Haberler

5 Ekim 2013 Cumartesi

Test - Opel Cascada 1.6 Turbo EcoTEC SIDI Cosmo - Aşık Eden Tasarım

Opel’in cabrio karoserli Tigra Twin Top ve Astra Twin Top modellerini hepimiz hatırlarız. Çekici tasarımlarıyla ilgi gören ama bir türlü istenilen satış başarısını ulaşamayan bu modeller yerlerini İspanyolca’da “çağlayan” anlamına gelen Cascada’ya bıraktılar. Tasarım anlamında başarılı olan modelin kalbinde ise Opel’in yeni ürettiği 1.6 SIDI motora yer verilmiş. Bakalım Cascada yeni motoru ile nasıl bir performans çizecek?


Tasarım

Opel Cascada son derece çekici bir tasarıma sahip. Markaların aile üyelerini birbirine benzetmesi rüzgârına Cascada da katılmış. Özellikle otomobilin ön yüzünde Opel Astra çizgilerini görmek mümkün. Far üzerine kaş şeklinde konumlandırılmış gündüz farları bu bölümü oldukça şık kılmış. Kaput üzerinde yer alan keskin çizgiler ve far yapısı otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Yan bölüme geldiğimizde sade bir tasarıma sahip olan model 235/50 R18 jant grubuyla sportif karakterini ön plana çıkarmış. Aslında tüm güzellikler bu otomobilin üstü açılınca ortaya çıkıyor. Tigra Twin Top ve Astra Twin Top modellerindeki metal yerine Opel burada lüks markalardaki gibi kumaş tavana yer vermiş. Test aracımızda siyah renkte olan bu tavan istenildiğinde Malbec Kırmızı ve Mokka Kahverengi renkler ile değiştirilebiliyor. Kaput üzerindeki keskin hatlara yan bölümde de rastlamak mümkün. Arka bölümde otomobilin genelindeki sadelik temasına nispet yapan bir tasarım bizleri karşılıyor. Bagaj kapağı boyunca uzanan nikelaj grubu buraya şık bir görüntü kazandırmış. Spoyler görüntüsü kazandırılan bagaj kapağı, siyah mat renk difüzör ve krom egzoz bu bölümün sportif yapısını desteklemiş. Aracın boyutlarına baktığımızda Opel Cascada 4696 mm uzunluğa, 1839 mm genişliğe, 1443 mm yüksekliğe ve 2695 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Cascada rakibi Audi A5 Cabrio’dan 70 mm daha uzun, 15 mm daha dar, 60 mm daha yüksek ve 56 mm daha kısa aks mesafesine sahip.


İç mekân

Opel iç mekân konusunda otomobil cabrio’da olsa eski tasarımdan vazgeçmemiş. Malzeme kalitesi ve işçilik seviyesi yüksek olan iç mekân bizce bu otomobil için farklı tasarlanmalıydı. Altı düz direksiyon ve yan destekli koltuklar otomobilin sportif karakterini yansıtmış. Bu detay metal pedal seti ve krom detaylarla desteklenmiş. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Opel Cascada, cabrio otomobillerde yer alan emniyet kemeri sıkıntısına da çözüm bulmuş. Konum gereği arkadan kalan emniyet kemerini Cascada aracın içerisine oturduğunuz ve kapıyı kapattığınız anda size bir kol yardımıyla uzatıyor. Bu sayede belinizi zorlamadan emniyet kemerine erişebiliyorsunuz.  Ergonomi anlamında herhangi bir sıkıntı yer almazken direksiyon üzerindeki tuşlardan otomobilin birçok özelliğini kontrol etmek mümkün. Orta konsolda 7 inç büyüklüğünde bir ekrana yer verilmiş. Bu ekrandan aracın multimedya özelliklerini kontrol edebilmenizin yanı sıra şanzımanı “R” konumuna aldığınızda geri görüş kamerası olarak da kullanabiliyorsunuz. İşlevsel açıdan başarılı olan bu sistem tuş karmaşasına maruz kalmış. Tuşların birbirinden ayırt edilebilmesi için küçük krom detaylar kullanılmış. Ancak yine de bu sistemi hatasız kullanmanız için alışmanız gerekiyor. Peki, özgürlüğe nasıl ulaşıyoruz? Aslında bu sorunun cevabı çok kolay. Orta konsolda park freninin yanına konumlandırılmış bir buton ile otomobilin tavanı açılıyor. Buraya kadar her şey çok doğal ancak Cascada farkını bu işlevi 50 Km/s hıza kadar yapmasıyla ortaya koyuyor. Ayrıca bu tuşun ortasında yer alan bir başka buton ile dört cam otomatik olarak açılıp kapanabiliyor. Küçük eşya gözü konusunda Opel Cascada size gerek kapı kollarında gerekse orta konsolda birçok alan sunmuş. Eşya gözü konusunda cömert olan Cascada iç hacim konusunda da öndeki sürücü ve yolcuya yeterli alan sağlarken arkadaki bireylere bacak ve baş mesafesi konusunda sıkıntı yaratabiliyor.  Arka bölüme doğru ilerlediğimizde bagajın oldukça uzun olduğunu görüyorsunuz. Geniş bagaj hacmi mi var sorularını duyar gibiyiz. Şu an ki teknoloji ile bu soruya evet cevabını vermek mümkün değil. Çünkü bagajın belli bir kısmını kumaş tavan kaplıyor. Bu durumda tavan açıkken 250 litre, tavan kapalı konumda 350 litrelik bagaj hacmi kullanımınıza sunulmuş. 


Motor

Opel Cascada’nın kalbinde yeni nesil 1.6 SIDI motora yer verilmiş. Turbo benzinli bu ünite 4250 ile 6000 d/d arasında 170 hp güç, 1650 ila 4250 d/d arasında ise 280 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş bu motor 1658 Kg ağırlığındaki Cascada’ya 9.9 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve maksimum 217 Km/s’lik bir hız değeri sunmuş. Fabrika verilerine göre Cascada, 7.2 litrelik ortalama yakıt tüketim değerine sahip. Bu motor Cascada’ya yeterli bir performans sunuyor. 6 ileri otomatik şanzıman gecikme sorunu sorunları yaşatabiliyor. Manuel kullanımda daha başarılı olan şanzıman üst devirlerde vites büyütmemesi ile beğeni kazanıyor. Yakıt tüketimi konusunda modelin fabrika verilerini tutturmak çok zor. Uzun yol kullanımlarında bile 8.5 litrelere gerileyen yakıt tüketim değeri şehir içi kullanımlarında ise 10 litreyi aşabiliyor. Biz testimiz sırasında 9.8 litrelik değer elde ettik. 


Konfor ve yol tutuşu

Opel Cascada’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bir de buna ince yanak lastikler eklendiğinde asfalt üzerindeki irili ufaklı birçok çukuru hissediyorsunuz. Orta yumuşak koltuklar yan destekleriyle size konforlu yolculuk konusunda destek veriyor. Aslında Cascada’da önemli olan üstü açık konforunu yaşarken yolunuza da devam edebiliyor musunuz? Bu soruya Cascada kolayca evet cevabını veriyor. Yaklaşık 100 Km/s hıza kadar tavan açık ve tüm camlarınız aşağı konumda seyahat edebiliyorsunuz. Bir de arka iki koltuk arasına takılan rüzgâr deflektörü ile kabin içi hava ve ses seviyesini azaltabilirsiniz. Arka ve ön iki koltuk arasına kona bilen bu parçaya sahip olmak isterseniz ekstra 1000 TL’yi geçkin bir bedeli ödemeniz gerekecek. Sert süspansiyonlar konfordan ödün verdirse de viraj performansı konusunda size destek oluyor. Ancak limitleri aşarsanız Cascada ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Eğlenceyi biraz daha doruklarda yaşamak isterseniz sistem size ESP’yi tamamen kapattırıyor. 


Yorum-Alper GÜLER

Yaz ayının trend otomobilleri şüphesiz cabrio araçlardır. Bu otomobiller özellikle üstü açıkken birçok kişinin ilgisini çok rahat çekebiliyor. Opel Cascada’da test ettiğim süre boyunca meraklı bakışların odağı oldu. Dış tasarım oldukça sade tutulmuş. İç mekânda ise Opel, klasik tasarım konusunda oldukça ısrarcı. Ancak marka ne kadar ısrarcı olursa olsun otomobil daha radikal bir iç mekanı hak ediyor. Sürüşe geçtiğimizde ise bu otomobilin üstünü zorunlu haller dışında kapatmak istemeyeceksiniz. Zaten aksi bir durum söz konusu olursa aracınızı durdurmadan 50 Km/s hıza kadar üstünü açıp kapatabiliyorsunuz. Kumaş tavan kabin ferahlığı ve ses yalıtımı konusunda başarısız. Özellikle tavan kapalı pozisyondayken mekanizmadan sesler geliyor. Ama bu olumsuzluklar trafikte farklı bir otomobile sahip olduğunuzu düşündüğünüz andan itibaren kayboluyor. Sürüş dinamiklerine baktığınızda sert süspansiyonlar özellikle kombine virajlarda büyük avantaj sağlıyor. Ayrıca şanzımanın devir kesiciye girme özelliği performansı maksimum kullanmanıza destek oluyor. Limitler zorlandığında arkadan kayan Cascada’yı ufak kontralarla rayına sokabiliyorsunuz. Ancak kontrolü kaybettiğinizde ESP devreye giriyor. Dilerseniz ESP’yi de devre dışı bırakabiliyorsunuz. Bunu yapmak içinde orta konsoldaki ESP tuşuna uzun süreli basmanız gerekiyor. Bu güzelliğe sahip olmanın fiyatı da 97 Bin TL’yi biraz geçiyor. Tabiî ki test aracımız gibi ergonomik spor deri koltuklara sahip olmak istiyorsanız 5500 TL daha ödemeniz gerekecek. Alt alta koyunca etiket fiyatı 3 haneli satış rakamlarına ulaşıyor. Ancak rakiplerin astronomik rakamları göz önünde bulundurulunca Opel Cascada mantıklı bir tercih oluyor.


Teknik Özellikler
Motor:1.6 SIDI 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:170 Hp 4250-6000 d/d 
Maksimum Tork: 280 Nm 1650-4250 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,9 s
 Maksimum Hız:217 km/s
   
Frenler  
 Ön:Soğutmalı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,3 lt
 Şehir Dışı:5,9 lt
 Karma:7,2 lt
 Test:9,8 lt
 CO2 Emisyonu168 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4696 mm
 Genişlik:1839 mm
 Yükseklik:1443 mm
 Dingil Mesafesi:2695 mm
 Bagaj Hacmi:350-250-720lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:56 lt
 Boş Ağırlık:1658 kg
 Lastik Boyutu:235/50 R 18





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder