Mercedes markasını şık ve güçlü otomobilleriyle sıkça
anıyoruz. Peki, bu marka büyük bir SUV üretirse nasıl mı olur? İşte bu sorunun
karşılığı olarak Mercedes, ortaya GL serisi çıktı. Son derece devasa ve şık bir
görünüme sahip olan otomobil bu günün test konuğu…
Tasarım
Mercedes GL350 BlueTEC 4MATIC‘in tasarımına baktığımızda
geniş ızgara grubu, büyük logo, mercekli farlar ve LED gündüz farları dikkat
çekiyor. Gerek ızgara tasarımında gerekse tamponun altında kullanılan krom
kaplamalar otomobile şıklık katmış. Ön bölümde LED gündüz farları ana far
grubundan ayrı olarak tampona monte edilmiş. Buda ana far grubundaki egzotik
tasarımın daha çok ön plana çıkmasını sağlamış. Kaput üzerinde yer alan keskin
hatlar otomobile dinamizm ruhu katarken buradaki havalandırma ızgaraları şıklık
temasını desteklemiş. Yan bölüme geldiğimizde ise çok kollu, 20 inç
büyüklüğündeki jantlar dikkat çekiyor. Ön bölümde olduğu gibi yan bölümde de
keskin çizgiler ön plana çıkıyor. Aracın yüksek yapısından dolayı yan bölümde
binişleri kolaylaştırmak için basamağa yer verilmiş. Bu bölümde krom kaplama
kullanılmış. Arka bölüme geldiğimizdeyse son derece sade bir tasarım bizleri
karşılıyor. Burada stop grubu bagaj kapağı üzerine yayılarak bir bütünlük
oluşturmuş. Cam üstü spoyler ile otomobilin sporcu ruhunu yansıtılırken krom
detaylar ile bu bölümün de şıklık teması ön plana çıkartılmak istenmiş. Boyut
disiplinine baktığımızda Mercedes GL350 BlueTEC 4MATIC; 5120 mm uzunluğa, 1934
mm genişliğe, 1850 mm yüksekliğe ve 3075 mm dingil mesafesine sahip. Bu
değerler ile GL350, Toyota Land Cruiser’dan 170 mm daha uzun, 36 mm daha dar,
15 mm daha kısa ve 225 mm daha büyük dingil mesafesine sahip. Diğer bir rakibi
olan yeni Range Rover’dan ise 121 mm daha uzun,139 mm daha dar, 15 mm daha
yüksek, 155 mm daha büyük dingil mesafesine sahip.
İç Mekân
Otomobilin içerisine geçtiğimizde bir o kadar bilindik ve
bir o kadar da şık bir iç mekân bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik
anlamında herhangi bir sıkıntı yer almıyor. 3 renk kullanılarak tasarlanmış ön
konsol son derece göz alıcı. Gerek direksiyonda gerekse ön konsolun üst
bölümünde deri detaylar kullanılmış. Yine burada kullanılan ahşap görünümlü
detaylar ile içerinin şıklık teması yükseltilmiş. İç mekânda aslında tek
olumsuz gördüğümüz nokta klişe tasarıma sahip ön konsol oluyor. Artık neredeyse
tüm modellerde görmeye aşina olduğumuz detaylar yerine bu otomobilde kendimizi
farklı hissettirecek farklılıklar kullanılmasını tercih ederdik. İçerideki
misafirlerine hacim anlamında sıkıntı yaratmayan GL350, en arka bagaj
kısmındaki koltuklarda seyahat eden iki kişiye de yeterli baş ve diz mesafesi
sunmayı başarıyor. Üstelik bu koltuklara ulaşmak için enerji harcamanıza gerek
yok. İsterseniz arka kapı içindeki tuşlardan isterseniz bagaj içindeki
tuşlardan bu iki koltuğu otomatik olarak kaldırabiliyorsunuz. Konfor
donanımlarından bahsedersek; GL350 size koltuğunuzu otomatik ayarlama imkânı
sunuyor. Bu sayede kapı içine yerleştirilmiş tuşlar ile koltuğunuzu istediğiniz
pozisyonda ayarlayabiliyorsunuz. Sürücü tarafındaki veya kumanda üzerinde yer
alan tuş ile otomatik açılıp kapanabilen bagaj kapağı sayesinde bu alana paket
yerleştirmek oldukça kolay. Tüm bunların yanı sıra 14 hoparlörlü Harman Kordon
imzalı ses sistemi de keyfinize keyif katacak. Güvenlik donanımı olarak ise
GL350, römork dengeleme sistemi, şerit takip yardımcısı, aktif kör nokta
yardımcısı, çarpışma önleme yardımcısı ve belki de en ilginç gelen yan rüzgâr
dengeleyicisine yer verilmiş. Bu donanımlar arasında en farklı olan yan rüzgâr
dengeleyicinin çalışma prensibinden bahsedersek, sistem otomatik olarak yan
rüzgârları süspansiyon, direksiyon ve ESP sistemi nezdinde değerlendirip
rüzgârın estiği tarafa ya direksiyon müdahalesi ya da frenaj uyguluyor. Bu
sistem 80 Km/s’nin üzerindeki hızlarda devreye giriyor.
Motor
Mercedes GL350 BlueTEC 4MATIC’in kalbinde 3.0 litre dizel
bir motor bulunuyor. Bu motor 3600 d/d’da 258 PS güç ve 1600 ila 2400 d/d’lar
arasında 620 Nm tork değeri sağlıyor. Botor 7 ileri otomatik şanzıman ile
kombine edilmiş. Araç 0-100 Km/s hızlanmasını 7,9 saniye gibi cüssesine göre
muazzam bir sürede tamamlarken maksimum 220 Km/s hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 7,7 litre olarak belirlenmiş.
Bu motor Mercedes GL350 BlueTEC 4MATIC’e yeterli performansı sunuyor. 620 Nm
tork değeri ile alt devirlerde canlı kalmayı başaran motor özellikle arazi
kullanımlarında en büyük destekçiniz. Ortalama tüketim değerine baktığımızda
7.7 litrelik rakam biraz hayal gibi gelebilir ancak testimiz sırasında elde
ettiğimiz 9 litrelik değer bu rakamın hayal olmadığını bize ispatlıyor. Ama
özellikle arazi kullanımlarında iki haneli rakamlara ulaşmanız da mümkün.
Konfor ve yol tutuşu
Mercedes GL350 BlueTEC 4MATIC’de havalı süspansiyonlara yer
verilmiş. “Comfort” ve “Sport” seçeneklere sahip olan süspansiyon bu
seçeneklere göre karakter değiştirebiliyor. “Sport” modda sertleşen süspansiyon
“Comfort” modda size en konforlu sürüşü sağlıyor. Rüzgâr ve motor sesini
maksimum seviyede engelleyen GL350 bu anlamda son derece başarılı. Ancak üst
devirlerde motorun o tatlı hırıltılarını duymanız mümkün. Viraj dinamiklerine
baktığımızda ise GL350 fazla zorlandığında ilk kaymayı önden başlatıyor. Ancak
ESP sistemi sizi çizgide tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor. Yüksek
yapı sebebiyle bu araçtan üstün bir viraj performansı beklenmemeli.
Yorum-Alper GÜLER
Mercedes-Benz, GL350 modelinde şıklık çıtasını en üst
seviyeye getirmiş. Gerek dış, gerekse iç tasarım anlamında otomobil kusursuz.
GL350 daha çok hafif arazi kullanımları için planlanmış. Bu doğrultuda sadece
size gövdesini yükseltme, off-road modu ve eğim iniş kontrol sistemini sunmuş.
Ayarlı süspansiyon sistemi sayesinde arazi şartlarına göre en alçak, orta ve en
yüksek olmak üzere 3 farklı seçenek sunmuş. Off-Road modunda ise motor çıkış gücü,
şanzıman, ABS, ESP ve ETS sistemlerinin uyumu ile sürücüyü arazi şartlarında
optimum seviyede destekleniyor. Eğim iniş kontrol sistemiyle de aracın yokuş
aşağı inişlerinde aracın 4 lastiğine farklı fren gücü uygulayarak kontrollü bir
şekilde inişini tamamlamasını sağlıyor. Performans konusunda da GL350 size
muazzam bir güç sunuyor. Özellikle alt devirlerde 620 Nm torku çok iyi kullanan
motor en büyük yardımcınız. Fiyat disiplinine baktığımızda test aracımız 400
bini biraz geçen bir fiyat etiketine sahip. Rakipleri Toyota Land Cruiser
450.000 TL ve Yeni Range Rover 500 bin üstünde fiyat etiketlerine sahip. Bu
değerler ile GL350 avantajlı. Ancak rakipleriyle arasındaki farkı yaratan daha
detaylı arazi modlarının olmayışı. Eğer benim için şıklık daha önemli, hafif
arazide dolaşmak bana yeter derseniz Mercedes-Benz GL350 sizin için biçilmiş
kaftan.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 3.0 CDI | |
Motor Hacmi: | 2987 cc | |
Silindir Adedi: | 6 | |
Maksimum Güç: | 258 PS 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 620 Nm 1600-2400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7.9 sn | |
Maksimum Hız: | 220 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,4 lt | |
Şehir Dışı: | 7,2 lt | |
Karma: | 7,7 lt | |
Test: | 9 lt | |
CO2 Emisyonu | 199 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 5120 mm | |
Genişlik: | 1934 mm | |
Yükseklik: | 1850 mm | |
Dingil Mesafesi: | 3075 mm | |
Bagaj Hacmi: | 680 lt | |
Boş Ağırlık: | 2455 kg | |
Lastik Boyutu: | 275/50 R20 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder