Opel’in cabrio karoserli Tigra Twin Top ve Astra Twin Top
modellerini hepimiz hatırlarız. Çekici tasarımlarıyla ilgi gören ama bir türlü
istenilen satış başarısını ulaşamayan bu modeller yerlerini İspanyolca’da
“çağlayan” anlamına gelen Cascada’ya bıraktılar. Tasarım anlamında başarılı
olan modelin kalbinde ise Opel’in yeni ürettiği 1.6 SIDI motora yer verilmiş. Bakalım
Cascada yeni motoru ile nasıl bir performans çizecek?
Tasarım
Opel Cascada son derece çekici bir tasarıma sahip.
Markaların aile üyelerini birbirine benzetmesi rüzgârına Cascada da katılmış.
Özellikle otomobilin ön yüzünde Opel Astra çizgilerini görmek mümkün. Far
üzerine kaş şeklinde konumlandırılmış gündüz farları bu bölümü oldukça şık
kılmış. Kaput üzerinde yer alan keskin çizgiler ve far yapısı otomobile agresif
bakışlar kazandırmış. Yan bölüme geldiğimizde sade bir tasarıma sahip olan
model 235/50 R18 jant grubuyla sportif karakterini ön plana çıkarmış. Aslında
tüm güzellikler bu otomobilin üstü açılınca ortaya çıkıyor. Tigra Twin Top ve
Astra Twin Top modellerindeki metal yerine Opel burada lüks markalardaki gibi
kumaş tavana yer vermiş. Test aracımızda siyah renkte olan bu tavan
istenildiğinde Malbec Kırmızı ve Mokka Kahverengi renkler ile
değiştirilebiliyor. Kaput üzerindeki keskin hatlara yan bölümde de rastlamak
mümkün. Arka bölümde otomobilin genelindeki sadelik temasına nispet yapan bir tasarım
bizleri karşılıyor. Bagaj kapağı boyunca uzanan nikelaj grubu buraya şık bir
görüntü kazandırmış. Spoyler görüntüsü kazandırılan bagaj kapağı, siyah mat
renk difüzör ve krom egzoz bu bölümün sportif yapısını desteklemiş. Aracın
boyutlarına baktığımızda Opel Cascada 4696 mm uzunluğa, 1839 mm genişliğe, 1443
mm yüksekliğe ve 2695 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Cascada rakibi
Audi A5 Cabrio’dan 70 mm daha uzun, 15 mm daha dar, 60 mm daha yüksek ve 56 mm
daha kısa aks mesafesine sahip.
İç mekân
Opel iç mekân konusunda otomobil cabrio’da olsa eski
tasarımdan vazgeçmemiş. Malzeme kalitesi ve işçilik seviyesi yüksek olan iç
mekân bizce bu otomobil için farklı tasarlanmalıydı. Altı düz direksiyon ve yan
destekli koltuklar otomobilin sportif karakterini yansıtmış. Bu detay metal
pedal seti ve krom detaylarla desteklenmiş. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi
bir sıkıntı yer almıyor. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en büyük
yardımcınız. Opel Cascada, cabrio otomobillerde yer alan emniyet kemeri
sıkıntısına da çözüm bulmuş. Konum gereği arkadan kalan emniyet kemerini
Cascada aracın içerisine oturduğunuz ve kapıyı kapattığınız anda size bir kol
yardımıyla uzatıyor. Bu sayede belinizi zorlamadan emniyet kemerine
erişebiliyorsunuz. Ergonomi anlamında
herhangi bir sıkıntı yer almazken direksiyon üzerindeki tuşlardan otomobilin
birçok özelliğini kontrol etmek mümkün. Orta konsolda 7 inç büyüklüğünde bir
ekrana yer verilmiş. Bu ekrandan aracın multimedya özelliklerini kontrol
edebilmenizin yanı sıra şanzımanı “R” konumuna aldığınızda geri görüş kamerası
olarak da kullanabiliyorsunuz. İşlevsel açıdan başarılı olan bu sistem tuş
karmaşasına maruz kalmış. Tuşların birbirinden ayırt edilebilmesi için küçük
krom detaylar kullanılmış. Ancak yine de bu sistemi hatasız kullanmanız için
alışmanız gerekiyor. Peki, özgürlüğe nasıl ulaşıyoruz? Aslında bu sorunun
cevabı çok kolay. Orta konsolda park freninin yanına konumlandırılmış bir buton
ile otomobilin tavanı açılıyor. Buraya kadar her şey çok doğal ancak Cascada
farkını bu işlevi 50 Km/s hıza kadar yapmasıyla ortaya koyuyor. Ayrıca bu tuşun
ortasında yer alan bir başka buton ile dört cam otomatik olarak açılıp
kapanabiliyor. Küçük eşya gözü konusunda Opel Cascada size gerek kapı
kollarında gerekse orta konsolda birçok alan sunmuş. Eşya gözü konusunda cömert
olan Cascada iç hacim konusunda da öndeki sürücü ve yolcuya yeterli alan
sağlarken arkadaki bireylere bacak ve baş mesafesi konusunda sıkıntı
yaratabiliyor. Arka bölüme doğru
ilerlediğimizde bagajın oldukça uzun olduğunu görüyorsunuz. Geniş bagaj hacmi
mi var sorularını duyar gibiyiz. Şu an ki teknoloji ile bu soruya evet cevabını
vermek mümkün değil. Çünkü bagajın belli bir kısmını kumaş tavan kaplıyor. Bu
durumda tavan açıkken 250 litre, tavan kapalı konumda 350 litrelik bagaj hacmi
kullanımınıza sunulmuş.
Motor
Opel Cascada’nın kalbinde yeni nesil 1.6 SIDI motora yer
verilmiş. Turbo benzinli bu ünite 4250 ile 6000 d/d arasında 170 hp güç, 1650
ila 4250 d/d arasında ise 280 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik
şanzıman ile kombine edilmiş bu motor 1658 Kg ağırlığındaki Cascada’ya 9.9
saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve maksimum 217 Km/s’lik bir hız değeri sunmuş.
Fabrika verilerine göre Cascada, 7.2 litrelik ortalama yakıt tüketim değerine
sahip. Bu motor Cascada’ya yeterli bir performans sunuyor. 6 ileri otomatik
şanzıman gecikme sorunu sorunları yaşatabiliyor. Manuel kullanımda daha
başarılı olan şanzıman üst devirlerde vites büyütmemesi ile beğeni kazanıyor.
Yakıt tüketimi konusunda modelin fabrika verilerini tutturmak çok zor. Uzun yol
kullanımlarında bile 8.5 litrelere gerileyen yakıt tüketim değeri şehir içi
kullanımlarında ise 10 litreyi aşabiliyor. Biz testimiz sırasında 9.8 litrelik
değer elde ettik.
Konfor ve yol tutuşu
Opel Cascada’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bir de
buna ince yanak lastikler eklendiğinde asfalt üzerindeki irili ufaklı birçok
çukuru hissediyorsunuz. Orta yumuşak koltuklar yan destekleriyle size konforlu
yolculuk konusunda destek veriyor. Aslında Cascada’da önemli olan üstü açık
konforunu yaşarken yolunuza da devam edebiliyor musunuz? Bu soruya Cascada
kolayca evet cevabını veriyor. Yaklaşık 100 Km/s hıza kadar tavan açık ve tüm
camlarınız aşağı konumda seyahat edebiliyorsunuz. Bir de arka iki koltuk
arasına takılan rüzgâr deflektörü ile kabin içi hava ve ses seviyesini
azaltabilirsiniz. Arka ve ön iki koltuk arasına kona bilen bu parçaya sahip
olmak isterseniz ekstra 1000 TL’yi geçkin bir bedeli ödemeniz gerekecek. Sert
süspansiyonlar konfordan ödün verdirse de viraj performansı konusunda size
destek oluyor. Ancak limitleri aşarsanız Cascada ilk kaymayı arkadan
gerçekleştiriyor. Eğlenceyi biraz daha doruklarda yaşamak isterseniz sistem
size ESP’yi tamamen kapattırıyor.
Yorum-Alper GÜLER
Yaz ayının trend otomobilleri şüphesiz cabrio araçlardır. Bu
otomobiller özellikle üstü açıkken birçok kişinin ilgisini çok rahat
çekebiliyor. Opel Cascada’da test ettiğim süre boyunca meraklı bakışların odağı
oldu. Dış tasarım oldukça sade tutulmuş. İç mekânda ise Opel, klasik tasarım
konusunda oldukça ısrarcı. Ancak marka ne kadar ısrarcı olursa olsun otomobil
daha radikal bir iç mekanı hak ediyor. Sürüşe geçtiğimizde ise bu otomobilin
üstünü zorunlu haller dışında kapatmak istemeyeceksiniz. Zaten aksi bir durum
söz konusu olursa aracınızı durdurmadan 50 Km/s hıza kadar üstünü açıp
kapatabiliyorsunuz. Kumaş tavan kabin ferahlığı ve ses yalıtımı konusunda
başarısız. Özellikle tavan kapalı pozisyondayken mekanizmadan sesler geliyor.
Ama bu olumsuzluklar trafikte farklı bir otomobile sahip olduğunuzu
düşündüğünüz andan itibaren kayboluyor. Sürüş dinamiklerine baktığınızda sert
süspansiyonlar özellikle kombine virajlarda büyük avantaj sağlıyor. Ayrıca
şanzımanın devir kesiciye girme özelliği performansı maksimum kullanmanıza
destek oluyor. Limitler zorlandığında arkadan kayan Cascada’yı ufak kontralarla
rayına sokabiliyorsunuz. Ancak kontrolü kaybettiğinizde ESP devreye giriyor.
Dilerseniz ESP’yi de devre dışı bırakabiliyorsunuz. Bunu yapmak içinde orta
konsoldaki ESP tuşuna uzun süreli basmanız gerekiyor. Bu güzelliğe sahip
olmanın fiyatı da 97 Bin TL’yi biraz geçiyor. Tabiî ki test aracımız gibi
ergonomik spor deri koltuklara sahip olmak istiyorsanız 5500 TL daha ödemeniz
gerekecek. Alt alta koyunca etiket fiyatı 3 haneli satış rakamlarına ulaşıyor.
Ancak rakiplerin astronomik rakamları göz önünde bulundurulunca Opel Cascada
mantıklı bir tercih oluyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 SIDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 170 Hp 4250-6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 280 Nm 1650-4250 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,9 s | |
Maksimum Hız: | 217 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Soğutmalı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,3 lt | |
Şehir Dışı: | 5,9 lt | |
Karma: | 7,2 lt | |
Test: | 9,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 168 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4696 mm | |
Genişlik: | 1839 mm | |
Yükseklik: | 1443 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2695 mm | |
Bagaj Hacmi: | 350-250-720lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 56 lt | |
Boş Ağırlık: | 1658 kg | |
Lastik Boyutu: | 235/50 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder