Yeniliklerin öncüsü Toyota, 2013 Tokyo Motor
Show’da “Sürdürülebilir Gelecek” vizyonuyla piyasaya sürmek üzere tasarladığı
konsept otomobilleriyle göz doldurdu. “Yeniden Eğlenceli Sürüş” sloganıyla
fuardaki yerini alan Toyota, eğlenceli otomobil FV2 ve yakıt hücreli hibrit
araç FCV ile ziyaretçilerinin karşısına çıktı. Ayrıca, Toyota, FV2 konseptine
entegre edilen, “Toyota Kalp Projesi” ile yenilikçi teknolojilere verdiği önemi
bir kez daha kanıtladı.
Direksiyonsuz Eğlenceli Otomobil FV2
Toyota’nın Tokyo Motor Show’da sergilediği
FV2,diğer otomobillerden farklı olarak direksiyon simidi kullanmak yerine
sürücünün vücut hareketleri ile gidilecek yönü belirliyor. FV2, aynı zamanda
sürüş esnasında diğer araçlar ve trafik altyapısı ile bağlantı kuruyor.FV2
konseptine entegre edilen “Toyota Kalp Projesi” ise otomobil ve sürücü arasında
duygusal bir bağın kurulmasını sağlarken, ses ve görüntü tanıma, sürücünün
önceki sürüş geçmişini göz önünde bulundurarak gidilecek nokta ile ilgili
alternatif rota önerme gibi teknolojileri kullanıcıya ulaştırıyor.
Yakıt Hücreli Hibrit Araç FCV
1992 yılından beri yakıt hücreli hibrit araç
üzerinde çalışan ve kendi bünyesinde hidrojen yakıt hücresini ve yüksek basınçlı
hidrojen tankını geliştiren Toyota, geleneksel içten yanmalı motor
performansına eşdeğer FCV konseptini Tokyo’da tanıttı. Litre başına 3,0 kW ile
dünyanın en yüksek güç yoğunluğuna sahip olan FCV, ilk hidrojen yakıt hücreli 4
kapılı sedan otomobil olacak. FCV Konsept, bir depo yakıt ile ortalama bir
Japon ailesinin bir haftalık elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji üretiyor.
Pillerin dayanıklılığı ve güvenliği başta olmak üzere, maliyet azaltma
konularında da araştırmalarına devam eden Toyota, geleneksel içten yanmalı
motorların performanslarına eşdeğer sedan yakıt hücreli hibrit aracını 2015
yılında Japonya, ABD ve Avrupa pazarına sunacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder