bir şekilde yansıtan modellerden birisi hiç kuşkusuz Subaru... Bu marka daha çok WRC’de ki başarılarıyla hep aklımda. Belli bir hayran kitlesine sahip olan marka ne yazık ki ülkemizde bazı sebeplerden ötürü yeterli satış adetlerine ulaşamıyor. Bunlardan ilki vergilendirme sistemi. Test aracımızın fiyatı 100 Bin TL’nin üzerinde. İkinci sebep ise fazla yakıt tüketim değerleri. Her geçen gün artan akaryakıt fiyatları bekli de bu otomobilin en büyük handikabı. Model sürüş anlamında başarısız mı? Hayır değil. Özellikle hafif arazide keyfinize keyif katıyor. Şartlar biraz zorlaştığında X-MODE ve AWD sistemi en büyük yardımcınız. Bu motor farklı bir şanzıman ile sunulsaydı otomobile daha başarılı bir performans elde edebilirdik. Ancak CVT şanzıman modelin gücünü tam anlamıyla hissettirmemesine sebep oluyor. Sonuç olarak yakıtı dert etmem kışın, zorlu geçtiği yerlerde ikamet ediyorum derseniz Forester tercih listenizin ilk sıralarında yer alabilir. Bunun dışında o gerçek bir ‘Akaryakıt canavarı’.





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder