1997 yılında başlayan Forester efsanesi 2002 yılında 2.
nesli ile etkisini sürdürdü. 2 yıl önce ise takvimler 2012'yi gösterirken 4.
nesli ile otomotiv piyasasına merhaba dedi. 2.0 litrelik Boxer ve Turbo Boxer
motor seçenekleri ile satışa sunulan modelin Elegance, Premium ve Adventure
olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunuyor. Fiyat etiketi olarak 100 Bin
TL’nin üzerinde bir rakamla satışa sunulan araç bakalım testlerimizde nasıl bir
performans sergileyecek?
Tasarım
Subaru Forester
dördüncü nesli ile artık daha dinamik ve keskin hatlara kavuşmuş. Yenilenen
tampon tasarımı ve tamponun yanında diklemesine siyah bir çizgi ile
belirginleştirilmiş hava yarıkları dikkat çekiyor. Modelde ayrıca ızgara
bölümünde de yapılan değişiklikle marka logosunun daha ön plana çıkmasını
sağlanmış. Kaput üzerinde farlara kadar uzana hatlar daha da
keskinleştirilirken geriye doğru uzatılmış farlar Japon ruhunu yansıtıyor. Yan
bölümde 18 inç alaşımlı jantlar göze çarpıyor. 2.0i Premium ve 2.0i Turbo
Adventure modellerinde sunulan bu jantların yanı sıra, 2.0i Elegance modelinde
17 inç lik jant seçeneği de bulunuyor. Yan bölüm oldukça sade tutulurken tavan
rayları ve kapı altlarındaki siyah renkli detaylar otomobilin arazi karakterini
ön plana çıkarıyor. Otomobilin arka bölümü de yan profili gibi sade tutulmuş.
Yana doğru uzanan stop grubu bagaj kapağı üzerine taşınmasa da konum itibari
ile yükleme alanını daraltmamış. Krom yazılar bu bölüme şıklık katarken
markanın güçlü kimliği büyük logo ile bagaj kapağının orta bölümüne
konumlandırılmış. Sportif detaylar olarak cam üstü spoyler ve çift çıkışlı
egzoz borusu göze çarpıyor. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Subaru
Forester, 4595 mm uzunluğa, 1795 mm genişliğe, 1735 mm yüksekliğe ve 2640 mm
dingil mesafesine sahip.
İç Mekan
Model içeride sportif sayılabilecek bir iç mekan sunmuş.
Çift renkli ön konsol içeriye farklı bir hava katmış. 3 kollu direksiyon ve
alüminyum pedallar iç mekanın sportifliğini arttıran ayrıntılardan. Ergonomi
anlamında model herhangi bir sıkıntı yaşatmıyor. Direksiyon üzerindeki tuşlar
bu konuda size fazlaca yardımcı oluyor. Ön konsolun üst bölümünde yol
bilgisayarı yer alıyor. Buradan araç hakkında her türlü bilgiye
ulaşabiliyorsunuz. Hemen altında ise bu iç mekana yakışmayan bir müzik sistemi
yer bulunuyor. Müzik sisteminin ve klima kumandalarının revizyondan geçirilmesi
şart. Küçük eşya gözü konusunda model size fazlasıyla alan sağlamış. Sürüş
pozisyonuna erişimde ise herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Otomatik ayarlanan
koltuklar ve direksiyonun fonksiyonel ayarları bu konudaki en büyük
yardımcınız. Önde ve arkada sunulan alan yerli seviyede. Ayrıca açılabilir cam
tavan ve geniş yan camlar otomobilin içerisini oldukça ferah kılmış. Model bu
geniş iç hacmin yanı sıra 505 litrelik bir bagaj hacmini de kullanımınıza
sunmuş. Otomatik açılan bagaj kapağı direksiyonun yanındaki bir tuşla, kumanda
üzerinden veya bagaj kapağı üzerindeki bir tuş ile açılabiliyor. Eğer
girdiğiniz garajlar yükseklik konusunda sınırlı mesafe sunuyorsa bagaj kapağınızın
açılma yüksekliğini isteğe bağlı olarak direksiyon yanındaki “Memory Height”
tuşu ile ayarlayabiliyorsunuz.
Motor
2.0 litrelik Boxer ve Turbo Boxer motor seçenekleri bulunan
Subaru Forester test köşemize 2.0 litre Turbo Boxer motoru ile konuk oluyor.
CVT şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite, 5600 d/d’de 240 Hp güç ve 2400 ila
3600 d/d aralıklarında 350 Nm tork değeri üretiyor. 221 Km/s maksimum hız
değerine sahip olan Forester, 0-100 Km/s hızlanmasını 7.5 saniye gibi etkileyici
bir zaman diliminde gerçekleştiriyor. Bu motor Forester’a beklenilen
performansı sağlıyor. CVT şanzımanın geçişleri de başarılı. Vites kolu manuel
moda alındıktan sonra vites değişimleri sadece direksiyon arkasından
yapılabiliyor. Ancak burada aracın gücü şanzımandan dolayı pek hissedilmiyor.
Bunun yerine çift kavrama veya manuel bir şanzıman olması aracın kağıt
üzerindeki değerlerini daha iyi yansıtırdı. Fabrika verilerine göre karma yakıt
tüketim değeri ise 8.5 litre. Bu değer kağıt üzerindeki veriler ile oldukça
iddialı görünüyor. Fakat bunu elde etmek güç. Biz testimiz sırasında iki haneli
değerlerin altına inemedik. Sakin kullanımlarda 12.8 performanslı kullanımlarda
ise 14.3 litrelik değerler elde ettik. Bahsedilmesi gereken bir başka detay ise
aracın üç farklı sürüş modunun olduğudur. Direksiyonun sağ tarafından
seçilebilen bu modlar; Sport Sharp Modu, Spor Modu ve Akıllı Mod olarak
sıralanır. Sharp Modunda model size tüm performansını sunuyor. Gaz tepkileriniz
daha da artarken, direksiyon sertleşerek daha iyi tepkiler almanızı sağlıyor.
Spor Modunda ise her an size maksimum tork değerini sunmayı hedefliyor. Sharp
Modu kadar olmasa da performansı zirvede yaşamanızı sağlıyor. Son olarak Akıllı
Modda ise sürüş tepkilerinize göre size destek sağlıyor. Performanslı
kullanmaya başladığınızda maksimum gücü emrinize sunarken, sakin kullanımlarda
da elinden geldiğince çevreye dost ve ekonomik bir sürüş vaat ediyor.
Konfor & Yol Tutuş
Subaru Forester önde bağımsız MacPherson gergi kolu arkada
ise çift salıncak süspansiyon sistemine yer vermiş. Konfor odaklı
süspansiyonlar konfor anlamında başarılı. Kalın yanaklı lastikler ile de hafif
arazide de konforlu yolculuklar yapmanız mümkün. Yüksek yapısı ve konforlu
süspansiyonları modelin virajlarda güçsüz olacağını düşündürse de kombine
virajlarda otomobilin performansı bunu yalanlar nitelikte. ESP ve sürekli dört
çeker sistemi size rayda gidiyormuş hissi veriyor. Subaru Dinamik Şasi Kontrol
Konsepti ile de modelin dengesi daha da arttırılmış. Esnemeye karşı daha da
arttırılmış sertliği, otomobile daha dengeli bir yol tutuş sağlıyor.
Modelde en dikkat çeken özellik ise X-MODE oluyor. Vites
önündeki bir tuş ile aktif edilen bu mod Yeni Forester’ın şasi ve gövdedeki
rijitliği artırılarak yoldan kaynaklanan tüm sarsıntılar absorbe edilmek
istenirken, gövdenin yanlara hareketi minimuma indirilerek, aynı zamanda çevik
araç kontrolü ve gürültüsüz sarsıntısız sürüş konforu sağlanmaya çalışıyor.
Yeni dört çeker bir sistem olan bu mod zorlu arazi koşullarında ve özellikle
dik yokuşlardan inerken size maksimum güvenlikli bir sürüş vaat ediyor. Bu mod
aktifken orta konsolun üstündeki ekrandan dört tane lastik ve şasi sistemi
gösteriliyor. Buradan lastiklerin açısı ve yükseklik durumları an ve an
izlenebiliyor. Sistem 20 Km/s hızın üzerine çıktığında devreden çıkan bu sistem
tüm Forester modellerinde standart donanım olarak sunulmuş.
Uzman Yorumu Alper Güler
Japon ruhunu başarılı bir şekilde yansıtan modellerden
birisi hiç kuşkusuz Subaru... Bu marka daha çok WRC’de ki başarılarıyla hep
aklımda. Belli bir hayran kitlesine sahip olan marka ne yazık ki ülkemizde bazı
sebeplerden ötürü yeterli satış adetlerine ulaşamıyor. Bunlardan ilki
vergilendirme sistemi. Test aracımızın fiyatı 100 Bin TL’nin üzerinde. İkinci
sebep ise fazla yakıt tüketim değerleri. Her geçen gün artan akaryakıt
fiyatları bekli de bu otomobilin en büyük handikabı. Model sürüş anlamında
başarısız mı? Hayır değil. Özellikle hafif arazide keyfinize keyif katıyor.
Şartlar biraz zorlaştığında X-MODE ve AWD sistemi en büyük yardımcınız. Bu
motor farklı bir şanzıman ile sunulsaydı otomobile daha başarılı bir performans
elde edebilirdik. Ancak CVT şanzıman modelin gücünü tam anlamıyla
hissettirmemesine sebep oluyor. Sonuç olarak yakıtı dert etmem kışın, zorlu
geçtiği yerlerde ikamet ediyorum derseniz Forester tercih listenizin ilk
sıralarında yer alabilir. Bunun dışında o gerçek bir ‘Akaryakıt canavarı’.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder