Tasarım
Santa Fe üçüncü nesli ile daha keskin hatlara kavuşmuş.
Önceki modele göre büyüyen ızgara, krom detaylar ile şık bir yapıya
kavuşturulmuş. Sis farlarının kenarlarına konumlandırılan LED gündüz farları,
gövdeden farklı renkte olan tampon hatları otomobilin ön bölümündeki dikkat
çeken detaylar arasında. Yan bölüme geldiğimizde keskin hatlar etkisini burada
da sürdürmüş. Tekerlek kemerlerindeki ve kapı altlarındaki siyah detaylar
otomobilin arazi karakterini nitelerken, karatılmış alaşımlı jantlar aracın
sportifliğini dışarı yansıtmış. Kapı kollarında ve camların kenarlarında yer
alan nikelaj detaylar bu bölüme şık bir hava katmış. Arka bölüme geldiğimizde
oval far grubu yerini daha keskin çizgilere sahip bir tasarıma bırakmış.
Makyajlı Santa Fe’de bagaj kapağı plakanın hemen yanındaki bir kol yardımıyla
açılıyordu. Üçüncü nesilde bagaj açma kapama tuşu günümüz otomobillerindeki
gibi plaka aydınlatmalarının ortasına konumlandırılmış. Tampon altındaki metal
görselli difizör, krom kaplı egzoz ve cam üstü spoyler otomobilin sportif
karakterinin burada da hissedilmesini sağlamış. Otomobilin boyutlarına
baktığımızda Santa Fe; 4690 mm uzunluğa, 1880 mm genişliğe, 1685 mm yüksekliğe
ve 2700 mm dingil mesafesine sahip. Bu ölçüler ile Santa Fe önceki nesle göre
30 mm daha uzun, 10 mm daha dar, 75 mm daha alçak. Rakibi Honda CRV ile
karşılaştırdığınızda 115,7 mm daha uzun, 60 mm daha geniş, 10 mm daha yüksek ve
80 mm daha geniş dingil mesafesine sahip.
İç Mekân
Santa Fe, içeride diğer Hyundai modellerinin iç mekânını
andıran bir tasarımla bizlere merhaba diyor. Kahverengi, bej ve siyah detaylar
ile kombine edilmiş iç mekân oldukça şık görünüyor. Şıklık teması piyano siyahı
detaylar, deri direksiyon ve vites topuzuyla desteklenmiş. Ön konsolda müzik
sistemi üst bölüme konumlandırılmış. Dokunmatik ekranlı bu sistem USB ve Aux
bağlantılar ile desteklenmiş. Ses kalitesi ise başarılı. Ergonomi anlamında
sıkıntı yaşatmayan Santa Fe, direksiyon üzerindeki tuşlarla sizi erişim
konusunda destekliyor. Dokunmatik ekran vites “R” konumundayken geri park
kamerası olarak da kullanılabiliyor. İçeride birçok konfor detayı göze
çarpıyor. Buna koltuk ısıtması, direksiyon ısıtması, otomatik park freni ve
otomatik park sistemi olarak sıralanıyor.
Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bu konuda
direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Koltuğun yan bölümüne
konumlandırılan tuşlar ile kolayca ayarlanan koltuk ayarınızı isterseniz kapı
açma kolunun yanındaki tuşlar ile hafızaya alabiliyorsunuz. Küçük eşya gözü
konusunda model size kapı kenarlarında, vitesin ön bölümünde ve müzik
sisteminin hemen üstünde bir alan sunmuş. İç hacim konusunda da önde ve arkada
oturanlara yeteri kadar alan sunuluyor. Açık renkli döşemeleri ve cam tavanı
sayesinde ferahlık daha da artmış. 7 kişilik olan Santa Fe son iki koltuğu
bagajın alt bölümüne gizlemiş. Kolayca yerlerinden çıkarılan bu koltuklara orta
sıradakileri öne çekerek ulaşabiliyorsunuz. Ancak her 7 kişilik versiyonda
olduğu gibi burada da Santa Fe size sınırlı bir alan sunmuş. 5 kişilik oturma
pozisyonunda 516 litre bagaj hacmi sunan model rakibi Honda CRV’den 74 litre
daha büyük bir bagaja sahip.
Motor
Hyundai Santa Fe’nin kalbinde 2.0 litre VGT (değişken turbo
sistemi) dizel motora yer verilmiş. Bu motor Euro 6 emisyon standartlarına
uygun olup 1600 bar common rail sistemi, enjektör selenoidi, yüksek verimli
turbo şarj ve düşük basınçlı EGR sistemine sahip. 1995 cc hacmindeki bu ünite
4000 d/d’de 184 PS güç, 2000 ila 2500 d/d’de 400 Nm tork değeri sağlıyor. Bu
değerler ise 0-100 Km/s hızlanmasını 10.9 saniyede tamamlayan model maksimum
190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri
de 7 litre olarak belirlenmiş. 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen motor
size başarılı bir performans sağlıyor. Yüksek torkun avantajını kullanan model
alt devirlerde performans istediğinize olumlu cevap veriyor. Sakin
kullanımlarda 8.7 litrelik değerler elde ettik. Ancak arazi ve performans
odaklı kullanımlarda bu rakam 9.6 seviyelerine çıkabiliyor.
Konfor ve yol tutuşu
Santa Fe’de yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem
sayesinde otomobil size konforlu yolculuklar yaptırıyor. Yüksek sürüş pozisyonu
ve ferah iç mekân onun en büyük artıları. İçerideki konfor, deri koltuklar ile
arttırılmış. Yalıtım konusunda model çok başarılı değil. Yüksek devirlerde
motor sesi alıyor. Bunun dışında yol ve rüzgâr sesi optimum seviyede
engellenmiş. Yumuşak süspansiyonlar Santa Fe’nin viraj performansını
törpülüyor. Gövde salınımı yapan model limitleri zorlandığında önden kayma
başlatıyor. Ancak ESP’nin anında devreye girmesiyle sizi rayınıza oturtuyor.
Asfalt dışına çıkıldığı zaman gücü yüzde 50-50 oranında ön ve arka aksa ileten
kilitli orta diferansiyelin yardımıyla hafif arazi şartlarında sorunsuz
ilerleyebilmek mümkün.
Güvenlik
Santa Fe, Euroncap çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı
başardı. Çarpışma sırasında kabini sağlam kalan model sürücünün göğüs kafesi
haricindeki her uzvuna tam koruma sağlarken yolcunun ise sadece sol kaval
kemiği dışında her uzvuna tam koruma sağlamıştı. Yandan araç çarpmalarında tüm
uzuvlara tam koruma sağlayan model sabit bariyer çarpmalarında ise sadece göğüs
kafesi dışında tam koruma sağlıyor. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine
sağladığı sınırlı koruma ile Euroncap testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Yorum-Alper GÜLER
Santa Fe, 3. Nesli ile daha dinamik ve daha sportif bir
tasarıma kavuşmuş. Otomobilin birçok yerinde nikelaj detaylar Santa Fe’yi şık
kılmış. Ancak bu kadar parlak detay aracın sportif tasarımını törpülemiş. İç mekâna
geçiyorum ve kalite anlamında başarılı bir iç mekân beni karşılıyor. Kalite
algısını deri koltuklar ve deri detaylar arttırıyor. Orta konsoldaki dokunmatik
ekran oldukça kullanışlı. Geri park kamerası olarak da kullanılan bu ekranın
daha büyük olmasını beklerdim. Bu sayede dokunmatik işlemler daha rahat
yapılabilirdi. İçeride sürüşe katkı sağlayan bir başka detay ise 3 farklı sürüş
moduna sahip direksiyon oluyor. “Comfort”, “Normal “Sport” olmak üzere 3
seçeneği olan direksiyon “Sport” modda oldukça sert ve hisli olurken “Comfort”
modda son derece yumuşak bir yapıya bürünüyor. Sürüşe geçtiğimizde konfor
odaklı süspansiyonlar irili ufaklı birçok çukuru absorbe edebiliyor. Ancak bu
avantaj virajlarda karoser salınımı yüzünden dezavantaja dönüyor. Arazi kullanımına
geçtiğinizde Santa Fe başarılı açıları ve 4x4 sistemiyle size yeterli
performans yaşatıyor. Orta diferansiyel kilidi sayesinde gücü yüzde 50-50
dağıtan 4x4 sistemi sizi birçok engelden kolayca geçirebiliyor. DiFeransiyel
kilidinin kapalı olduğu durumda ise güç her tekerleğe farklı oradan
dağıtılıyor. 2.0 litrelik motor ise Türkiye için özel olarak geliştirilmiş. 184
PS gücündeki bu ünite performans ve ekonomiyi bir arada sunabiliyor. Sakin
kullanımlarda 8.7 litrelik kullanım rakamları elde etmek mümkün. Ancak
performanslı kullanımlarda bu rakam daha yukarılara tırmanabiliyor. Fiyat
konusunda Hyundai Santa FE 163.900 TL’lik etikete sahip. Rakiplerine
baktığımızda 4x4, otomatik ve dizel kombinasyonu bir arada uygun fiyata sunan
Santa FE tercih listesinde üst sıralarda yer alabilir. Ancak 4x4 benim için
önemli değil sadece asfalt ve hafif arazi kullanımıma cevap versin derseniz
daha uygun fiyata seçeneklerde mevcut
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 CRDi | |
Motor Hacmi: | 1995 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 184 Ps 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 400 Nm 2000-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,5 lt | |
Şehir Dışı: | 5,6 lt | |
Karma: | 7 lt | |
Test: | 8,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 185 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4690 mm | |
Genişlik: | 1880 mm | |
Yükseklik: | 1685 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2700 mm | |
Bagaj Hacmi: | 516 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 64 lt | |
Boş Ağırlık: | 1915 kg | |
Lastik Boyutu: | 235/55 R 19 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder