Otomobilde devrim hareketi yıldan yıla kıtadan kıtaya ve
ülkeden ülkeye geçti. Devrim Avrupa’da köklü firmaların doğmasını sağlarken,
Japonya’ya da geçerek uzayıp gitti. Devrim Güney Kore’de ise ciddi etki
bırakarak Kia Cee’d’in doğuşuna katkı sağladı. Tasarım anlamında başarılı olan
ve geçtiğimiz yıl uzun dönem test konuğumuz olan Cee’d, daha sportif ve daha
etkileyici bir otomobil isteyenlere Pro Cee’d GT’yi sunuyor. Tek donanım, motor
ve şanzıman seçeneği ile satışa sunulan modelin fiyat etiketi ise 78 Bin TL’yi
biraz aşıyor. Bakalım bu ateşli hatchback fiyatını hak ediyor mu?
Tasarım
Model ön bölümde
standart versiyondan dört noktalı LED gündüz farlarıyla ayrılıyor. LED’ler sis
farlarıyla birlikte piyano siyahı bir yüzeyin üzerine kombine edilmiş. Tamponun
altındaki ızgara standart versiyondan farklı olarak ortaya toplanmış. Kırmızı
bir alt şerit ile dinamizm katılan bu detayın yanı sıra üst ızgaradaki “GT” logosu
da otomobilin sporcu ruhuna atıfta bulunuyor. Model yan bölümde oval hatlara
yer vermiş. Kapı altlarında dalga şeklinde bir görselde keskin hatlar
kullanılmış ancak gözü fazla rahatsız etmiyor. 18 inç, çok kollu ve içi
karartılmış jantlar da otomobili sportif göstermiş. Ek olarak kırmızı renkli
kaliperler de jantları çekici kılmış. Arka bölümde normal Cee’d ‘den farklı
stoplar göze çarpıyor. Stoplar yana doğru daha fazla uzatılmış. Bagaj kapağı
daha dar tutulmuş. Bu durum yükleme alanını daraltsa da aracın karakteri bu
detayı önemsememenize sebep oluyor. Ayrıca tampon altındaki difizör ve iki yana
konumlandırılmış egzoz boruları dinamizm ruhunu daha çok öne çıkarıyor. Aracın
boyutlarına baktığımızda Kia Pro Cee’d GT, 4310 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe ve
1430 mm yüksekliğe sahip.
İç Mekan
Modelin içi standart versiyon ile benzer. “GT” logolu ve delikli direksiyon ilk etapta farklılık olarak göze çarpan detaylar arasında. Direksiyon üzerindeki kumandalar ergonomik. Ancak tuşların alışkanlık gerektirdiği aşikar. Metal pedallar içeriye sportif bir ruh katarken piyano siyahı ve krom detaylar şık görünüyor. Orta konsolda dokunmatik ekranlı bir müzik sistemi bulunuyor. Dokunmatik ekran erişim açısından artı gibi görünse de ekranın küçük olması başarısına gölge düşürüyor. Gösterge panelinde devir ve yakıt görselleri analogken hız göstergesi dijital olarak sunulmuş. Hızınız ve devriniz dışında bu ekran direksiyon üzerindeki “GT” tuşuna bastığınızda tork ve turbo basıncı bilgilerini sunan başka bir ekrana dönüşüyor. Havalandırma kanallarının hemen üzerinde eski göstergeleri hatırlatan bir bölüm yer alıyor. Dış sıcaklığı ve kapılar hakkında bilgilerin yer aldığı bu gösterge orta konsola taşınabilirdi. Bu anlamda ekranın gereksiz olduğu aşikar. Orta konsoldaki ve kapı kenarlarındaki gözler birçok küçük eşyanız için yeterli alan sağlıyor. Otomobilin sportif karakterinin içeride anlatan detay hiç kuşkusuz Recaro marka koltuklar oluyor. Yan desteği çok iyi olan koltuklar emniyet kemeri ile sizi koltukta tutmak için her şeyi yapıyor. Coupe otomobillerin içinde en çok sıkıntı çekilen detay ise emniyet kemeri oluyor. Otomobilin tasarımı gereği çok geriye konumlandırılan kemerlere kolay erişim için Kia basit bir aparatı size sunmuş. Bu sayede emniyet kemerine ulaşmak için büyük uğraşlar vermenize gerek kalmıyor. İçeride sunulan alan ön koltuktaki bireylere sıkıntı yaşatmazken arka koltuğa oturanlar diz ve baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilirler.
Motor
Kia Pro Cee’d GT gücünü 1.6 T-GDI motordan alıyor. 4 silindirli bu motor 6000 d/d’de 204 PS güç, 1750 ile 4500 devir bantları arasında ise 265 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ile Kia Pro Cee’d GT, 0-100 Km/s hızlanmasını 7.7 saniyede tamamlarken maksimum 230 Km/s hız değerine sahip. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen Kia Pro Cee’d GT yüksek tork ve beygir gücü sayesinde ne alt devirde ne de üst devirlerde sorun yaratmıyor. Fabrika tüketim değerleri sağlanan güç değerine göre oldukça iddialı görünüyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 7.4 litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 10 litre, performanslı kullanımlarda 13.4 litrelik tüketim değeri elde ettik. Bu da fabrika verilerinin elde edilmesinin biraz zor olduğunu gösteriyor.
Konfor & Yol Tutuş
Kia Pro Cee’d GT, önde viraj demirli McPherson arkada ise çok noktadan bağlantılı süspansiyonlara sahip. Sert süspansiyonlar konforu bir miktar düşürmüş. Buna bir de ince yanaklı lastiklerin olumsuz etkisi ekleniyor. Sert süspansiyonların virajda size yardımcı olacağını düşünebilirsiniz. Ancak ne yazık ki durum düşündüğünüz gibi olmuyor. Sınırları zorlanan Kia Pro Cee’d GT fazlaca önden kayma yaşatıyor. Hisli olmayan direksiyon viraj içerisinde daha da yumuşayarak can sıkabiliyor. ESP sistemi ise buradaki en büyük yardımcınız. Kısacası Kia Pro Cee’d GT, sizi her virajda temkinli kullanıma itiyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 T-GDI | |
Motor Hacmi: | 1591 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 204 PS 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 265 Nm 1750-4500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,7 s | |
Maksimum Hız: | 230 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,7 lt | |
Şehir Dışı: | 6,1 lt | |
Karma: | 7,4 lt | |
Test: | 10 lt | |
CO2 Emisyonu | 171 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4310 mm | |
Genişlik: | 1780 mm | |
Yükseklik: | 1430 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2650 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1359 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/40 R18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder