İlk olarak 1998 yılında piyasaya sürülen Seat’ın efsanevi
modeli Leon, geçtiğimiz aylarda üçüncü nesliyle otomotiv piyasasına yeniden
merhaba dedi. Tamamen yenilenen model dinamik tasarımı ve yeni LED farlarıyla
dikkat çekiyor. Biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği olan Leon 1.4
litre TSI motoru ile test konuğumuz oluyor.
Tasarım
Leon, tasarım anlamında oldukça çekici görünüyor. Bir önceki
neslindeki yuvarlak hatlar yerini daha keskin tasarım çizgilerine bırakmış.
Önceki nesilde yer alan toplu ızgara bu nesilde iki yana uzatılarak
konumlandırılmış. Petek görselli bu ızgara “FR” logosuyla süslenmiş. Ön bölümde
en çok dikkat çeken detay far grubu oluyor. LED teknolojisi ile donatılmış bu
yapı otomobili agresif ve yırtıcı bakışlara kavuşturmuş. Yan bölümde 5 kollu
jant grubu otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarmış. Önden arkaya doğru
uzanan keskin hatlar ve yan aynalar otomobilin sporcu kimliğini niteleyen diğer
detaylar arasında. Arka bölüme geldiğimizde ise yine otomobilin en çekici
detayı LED destekli stop grubu oluyor. Otomobilin sportif görünümünü niteleyen
bu ayrıntı gece karanlığında şıklık katıyor. Cam üzeri spoyler, çift çıkışlı
egzoz, mat siyah difizör ve “FR” logosu arka bölümün sportif detayları
arasında. Boyut disiplinine baktığımızda Leon, 4263 mm uzunluğa, 1816 mm
genişliğe 1459 mm yüksekliğe ve 2636 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler
ile Leon bir önceki nesline göre 52 mm daha kısa, 48 mm daha geniş, 4 mm daha
yüksek ve 58 mm daha uzun dingil mesafesine sahip.
İç Mekân
Otomobilin içi de dışarısı gibi son derece sportif detaylar
ile süslenmiş. Altı düz “FR” logolu direksiyon, kırmızı dikiş bunlardan sadece
birkaçı. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda herhangi bir sıkıntı yer
almıyor. Okunaklı göstergeler tasarımı gereği otomobilin dinamizm ruhunu
sürücüye yansıtıyor. Ön konsolun orta bölümünde 5 inçlik dokunmatik ekran yer
alıyor. Radyo, CD ve MP3 çalar olarak kullanılan bu ekrandan sürüş hakkında
bilgiler de almanız mümkün. Bu sistem Bluetooth, Aux, SD kart ve USB giriş ile
de zenginleştirilmiş ve direksiyon üzerinden kumanda edilebilmesi beğenimizi
kazanıyor. Otomobilin içinde yer alan tüm detaylar son derece şık görünüyor
ancak göstergelerin Audi’den, klima kumandalarının Volkswagen’den alınmış
olması özgünlük anlamında biraz can sıkıcı. Küçük eşya gözü konusunda model
size kapı kenarlarında ve orta konsolda yeteri kadar alan sunmuş. İç hacim
disiplininde ise önde oturan misafirler sıkıntı yaşamazken sportif yapı
sebebiyle arkadaki misafirler yeterli baş mesafesine sahip değil. Seat Leon
sportif yapısına rağmen bagaj bölümünde 380 litrelik bir alan sunmuş. Bu değer
ile Leon birçok rakibini geride bırakırken önceki nesile göre 39 litre artış
göstermiş.
Performans
Test aracımızda 1.4 litre TSI motor bulunuyor. Bu motor 4500
ile 6000 d/d arasında 140hp güç, 1500 ila 3500 d/d arasında ise 250 Nm tork
değeri üretiyor. Bu değerler 1156 kg ağırlığındaki Leon’a 8.2 sn’lik 0-100 Km/s
hızlanma ve maksimum 211 Km/s hız değeri sunuyor. Fabrika verilerine göre karma
yakıt tüketim değeri ise 5.2 litre olarak belirtilmiş. Volkswagen modellerinden
de hatırladığımız bu motor size yeterli performansı sağlıyor. Alt devirlerde de
canlı kalmayı başaran ünite 6 ileri manuel şanzıman ile keyifli bir sürüş vaat
ediyor. Performans ve ekonomiyi bir arada sunmayı başaran motor sakin
kullanımlarda 6.7 litrelik değerler yakalamamızı sağlarken performanslı
kullanımlarda 10.5 litrelere kadar artış gösterdi. Burada dikkat çeken bir
başka detay ise aracın size 4 farklı sürüş modu sunması oluyor. “Normal”,
“Spor”, “Eco” ve “Kişisel” olarak adlandırılan bu modlar ile araç farklı sürüş
karakteri gösterebiliyor. “Eco” modunda maksimum ekonomi yaptıran model, “Spor”
modda performansının zirvesine çıkıyor. Eğer kendi sürüş modunuzu kendiniz
yaratmak isterseniz “Kişisel” modu tam size göre. Bu modda direksiyon, motor ve
benzeri donanımların ayrıntılı ayarını yapabiliyorsunuz.
Konfor ve Yol Tutuşu
Leon’da orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Bu
süspansiyon ince yanak lastiklere rağmen ufak çukurları hissettirmeden yolculuk
yapmanızı sağlıyor. Yol ve motor sesini kabin içine almayan Leon, beğenimizi
kazandı. Orta sertlikteki koltuklarıyla da uzun yolculuklarda yorulmayı
geciktirirken kısa mesafelerde bile konforlu bir deneyim sunuyor. Aracın viraj
dinamiğine baktığımızda orta sertlikteki süspansiyon ve hisli direksiyon
başarılı işler çıkarıyor. Limitleri zorlandığında Leon size bolca önden kayma
yaşatabilir. Ancak standart olarak sunulan ESP sistemi sizi rayınızda tutmak
için elinden geleni yapıyor.
Güvenlik
Yeni Seat Leon, daha önce de Euro NCAP’in gerçekleştirdiği
testlerde, yetişkin yolcu korumasında yüzde 94, çocuk yolcu korumasında da
yüzde 92 ile 5 yıldızla derecelendirilmişti. Sabit ve hareketli blok
testlerinde mükemmel bir performans sergileyen Yeni Leon’un şasisi çarpışmalar
sonrasında tamamen stabil kaldı ve ESC, bazı versiyonlarda yer alan hız uyarı
sistemi ile emniyet kemeri uyarı sistemi gibi tüm güvenlik sistemleri bir
aksama olmadan devreye girdi.
Yorum-Alper GÜLER
“Kışkırtıcı tasarım” diye ifade ediyorum çünkü Seat Leon, 3.
Nesliyle gerçekten otomobil severlere hayran bırakıyor. Keskin hatları, sportif
detayları ve “FR” logoları sizi heyecanlandırmaya yetiyor. Bir de test
aracımızdaki gibi kırmızı rengi tercih ederseniz değmeyin keyfinize. Sportif
tasarıma sahip Leon içeride de bu havayı devam ettirmek istemiş. Altı düz
direksiyon, kırmızı dikişli detaylar ve spor koltuklar bunlardan sadece bir
kaçı. Tüm bu detaylar sizi heyecanlandırıyor ancak sürüşe geçtiğinizde bir
şeylerin eksik olduğunu hissediyorsunuz. Eksik olan şey motor sesi. Yalıtım
konusunda başarılı olan model kabin içerisinde oldukça sessiz bir iç mekân
sunmuş. Ancak bu denli sportif bir tasarıma sahip olan Leon’un motorundan daha
tatlı tınılar çıkmasını beklerdim. 1.4 litre turbo destekli ünite 140 hp güç
değerine sahip. Buda performans konusunda isteklerinizi karşılıyor. Ayrıca size
sunulan 4 farklı sürüş modu ile de aracın farklı sürüş karakteri göstermesini
sağlayabilirsiniz. Yol tutuş konusunda ise Leon başarılı bir grafik
çizebiliyor. Özellikle sert süspansiyonlar aracın başarılı bir şekilde yola
tutunmasını sağlıyor. Leon sınırları zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor
ama korkmayın ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden gelen her şeyi
yapıyor. Fiyat disiplinine baktığımızda
51 Bin seviyesini geçkin bir fiyat etiketi görmekteyiz. Rakiplerine göre daha
aşağıda fiyat etiketiyle satılması, kışkırtıcı tasarımı ve performansıyla
başarılı satış rakamları yakalayacağını düşünüyorum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 TSI | |
Motor Hacmi: | 1395 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 140 Hp 4500-6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500 - 3500d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,2 s | |
Maksimum Hız: | 211 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,4 lt | |
Şehir Dışı: | 4,5 lt | |
Karma: | 5,2 lt | |
Test: | 6,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 119 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4263 mm | |
Genişlik: | 1816 mm | |
Yükseklik: | 1459 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2639 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1156 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder