Tasarım
CX-5 artık tüm yeni
Mazda modellerinde rastlamaya alıştığımız bir kokpit tasarımıyla bize merhaba
diyor. Dört kollu deri direksiyon simidi krom detay ile şık görünüyor. Krom
detaylara kapı kollarında ve cam kontrol tuşlarının hemen yanında da rastlamak
mümkün. Direksiyon üzerindeki tuşlar ile otomobilin ergonomik sıkıntısı
kalmamış. Ön konsolda 5.8 inç’lik dokunmatik bir ekrana yer verilmiş. Başlangıç
donanımından itibaren standart sunulan bu ekran müzik sistemi, yol bilgisayarı
ve navigasyon gibi özelliklere sahip. Ancak test aracımızda Navigasyon yüklü
olarak gelmemişti. Vitesi “R” konumuna aldığınızda bu ekran geri park kamerası
da olarak kullanılabiliyor. Bose müzik sistemi de otomobilin içinde keyifli
dakikalar geçirmeniz için elinden geleni yapıyor. 5.8 inç’lik bu ekran el
freninin yanına konumlandırılan joystick ile de kontrol edilebiliyor. Klima
sisteminin kullanılması kolay ancak ekranının parlak plastikle kaplı olması bu
alana ışık düştüğünde ayarların görünmesini engelliyor. Vites önünde arkasında
ve kapı kenarlarında sunulan küçük eşya gözleri yeterli. İç hacim konusunda da
Mazda CX-5 misafirlerine yerli bir alan sunuyor. Geniş iç hacmin yanında
sunduğu 503 litrelik bagaj hacmiyle en güçlü rakibi Ford Kuga’yı geride
bırakırken, Hyundai ix35’in ardında kalıyor.
Motor
Mazda CX-5, 2.0 litre
Skyactiv-G motora sahip. 14:1 gibi yüksek şıkıştırma oranına sahip bu motor
daha az yakıt ile size daha fazla güç üretme amacıyla geliştirilmiş. Benzinli
motorda bu kadar yüksek sıkıştırma oranının vuruntuya yol açmaması için Mazda
mühendisleri bu konuyu özel bir egzoz manifoldu, püskürtme özelliklerini
iyileştiren altı delikli enjektörler ve özel tasarımlı pistonlar kullanarak
aşmış. Model bu sayede 6000 d/d’de 160 Bg güç, 4000 d/d’de ise 208 Nm tork
değeri üretiyor. Sürekli dört çeker olan Mazda CX-5, 0-100 Km/s hızlanmasını
9.2 saniyede tamamlarken maksimum 187 Km/s hız değerine sahip. 1455 Kg ağırlığındaki
test aracımızın ortalama tüketim değeri ise 6.6 litre olarak belirlenmiş.
Skyactiv-G teknolojili motor size tatminkâr bir performans sağlıyor. Alt
devirlerde de canlı kalabilen motor üst devirlerde gerçek gücünü gösteriyor.
Yüksek performans göstermesinin yanında ekonomik de olan motor ile sakin
kullanımlarda 7.8 litre, performanslı kullanımlarda 9 litrelik değer elde
ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Aracın sert şasi yapısı bir SUV’den çok sedan kullanıyormuşsunuz hissi yaşatıyor. Gövde gereksiz salınımlarda bulunmuyor ve direksiyon tepkileri yeterince iyi. Bu doğrultuda virajlarda başarılı bir performans gösteren model limitleri zorlandığında ise önden kayma yaşatıyor. Ancak korkmayın ESP sistemi anında devreye girerek tehlikeyi engelliyor. Ses yalıtımı konusunda da başarılı olan model sadece üst devirlerde motor sesini kabin içine yansıtıyor. Deri koltuklar size konforlu bir yapı sunuyor. Ancak yazın uzun yolculuklarda terleme yapabilir.
Güvenlik
| Teknik Özellikler | ||
| Motor: | 2.0 SkyACTIV -G | |
| Motor Hacmi: | 1998 cc | |
| Silindir Adedi: | 4 | |
| Maksimum Güç: | 160 Bg 6000 d/d | |
| Maksimum Tork: | 208 Nm 4000 d/d | |
| Performans | ||
| 0-100 km/s Hızlanma | 9,2 s | |
| Maksimum Hız: | 187 km/s | |
| Frenler | ||
| Ön: | Hava Kanallı Disk | |
| Arka: | Disk | |
| Yakıt Türü | Benzin | |
| Yakıt Tüketimi | ||
| Şehir İçi: | 8,1 lt | |
| Şehir Dışı: | 5,8 lt | |
| Karma: | 6,6 lt | |
| Test: | 7,8 lt | |
| CO2 Emisyonu | 155 gr/km | |
| Boyutlar | ||
| Uzunluk: | 4555 mm | |
| Genişlik: | 1840 mm | |
| Yükseklik: | 1670 mm | |
| Dingil Mesafesi: | 2700 mm | |
| Bagaj Hacmi: | 503 lt | |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 58 lt | |
| Boş Ağırlık: | 1455 kg | |
| Lastik Boyutu: | 225/55 R 19 | |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder